市場調査レポート
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1197830

オーラルケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Oral Care Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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オーラルケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オーラルケア市場は、今後5年間にCAGR6.32%で成長すると予測されています。

オーラルケア市場は、人口の高齢化に伴う歯科疾患の有病率の上昇によって大きな影響を受けています。不健康な食習慣や適切な口腔衛生の欠如により、虫歯が増加しています。このため、むし歯予防に効果的なオーラルケア製品の需要が高まっています。また、オーラルケア製品を選ぶ際に歯科医に相談することの重要性が高まり、需要が高まっています。さらに、米国の米国補綴歯科学会によると、無歯顎(歯がない)の人は3600万人、少なくとも1本の歯がない人は1億2000万人という途方もない数になっています。無歯顎の人のうち、15%の人が毎年入れ歯を使用しています。このことが、オーラルケア製品の売上を押し上げているのです。

オーラルケア製品の需要に影響を与えるもう一つの重要な要因は、主要なプレーヤーによって実施された製品の技術革新と、より高い顧客基盤に到達するためのマーケティングおよびプロモーション活動へのかなりの投資です。例えば、2022年1月、オーラルBは、パーソナライズされたオーラルケアソリューションを提供するGrin Appと提携し、米国全域の顧客にパーソナライズされた推奨を通じて同社の製品を宣伝しています。さらに、技術革新に関する消費者の意識の高まりが、世界的にオーラルケア市場の成長率を押し上げています。さらに、米国、ドイツ、英国などの欧米諸国では、電子歯ブラシ、マウスウォッシュ、デンタルフロスに対する消費者の嗜好が高まっており、これが市場を牽引するものと期待されています。

オーラルケア市場の動向

世界の口腔環境の悪化がオーラルケア製品の普及を促進

ライフスタイルの急速な変化、不適切な食事(糖分の多い食事を含む)、アルコールとタバコの消費量の増加により、世界のほぼすべての地域で口腔衛生が重要な公衆衛生問題の一つになっています。例えば、世界保健機関(WHO)によると、口腔疾患は多くの国にとって重要な問題であり、生涯を通じて人々に影響を与え、痛み、不快感、醜さ、そして死までも引き起こしています。WHO Global Oral Health Status Report(2022年)によると、世界で35億人近くが口腔疾患に罹患しており、中でも永久歯のう蝕が最も一般的な症状であるとされています。消費者の間で前述の問題が広く蔓延しているため、消費者は無作為に入手できる製品よりも、臨床的な裏付けがあり専門家が推奨するオーラルケア製品を選んでいます。さらに、口腔内消毒薬やOTC洗口液の消費増加など、オーラルケアへの支出増に伴い、世界中の消費者が予防措置を取るようになり、効果的なオーラルケア製品への需要が高まっています。

アジア太平洋地域が最大のオーラルケア市場として浮上

中国、インド、日本などのアジア諸国の消費者は、口腔衛生に対する意識が高いため、これらの国々ではオーラルケア製品の需要が高くなっています。グラクソ・スミスクラインによると、日本の消費者は口腔衛生に対する意識を高めています。日本の高齢化社会と若者はオーラルケアに高い関心を持ち、オーラルケア製品の需要を促進しています。2021年に日本歯科医師会が実施した調査では、回答者の約21%が歯の位置に悩み、15.9%が歯茎の腫れ・出血に悩み、20%が歯石で悩んでいることが明らかになりました。このような消費者に共通する口腔内の問題は、市場におけるオーラルケア製品の需要を促進しています。一方、インドでは主にアーユルヴェーダ製品または天然成分製品がオーラルヘルスケア分野を牽引しています。インドでは、すべての大手企業がアーユルヴェーダ製品を販売しています。シンガポールの消費者はブランドに敏感で、オーラルケアを維持するために経済的な選択肢を探すよりも、製品の安全性と有効性を確認するために多くの費用を費やしたいと考えています。オーストラリアでは、電子歯ブラシはすべての年齢層にとって効率的なオーラルケア製品として認識されており、この地域の市場において大きなシェアを占めています。これらの要因により、アジア太平洋地域のオーラルケア製品市場は世界最大の市場の1つとなっています。

オーラルケア市場の競合他社分析

オーラルケア市場は、Colgate-Palmolive、Procter & Gamble、Unilever PLC、Church & Dwight Co.、Inc.、GlaxoSmithKline PLC などの主要企業がシェアの大半を占めており、集中的な性質を持つ市場となっています。しかし、市場には多くの地域的なプレーヤーも含まれています。市場の主要なプレーヤーは、世界中で圧倒的な存在感を示しています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな用途、特に歯肉や歯垢の問題、知覚過敏や痛みの緩和などの要件に対応することに重点を置いています。さらに、主要企業は、より幅広い消費者層にリーチするために、ソーシャルメディアのインフルエンサーやYoutuberと協力し、オンラインマーケティングや製品広告のためのソーシャルメディアプラットフォームやオンライン流通チャネルに注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ブレスフレッシュナー
    • デンタルフロス
    • 入れ歯ケア
    • 洗口液・含嗽液
    • 歯ブラシ・交換用具
    • 歯磨き粉
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・薬店
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要プレイヤーの戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Company
    • Unilever PLC
    • Colgate-Palmolive Company
    • LG Corporation
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Sunstar Suisse SA
    • Lion Corporation
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Johnson & Johnson

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 64020

The Oral Care Market is projected to register a CAGR of 6.32% in the next five years.

