市場調査レポート
商品コード
1190812

アイウェア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Eyewear Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 2~3営業日

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アイウェア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アイウェアの世界市場は、予測期間中に4.95%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • メガネの世界市場は、矯正用メガネや処方箋付きメガネに対する需要が、特に高齢者層から高まっていることに支えられています。さらに、いくつかの臨床研究によって、加齢と視力低下につながる特定の眼科疾患の発症リスク上昇との間に強い関連性があることが判明しています。視覚障害は、高齢者に不釣り合いな影響を与えます。加齢に伴い、眼組織の正常な機能が低下し、眼病変の発生率が高まります。目の衰えは加速度的に進行し、アイウエア製品の市場センチメントを押し上げています。
  • 消費者の積極的な取り組みは、眼鏡メーカーや小売業者に消費者基盤拡大の機会を提供しています。眼鏡産業の持続的成長における大きな障害となっているのは、特に経済的に疎外されている国々において、高度で手頃な価格の効果的なアイケアソリューションへのアクセスに大きな格差があることです。
  • 電子小売業とオンライン広告は、主要企業がオンラインマーケティングとプロモーション活動を積極的に実施しているため、世界中で大きな人気を博しています。オンライン・マーケティングとプロモーションは、顧客が簡単にアクセスできるようにするとともに、ベンダーの運営コスト削減にも貢献しています。このような要因が、今後数年間、オンラインプラットフォームによるアイウエアの売上を押し上げると考えられます。

主な市場動向

スポーツサングラスの人気上昇

  • 世界的に労働人口が増加しており、ライフスタイルの変化に伴い、レクリエーション活動の一環としてスポーツやフィットネスを取り入れる人が増えています。また、持久系スポーツの普及により、様々なスポーツアクセサリーが求められるようになり、スポーツサングラスの売上は世界的に増加傾向にあります。
  • 例えば、アウトドア財団によると、米国では2021年に6400万人以上がアウトドア活動に参加し、ハイキングが最も人気がありました。同年の北米におけるハイキングの参加者は約5800万人で、2番目に人気のあるアウトドア活動でした。しかし、2019年には50.7%とやや減少し、2021年には53.9%と徐々に盛り返しています。
  • 英国初のオープンウォーター10Kイベント、カナダ横断ヘリスキー、ツール・ド・フランス、アイアンマン70.3ペイ・ダックスなど、ここ数年でアウトドアアクティビティの参加率が高まっています。また、Persol、Mr. Leight、Prada Linea Rossa、Cartierなどのブランドは、スキーやウィンタースポーツの愛好家を特にターゲットとして、スポーツサングラス市場で消費者に最新のデザインを提供しています。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる可能性が高い

  • アジア太平洋地域では、アイウェアに対する消費者の認識が機能からファッションへと変化しており、パラダイムシフトが見受けられます。経済成長と購買力の向上により、この地域の消費者はファッションとしてアイウエアを購入するようになっています。中国は世界最大のメガネメーカーであると同時に、最大の潜在消費者層を抱えています。また、近視の人口比率が最も高く、メガネ市場の大きな可能性を示唆しています。
  • 国家衛生委員会によると、2020年には、中国の子供とティーンエイジャー全体の近視率は前年比52.7%になると予想されています。近視の普及率と子どもの教育水準は密接に関係しています。6歳児の15%未満が発症しているのに対して、小学生は3人に1人、高校生は5人に4人が発症しているのです。
  • タイで開催される主要なレースイベントは、レタップ・タイランドなど、さまざまな国際的な主催者によって運営されています。このようなイベントにより、国内外の参加者が必要とするスポーツサングラスの需要が高まっています。
  • タイ統計局によると、2021年に25歳から44歳までの約150万人のタイ人成人が定期的な運動やスポーツに参加しています。その年、約500万人の国民がスポーツに参加し、十分な運動をしたことになります。さらに、スキーやスキューバダイビングなどの観光客に人気のあるレクリエーションが、同国のスポーツアイウェアの需要に影響を与えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 及び調査前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • メガネ
    • サングラス
    • コンタクトレンズ
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • ユニセックス
  • 販売チャネル
    • オフラインチャネル
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Fielmann AG
    • Safilo Group S.p.A.
    • EssilorLuxottica SA
    • The Cooper Companies, Inc.
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • De Rigo Vision SpA
    • Carl-Zeiss-Stiftung
    • Charmant Group
    • Alcon Laboratories Inc.
    • Burberry Group PLC
    • Bausch Health Companies Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62654

The global eyewear market is expected to register a CAGR of 4.95% during the forecasted period.

Key Highlights

  • The global eyewear industry is propelled by the growing demands for corrective and prescription-based spectacles, especially from the geriatric population. Moreover, several clinical studies have found a strong linkage between aging and the increased risk of developing certain eye diseases that lead to low vision. Visual impairment disproportionately affects the elderly. With advancing age, the normal function of eye tissues decreases and there is an increased incidence of ocular pathology. The accelerating degradation of eyes is boosting the market sentiments of eyewear products.
  • The proactive approach of consumers is providing opportunities for eyewear manufacturers and retailers to expand their consumer base. A major roadblock in the sustainable growth of the eyewear industry is the stark divide in access to advanced, affordable, and effective eye care solutions, especially in marginalized economies.
  • E-retailing and online advertising are gaining huge popularity worldwide as key players are aggressively implementing online marketing and promotional activities. Online marketing and promotion provide customers with easy access and also help vendors reduce operational costs. This factor is likely to boost eyewear sales through online platforms over the coming years.

Key Market Trends

Growing Popularity of Sports Sunglasses

  • There is an increase in the number of people entering the global workforce, and a significant share among them is more likely to embrace sports and fitness as a part of recreational activities, which are aligned with altering lifestyle preferences. Endurance sports have also paved the way for enthusiasts who want varieties of sports accessories, thereby positively driving sports sunglasses sales around the world.
  • For instance, according to the Outdoor Foundation, over 64 million people participated in outdoor activities in United States in 2021, with hiking being the most popular. Hiking had about 58 million participants in North America that year, making it the second most popular outdoor activity. However, there was a slight decline in 2019 to 50.7%, which gradually increased back to 53.9% in 2021.
  • The rate of participation in outdoor activities, such as United Kingdom's first open water 10K events, Heliskiing across Canada, Tour de France, and Ironman 70.3 Pays d'Aix, have increased over the past few years. Moreover, brands such as Persol, Mr. Leight, Prada Linea Rossa, and Cartier are offering consumers the latest designs in the sports sunglasses market by specifically targeting skiing and winter sports enthusiasts.

Asia-Pacific Likely to Experience the Highest Growth

  • A paradigm shift has been observed in Asia-Pacific, where the consumer perception of eyewear is changing from function to fashion. Attributed to the growing economy and increasing purchasing power, consumers in the region are buying eyewear as a fashion statement. China is the world's leading manufacturer of spectacles and also has the largest potential consumer base. It also has the highest population rate with myopia, suggesting a huge potential for the spectacles market.
  • According to National Health Commission, in the year 2020, Chinese children and teenagers overall had a short-sightedness rate of 52.7% the previous year. Myopia prevalence and children's educational attainment were closely related. Less than 15% of children aged six had the disease, compared to one in three elementary school children and four out of five high school students.
  • The major racing events in Thailand are organized by different international organizers, such as L'Etape Thailand. Such events are augmenting the demand for sports sunglasses, which both domestic and international participants require.
  • According to National Statistical Office (Thailand), approximately 1.5 million Thai adults between the ages of 25 and 44 participated in regular exercise and sports in 2021. In that year, about five million citizens of the nation participated in sports and got enough exercise. Moreover, the popularity of tourist-favored recreational pursuits like skiing and scuba diving has an impact on the demand for sports eyewear in the nation.

Competitive Landscape

The market is fragmented. However, key players such as Safilo Group and Essilor International are witnessing a gain in their revenue share across developing economies. The most adopted strategies by key market players are product innovation and development, followed by partnerships and joint ventures, and expansion. Moreover, companies are investing significantly in technology-based innovative solutions through new ventures, partnerships, or acquisitions. The top players in the global eyewear market include Safilo Group S.p.A., De Rigo Vision S.p.A., Fielmann AG, EssilorLuxottica SA, and Johnson & Johnson Services, Inc. Under a multi-year licensing agreement, Luxottica Group partnered with Ferrari SpA for the design, manufacturing, distribution, and sales of a range of eyewear products under the Ferrari and Ray-Ban brands.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables & Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Spectacles
    • 5.1.2 Sunglasses
    • 5.1.3 Contact Lenses
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Unisex
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Channel
    • 5.3.2 Online Channel
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fielmann AG
    • 6.3.2 Safilo Group S.p.A.
    • 6.3.3 EssilorLuxottica SA
    • 6.3.4 The Cooper Companies, Inc.
    • 6.3.5 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.3.6 De Rigo Vision SpA
    • 6.3.7 Carl-Zeiss-Stiftung
    • 6.3.8 Charmant Group
    • 6.3.9 Alcon Laboratories Inc.
    • 6.3.10 Burberry Group PLC
    • 6.3.11 Bausch Health Companies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS