市場調査レポート
商品コード
1190774

勃起不全治療薬市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Erectile Dysfunction Drugs Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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勃起不全治療薬市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

勃起不全治療薬市場は、予測期間中に約3.8%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19の流行時に勃起不全の有病率が上昇していることから、世界の勃起不全治療薬市場は予測期間中に急成長すると予想されます。イタリア・ローマにあるローマ・トア・ヴェルガタ大学の内分泌学および医療性科学教授であるエマヌエーレ・A・ヤニーニ医学博士が主導したこの研究は、2020年3月に雑誌「Andrology」で発表されました。COVID-19は、EDの男性に5倍以上多くみられます。COVID-19の既往がある男性では、ED発症の推定リスクが5.66倍となりました。このように、COVID-19の大流行は、勃起不全治療薬市場に大きな影響を与えました。

勃起不全(ED)治療薬市場を牽引する要因としては、座りがちなライフスタイルの採用とそれに伴うストレス、老人人口の増加、勃起不全と心臓病や糖尿病との併存などが挙げられます。座りがちなライフスタイル、アルコール依存症、喫煙は、勃起不全のリスクを大きく高めます。このような否定的なライフスタイルの決定に対する受け入れが増加することで、市場の成長が促進される可能性があります。2021年7月にBMC Endocrine Disordersに掲載された「Erectile dysfunction and associated factors among diabetic patients at, Hawassa, Southern, Ethiopia」と題する研究によると、アルコール摂取、血糖コントロール不良、年齢、糖尿病期間のすべてが勃起不全の予測因子であることが明らかになりました。勃起不全は72.2%の人に蔓延していることがわかっています。他のすべての変数を制御した後、高齢、糖尿病期間、アルコール摂取、血糖コントロール不良が勃起障害と有意な関係を持つことが明らかになっています。

勃起不全は男性に最も多い危険因子であり、その発生率は年齢とともに増加します。加齢や高齢の男性は、糖尿病、慢性閉塞性肺疾患、高血圧、心血管疾患などの併存疾患を頻繁に抱えています。同様に、性機能の障害、主に勃起不全(ED)についても、同時に臨床医に照会しています。例えば、2021年6月に米国国立衛生研究所に掲載された「Sexual Dysfunction in Diabetes」という論文によると、性機能障害は糖尿病の人に多く、血管、神経、ホルモンのさまざまな異常から生じる可能性があると推測されます。

EDの患者数の増加は、肥満、糖尿病、心血管障害の高い伸びと相関していることが多いです。また、高血圧症も男性の勃起不全に関連する主要な病気の一つです。2021年に世界保健機関が報告したように、高血圧の有病率はかなりの割合で増加しており、世界で30歳から79歳の成人12億8000万人が高血圧に罹患していると推定され、過半数(3分の2)が低・中所得国に住んでいると言われています。

しかし、患者は治療を受けることに消極的であり、このことが市場の成長を抑制しています。

勃起不全治療薬の市場動向

バイアグラ(クエン酸シルデナフィル)セグメントが市場を独占すると予想される

勃起不全は、シルデナフィルという薬剤で治療します。シルデナフィルは、陰茎への血流を増加させることにより、男性の勃起を助けます。服用後、少なくとも3分の2の男性が勃起の改善を報告しています。

シルデナフィルは、特にバイアグラという商品名で販売されており、勃起不全や肺動脈性肺高血圧症の治療に用いられる医薬品です。女性の性機能障害に対する有効性は実証されていません。シルデナフィル(バイアグラ)は、勃起不全の治療において第一選択薬として使用される最も一般的な薬剤です。

シルデナフィル(バイアグラ)は、性行為の1時間前に空腹時に服用すると、最も効果的です。軽度から中等度の勃起不全であれば、4~5時間以上効果が持続します。2019年3月、ルパンは、ファイザー社のバイアグラ錠25mg、50mg、100mgの後発品として、米国食品医薬品局(FDA)からシルデナフィル錠USP、25mg、50mg、100mgの販売承認を得ました。

このように、勃起不全の治療におけるバイアグラ(クエン酸シルデナフィル)の有効性は、予測期間中、このセグメントを押し上げると予想されます。

北米が市場を独占すると予想される

北米は、高齢者人口の増加、勃起不全の症例数の増加、より良いヘルスケアインフラの存在により、勃起不全治療薬市場を独占すると予想されています。2019年4月にRural Health Information Hubが発表した記事によると、米国では65歳以上の高齢者が4600万人以上おり、2050年にはその数は9000万人近くまで増加すると予想されています。ベビーブームの最後の世代が65歳に達する2020年から2030年にかけて、高齢者の数は1800万人近く増加すると予想されています。EDは40歳以上の男性に多く見られることから、老年男性人口の増加により、EDに悩む患者数が増加することが予想されます。様々なED治療薬が一般用医薬品(OTC)やオンラインチャネルを通じて入手可能であることが、この地域の優位性の主な要因となっています。

国立糖尿病・消化器・腎臓病研究所(NIDDK)2021年版によると、米国では約3,000万人の男性がEDに苦しんでいます。米国は自己申告によるEDの割合が最も高く、EDの有病率を高めており、予測期間中の市場成長の原動力となることが期待されます。

患者が性行為の前にピルを服用する時間に関して、前進している企業もあります。例えば、2019年3月、Dr. Reddy's Laboratoriesは米国市場で勃起不全の治療に用いられるタダラフィル錠剤を発売しました。承認された製品は、シアリス(タダラフィル)錠剤の治療等価後発品です。錠剤は2.5mg、5mg、10mg、20mgの4種類で、それぞれ30錠入りのボトルサイズとなっています。米国の場合、複数の企業が、国内で大きなシェアを持つ企業と提携しています。このため、企業は独占的な販売権を獲得し、この市場に大きな利益をもたらしています。

米国では老年人口が増加しており、製品の上市が増加していることも、この地域の市場を後押ししています。

勃起不全治療薬市場の競合分析

大小さまざまなプレイヤーが存在するため、市場は細分化されています。市場プレイヤーの中には、Apricus Biosciences Inc.、Bayer AG、Eli Lilly and Company、Ferring Pharmaceuticals、GlaxoSmithKline PLC、Metuchen Pharmaceuticals LLC、S.K. Chemicals、Teva Pharmaceutical Industries Ltd、VIVUS Inc.が含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 座りっぱなしのライフスタイルとそれに伴うストレスの増加
    • 老年人口の増加
    • 勃起不全と心臓病、糖尿病の合併症
  • 市場抑制要因
    • 患者が治療を受けることに消極的であること
    • ED治療薬に対する患者のアドヒアランスの低さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:100万米ドル)

  • 製品名
    • バイアグラ(クエン酸シルデナフィル)
    • シアリス(タダラフィル)
    • Levitra/Staxyn(バルデナフィル)
    • ステンドラ/スぺドラ(アバナフィル)
    • ザイデナ(ウデナフィル)
    • ビタロス(アルプロスタジルクリーム)
    • その他の製品
  • 販売チャネル
    • 病院内薬局
    • 小売店
    • オンライン薬局
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apricus Biosciences Inc.
    • Bayer AG
    • Eli Lilly and Company
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Petros Pharmaceutical
    • Pfizer Inc.
    • S.K. Chemicals Co. Ltd
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • VIVUS Inc.
    • Lupin Limited
    • Glenmark Pharmaceuticals Limited
    • Cipla Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62838

The erectile dysfunction drugs market is expected to register a CAGR of nearly 3.8% during the forecast period.

With the rising prevalence of erectile dysfunction during the COVID-19 pandemic, the global erectile dysfunction drugs market is expected to grow rapidly during the forecast period. The research, led by Emmanuele A. Jannini, MD, professor of endocrinology and medical sexology at the University of Rome Tor Vergata in Rome, Italy, was published in the journal Andrology in March 2020. COVID-19 is more than five times more common in men with ED. The estimated risk of developing ED was 5.66 times higher in men with a history of COVID-19. Thus, the COVID-19 pandemic had a significant impact on the erectile dysfunction drugs market.

Some factors that drive the erectile dysfunction (ED) drugs market include the adoption of a sedentary lifestyle and its associated stress, the rising geriatric population, and the comorbidity between erectile dysfunction and heart disease and diabetes. A sedentary lifestyle, alcoholism, and smoking greatly increase the risk of erectile dysfunction. Increased acceptance of such negative lifestyle decisions may drive the market growth. According to the study published in the BMC Endocrine Disorders in July 2021, titled "Erectile dysfunction and associated factors among diabetic patients at, Hawassa, Southern, Ethiopia", alcohol consumption, poor glycemic control, age, and diabetes duration were all found to be predictors of erectile dysfunction. Erectile dysfunction was found to be prevalent in 72.2% of people. After controlling all other variables, old age, diabetes duration, alcohol consumption, and poor glycemic control were found to have a significant relationship with erectile dysfunction.

Erectile dysfunction is the most common risk factor in men, and its incidence increases with age. Aging and older men frequently have comorbidities, like diabetes mellitus, chronic obstructive pulmonary disease, hypertension, cardiovascular diseases, etc.; likewise, they concurrently refer to a clinician for impairments in sexual function, mostly for erectile dysfunction (ED). For instance, according to the article published in the National Institutes of Health in June 2021, titled "Sexual Dysfunction in Diabetes", sexual dysfunctions are common in people with diabetes and may arise from a variety of vascular, neurologic, and hormonal derangements.

The rise in the number of ED cases is often correlated with the high growth of obesity, diabetes, and cardiovascular disorders. Hypertension is additionally another major illness linked to male erectile dysfunction. As reported by the World Health Organization in 2021, the prevalence of hypertension has grown at a substantial rate; an estimated 1.28 billion adults aged 30 to 79 worldwide have been affected by hypertension, with the majority (two-thirds) living in low- and middle-income countries.

However, the patients are reluctant to seek treatment, and this factor is restraining the market growth.

Erectile Dysfunction Drugs Market Trends

The Viagra (sildenafil citrate) Segment is Expected to Dominate the Market

Erectile dysfunction is treated with the drug sildenafil. It helps men get an erection by increasing blood flow to the penis. After taking it, at least two-thirds of men reported improved erections.

Sildenafil, sold in the brand name Viagra, among others, is a medication used to treat erectile dysfunction and pulmonary arterial hypertension. Its effectiveness in treating sexual dysfunction in women has not been demonstrated. Sildenafil (Viagra) is the most common drug used as first-line therapy in the treatment of erectile dysfunction.

Sildenafil (Viagra) is the most effective when taken on an empty stomach one hour before sex. It is effective for four to five hours or more if you have mild to moderate erectile dysfunction. In March 2019, Lupin received approval for its Sildenafil Tablets USP, 25 mg, 50 mg, and 100 mg from United States Food and Drug Administration (FDA) to market a generic version of Pfizer Inc.'s Viagra Tablets, 25 mg, 50 mg, and 100 mg.

Thus, the effectiveness of Viagra (sildenafil citrate) in the treatment of erectile dysfunction is expected to boost the segment over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Market

North America is expected to dominate the erectile dysfunction drugs market, owing to the rising geriatric population, increase in cases of ED, and the presence of better healthcare infrastructure. According to the article published by Rural Health Information Hub in April 2019, in United States, there are more than 46 million older adults aged 65 and above; by 2050, that number is expected to rise to nearly 90 million. The number of older adults is expected to rise by nearly 18 million between 2020 and 2030 when the last of the baby boom cohorts reach the age of 65. The rise in the geriatric men's population is expected to increase the number of patients suffering from ED, as it is very common in men above the age of 40. The availability of various ED drugs through over-the-counter (OTC) and online channels is a key factor for the dominance of this region.

As per the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK) 2021, in United States, approximately 30 million men suffer from ED. United States has the highest rate of self-reported ED, increasing the prevalence of ED, which is expected to drive the market growth over the forecast period.

There are some companies making advancements in terms of the time taken by patients to take the pill before sexual activity. For instance, in March 2019, Dr. Reddy's Laboratories launched Tadalafil tablets used to treat erectile dysfunction in the US market. The approved product is a therapeutic equivalent generic version of Cialis (tadalafil) tablets. These tablets are available in four strengths, including 2.5 mg, 5 mg, 10 mg, and 20 mg, each in 30-count bottle sizes. In the case of United States, several companies collaborate with domestic players having extensive market shares in the country. Thus, companies get exclusive rights for marketing, which benefits this market significantly.

The increasing geriatric population in the country and increasing product launches boost the market in the region.

Erectile Dysfunction Drugs Market Competitive Analysis

The market is fragmented due to the presence of various small and large market players. Some of the market players are Apricus Biosciences Inc., Bayer AG, Eli Lilly and Company, Ferring Pharmaceuticals, GlaxoSmithKline PLC, Metuchen Pharmaceuticals LLC, S.K. Chemicals Co. Ltd, Teva Pharmaceutical Industries Ltd, and VIVUS Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Adoption of a Sedentary Lifestyle Along with the Associated Stress
    • 4.2.2 Rising Geriatric Population
    • 4.2.3 Comorbidity between Erectile Dysfunction and Heart Diseases and Diabetes
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Reluctance of Patients to Seek Treatment
    • 4.3.2 Poor Patient Adherence to ED Drugs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD million)

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Viagra (sildenafil citrate)
    • 5.1.2 Cialis (Tadalafil)
    • 5.1.3 Levitra/Staxyn (vardenafil)
    • 5.1.4 Stendra/Spedra (avanafil)
    • 5.1.5 Zydena (udenafil)
    • 5.1.6 Vitaros (Alprostadil Cream)
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hospital Pharmacies
    • 5.2.2 Retail Pharmacies
    • 5.2.3 Online Pharmacies
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Apricus Biosciences Inc.
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Eli Lilly and Company
    • 6.1.4 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.5 Petros Pharmaceutical
    • 6.1.6 Pfizer Inc.
    • 6.1.7 S.K. Chemicals Co. Ltd
    • 6.1.8 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.9 VIVUS Inc.
    • 6.1.10 Lupin Limited
    • 6.1.11 Glenmark Pharmaceuticals Limited
    • 6.1.12 Cipla Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS