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市場調査レポート
商品コード
1433493

テキスタイルホームデコ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Textile Home Decor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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テキスタイルホームデコ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

テキスタイルホームデコレーション市場規模は、2024年に892億米ドルと推定され、2029年までに1,092億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.13%のCAGRで成長します。

テキスタイルの室内装飾- マーケット

テキスタイルホームデコ市場は、急速に変化するライフスタイル、不動産の成長、都市化の進行によって牽引されています。従来の繊維製室内装飾品小売業者は、消費者をオフラインの小売店に引き付けるさまざまなプロモーション戦略を提供することで、売上の増加に重点を置いています。テキスタイルホームデコ製品の購入のほとんどはオフラインの小売店を通じて行われますが、より多くの消費者がオンライン小売ストアの利便性や商品提供の影響を受けるため、オンライン小売ストアはここ数年で大幅な成長を遂げています。裕福な消費者の増加により、世界のテキスタイルホームデコ市場は新興経済国で拡大しています。さらに、環境意識の高まりにより、環境に優しい室内装飾品に対する顧客の要望も変化しており、これが世界の市場拡大の大きな原動力となっています。さらに、先進国および新興市場における消費者の可処分所得の増加が市場の拡大を促進します。また、集中的なマーケティングキャンペーンと有名人の支持は、世界市場の拡大に大きな違いをもたらしました。

セグメンテーションの面では、ベッドリネンとベッドカバーが世界市場で最大のシェアを占めています。しかし、壁装材と床装材の分野では上昇傾向が見られます。それにもかかわらず、原材料価格の高騰など、いくつかの要因が室内装飾製品の世界市場を抑制しています。たとえば、インド経済顧問局によると、2022会計年度のインドの綿糸の卸売価格指数は140を超えました。過去10年間で、価格指数値は約40%上昇しました。さらに、低品質の偽造品の入手可能性、およびこれらの商品の製造に使用される原材料の価格の変動により、市場の拡大が制限されています。

テキスタイルホームデコ市場動向

家庭用繊維製品の消費支出の増加

家計消費支出とは、耐久財を含む、家計が購入するすべての商品やサービスの市場価値です。たとえば、労働統計局によると、2021年のアメリカの世帯の平均年間支出は約6万6,928米ドルとなり、約6万6,928ドルの増加となっています。前年比9%。家庭用家具、カーテン、寝具、アパレルなどの家庭用繊維製品に対する消費者の消費と支出は増加傾向にあります。さらに、スマートマテリアルなどのハイテク最終用途向けの多様で高度な繊維が世界市場を大きく押し上げています。さらに、社会的地位に影響を与えることで知られる高品質の装飾製品の使用に対する消費者の嗜好の高まりもまた、世界市場を後押ししています。テキスタイルの室内装飾製品の需要。

住宅建設は繊維製室内装飾市場でかなりの市場シェアを占めており、大幅な成長率が見込まれています。世界中で持続的な人口増加がアパートを含むあらゆる住宅の需要の増加につながっているため、雇用の機会と人口増加が新築住宅の需要増加の基本的な原動力となっています。

北米は世界市場で最も急速に成長している地域です

この地域の購買力の上昇と都市化の進行により、北米地域は市場で増加傾向を示すと予想されています。他の主要な供給国には、トルコ、ベルギー、ドイツ、オランダ、米国、ポルトガル、ポーランドが含まれます。さらに、流通ネットワークの改善により、消費者にとってテキスタイルの室内装飾製品やデザインがより簡単かつ広範囲に入手できるようになり、オフラインとオンラインの小売店の両方を通じたテキスタイルの室内装飾製品の販売に影響を与えています。

さらに、人々が新しい生活空間の代替品を探しているため、新築ビル開発の急増とこの地域の一人暮らし住宅の増加により、ホームテキスタイルなどの家庭用家具の需要が高まっています。たとえば、米国国勢調査局によると、2022年の米国の単身世帯数は約3,789万世帯でした。これは、米国の単身世帯数が3,650万世帯だった前年から増加しています。ホテル、リゾート、レストランではベッドリネンなどの最先端の室内装飾品に対する嗜好が高まっており、ホームテキスタイルの市場は商業部門によってさらに活性化されています。最近の動向の1つは、デジタル印刷を使用したホームテキスタイル市場の増加であり、生産者はこの傾向を地域全体で促進するために創造的な方法で新しいアイテムを導入することに重点を置いています。

テキスタイルホームデコ業界の概要

世界のテキスタイルホームデコ市場は、多くの地域および国内プレーヤーの存在により競争が激しく、細分化されています。市場の著名なプレーヤーは、スマート素材などのハイテク最終用途に多様かつ高度な繊維包含を提供するための製品の発売、拡大、調査、開発に焦点を当てており、予測期間中に市場プレーヤーに収益性の高い機会をさらに拡大します。たとえば、2022年 12月にインドのトライデントグループは、HEIQテクノロジーを搭載したベッドリネンを発売しました。繊維製造プロセスの仕上げ段階で使用でき、イエダニやペットのアレルゲンなどの無生物アレルゲンを減らすのに役立ちます。この技術は、ドイツのボーフム市にあるBMA研究所によってテストおよび認定されており、英国アレルギー財団からアレルギー英国承認シールも授与されています。調査対象市場の著名な支払者には、Inter IKEA Holding BV、Bed Bath &Beyond Inc.、Ashley Furniture Industries, Inc.、Williams-Sonoma, Inc.、Kimball International, Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベッドリネン&ベッドカバー
    • フロアカバー
    • キッチン&ダイニングリネン
    • バス・トイレ用リネン
    • 椅子張り
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Inter IKEA Holding B.V.
    • Kimball International, Inc.
    • Mannington Mills, Inc.
    • Wadia Group(Bombay Dyeing)
    • Vescom Group
    • Nitori Holdings Group
    • Bed Bath & Beyond Inc.
    • Ashley Furniture Industries, Inc.
    • Berkshire Hathaway Inc
    • Williams-Sonoma, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62691

The Textile Home Decor Market size is estimated at USD 89.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 109.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.13% during the forecast period (2024-2029).

Textile Home Decor - Market

The market for textile home decor is driven by fast-changing lifestyles, growing real estate, and increasing urbanization. Traditional textile home decor retailers are focusing more on increasing sales by offering various promotional strategies that are attracting consumers to offline retail stores. Although most purchasing of textile home decor products occurs through offline retail stores, online retail stores have witnessed significant growth in the last few years as more consumers are influenced by the convenience and product offerings of online retail stores. Due to an increase in the number of opulent consumers, the worldwide textile home decor market has been expanding in emerging economies. Additionally, customers' desire for eco-friendly home decor goods has changed as a result of increased environmental awareness, which is a major driving force behind market expansion worldwide. Additionally, rising consumer disposable income in developed and emerging markets drives market expansion. Also, intensive marketing campaigns and celebrity endorsements have made a big difference in the expansion of the global market.

On the segmentation front, bed linen and bedspreads account for the largest share of the global market. However, the wall-covering and floor-covering sectors have witnessed a rising trend. Nonetheless, a few factors restrain the global market for home decor products, including the increasing price of raw materials. For instance, according to the Office of Economic Adviser (India), during the fiscal year 2022, the wholesale price index for cotton yarn in India exceeded 140. Over the past decade, the price index value has climbed by roughly 40%. Furthermore, the availability of low-quality and counterfeit goods as well as variations in the cost of the raw materials used to make these goods limit market expansion.

Textile Home Decor Market Trends

Rising Consumption Expenditure On Household Textiles

Household consumption expenditure is the market value of all goods and services purchased by households, including durable goods.For instance, according to the Bureau of Labor Statistics, the average annual expenditures of American households in 2021 came to roughly USD 66,928-an increase of about 9% from the year before. A rise in consumption and expenditure among consumers on household textile products such as home furnishings, curtains, bedding, and apparel has been witnessed with an increasing trend. Furthermore, the inclusion of diverse and advanced textiles for high-tech end uses such as smart materials has significantly boosted the global market.Additionally, rising consumer preference towards using high-quality decorating products, known for their impact on social status, has also boosted the demand for textile home decor products.

Residential construction accounts for a substantial market share in the textile home decor market and is expected to witness a significant growth rate. Employment opportunities and population growth are fundamental drivers of rising demand for new housing as sustained population growth across the world has led to increased demand for all dwellings, including apartments.

North America is The Fastest Growing Region in The Global Market

Because of rising spending power and increasing urbanization in the region, the North American region is expected to show an increasing trend in the market.Other prominent supplier countries include Turkey, Belgium, Germany, the Netherlands, the United States, Portugal, and Poland. Additionally, an improved distribution network facilitates easier and wider availability of textile home decor products and designs for consumers, influencing sales of textile home decor products through both offline and online retail stores.

In addition, as people look for replacement items for their new living spaces, the surge in new building development and the number of single-person homes in the area are both boosting demand for home furnishings like home textiles. For instance, according to the US Census Bureau, in 2022, approximately 37.89 million single-person-led households were in the United States. This is an increase from the previous year, when there were 36.5 million single-person households in the United States. The market for home textiles is further fueled by the commercial sector, as hotels, resorts, and restaurants are demonstrating a developing preference for cutting-edge home decor items like bed linens. One of the most recent trends is an increase in the market for home textiles with digital printing, and producers are focusing on introducing new items in creative ways to fuel this trend across the region.

Textile Home Decor Industry Overview

The global textile home decor market is highly competitive and fragmented owing to the presence of many regional and domestic players. The prominent players in the market are focusing on product launches, expansion, research, and development to offer diversified and advanced textile inclusion for high-tech end uses such as smart materials, further extending profitable opportunities to the market players in the forecast period. For instance, in December 2022, the Indian Trident Group launched bed linen featuring HEIQ technology. It can be used during the finishing stage of the textile manufacturing process and helps reduce inanimate allergens such as house dust mite matter and pet allergens. The technology was tested and certified by BMA Laboratories in the German city of Bochum, and it had also been awarded the Allergy UK Seal of Approval from the British Allergy Foundation. Some of the prominent payers in the market studied include Inter IKEA Holding B.V., Bed Bath & Beyond Inc., Ashley Furniture Industries, Inc., Williams-Sonoma, Inc., and Kimball International, Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Bed Linen & Bedspread
    • 5.1.2 Floor Coverings
    • 5.1.3 Kitchen & Dining Linen
    • 5.1.4 Bath/Toilet Linen
    • 5.1.5 Upholstery
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Inter IKEA Holding B.V.
    • 6.3.2 Kimball International, Inc.
    • 6.3.3 Mannington Mills, Inc.
    • 6.3.4 Wadia Group (Bombay Dyeing)
    • 6.3.5 Vescom Group
    • 6.3.6 Nitori Holdings Group
    • 6.3.7 Bed Bath & Beyond Inc.
    • 6.3.8 Ashley Furniture Industries, Inc.
    • 6.3.9 Berkshire Hathaway Inc
    • 6.3.10 Williams-Sonoma, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS