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市場調査レポート
商品コード
1189871
アスタキサンチン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Astaxanthin Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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アスタキサンチン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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アスタキサンチンの世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR7.8%を記録すると予測されています。
COVID-19の大流行は、この危機が世界中の消費者の間で安全、健康、栄養価の高い食習慣の重要性を強調したため、アスタキサンチン市場に大きな影響を及ぼしました。健康志向の個人の数は増加し、他の化学製品と比較して、より少ない副作用と天然食品着色料に向かってより傾斜している、これは市場の成長を後押しするために推定される重要な要因です。
アスタキサンチンの需要は、医薬品、栄養補助食品、飼料産業などでの複数の用途のために、増加することが期待されます。また、アスタキサンチンに関連するユニークな色と特性は、商業的な養殖、食品着色料、および他でその使用の増加につながっています。
さらに、栄養豊富な製品の採用が増加し、かなりの速度で栄養補助食品業界を牽引しています。したがって、アスタキサンチンベースの栄養製品の需要は、世界中で増加しています。アスタキサンチンの生産を促進するための新技術の採用が増加しているため、予測期間中の成長を促進すると予想されます。例えば、2022年、ALGAMOは、水の浪費を最小限に抑え、電力を節約しながらアスタキサンチンを作成するための光バイオリアクターとマイクロモジュールを生産しています。
特に食品業界からのアスタキサンチン需要の一貫した成長は、予測期間中にアスタキサンチン市場の成長を後押しすることが期待されます。過去数十年間、アスタキサンチンは、抗炎症作用、免疫力の向上、脳血管および心血管疾患の予防などの健康上の利点により、食品添加物としてますます使用されるようになってきています。過去10年間で、いくつかの研究は、アスタキサンチンが光老化の防止、睡眠の改善、肥満の最小化、声帯の保護、うつ病対策、および精子運動量の増加などに重要な役割を果たすことができることを明らかにしました。
アジア太平洋地域は、個人の健康に対して非常に積極的な消費者の存在や、高齢化社会の到来による健康増進成分の需要増加、急速に変化する市場環境といった特性から、アスタキサンチン関連企業にとって大きなビジネスチャンスになると見られています。アジア太平洋地域では、インドと中国が、その人口の多さからアスタキサンチン生産の面で潜在的な市場であると考えられています。さらに、急速な都市化、消費者の高い可処分所得レベル、および天然物に対する意識の高まりが、この地域の市場を推進すると予想されます。いくつかの世界アスタキサンチン企業によって行われた投資は、地域でのプレゼンスとリーチを増やすことができます。例えば、アイスランドベースのアスタキサンチン原料とサプリメント生産者Algalif(レイキャネスベール)は、アジア太平洋諸国でその新しいIceCapsアスタキサンチンソフトと完成したアスタキサンチン栄養補助食品のその現在のアイスランドハーベストブランドを導入しました。
世界のアスタキサンチン市場には多くのプレーヤーが存在し、競争も激しいです。市場は主要な世界プレーヤーによって支配されていますが、地域的なプレーヤーの存在も大きくなっています。アスタキサンチン市場の大手メーカーは、彼らの収益基盤を拡大するために、中国やインドのようなアジア太平洋の新興市場によってもたらされる機会を活用することに重点を置いています。主なブランドは、それぞれ、投資、統合、およびそれらの提供の最適化を通じて成長を強化するために彼らの主な戦略の一部として、拡張、合併や買収、新製品開発に乗り出しています。市場の主要なプレーヤーは、AstaReal Holdings、KeyNatura、BGG(Beijing Ginko Group)などです。
The global astaxanthin market is projected to register a CAGR of 7.8% during the forecast period (2022 - 2027).
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the astaxanthin market as the crisis has highlighted the significance of safe, healthy, and nutritive eating habits among consumers across the globe. A growing number of health-conscious individuals are more inclined towards natural food coloring agents with lesser adverse effects, as compared to other chemical products, which is an important driver estimated to boost the market growth.
The demand for astaxanthin is expected to increase, due to its multiple applications in pharmaceutical, nutraceuticals, and feed industries, among others. Also, the unique color and properties associated with astaxanthin have led to its increased use in commercial aquacultures, food coloring, and others.
Moreover, the increasing adoption of nutrition-rich products is driving the nutraceutical industry at a significant rate. Hence, the demand for astaxanthin-based nutritional products is increasing across the globe. The increasing adoption of novel technologies to boost the production of astaxanthin is anticipated to propel growth over the forecast period. For instance, in 2022, ALGAMO produces photo-bioreactors and micro-modules to create astaxanthin while minimizing water waste and saving electricity.
The consistent growth in the demand for astaxanthin particularly from the food industry is expected to boost the growth of the astaxanthin market during the forecast period. In the past few decades, astaxanthin is increasingly used as a food additive, owing to health benefits, including anti-inflammatory effects, improved immunity, and prevention of cerebrovascular and cardiovascular diseases, among others. Over the past decade, several studies have revealed that astaxanthin can play an important role in preventing photoaging, improving sleep, minimizing obesity, protecting the vocal cord, combating depression, and increasing sperm motility, among others.
The Asia Pacific is observed to provide great opportunities for astaxanthin players, due to its following attributes- the presence of highly proactive consumers, with respect to personal wellness, and a large aging population, leading to several opportunities for healthy-aging ingredients and rapidly changing market conditions. In the Asia-Pacific region, India and China are considered to be potential markets, in terms of astaxanthin production, due to their large population. Moreover, rapid urbanization, high consumer disposable income levels, and increasing awareness about natural products are anticipated to propel the market in this region. The investments made by several global astaxanthin companies to increase their presence and reach in the region. For instance, the Icelandic-based astaxanthin ingredient and supplements producer Algalif (Reykjanesbaer), introduced its new IceCaps astaxanthin softness and its current Icelandic Harvest brand of finished astaxanthin dietary supplements in the Asia-Pacific countries.
The global astaxanthin market has many players and is highly competitive. The market is dominated by key global players; however, there is a significant presence of regional players. Leading manufacturers in the astaxanthin market focus to leverage opportunities posed by emerging markets of Asia-Pacific, like China and India, to expand their revenue base. The key brands are embarking on expansions, mergers and acquisitions, and new product development as some of their key strategies to enhance growth through investing, consolidating, and optimizing their offerings, respectively. Major players in the market are AstaReal Holdings Co. Ltd, KeyNatura, and BGG (Beijing Ginko Group), among others.