The oral care market is highly impacted by the rise in the prevalence of dental diseases due to an ageing population. Due to unhealthy food habits and the lack of proper oral hygiene, there has been a rise in tooth decay. This has increased the demand for oral care products that are effective at preventing dental caries. The importance of consulting a dentist when choosing oral care products increases, increasing the demand for these products. Furthermore, according to the American College of Prosthodontists in the United States, a staggering 36 million people are edentulous (don't have teeth), and 120 million are missing at least one tooth. Of the edentulous population, 15% of people avail themselves of dentures yearly. This, in turn, is boosting the sales of oral care products.

Another significant factor impacting the demand for oral care products is product innovations carried out by the key players, along with considerable investments in marketing and promotional activities to reach higher customer bases. For instance, in January 2022, Oral B partnered with Grin App, which provides personalized oral care solutions and promotes the company's products through personalized recommendations for customers across the United States. Moreover, rising consumer awareness about technological innovations is boosting the growth rate of the oral care market globally. In addition, there is a growing consumer preference for electronic toothbrushes, mouthwashes, and dental floss in Western countries, like the United States, Germany, the United Kingdom, and others, which in turn is expected to drive the market.

Oral Care Market Trends

Deterring Oral Health Among the Global Population is Popularizing Oral Care Products

The rapidly changing lifestyles, improper diets (including sugar-rich diets), and the increased consumption of alcohol and tobacco have made oral health one of the significant public health problems in almost every part of the world. For instance, according to the World Health Organization, oral diseases pose a critical issue for many countries and affect people throughout their lifetime, causing pain, discomfort, disfigurement, and even death. According to the WHO Global Oral Health Status Report (2022), close to 3.5 billion people worldwide are affected by oral diseases, with caries of permanent teeth being the most common condition. With the extensive prevalence of the mentioned problems among consumers, consumers opt for clinically backed and expert-recommended oral care products over randomly available products. Moreover, with the increased expenditure on oral healthcare, such as the rising consumption of oral antiseptics and OTC mouth rinses, consumers worldwide have started taking preventive measures, thus increasing the demand for effective oral care products.

Asia-Pacific Emerged as the Largest Oral Care Market

Consumers of Asian countries such as China, India, and Japan are well aware of oral health practices, and thus, the demand for oral care products is high in these countries. As per GlaxoSmithKline, the Japanese population has increased awareness about oral health. Japan's aging population and youth are highly concerned about oral care, driving the country's demand for oral care products. In 2021, a survey conducted by Japan Dental Association revealed that about 21% of respondents suffer from a position of teeth, 15.9% suffer from swollen/bleeding gums, and 20% revealed that they suffer from dental calculus. These common oral problems among consumers propel the demand for oral care products in the market. On the other hand, Ayurvedic or natural ingredient products mainly drive the oral healthcare segment in India. All major companies in India retail Ayurvedic products. Consumers in Singapore are brand-conscious and would rather spend more to ensure the safety and efficacy of a product than look for economical options to maintain their oral care. In Australia, e-toothbrushes are perceived as efficient oral care products for all age groups and hold a significant share of the regional market. Owing to these factors, the Asia-Pacific market for oral care products is one of the largest worldwide.

Oral Care Market Competitor Analysis

The oral care market is concentrated in nature, as most of the share is held by key players such as Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Unilever PLC, Church & Dwight Co., Inc., and GlaxoSmithKline PLC. However, the market also includes many regional players. The leading players in the market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios to cater to the requirements for various applications, especially gum and plaque issues and sensitivity or pain relief. Additionally, key players are now focusing on social media platforms and online distribution channels for online marketing and product advertisement by collaborating with social media influencers and Youtubers to reach a broader consumer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Breath Fresheners
    • 5.1.2 Dental Floss
    • 5.1.3 Denture Care
    • 5.1.4 Mouthwashes and Rinses
    • 5.1.5 Toothbrushes and Replacements
    • 5.1.6 Toothpaste
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.4 LG Corporation
    • 6.3.5 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.3.6 Sunstar Suisse SA
    • 6.3.7 Lion Corporation
    • 6.3.8 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.9 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.10 Johnson & Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS