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市場調査レポート
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1198474

スポーツガン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Sports Gun Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 2~3営業日

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スポーツガン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のスポーツガン市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR6.38%で成長すると予測されています。

COVID-19の発生は、スポーツのスケジュールを混乱させ、2020年代の最も重要なイベントのいくつかに影響を与え、そのようなイベントを通じて大規模なスポーツガン市場にも支障をきたすことになったのです。さらに、国際国境の閉鎖により、世界中のハンターがお気に入りの狩猟の目的地worldwideldを訪れることが制限されました。COVID-19の発生当初は、東京オリンピック・パラリンピック、ライフル・ピストルのワールドカップ、ライフル・ピストル・散弾銃のジュニア世界選手権など、発生により中止または延期された主な国際スポーツ大会があっています。2021年半ばにはCOVID-19の感染者が減少したため、延期されていたいくつかのスポーツ競技やイベントは、COVID-19の制限を適切に維持することで開催されました。2021年にはペルーのリマでISSFジュニア世界選手権がピストル、ライフル、ショットガンで開催され、2021年には東京2020パラリンピックが開催されるなど、スポーツガンの市場拡大が期待される年です。

射撃競技は、オリンピックやコモンウェルスゲームで人気を博しており、世界中のスポーツ参加を促しています。さらに、カレッジや学校の学生による国家レベルの射撃スポーツの上昇の参加は著しく、さらに草の根レベルから参加の割合を高めるためにいくつかの組織によって駆動されているスポーツガン市場の成長を後押しするために予測されている世界。スポーツガンは、レクリエーション撮影セグメントを通じて重要な市場シェアを獲得しており、メキシコの予測期間中にスポーツガンの需要を高めると予想されます。

しかし、先進国では、野生生物保護区の50%以上、多くの国有林や州立公園を含む米国の公有地の60%で、狩猟が許可されており、連邦土地だけでも(5億エーカー以上)、膨大な数のハンターが存在します。このため、スポーツガン市場の牽引役として期待されています。国際的および国内のトロフィーハンティングは、米国など先進国で長い歴史を持っており、米国市民は他のどの国の市民よりも多くの野生動物のトロフィーを輸入しています。2021年、スポーツガン、ライフル、クロスボウは、DNRライセンスエージェント経由が4割、eコマースサイト経由が6割と膨大な数の愛用者が増え、販売が拡大しています。

スポーツガンの市場動向

射撃競技への参加者増加

ターゲットシューティングなどの射撃スポーツへの参加が増加しており、アスリートの身体的鍛錬に役立っていることが知られています。また、スポーツ射撃は、集中力、視力、集中力を高める効果があるため、世界的にスポーツガンの需要が高まっています。さらに、スポーツガンは競合するスポーツ以外にも、狩猟やペイントボールなどのレクリエーション目的でも使用されており、これも市場の成長を後押ししています。また、各国では、州をまたいだスポーツイベントやレクリエーション、学校や大学でのスポーツ関連活動がスポーツガン市場の開拓を支えています。チリのように、ハンターに特定の認証を得ることで狩猟が合法化された国では、鹿狩りやその他の動物狩りに対する消費者の関心が高まっており、市場参加者が同国で事業を展開する上で有利な市場機会が創出されています。このような視力を研ぎ澄ます集中する能力を高めるなど、射撃スポーツの利点に関する意識の高まりと、集中力のレベルは、世界中のスポーツガンの需要を増強しています。

アジア太平洋地域は、最速の成長率を示す

アジア太平洋地域は、スポーツガンの安定した需要を観察し、アジアスポーツゲームや他のいくつかのスポーツイベントへの参加の増加のためにスポーツガン市場で大きなシェアを貢献しています。アジア太平洋地域では、いくつかの国は、自己防衛訓練のような射撃スポーツや他の射撃ゲームに関与していました。射撃競技への関心が高まったことで、フィリピン実用射撃家協会(PPSA)が設立され、スポーツガン市場の大幅な上昇が確認されました。一方、日本では射撃競技への関心が高まり、オリンピックへの出場が決まったことでスポーツガンの購入が増加し、市場が活性化しています。しかし、インドでは国民にスポーツ文化を教えるために"Khelo India"が推進され、多くのスポーツ用具の需要が増加し、スポーツガン市場の成長に寄与しています。

スポーツガン市場の競合他社分析

世界の麦芽原料市場は競争が激しく、地域および国際的なプレーヤーが大きなシェアを持ち、市場の成長に参入しています。スポーツガン市場で世界的に事業を展開している主なプレイヤーは、Sturm, Ruger &Co.Inc.、American Outdoor Brands Inc.、Remington Arms Company, LLC.、Carl Walther GmbH、Beretta Holdingの6社です。また、プレイヤーは、スポーツプレイヤーの様々な要件を理解することによって、製品ポートフォリオの拡大に注力しています。したがって、彼らは多くの人々にアピールするために、複数のスポーツガンを発売しています。メーカーは、市場における他のプレイヤーに対する競争力を得るために、M&Aや製品革新によって製品の品質を高めることに主に集中しています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識は、製品の彼らの範囲を世界的に拡大するためにメーカーに優位性を与えます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ライフル
    • ピストル
    • ショットガン
  • 流通経路別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • トルコ
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Sturm, Ruger & Co. Inc.
    • American Outdoor Brands Inc.
    • J.G. ANSCHUTZ GmbH & Co. KG
    • Remington Arms Company LLC
    • Carl Walther GmbH
    • BRS Outdoor Sports Holdings LLC(Daisy Outdoor Products)
    • Beretta Holding
    • Cannae Holdings Inc.(Colt's Manufacturing Company LLC)
    • Compass Diversified Holdings
    • Olympic Arms Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62692

The global sports gun market is projected to grow at a CAGR of 6.38% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 outbreak disrupted the sporting schedule and affected some of 2020s most significant events, which, in turn, also hampered the market for sports guns on a large scale through such events. Moreover, the closure of international borders has restricted hunters from all around the world from visiting their favorite hunting destinationworldwideld. In the initial phrase of COVID-19 some of the major international sporting eventcanceleded or delayed due to the outbreak included the Tokyo Olympics and Paralympics, The World Cup in rifle/pistol, and the Junior World Championship for rifle, pistol and shotgun. As the COVID-19 cases were decreasing in the mid of 2021 several sports games and events that were delay were held by maintaining proper COVID-19 restrictions. In 2021 ISSF Junior World Championships was held in Lima, Peru for Pistol, Rifle and Shotgun, Tokyo 2020 Paralympic Games were held in 2021 and several other sports games and events appeared in this year which is expected to accelerate the growth of sports gun market globally.​

The shooting games are gaining popularity in the Olympics and Commonwealth games, which is encouraging sports participation across the world. Additionally, the rising participation of national level shooting sports by the collage and school students is significantly drives by several organizations to further rise the rate of participation from grass-root level is predicted to boost the growth of the sports gun market globally. Sports guns have been gaining a significant market share through the recreational shooting segment and are expected to boost the demand for sports guns during the forecast period in Mexico.

However, vast number of hunters in developed countries such as hunting is permitted on 60% of the US public lands, including in over 50% of the wild life refuges, many national forests and state parks; on federal land alone (more than half a billion acres). Thus, this factor is further expected to drive the sports gun market. International and domestic trophy hunting has a long history in developed countries, such as European the United States, as US citizens import more wildlife trophies than citizens of any other country. The 2021, the sales of sports gun, rifle,crossbow has increased with huge umber of patron license rise 40% via DNR license agents and 60% from e-commerce sites.

Sports Gun Market Trends

Increasing Participation in Shooting Sports

The increasing participation in shooting sports such as target shooting is known to build and enhance physical discipline among athletes. The benefits of shooting sports guns, such as enhancing the ability to focus, sharpened eyesight, and levels of concentration, are augmenting the demand for sporting guns worldwide. Moreover, apart from competitive sports, sporting guns are also used for recreational purposes for hunting, and paintball is also supporting the market growth. Also, in various countries, interstate sporting events and recreations or sports-related activities in schools and colleges will support the development of the sports gun market. The rising consumer interest in deer hunting and other animal hunting in countries like Chile, where hunting was legalized by getting specific certification for hunters, creates a lucrative market opportunity for market players to expand their business in the country. With the growing awareness regarding the benefits of shooting sports, such as enhancing the ability to focus sharpen the eyesight, levels of concentration are augmenting the demand for sporting guns worldwide.

Asia-Pacific Region Witness Fastest Growth Rate

Asia-Pacific regions contribute a significant share in the sports gun market owing to the increasing participation in Asian sports games and several other sports events observing stable demand for sports guns. In Asia-Pacific, several countries were involved in shooting sports or other shooting games, such as self-defense training. The rising interest of people in shooting sports boosted the establishment of the Philippine Practical Shooters Association (PPSA), and a significant rise in the sports gun market has been observed. Nonetheless, the market is witnessing an upswing, owing to the people of Japan's interest in shooting sports which encourages them to participate in the Olympic games, and consequently, purchasing sports guns is rising, propelling the growth of the sports gun market. However, In India, "Khelo India" was an initiative of the Government of India to teach a sporting culture among its population, which has increased the demand for many sporting equipments, thus, benefiting the sports gun market.

Sports Gun Market Competitor Analysis

The global malt ingredients market is highly competitive, with various regional and international players holding significant shares and participating in the market's growth. The major players expanding their business worldwide in the sports gun market are Sturm, Ruger & Co. Inc., American Outdoor Brands Inc., Remington Arms Company, LLC., Carl Walther GmbH, and Beretta Holding. Players are also focusing on expanding the product portfolio by understanding the various requirements of the sports players. Therefore, they are launching multiple sports guns to appeal to many people. The manufacturer is majorly concentrating on enhancing their product quality by merger and acquisition and product innovation to obtain a competitive edge over other players in the market. Advanced distribution network and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Rifle
    • 5.1.2 Pistol
    • 5.1.3 Shotgun
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Turkey
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Sturm, Ruger & Co. Inc.
    • 6.4.2 American Outdoor Brands Inc.
    • 6.4.3 J.G. ANSCHUTZ GmbH & Co. KG
    • 6.4.4 Remington Arms Company LLC
    • 6.4.5 Carl Walther GmbH
    • 6.4.6 BRS Outdoor Sports Holdings LLC (Daisy Outdoor Products)
    • 6.4.7 Beretta Holding
    • 6.4.8 Cannae Holdings Inc. (Colt's Manufacturing Company LLC)
    • 6.4.9 Compass Diversified Holdings
    • 6.4.10 Olympic Arms Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET