株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

世界のアスパラギン酸市場:成長、動向、予測

Aspartic Acid Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)

発行 Mordor Intelligence LLP 商品コード 704828
出版日 ページ情報 英文 90 Pages
納期: 2-3営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.53円で換算しております。
世界のアスパラギン酸市場:成長、動向、予測 Aspartic Acid Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)
出版日: 2020年04月01日 ページ情報: 英文 90 Pages
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
概要

世界のアスパラギン酸市場の2018年から2023年までのCAGR(複合年間成長率)は6.04%となる見通しです。インスタント食品、主にベーカリー製品および菓子の人気の高まりが当市場の主な成長要因になっています。

当レポートでは、世界のアスパラギン酸市場を調査し、市場の概要、原料・用途・地域別の市場規模の推移と予測、市場動向、市場の成長要因および阻害要因の分析、市場機会、競合情勢、主要企業のプロファイルなど、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • エグゼクティブサマリー

第2章 調査方法

  • 調査成果
  • 調査の前提条件
  • 調査段階

第3章 市場の洞察

  • 市場概況
  • 市場動向

第4章 市場のダイナミクス

  • 成長要因
  • 阻害要因
  • 市場機会
  • ファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のアスパラギン酸市場:セグメント別

  • 原料別
    • 植物由来原料
    • 動物由来原料
  • 用途別
    • 食品・飲料
      • ベーカリー製品
      • フルーツ製品
      • シロップ
      • 穀物
      • スポーツサプリメント・ドリンク
    • その他

第6章 世界のアスパラギン酸市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他
  • 欧州
    • スペイン
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • ロシア
    • イタリア
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他

第7章 競合情勢

  • 最もアクティブな企業
  • 市場シェア分析
  • 主要企業の戦略

第8章 企業プロファイル

  • Royal DSM
  • Tocris Bioscience Co.
  • 味の素
  • Evonik Industries
  • Prinova Group LLC
  • Iris Biotech GmbH
  • Anaspec Inc.
  • ChemPep Inc.
  • PepTech Corporation

第9章 免責事項

目次
Product Code: 62767

Global aspartic acid market is is projected to grow at a CAGR of 6.04% during the forecast period (2020 - 2025).

  • Aspartic acid is a type of amino acid commonly known as asparaginic acid. Aspartic acid primarily helps in the release and production of hormones and also, in the functioning of the nervous system.
  • The rising focus towards the production of low-calorie food, diet carbonated soft drinks, and sugar substitutes has resulted in an increased consumption of high-intensity sweeteners, which is driving the aspartic acid market.

Key Market Trends

Growing Demand for Sports Nutrition Products

Aspartic acid is used in various sports nutrional products. Moreover, the growing demand for various kinds of protein bars, energy drinks anddietary supplements among bodybuilders and athletes is one of the key factors stoking the growth of the aspartic acid market. Rising disposable income and rapid pace of urbanization have also been propelling the market. Furthermore, in recent years, the adoption of these products has increased among recreational and lifestyle users owing to increased health awareness. These products are distributed through various retail channels such as large retail & mass merchandizers, small retail, drug & specialty stores, and various online retailers. In addition, they are distributed through fitness institutions such as gyms and health clubs.

North America Holds a Significant Share in Global Aspartic Acid Market

North America is expected to record a siginificant growth for the global aspartic acid market owing to the rising demand from the food and beverage, health and nutrition industries in the American market. The rising demand for packaged and fresh food is expected to drive the demand for aspartic acid the North America. Asia-Pacific lead by China, India and Japan aspartic acid market accounts for maximum share and is assumed to witness steady growth. In the European market, bakery products such as biscuits, cakes, breads and others are considered as the staple foods, this in turn is increasing the usage of the aspartic acid as a sweetener additive in these products.

Competitive Landscape

Key players are focusing on market penetration in developing economies which is increasing competition among international and local platers. Some of the major key players in the aspartic acid market, globally includes AJINOMOTO CO.,INC., Evonik Industries AG, Prinova Group LLC., Iris Biotech GmbH, AnaSpec, Inc., amo ng others.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • Report customization as per the client's requirements
  • 3 months of analyst support

Table of Contents

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Beverages
    • 5.1.3 Cosmetics
    • 5.1.4 Pharmaceuticals
    • 5.1.5 Agriculture/Animal Feed
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Spain
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AJINOMOTO CO.,INC.
    • 6.4.2 Evonik Industries AG
    • 6.4.3 Prinova Group LLC.
    • 6.4.4 Iris Biotech GmbH
    • 6.4.5 AnaSpec, Inc.
    • 6.4.6 ChemPep Inc.
    • 6.4.7 KYOWA HAKKO BIO CO.,LTD.
    • 6.4.8 Tocris Bioscience

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS