|
市場調査レポート
商品コード
1198471
スポーツ・レジャー用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Sports and Leisure Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
スポーツ・レジャー用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
|
スポーツ・レジャー用品市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.5%を記録すると予測されます。
発売当初は、COVID-19がスポーツ・レジャービジネスに影響を与えました。世界的にロックダウンが展開され、イベントの中止やスポーツアカデミーの閉鎖が相次いだ結果、多くの予約注文がキャンセルされました。世界中で、COVID-19の蔓延により、多くのスポーツジムやフィットネススタジオが閉鎖されています。しかし、フィットネス愛好者たちは、家に閉じこもっているからといって、フィットネスの目標を挫折させることはありません。多くの人々が、社会的な距離の義務付けを超えて、自宅でのフィットネス習慣を身につけようと意欲を燃やしているのです。また、多忙なライフスタイルの中で、運動する時間を確保するために、専門のジムやフィットネススタジオが徐々に人気を集めています。例えば、2020年度のプーマの売上高は、同社の年次報告書によると4.9%減となりました。
国別対抗戦や国際大会の活況は、世界中で絶大な支持を得ており、毎年多くの選手の入場をもたらしているため、スポーツ・レジャー用品などの関連事業の需要を促進しています。また、健康志向やソーシャルメディアの影響力の高まり、著名人の起用などにより、球技を中心としたスポーツ活動が盛んになっていることが、消費者の各種スポーツ用品の購買意欲を高めています。
流通経路別では、従来はインターネット通販が安定的な流通経路でしたが、今後はその利便性からインターネット通販の台頭が予想されます。ただし、現在の市場規模は専門店が最も大きいです。
世界的に健康的なライフスタイルを実践する人の割合が増え、健康維持のために様々なスポーツを楽しむ人が増えています。アスレジャーの動向に伴い、消費者はボールスポーツを中心とした様々なスポーツ・レジャー用品を求めるようになってきています。スポーツへの参加率を向上させることを目的とした各国政府の取り組みの増加は、ここ数年の市場の牽引役として重要な役割を担っています。例えば、2020年、オーストラリア政府は、今後2年間、すなわち2021年と2022年の間に、アスリートに5060万米ドルを投資することを計画していました。このような取り組みにより、さまざまなアウトドアスポーツに興じる人が増え、スポーツ用品の売上が増加することが期待されます。
欧州は、スポーツ環境が整備されていることと、スポーツ選手の参加率が非常に高いことから、大きな市場シェアを占めています。英国などの国々は、スポーツへの関心が多様であることが特徴です。ラグビーユニオン、ゴルフ、サッカー、テニスなどは、この地域の一般市民に最も人気のあるスポーツの1つです。2021年、David Langeはstatistaで、英国では男性成人の約40.7%、女性の約31.7%が週単位でスポーツに参加しているというデータを発表しました。スポーツ参加とは別に、好天(降雪)により、世界各地からウィンタースポーツに興じる観光客が訪れています。これは、スキーやスノーボードなどのスポーツ用品やスポーツ衣料の販売事業に携わるメーカーにとって、この地域の市場成長を牽引する大きな機会となっています。
調査対象の市場は競争が激しく、地域および国際的な競合企業で構成されています。Adidas AG、Amer Sports、PUMA SE、Under Armourなどの企業が市場を独占しています。市場の他の競合他社は、Billabong International Colombia Sport、Daiwa Seiko、New Balance、Quicksilverです。これらの企業は、市場における新製品の発売を消費者に知ってもらうために、デジタルやソーシャルメディアの広告に力を入れています。主要企業は、地理的な範囲を拡大し、顧客基盤を増やすために、製品のオンラインマーケティングとブランディングのためのオンライン流通チャネルに着手しています。さらに、市場の主要メーカーは、タイやインドなどアジア太平洋の新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。
The sports and leisure equipment market is projected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period (2022-2027).
During its early days, the COVID-19 had an impact on the sports and leisure business. Many preorders were canceled as a result of the worldwide deployment of lockdown, which resulted in the cancellation of events and the closure of sports academies. Around the world, many gyms and fitness studios are closed due to the spread of COVID-19. However, fitness enthusiasts are not letting their fitness goals fall by the wayside because they are stuck in the house. A number of people are motivated to develop a home fitness routine that can extend beyond social distancing mandates. Gradually, with busy lifestyles cutting into the time available for workouts, specialized gyms and fitness studios gained popularity. For example, in the fiscal year 2020, Puma's sales fell by 4.9% as per the company's annual report.
The booming enthusiasm for country-level and international tournaments is gaining tremendous followers worldwide and is leading to a large number of athlete admissions every year, which is, therefore, propelling the demand of associated businesses, including sports and leisure equipment. The prominence of sports activities, especially ball sports, owing to health and wellness trends, the increasing influence of social media, and celebrity endorsement are encouraging consumers to buy various types of sports equipment.
By distribution channel, although online retailing has remained a considerably stable distribution channel for the sales of sports equipment in the past, it is expected to gain more prominence in the future due to the associated convenience. However, specialty stores hold the largest share in the present market scenario.
Globally, there has been a significant rise in the percentage of the population adopting a healthy lifestyle, and the preference for staying fit has increased consumer indulgence in various sports activities. In line with the athleisure trend, consumers are increasingly seeking various sports and leisure equipment, especially ball sports. An increase in government initiatives in various countries meant to improve sports participation is playing a key role in driving the market over the last few years. For instance, in 2020, the Government of Australia was planning to invest USD 50.6 million in athletes over the next two years, i.e., 2021 and 2022. Such initiatives are expected to encourage more people to indulge in various outdoor sports, which, in turn, will increase the sales of sports equipment.
Europe holds a significant amount of market share, owing to the well-penetrated sports environment and enormous athlete participation rate witnessed in the region. Countries such as the United Kingdom are notable for the diversity of their sporting interest. Rugby union, golf, football, and tennis are among the most popular sports of the general population in the region. In 2021, David Lange presented data on statista saying that in England, nearly 40.7% of male adults and roughly 31.7% of female people participate in sports on a weekly basis. Apart from sports participation, the favorable weather condition (snowfall) is attracting tourists from different parts of the world who are indulging in winter sports. This creates a great opportunity for manufacturers involved in the business of marketing equipment and sports garments, such as ski and snowboarding, to drive the market growth in the region.
The market studied is highly competitive and consists of regional and international competitors. It is dominated by players like Adidas AG, Amer Sports, PUMA SE, and Under Armour. Other competitors in the market are Billabong International Colombia Sport, Daiwa Seiko, New Balance, and Quicksilver. These companies are focusing on digital and social media advertisements to make consumers aware of the new product launches in the market. Key players are embarking on online distribution channels for their online marketing and branding of their products to expand their geographic reach and increase their customer base. Moreover, leading manufacturers in the market are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets of Asia-Pacific, like Thailand and India, to expand their revenue base.