市場調査レポート
商品コード
1197186

家庭用洗浄剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Household Cleaners Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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家庭用洗浄剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

家庭用洗浄剤の世界市場は、今後5年間でCAGR6.2%を記録すると予測されています。

衛生や健康に対する消費者の関心が高まっていることから、家庭用洗浄剤の需要は世界的に大きく伸びています。家庭での衛生状態の悪化は、下痢やブルーリ潰瘍など多くの健康問題につながるため、消費者が適切な衛生状態を維持することは不可欠です。家庭を清潔に保つことに関する人々の意識の高まりは、家庭用洗浄剤市場成長の主要な促進要因の1つとなっています。さらに、さまざまな香りを含むいくつかのバリエーションと相まって、家庭用洗剤の容易な入手は、市場の発展を後押しする可能性があります。さらに、ライフスタイルの変化、急速な都市化、周囲の環境や個人の衛生状態の維持に対する嗜好、清潔で整った生活空間に関する嗜好は、このような製品に対する家庭支出の増加とともに、今後数年間でこの市場の成長を促進すると予想されます。例えば、労働統計局によると、2021年、米国の消費者一人当たりの洗濯・洗浄製品への支出は178.45米ドルであり、2020年より高くなっています。

中期的には、世界的に、家庭用洗浄剤市場は、主要プレイヤーの製品イノベーションの増加により成長すると予想されます。オーガニックの家庭用洗浄剤に対する消費者の意識の高まりにより、高品質な製品がさらに増えています。アジア太平洋やラテンアメリカなどの価格に敏感な市場では、ブランド製品に比べ安価な代替品が容易に入手できることが、同地域の市場成長の妨げになっています。また、持続可能で環境に優しい家庭用洗浄剤に対する需要の高まりは、この業界にさらなるビジネスチャンスをもたらし、予測期間中の市場成長を大きく後押しするものと思われます。

家庭用洗浄剤市場の動向

オーガニック洗浄製品の需要

表面洗浄剤は、家計支出の改善と消費者の衛生的なライフスタイルの重視により、着実に成長している分野です。ガラス、鏡、ステンレス、木材などの表面は、特殊な性質を維持するために特別に開発されたスマートドロップ技術で洗浄することができます。液体クリーナーは、濃厚な液体マトリックスに固体研磨粒子を懸濁させたもので、現在ではトリガースプレー、エアゾール缶、ポンプ式ボトルなど、さまざまな形態で提供されています。市場関係者は、パッケージング、品質、価格、香りの面で、革新的なトイレ用、食器用、表面用クリーナーを導入しています。また、消費者は、天然成分や爽やかな香りを持つ環境に優しいトイレケア製品や食器洗い製品を好んでいます。例えば、2021年12月、ユニリーバは100%天然由来成分を使用した新しい食器洗い用洗剤を発売しました。この製品はより再生可能で、99%生分解性があり、100&リサイクル可能なプラスチックで作られたボトルに入っていました。同社は、カーボンフットプリントと化石由来成分への依存を減らすことを目的としていました。COVID-19が流行した時期にCDCが全米で行った調査では、参加者の4分の1が洗浄剤や消毒剤の使用に関連して、皮膚、目、鼻、副鼻腔の炎症、頭痛、吐き気、呼吸困難などの問題を報告しています。その結果、リスクのないオーガニックな洗浄剤への需要が高まりました。また、このことは、各地域の洗濯・洗浄製品の輸出入に影響を与えています。

北米が最大市場として維持される

北米市場は、環境問題への関心の高まりに支えられ、予測期間中に安全でオーガニックなホームケア製品の需要が大きく伸びると予想されます。健康的なライフスタイルの導入と衛生への関心の高まりは、過去数年にわたり米国やカナダなどの北米諸国における家庭用洗剤市場の主要な促進要因の1つとなっています。米国では、確立された不動産セクター、家計支出、住宅戸数の増加が家庭用洗浄剤の売上を増加させている要因のひとつです。また、表面消臭剤などの家庭用洗浄剤の使用が増えていることも、同地域の家庭用洗浄剤の需要を高めると予想されます。このように、メーカーは柑橘系や天然系消臭剤などの新しい香りを導入しており、フレッシュナーを香りとして使用することが、市場での購入の決め手となっています。例えば、2022年2月、SCジョンソンプロフェッショナルは、計量しやすいスクイーズ&ポアボトルを採用した「第四級消毒剤クリーナー」を新たに発売しました。同製品は、洗浄・消毒・消臭を1回の作業で行うことができ、パッケージ形式はバケツや自動洗浄機、スプレーボトルでの希釈のための測定を簡素化するものです。また、主要な市場参加者は、自社のウェブサイトを通じて製品を販売したり、人気のあるソーシャルメディアサイトに製品を掲載したりして、オンラインプラットフォームを最適に活用し、調査対象地域での知名度や到達可能性を向上させています。

家庭用洗浄剤市場の競合他社分析

家庭用洗浄剤市場は競争が激しく、Henkel AG &Co.KGaA、Colgate-Palmolive Company、Reckitt Benckiser Group plc、Procter &Gamble Company、Unilever PLCなどです。また、市場での価格競争が激しいため、プライベートブランドメーカーも存在します。家庭用洗浄剤市場の大手メーカーは、新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。また、主なブランドは、自社製品の統合と最適化を図るための重要な戦略として、M&Aや新製品開発に乗り出しています。2021年4月、家庭で必要なクリーニング製品を提供する米国のSpectrum Brands Holdings, Inc.は、For Life Products LLCを約3億米ドルで買収すると発表しました。For Life Products, LLCは、米国を拠点とする家庭用クリーニング・メンテナンスメーカーです。Spectrumはこの投資を通じて、Life Productsの効率的なサプライチェーンと強力な顧客関係を活用し、将来の成長を促進し、大きな収益と製造の相乗効果による価値の創造を目指しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • サーフェスクリーナー
    • ガラスクリーナー
    • 便器用クリーナー
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Colgate-Palmolive Company
    • The Procter & Gamble Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Unilever PLC
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Kao Corporation
    • S.C. Johnson & Son Inc.
    • McBride PLC
    • Vikara Services Pvt. Ltd(THE BETTER HOME)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 62645

The Global Household Cleaners Market is projected to register a CAGR of 6.2% in the coming five years.

The demand for household cleaning products has risen significantly worldwide, owing to growing consumer concerns about sanitation and well-being. A lack of hygiene at home leads to numerous health issues such as diarrhea, Buruli ulcer, etc., making it essential for consumers to maintain proper hygiene. Rising awareness among people regarding keeping the household clean has become one of the primary driving factors for the household cleaners market growth. Additionally, the easy availability of household cleaners coupled with several variations, including different fragrances, is likely to boost market advancement. Furthermore, changing lifestyles, rapid urbanization, preference towards maintaining surroundings and personal hygiene, and indulgence regarding clean and neat living spaces are anticipated to propel the growth of this market in the coming years with the increasing household spending on such products. For instance, in 2021, according to the Bureau of Labor Statistics, expenditure on laundry and cleaning products per consumer unit in the United States was USD 178.45, which was higher than in 2020.

Over the medium term, globally, the household cleaners market is expected to grow due to an increase in product innovation from key players. An increase in consumer awareness about organic household cleaning products has further increased high-quality products. In price-sensitive markets such as Asia-Pacific and Latin America, the easy availability of cheap substitutes compared to branded products is hindering the market's growth in this region. Additionally, an increase in demand for sustainable and eco-friendly household cleaning products is likely to create more opportunities for this industry, thus significantly driving the growth of this market during the forecast period.

Household Cleaners Market Trends

Demand for Organic Cleaning Products

Surface cleaners represent a steadily growing segment driven by improved household spending and consumers' emphasis on more hygienic lifestyles. Surfaces like glass, mirrored, stainless, and wood can now be cleaned with smart drop technologies specifically developed to preserve specialized characters. Liquid cleaners that are a suspension of solid abrasive particles in a thickened liquid matrix are now available in different formats, such as trigger sprays, aerosol cans, and pump-actuated bottles. Market players are also introducing innovative toilet, dishwashing, and surface cleaners in terms of packaging, quality, pricing, and fragrance. Consumers also prefer eco-friendly toilet care and dishwashing products with natural ingredients and refreshing scents. For instance, in December 2021, Unilever launched a new dishwashing liquid with 100% naturally derived ingredients. The product was more renewable, 99% biodegradable, and found in bottles made with 100& recyclable plastics. The company aimed to reduce carbon footprints and the dependency on fossil-based ingredients. In the study conducted by the CDC throughout the USA during the COVID-19 pandemic period, one-fourth of the participants reported one or the other problem related to the use of cleaners and disinfectants; the problem was related to skin, eye, nose, and sinus irritation, headache, nausea, and respiratory distress. This resulted in increased demand for organic cleaning products with no risk involved. This also impacts the import and export of washing and cleaning products in the regions.

North America Remains the Largest Market

The North American market is expected to experience considerable growth backed by the rising environmental concerns that are propelling the demand for safe and organic homecare products during the forecast period. The adoption of a healthier lifestyle, coupled with the increasing concern for hygiene, has been one of the key drivers for the household cleaners market in North American countries such as the United States and Canada over the past few years. The well-established real estate sector, household expenditure, and growth in housing units are some of the factors increasing the sales of household cleaners in the United States. Also, the increasing use of household cleaners such as surface deodorizers is expected to boost the demand for household cleaners in the region. Thus, manufacturers are introducing new fragrances such as citrus and natural deodorizers, and using fresheners as fragrances is a decisive factor of purchase in the market. For instance, in February 2022, SC Johnson Professional launched its Quaternary Disinfectant Cleaner in a new easy-to-measure, squeeze-and-pour bottle. The product cleans, disinfects, and deodorizes in one labor-saving step and the packaging format simplifies measuring for dilution in a bucket, automatic scrubber, or spray bottle. The leading market players are also leveraging online platforms optimally by selling their products through their websites as well as by listing the products on popular social media websites to improve their visibility and reachability in the region studied.

Household Cleaners Market Competitor Analysis

The household cleaners market is highly competitive with the presence of players, which include Henkel AG & Co. KGaA, Colgate-Palmolive Company, Reckitt Benckiser Group plc, Procter & Gamble Company, and Unilever PLC. Additionally, there is a presence of private-label players due to a high degree of price competition in the market. Leading manufacturers in the household cleaners market are focusing on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their revenue base. The key brands are also embarking on mergers and acquisitions and new product developments as critical strategies to consolidate and optimize their offerings. In April 2021, Spectrum Brands Holdings, Inc., a USA-based company offering home-essential cleaning products, announced the acquisition of For Life Products LLC for approximately USD 300 million. For Life Products, LLC is a USA-based household cleaning and maintenance manufacturer. Through the investment, Spectrum aimed to leverage the efficient supply chain and strong customer relationships of Life Products, drive future growth, and create value through substantial revenue and manufacturing synergies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Surface Cleaners
    • 5.1.2 Glass Cleaners
    • 5.1.3 Toilet Bowl Cleaners
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.2 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.6 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.7 Kao Corporation
    • 6.3.8 S.C. Johnson & Son Inc.
    • 6.3.9 McBride PLC
    • 6.3.10 Vikara Services Pvt. Ltd (THE BETTER HOME)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER