表紙:機能性キノコの市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
704824

機能性キノコの市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Functional Mushrooms Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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機能性キノコの市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の機能性キノコ市場は、2020年に254億1512万米ドルとなり、予測期間2021-2026年にはCAGR8.44%に達すると予測されています。

American Botanical Councilの2019 Herb Market Reportのデータによると、COVID-19以前からキノコ系製品の需要が高まっています。ナチュラルチャネルでの報告によると、霊芝を含むサプリメントの売上は前年比13.5%増、冬虫夏草は8.2%増、一般キノコは33%増となっています。さらに、COVID-19をめぐる懸念がその軌道を急がせ、キノコ類が脚光を浴びるようになっています。キノコの成長パターンや製品のイノベーションは、従来に比べ加速しています。

過去20年間、人々のライフスタイルや食生活は大きく変化し、都市化や消費者心理がそれを促し、合成食品の消費が急増した結果、肥満や糖尿病などの生活習慣病が増加しました。その結果、消費者は機能性食品や飲食品に引き寄せられるようになっています。機能性食品は、メーカーが必要不可欠な栄養を超えた有益なものとして宣伝しているものです。これらの製品は、最適な栄養を提供し、疾病発生のリスクを軽減するとされています。

さらに、メーカーは、抗酸化物質と栄養価の高い機能性キノコを製品に取り入れ、低カロリーで高タンパク質の食事療法の選択肢を提供するよう取り組んでいます。

主な市場動向

スーパーフードとクリーン製品への需要の高まりが機能性キノコの成長を促す

スーパーフード市場は、心血管疾患、前立腺がん、肥満、糖尿病などの健康関連問題のレベルが上昇し、健康的な生活への関心が高まるにつれて、世界中の消費者の間で注目を集めています。これは、この地域における加工食品の高い消費に起因しています。その結果、調査対象国では、「スーパーフード」と呼ばれる健康/栄養価の高い自然食品に対する人々の嗜好にパラダイムシフトが起こっています。そのため、機能性キノコを含むスーパーフードの成分を取り入れる食品・飲料メーカーが増え、世界中の消費者の関心を集めています。例えば、Om Mushroom Superfoodなどのメーカーは、霊芝、マイタケ、カワラタケ、ヤマブシタケなどの機能性キノコをスムージー、コーヒー、料理などに取り入れています。これらの製品は、USDAオーガニック、グルテンフリー、ビーガン、コーシャ認証など、クリーンなラベル表示を遵守しています。このように、健康に関連する幅広い機能性とクリーンラベル/ナチュラルクレームの遵守が、世界中で機能性マッシュルームの成長を加速しています。

アジア太平洋地域が最大のシェアを占める

アジア太平洋地域は世界最大のきのこ生産地です。中国などの国々は、大規模な外部および内部市場の需要に対応するため、きのこやトリュフの生産に従事しています。現在、中国では2,500万人以上の農家がきのこの採取、栽培、加工、販売に従事していると推定されています。機能性キノコは2,000年以上前から中国医学に不可欠な存在であり、長寿と霊性を意味する名前が付けられています。機能性キノコは中国では数千年にわたり、王族やエリートの間でエネルギー、活力、持久力の強壮剤、健康な免疫システムのサポートとして使用されてきました。キノコのサプリメントは、中国では約3,000年前から使用されています。最近、ミルキーマッシュルームはインドで最も多く栽培されているキノコで、ビタミンB2、E、A、リン、カリウム、カルシウムの優れた供給源であるため、人気が出てきています。このきのこは、インドの多くの地域で、特にインド南部で商業的に栽培されています。このきのこはタミルナドゥ州で最も人気があります。また、カシミール地方の谷間で栽培されるグッチと呼ばれる特殊なきのこも生産されています。この品種は約25,000キロ生産され、そのうち約90%が輸出され、特に日本やタイでは薬効や催淫効果があるとして食べられています。

競合情勢

機能性キノコ市場は、地元や地域のプレーヤーが多く参入しており、非常に競争が激しい市場です。主なプレーヤーとしては、NAMMEX、Mitoku Company Ltd、Lianfeng(Suizhou)Food Co.Ltd.、M2 Ingredients、Hokkaido Reishi Co.Ltd.などです。一部の企業は、他のエキゾチックな機能性キノコの栽培に力を入れており、これらの機能性キノコの小規模メーカーと契約栽培を行っています。また、各社は自社製品を改良し、顧客にカスタムソリューションを提供しています。目的に応じて、ホール、スライス、ダイス、ブランチングしたマッシュルームを希望のパッケージで提供します。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(Excel形式)
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類別
    • 霊芝
    • 冬虫夏草
    • ヤマブシタケ
    • カワラタケ
    • しいたけ
    • チャーガ
    • その他の種類
  • 用途別
    • 飲食品
    • 栄養補助食品
    • パーソナルケア
    • 医薬品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • Market Positioning of Players
  • 企業プロファイル
    • NAMMEX
    • Hirano Mushroom LLC
    • Mitoku Company Ltd
    • Lianfeng(Suizhou)Food Co. Ltd
    • Monterey Mushrooms Inc.
    • M2 Ingredients
    • Fresh Mushroom Europe NV
    • Mycotrition GmbH
    • Hokkaido Reishi Co. Ltd
    • Verhoeckx Paddenstoelen BV

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62761

The global functional mushroom market was valued at USD 25,415.12 million in 2020, and it projected to reach a CAGR of 8.44% during the forecast period 2021-2026.

The demand for mushroom-based products before COVID-19 has been increasing according to the data from the American Botanical Council's 2019 Herb Market Report. According to the report in the natural channel, sales of supplements containing Reishi increased 13.5% year-on-year, Cordyceps increased 8.2%, and general mushroom increased 33%. Further, concerns surrounding COVID-19 have since steepened that trajectory, and mushrooms are now being brought into the spotlight. They are witnessing accelerated growth patterns and product innovations compared to what may have otherwise occurred.

There has been a considerable shift in people's lifestyle and dietary habits over the past two decades, with urbanization and consumerism driving this shift, leading to a rapid rise in the consumption of synthetic food products, thereby resulting in an increased incidence of lifestyle diseases such as obesity, and diabetes. As a result, consumers have been gravitating towards functional foods and beverages, which manufacturers are promoting as beneficial beyond essential nutrition. These products are purported to provide optimal nutrition and reduce the risk of disease occurrence.

Furthermore, manufacturers are incorporating functional mushrooms, which are packed with antioxidants and nutritional value, with a plethora of health claims for each, into their product offerings to offer dietary options low in calories and high in protein content.

Key Market Trends

Surge in Demand for Superfoods and Clean Products Triggering the Growth of Functional Mushroom

The superfood market is gaining attention among consumers across the globe as interest in healthy living increases in tandem with rising levels of health-related problems such as cardiovascular diseases, prostate cancer, obesity, and diabetes remain major diseases. This is owing to the high consumption of processed foods in this region. As a result, there is a paradigm shift in people's preferences toward healthy/nutritional and natural foodstuffs coined as "superfoods " in the countries studied. Thus, an increasing number of food and beverage manufacturers are incorporating superfood ingredients, including functional mushrooms, to capture the ongoing interest of consumers across the globe. For instance: the manufacturers, such as Om Mushroom Superfood, are incorporating functional mushrooms such as reishi, Maitake, turkey tail, Lion's Mane, and others into smoothies, coffee, cooking, and others. The products adhere to clean label claims such as USDA organic, gluten-free, vegan, and kosher certified. Thus, wide health-related functionality and its adherence to clean label/natural claims are accelerating the growth of functional mushrooms across the globe.

Asia-Pacific holds Largest Share

Asia-Pacific is the largest producer of mushrooms, globally. Countries like China engages in the production of mushroom and truffles to meet the large external and internal market demands. It was estimated that more than 25 million farmers in China are currently engaged in the collection, cultivation processing, and marketing of mushrooms. Functional mushrooms have been an integral part of Chinese medicine for over 2,000 years, and they were named for longevity and spirituality. Functional mushroom has been used in China for thousands of years by royal and elite families as a tonic for energy, vitality, endurance, and to support a healthy immune system. Mushroom supplements have been used in China for about 3,000 years. Recently, milky mushroom is gaining popularity in India, as it is forth most largely growing mushroom in the country due to being tropical in nature and an excellent source of vitamin B2, E and A, phosphorus, potassium and calcium. The mushroom is grown commercially in many parts of the country particularly in southern parts of India. This mushroom is most popular in Tamil Nadu. The country also produces a special mushroom called gucchi, which is grown in the valley of Kashmir. The country produces about 25,000 kilos of this variety, of which about 90% is exported, particularly to Japan and Thailand, where they are eaten for their medicinal and aphrodisiacal properties.

Competitive Landscape

Functional mushroom market is highly compatiatvie with maojrly local and regional players operating in the market. Some of the leadng players are NAMMEX, Mitoku Company Ltd, Lianfeng (Suizhou) Food Co. Ltd, M2 Ingredients, and Hokkaido Reishi Co. Ltd among others. Certain players are focusing on the cultivation of other exotic and functional mushrooms, with the help of contract farming with small manufacturers of these functional mushrooms. The companies are also modifying their products and offering custom solutions to customers. Whole, sliced, diced, and blanched mushrooms are available according to the purpose in the desired packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Reishi
    • 5.1.2 Cordyceps
    • 5.1.3 Lion's Mane
    • 5.1.4 Turkey Tail
    • 5.1.5 Shiitake
    • 5.1.6 Chaga
    • 5.1.7 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Personal Care
    • 5.2.4 Pharmaceutical
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Positioning of Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 NAMMEX
    • 6.4.2 Hirano Mushroom LLC
    • 6.4.3 Mitoku Company Ltd
    • 6.4.4 Lianfeng (Suizhou) Food Co. Ltd
    • 6.4.5 Monterey Mushrooms Inc.
    • 6.4.6 M2 Ingredients
    • 6.4.7 Fresh Mushroom Europe NV
    • 6.4.8 Mycotrition GmbH
    • 6.4.9 Hokkaido Reishi Co. Ltd
    • 6.4.10 Verhoeckx Paddenstoelen BV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET