市場調査レポート
商品コード
704846

リテールレディパッケージング市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Retail Ready Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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リテールレディパッケージング市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リテールレディパッケージング市場は、2020年に639億米ドル、2026年には909億米ドルに達し、予測期間2021年~2026年のCAGRは4.35%と予測されています。RRPは、消費財ブランドの動向だけでなく、多くの実店舗を持つ小売業者にとって必要不可欠なものとなりつつあります。RRPはシェルフレディパッケージングとしても知られ、自己完結型のユニットとして小売業者に届くパッケージングを指します。

主なハイライト

  • 量販店やクラブストアの急速な拡大や、より小型の店舗の立ち上げにより、小売対応包装市場(RRP)の需要が高まることが予想されます。これらの店舗では、従来の店舗よりも限られた商品セレクションしか扱っていないためです。これらの店舗は、棚の在庫を迅速に確保し、棚スペースの効率を高めるRRPの能力から恩恵を受けることができます。
  • RRPは、包装の無駄を最小限に抑えるだけでなく、労働力を削減することでオペレーションコストを削減することができます。また、RRPは消費者にとってより効率的なショッピング体験となり、しばしば衝動買いのきっかけとなるため、小売業者もRRPを好んでいます。
  • しかし、標準化の欠如やサプライチェーンの追加コストに関する問題が、小売対応包装市場の成長を阻むと推測されます。
  • 高速移動消費財(FMCG)市場では、従来のメディアチャネル(テレビ、ラジオ、映画など)の断片化とPOS提案の影響に関する意識の高まりに加え、複数の小売業者やブランドオーナーが希望小売価格を要求することにより、小売店舗がより強力なマーケティング環境になってきています。その結果、世界の段ボールケースの需要は、段ボール全体の2倍の速度で成長すると予測されます。
  • PMMIの調査によると、消費者の約28%が、パッケージの利便性を高めるために追加料金を支払うことを望んでいると回答しています。このことは、将来的にリテールレディパッケージング市場にさらなるビジネスチャンスをもたらすと予想されます。

主な市場動向

ダイカットディスプレイコンテナが大きなシェアを占める

  • 世界のダイカットディスプレイコンテナ市場の成長に寄与する重要な要因の1つは、小売セクターの急速な進化です。ダイカットディスプレイコンテナは、近代的な小売包装ソリューションとして考えられており、ハイパーマーケットやスーパーマーケットの発展とともに発展していくと予想されています。
  • メーカーと小売業者は、それが本質的に世界のダイカットディスプレイコンテナ市場の成長を駆動する再利用可能な機能のために、製品の安全性を提供するという観点からコストを削減するのに役立ちますので、ダイカットディスプレイコンテナに向かって大きな牽引力を得ています。
  • また、中間所得層の可処分所得の増加、生活スタイルの変化、包装食品の消費量の増加などが、リテールレディパッケージング市場の成長を促進すると予想され、ダイカットディスプレイコンテナの世界市場成長に向けた高い貢献要因となっています。

北米が大きなシェアを獲得

  • 北米は、その強固な財務基盤により、先進的なソリューションや技術への投資が可能です。これらの利点は、この地域の組織にリテールレディパッケージング市場における競争力を与えています。
  • さらに、この地域にはInternational Paper Company(米国)、Georgia-Pacific LLC(米国)、WestRock Company(米国)など、いくつかの大手段ボール包装材ベンダーが存在します。したがって、この地域のリテールレディパッケージング市場で活動するプレーヤー間の競争は激しいです。
  • また、米国では、DS Smith社とRockTenn社による2ピースタイプの小売用レディ包装に関するライセンス契約が発表されるなど、同市場の導入が進んでいます。
  • さらに、この地域のWalmart、Krogerなどの小売業者は、リテールレディパッケージング・ソリューションの採用を増やしています。これらの店舗では、新しいパッケージデザインを採用する際に、棚を標準化し移行するためのガイドラインを策定しています。例えば、Walmartは、今後の店舗の小売用ディスプレイと棚用パッケージの基準を設定するために、Retail-Ready Guideを発行しています。これらのガイドラインは、生産者がRRPの要件と店舗で活用されるべき方法を理解するのに役立ちます。

競合情勢

小売用レディ包装市場は、国内外に多くの事業者が存在するため、競争が激しくなっています。市場は、Mondi Group、Smurfit Kappa、DS Smith PLC、International Paper Company、STI Groupなどの主要プレイヤーの存在により、穏やかに集中しています。

  • 2019年6月:DS Smith PLCは、ループレディ包装の新ラインを発表しました。これは、より堅牢で、リサイクルされるまでに何度も使用されることを目的としています。これらは、手頃な価格を維持し、利便性を向上させ、ループを閉じて循環型ライフサイクルを確保しながら、小売業者の最も人気のある製品の多くにゼロ・ウェイスト・オプションを提供するように設計されています。
  • 2018年9月:Smurfit Kappaは、棚上での存在感を高める内蔵型マーチャンダイジングを特徴とする、新しいShelf Facer技術の発売を発表しました。Shelf Facerは、製品の売上を伸ばし、店頭でのブランド認知度を高めるために設計された棚置き用パックです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 便利で環境に優しいショッピングソリューションに対する消費者の関心の高まり
    • サプライチェーンプロセスの合理化ニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 標準化の欠如と追加的なサプライチェーンコスト
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ別
    • 紙・板紙
    • プラスチック
    • その他の素材タイプ
  • パッケージタイプ別
    • ダイカットディスプレイコンテナー
    • 段ボール箱
    • シュリンクトレー
    • 変形ケース
    • プラスチック容器
    • その他のパッケージ
  • エンドユーザー向けアプリケーション別
    • 食品
    • 飲料
    • 家庭用製品
    • その他のエンドユーザー向けアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith PLC
    • Weedon Group
    • International Paper Company
    • Cardboard Box Comapany
    • STI Group
    • Caps Cases Limited
    • Vanguard Packaging Incorporated
    • WestRock Company

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 63825

The retail-ready packaging market was valued at USD 63.9 billion in 2020 and is expected to reach USD 90.9 billion by 2026, at a CAGR of 4.35% over the forecast period 2021 - 2026. RRP is not just a trend among consumer goods brands, it is increasingly becoming a requirement for many brick-and-mortar retailers. Also known as shelf-ready packaging, RRP refers to packaging that arrives at a retailer in a self-contained unit.

Key Highlights

  • Rapidly expanding mass retails and club stores and the launch of smaller-format locations are expected to drive the demand for the retail-ready packaging market (RRP), as these stores carry a limited product selection than their traditional counterparts. These stores can benefit from RRPs ability to speed stock shelves and increase shelf-space efficiency.
  • Not only can RRP minimize packaging waste, but it can also reduce operation costs by cutting down on labor. Retailers also prefer RRP because it creates a more efficient shopping experience for consumers and often triggers impulse purchases.
  • However, issues related to lack of standardization and additional supply chain costs are estimated to challenge the growth of the retail-ready packaging market.
  • In Fast Moving Consumer Goods (FMCG) markets, fragmentation of traditional media channels (such as TV, radio and cinema) and increased awareness on the impact of Point-of-Sale propositions, coupled with multiple retailers' and brand owners' requirements for RRP, is resulting in the retail store becoming a much more powerful marketing environment. As a result, global demand for decorative corrugate cases is forecast to grow at double the rate for corrugated as a whole.
  • According to a PMMI study, almost 28% of consumers reported that they are willing to pay extra for additional conveniences, in terms of packaging. This is expected to further create opportunities for the retail-ready packaging market, in the future.

Key Market Trends

Die-cut Display Container to Hold Significant Share

  • One of the important factors contributing towards the growth of the global die-cut display container market is the rampant evolution in the retail sector. Die-cut display container is considered as a modern retail packaging solution and is expected to develop along with the progression of hypermarket and supermarket.
  • Manufacturer and retailers are gaining huge traction towards die cut display container as it help to reduce cost in terms of providing safety to the product due to re-usable feature which essentially drive the growth of the global die cut display container market.
  • Adding to this, the increasing disposable income among the middle class income group, face paced lifestyle and increasing consumption of packaged food is expected to drive the growth of the retail ready packaging market which is relatively the high contributing factor towards the growth of the global die cut display container market

North America to Hold Significant Share

  • North America's strong financial position enables it to invest in advanced solutions and technologies. These advantages have provided organizations in the region a competitive edge in the retail-ready packaging market.
  • Moreover, the region has the presence of several major corrugated board packaging vendors, such as International Paper Company (United States), Georgia-Pacific LLC (United States), and WestRock Company (United States). Hence, there is a strong competition among players operating in the retail-ready packaging market in the region.
  • The market is also becoming increasingly adopted in the US, evidenced by the recent announcement of a licensing agreement involving two-piece retail ready packaging between DS Smith and RockTenn
  • Furthermore, retailers in this region, such as Walmart, Kroger, and others, are increasingly adopting retail-ready packaging solutions. These stores are establishing guidelines to help standardize and transition their shelves as they adopt new package designs. Walmart, for instance, has published a Retail-Ready Guide to set standards for retail display and shelf packaging for their stores going forward. These guidelines help producers understand the requirement of RRPs and the way they have to be leveraged in stores.

Competitive Landscape

The retail ready packaging market is competitive because of the presence of many players running their business in national and international boundaries. The market is mildly concentrated with the presence of major players likeMondi Group, Smurfit Kappa, DS Smith PLC, International Paper Company, and STI Group, among others.

  • June 2019 : DS Smith PLC introduced a new line of loop ready packaging. It is intended to be more robust and to be used multiple times before its recycled. They are designed to deliver a zero-waste option for many of retailers' most popular products while maintaining affordability, improving convenience and closing the loop to ensure a circular life cycle.
  • September 2018 : Smurfit Kappa announced the launch of its new Shelf Facer technology, featuring in-built merchandising to boost on-shelf presence. Shelf Facer is a shelf-ready pack designed to boost product sales and raise brand awareness in-store.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Consumer Interest Towards Convenient and Eco-friendly Shopping Solutions
    • 4.3.2 Growing Need for Streamlining the Supply Chain Process
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Standardization and Additional Supply Chain Cost
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Paper and Paperboard
    • 5.1.2 Plastics
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 By Type of Package
    • 5.2.1 Die-cut Display Containers
    • 5.2.2 Corrugated Cardboard Boxes
    • 5.2.3 Shrink Wrapped Trays
    • 5.2.4 Modified Cases
    • 5.2.5 Plastic Containers
    • 5.2.6 Other Type of Packages
  • 5.3 By End-user Application
    • 5.3.1 Food
    • 5.3.2 Beverage
    • 5.3.3 Household Products
    • 5.3.4 Other End-user Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Mondi Group
    • 6.1.2 Smurfit Kappa Group
    • 6.1.3 DS Smith PLC
    • 6.1.4 Weedon Group
    • 6.1.5 International Paper Company
    • 6.1.6 Cardboard Box Comapany
    • 6.1.7 STI Group
    • 6.1.8 Caps Cases Limited
    • 6.1.9 Vanguard Packaging Incorporated
    • 6.1.10 WestRock Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS