表紙:ペット用ウェアラブル市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
704724

ペット用ウェアラブル市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Pet Wearable Market - Growth, Trends, and Forecast(2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペット用ウェアラブル市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペット用ウェアラブル市場は、2020年に約17億7,900万米ドルとなり、2026年には28億7,000万米ドルの収益が見込まれ、予測期間(2021-2026)のCAGRは8.49%です。

COVID-19では、ペット、特に犬の飼育率が増加していることが確認されています。世界的に人口の大半がリモートワーク(主に在宅勤務)をしているため、ペットの飼い主がペットの世話にかなりの時間を割けることから、ペットの飼育に対する関心が高まっているのです。CNBC 2020に掲載された記事によると、動物の救助と養子縁組はパンデミックの最初の数日間で急増したそうです。しかし、COVID-19の大流行時には、ワクチン接種、去勢プログラムの必要性、頻繁な動物病院の診察が、大流行時のペットの継続的な採用を制限すると考えられてきました。しかし、『人文社会科学通信2020』に掲載された研究論文によると、COVID-19の流行期間中に犬の里親率が大幅に上昇し、保護施設での犬の滞在期間の短縮とともに、里親募集の需要や里親としての依頼が大幅に増加したとのことです。このように、COVID-19はペットの里親募集に大きな影響を与え、それがペット用ウェアラブルの需要急増に直結しているのです。

ペット用ウェアラブル市場の成長を後押しする主な要因は、ペットの心身のフィットネスに関する意識の高まり、IoTの導入拡大、ペットモニタリングの需要増加と技術的進歩です。

ペット用ウェアラブル市場は、ペットの飼い主の健康に対する意識の高まりにより、牽引力を増しています。精神的安定、フィットネス、エンターテインメントのためのコンパニオンとしてペットを採用する傾向の高まりは、ペットの健康に対する支出を押し上げています。このような意識の高まりと、ウェアラブルの入手のしやすさが相まって、世界のペット用ウェアラブル市場は拡大すると予想されます。

さらに、ペット用ウェアラブルを使用することで、人間とペットがつながり、ペットの日々の活動を追跡したり、これらのデバイスを使用してペットの健康をモニターしたりするなどのメリットがあります。このモニタリングにより、ペットの食物摂取量、心拍数、呼吸数、パターン、日中の消費カロリーなどのデータが生成されます。これらのデバイスによって生成されたデータは、ペットの健康状態を分析するために使用されます。前述の要因は、ペットの飼い主によるペット用ウェアラブルの採用を後押ししており、その結果、調査対象市場の成長が促進されています。

主な市場動向

識別・追跡セグメント(用途別)が予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想される

スマートカラーなどのペット用ウェアラブルの最も一般的な用途の1つは、GPSを使用してペットの居場所を追跡することです。飼い主は自分のペットを追跡できるだけでなく、迷子になったペットを特定し、本来の飼い主に返す手助けをすることができます。飼い主は、スマートフォンを使うだけで、限られた時間の中でペットの位置を追跡し、簡単にペットを特定することができます。

2019年に発表された「迷子ペット統計」によると、5年間で猫の飼い主の15%近く、犬の飼い主の14%がペットを見逃しています。識別IDやウェアラブルを装着しているペットは、発見・回収される可能性が高いのです。したがって、GPS追跡装置などのウェアラブルを使用すれば、ペットが迷子になったり盗まれたりする可能性は激減する可能性があります。さらに、高度な機能を備えた製品の発売が増加していることも、研究対象セグメントを牽引しています。例えば、2020年9月、ガーミン株式会社は、強化されたマッピング機能、より大きな、3.5インチ日光読み取り可能なタッチスクリーンディスプレイ、犬の追跡に焦点を当てたユーザー体験の6ボタン、簡単操作、およびスポーツ犬の追跡と訓練のためのinReach衛星技術、でAlpha200iを、発売しました。

このように、ペットの識別や追跡にGPSベースのウェアラブルを使用する利点から、この分野は予測期間中に大きく成長することが予想されます。

北米が市場を独占し、予測期間中も同様の動向が予想される

ペット用ウェアラブル市場は現在、北米が圧倒的なシェアを誇っており、今後もその牙城は続くと予想されます。コンパニオンアニマルの増加、高い可処分所得、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、米国は予測期間中、ペット用ウェアラブル市場で大きな市場シェアを維持すると予想されます。ペットの健康に対する飼い主の意識の高まり、製品イノベーションの増加、高度な技術、技術に精通した飼い主の割合の高さなども、北米のペット用ウェアラブル市場の成長を促進する重要な要因となっています。

さらに、同地域には主要プレイヤーが集中しており、製品の発売が増加していることも、市場を牽引すると予想されます。例えば、2019年11月、FitBark, Inc.は、犬の健康と位置情報をオールインワンで提供する「FitBark GPS」を米国で発売しました。このように、前述の要因は、予測期間において北米のペット用ウェアラブル市場の成長を促進すると予測されます。

競合情勢

Garmin Ltd、Dogtra、Fitbark Inc.、Scollar Inc.、DogTelligent Inc.などの企業は、予測期間中、かなりの市場シェアを占めると予想されます。ペット用ウェアラブル市場は新興国市場に広がっているため、中小企業がこの市場の成長に大きく貢献することが予想されます。さらに、主要企業は戦略的提携や製品の発売を通じて、世界市場で進化を遂げています。例えば、2020年7月、トラクティブは、GPS追跡機能とともに、新しい活動監視機能を発売し、飼い主によるペットの身体活動の追跡を支援し、その後、ペットの肥満状態の監視につなげました。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの心身の健康に対する意識の高まりとIoTの採用が進む
    • ペットモニタリングの需要拡大
    • 技術的進歩
  • 市場抑制要因
    • デバイスのバッテリー寿命の問題
    • 製品の高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品名
    • スマートカラー
    • スマートカメラ
    • スマートハーネス&ベスト
    • その他の製品
  • アプリケーション
    • 識別・追跡
    • 監視・制御
    • 医療診断・治療
    • その他の用途
  • 動物の種類
    • その他の動物
  • 地域別
    • 南北アメリカ
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Latsen Technology Limited(Pawfit)
    • Tractive
    • FitBark Inc.
    • Garmin Ltd
    • Loc8tor Ltd
    • Dogtra
    • PetPace Ltd
    • Mars Incorporated(Whistle Labs Inc.)
    • Ridogulous Labs Inc.
    • Pod Trackers
    • DogTelligent Inc.
    • GoPro Inc.
    • IceRobotics Ltd
    • Otto Petcare Systems
    • Scollar Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62824

The pet wearable market was valued at approximately USD 1,779 million in 2020, and it is expected to witness a revenue of USD 2,870 million in 2026, with a CAGR of 8.49% over the forecast period (2021-2026)

The adoption rate of pets, especially dogs, during the COVID-19 has been observed to be increasing. As the majority of the population worldwide is working remotely, mostly work from home, the interest in pet adoption is on the rise, as the pet owners can spend considerable time taking care of the pets. As per the article published in CNBC 2020, animal rescues and adoptions spiked during the initial days of the pandemic. However, the need for vaccination, neuter programs, and frequent veterinary doctor visits during the COVID-19 pandemic have been considered to restrict the continued pet adoption during the pandemic. However, as per the research article published in Humanities and Social Sciences Communications 2020, the dog adoption rate significantly increased during the COVID-19 pandemic, and the demand for adoptable dogs and the requests to serve as foster families increased significantly, along with the shortening of the length of stay of dogs at the shelter. Thus, COVID-19 has a significant impact on pet adoption, which is directly related to the surging demand for pet wearables.

The key factors propelling the growth of the pet wearable market are the increase in awareness about the pet's physical and mental fitness, increasing adoption of IoT, and rise in the demand for pet monitoring and technological advancements.

The pet wearable market is gaining traction, due to the rising awareness among pet owners about their health. The increasing inclination toward the adoption of pets as companions for mental stability, fitness, and entertainment is boosting the expenditure on the well-being of pets. The rising awareness, coupled with easy availability of wearables, globally, is expected to boost the global pet wearable market.

Additionally, the use of pet wearables offers benefits, such as connecting humans to their pets, in order to track their daily activities and monitor their health using these devices. This monitoring generates data for food intake, heart, and respiratory rate and patterns and calories burnt by pets during the day. The data generated by these devices is used for analyzing the health of pets. The aforementioned factors are boosting the adoption of pet wearables by pet owners, which in turn, is propelling the growth of the market studied.

Key Market Trends

Identification and Tracking Segment, by Application, is Expected to Hold the Largest Market Share over the Forecast Period

One of the most common uses of pet wearables, such as smart collars, is tracking the whereabouts of pet animals using GPS. With the help of wearables, owners can not only track their pets, but also help other people identify pets that have strayed off and return them to their rightful owners. Owners can track the location of their pets and identify them easily within a limited time, just by using their smartphones.

According to the Lost Pets Statistics published in 2019, nearly 15% of cat owners and 14% of dog owners missed their pets in a five-year period. The pets wearing an identification ID or wearable are likely to be found and recovered. Hence, with wearables, such as the GPS tracking device, the chances of a pet getting lost or stolen may reduce drastically. Additionally, the increasing product launches with advanced features drive the studied segment. For example, in September 2020, Garmin Ltd. launched Alpha200i, with enhanced mapping capabilities; a larger, 3.5" sunlight-readable touchscreen display; six-button, easy operation of the dog tracking-focused user experience; and inReach satellite technology, for tracking and training of sporting dogs.

Hence, given the advantages of using GPS-based wearable in the identification and tracking of pets, the segment is expected to grow significantly over the forecast period.

North America Dominates the Market and is Expected to Follow the Same Trend in the Forecast Period

North America currently dominates the pet wearable market, and it is expected to continue its stronghold for a few more years. The United States is expected to retain its significant market share in the pet wearable market over the forecast period, owing to the growing adoption of companion animals, high disposable income, and increasing per capita animal healthcare expenditure. The rise in awareness about pet health among pet owners, the increase in product innovation, sophisticated technology, and a high percentage of tech-savvy owners are some other significant factors driving the growth of the pet wearable market in North America.

Additionally, the high concentration of major players in the region, along with increasing product launches, is anticipated to drive the market. For instance, in November 2019, FitBark, Inc. launched FitBark GPS in the United States, which is an all-in-one dog health and location tracker. Thus, the aforementioned factors are expected to drive the growth of the pet wearable market in North America over the forecast period.

Competitive Landscape

Companies, like Garmin Ltd, Dogtra, Fitbark Inc., Scollar Inc., and DogTelligent Inc., are expected to hold substantial market shares during the forecast period. As the pet wearable market is spreading across the developing regions, smaller companies are expected to contribute majorly to the growth of this market. Additionally, the key players have been evolving in the global market through strategic alliances and product launches. For instance, in July 2020, Tractive launched a new activity monitoring feature, along with its GPS tracking feature, which aids in tracking the physical activity of pets by owners, which subsequently leads to monitor obesity conditions in pets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Awareness About Pet's Physical and Mental Fitness and Rising Adoption of IoT
    • 4.2.2 Growth in Demand for Pet Monitoring
    • 4.2.3 Technological Advancements
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Battery Life Issues of Devices
    • 4.3.2 High Cost of Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Smart Collar
    • 5.1.2 Smart Camera
    • 5.1.3 Smart Harness and Vest
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Identification and Tracking
    • 5.2.2 Monitoring and Control
    • 5.2.3 Medical Diagnosis and Treatment
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Animal Type
    • 5.3.1 Dogs
    • 5.3.2 Cats
    • 5.3.3 Other Animals
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Latsen Technology Limited (Pawfit)
    • 6.1.2 Tractive
    • 6.1.3 FitBark Inc.
    • 6.1.4 Garmin Ltd
    • 6.1.5 Loc8tor Ltd
    • 6.1.6 Dogtra
    • 6.1.7 PetPace Ltd
    • 6.1.8 Mars Incorporated (Whistle Labs Inc.)
    • 6.1.9 Ridogulous Labs Inc.
    • 6.1.10 Pod Trackers
    • 6.1.11 DogTelligent Inc.
    • 6.1.12 GoPro Inc.
    • 6.1.13 IceRobotics Ltd
    • 6.1.14 Otto Petcare Systems
    • 6.1.15 Scollar Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS