市場調査レポート
商品コード
670034

プライマー市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)

Primer Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プライマー市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プライマー市場は、予測期間(2021-2026年)中に6%以下のCAGRで推移すると予測されています。

市場は、2020年のCOVID-19によってマイナスの影響を受けました。パンデミックシナリオの間、新たなCOVID-19患者の拡大を抑制するために、建設および自動車製造活動はロックダウン中に一時的に停止し、それによって、これらのエンドユーザー産業からのプライマーの消費が減少しました。例えば、2020年の世界の自動車生産台数は、2019年と比較して15.8%減少しました。しかし、食品およびeコマースセグメントからのパッケージの需要は、パンデミック状況の間に大幅に増加し、ラベルおよびパッケージ印刷セグメントからのプライマーの需要を刺激しています。

主なハイライト

  • 短期的には、アジア太平洋地域における建設活動の増加が市場の成長を促進すると予想されます。
  • 一方、プライマーの使用に関する厳しい環境規制やCOVID-19の影響による不利な条件が市場成長の妨げになると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、インド、中国などの国々で最も多く消費され、世界的に市場を独占しています。

主な市場動向

市場を独占する建築・建設セグメント

  • プライマーは、建築・建設分野で広く使用されています。壁やその他の基材に塗料を塗る前の下地処理として使用されます。アジア太平洋地域では、製造業やサービス業のインフラ整備、住宅建設の増加、インフラ整備への政府支出の増加などにより、建設部門が力強い成長を遂げています。
  • アジア太平洋地域は、インド、中国、インドネシア、ベトナムなど、多くの新興国が存在するため、投資家にとって魅力的な市場となっています。
  • 強い経済成長を背景に、国内企業は事業を拡大してきました。また、海外企業もこのチャンスを生かそうと、この地域に進出してきています。このため、オフィスや生産拠点、ビル、倉庫などの商業施設に対する需要が高まり、これらの国々で建設活動が活発化しています。
  • 世界の建設業界は、2030年までに8兆米ドルに達すると予想されており、主にインド、中国、米国などの国々が牽引しています。
  • 中国は建設ブームに沸いています。中国は世界最大の建築市場であり、世界の建設投資の20%を占めています。2030年には、中国だけで13兆米ドル近い建築投資が見込まれています。
  • インドでは、産業・内部貿易促進局(DPIIT)によると、2000年4月から2019年12月までの建設開発部門(タウンシップ、住宅、構築インフラ、建設開発プロジェクト)の外国直接投資(FDI)受け入れ額は、253億7000万米ドルとなっています。
  • 2019年、米国で新たに投入された建設物の総額は約1兆3,650億米ドル、2020年には約1兆4,300億米ドルに達し、成長率は約4.5%です。
  • したがって、上記の要因は、今後数年間、市場に大きな影響を示すと予想されます。

アジア太平洋地域が市場を席巻

  • アジア太平洋地域は、同地域における建設業の増加や家具生産の増加により、予測期間中に最も高い成長を見せると予測されます。
  • 2020年、中国の建設産業は約1兆492億米ドルとなり、2021年には約6.5%の成長率で約1兆1174億米ドルに達すると予測されます。
  • さらに、日本の新規建設総面積は、2019年に約1億2755万㎡を占め、2020年には約1億1374万㎡に達し、減少率は約10.5%でした。
  • インドでは、サービス産業の発展に伴い、住宅や商業施設の建設が増加しています。インド住宅都市省によると、インド政府はスマートシティ計画のもと、275億4,000万米ドルを投じて100都市を建設すると発表しています。この計画には5,151種類のスマートシティプロジェクトが含まれており、そのうち1,638種類のプロジェクトが2021年4月現在で完了しています。
  • アジア太平洋地域では、中国が最大の自動車生産能力、交通インフラへの公共投資の増加、家具の生産と輸出の増加、その他の産業の成長により、プライマーの需要が大きく伸びると予想されます。
  • OICAによると、2019年に生産された約2575万台に対して、2020年中に中国で生産された約2523万台は、約2%の減少成長率を示しています。
  • 中国は、国内での電気自動車の生産と販売を増やすことに主眼を置いています。そのために、2023年までに電気自動車(EV)の生産台数を年間1,300万台まで増やすことを計画しています。2020年の電気自動車の国内販売台数は約130万台でした。
  • 中国国家統計局によると、中国の家具市場は2019年に約1885億7000万米ドル、2020年には約2053億米ドルに達し、成長率は約8%でした。
  • したがって、上記の要因は、今後数年間、市場に大きな影響を示すと予想されます。

競合情勢について

プライマー市場は、統合的な性格を持っています。主要な企業としては、Akzo Nobel NV、Axalta Coating Systems LLC、BASF SE、PPG Industries Inc.、The Sherwin-Williams Companyなどが挙げられます。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 促進要因
    • アジア太平洋地域における建設活動の活発化
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • プライマーの使用に関する厳しい環境規制
    • COVID-19の影響により発生する不利な条件
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分別
    • 樹脂
      • アクリル
      • エポキシ
      • ポリビニルアセテート
      • アルキド
      • その他樹脂
    • 添加剤
      • 分散剤
      • 殺生物剤
      • 表面改質剤
      • その他添加剤
    • その他成分
  • エンドユーザー産業別
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 家具
    • 工業用
    • パッケージング
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約
  • 市場シェア分析/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Akzo Nobel NV
    • Asian Paints
    • Axalta Coating Systems, LLC
    • BASF SE
    • Berger Paints India Limited
    • Hempel AS
    • Jotun
    • Kansai Paint Co. Ltd
    • Masco Corporation
    • NIPSEA GROUP
    • PPG Industries Inc.
    • RPM International Inc.
    • The Sherwin-Williams Company
    • Tikkurila

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベースプライマーの革新
  • その他のビジネスチャンス
目次
Product Code: 60974

The primer market is expected to reach USD XX million, and it is projected to register a CAGR of below 6% during the forecast period (2021-2026).

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. During the pandemic scenario, the construction and automotive manufacturing activities were on a temporary halt during the lockdown to curb the spread of new COVID-19 cases, thereby, decreasing the consumption of primer from these end-user industries. For instance, in 2020, global automotive production declined by 15.8% compared to 2019. However, the demand for packaging from the food and eCommerce segment has been increased significantly during the pandemic situation, which has stimulated the demand for primers from the label and packaging printing segment.

Key Highlights

  • Over the short term, the increasing construction activities in the Asia-Pacific region are expected to drive the market's growth.
  • On the flip side, stringent environmental regulations regarding the use of primers and unfavorable conditions arising due to the impact of COVID-19 are expected to hinder the market growth.
  • Asia Pacific dominated the market, globally, with the largest consumption in the countries, such as India, China, etc.

Key Market Trends

Building and Construction Segment to Dominate the Market

  • Primer is extensively used in the building and construction sector. It is used as a preparatory coat on walls and other substrates, before applying the paint. In Asia Pacific, the construction sector has been witnessing robust growth, fuelled by the increasing manufacturing and service sector infrastructure, increasing housing construction, and noticeable government spending on infrastructure building.
  • Asia Pacific has become an attractive market for investors, owing to the presence of a number of emerging economies, such as India, China, Indonesia, Vietnam, and other countries in the region.
  • Owing to strong economic growth, domestic companies have been expanding their business. Additionally, foreign companies have been entering these markets to take advantage of the prevailing opportunities. This has created the demand for commercial infrastructures, such as offices, production houses, buildings, warehouses, etc., leading to the increase in construction activities in these countries.
  • The global construction industry is expected to reach USD 8 trillion by 2030, primarily driven by countries, such as India, China, and the United States. ​
  • China is amid a construction mega-boom. The country has the largest building market in the world, making up 20% of all construction investment globally. The country alone is expected to spend nearly USD 13 trillion on buildings by 2030. ​
  • In India, Foreign Direct Investment (FDI) received in the construction development sector (townships, housing, built-up infrastructure, and construction development projects) from April 2000 to December 2019 stood at USD 25.37 billion, according to the Department for Promotion of Industry and Internal Trade (DPIIT). ​
  • In 2019, the total value of new construction put in place was about USD 1365 billion in the United States and reached about USD 1430 billion in 2020, with a growth rate of about 4.5%.
  • Therefore, the factors mentioned above are expected to show a significant impact on the market in the coming years.

Asia Pacific to Dominate the Market

  • Asia Pacific is projected to witness the highest growth during the forecast period, owing to the increasing construction sector and increasing furniture production in the region.
  • In 2020, the Chinese construction industry was valued at about USD 1,049.2 billion and was estimated to reach about USD 1,117.4 billion by 2021, with a growth rate of about 6.5%.
  • Furthermore, the total new construction in Japan was accounted for about 127.55 million sq. m in 2019 and reached about 113.74 million sq. m in 2020, with a decline rate of about 10.5%.
  • Residential and commercial construction in India has been increasing owing to the developing service sector in the country. According to the Ministry of Housing and Urban Affairs of India, the Indian government announced an investment of about USD 27.54 billion construction of 100 cities, under the smart cities plan. This plan includes 5,151 different smart city projects, out of which 1,638 projects have been completed as of April 2021.
  • In Asia Pacific, China is expected to witness strong growth in the demand for primer, owing to its largest automotive production capacity, the increasing public spending in transportation infrastructure, increasing furniture production and exports, and growth in other industries.
  • According to OICA, around 25.23 million vehicles were produced in China during 2020 compared to 25.75 million vehicles produced in 2019, witnessing a decreasing growth rate of about 2%.
  • China is majorly focusing on increasing the production and sale of electric vehicles in the country. For this purpose, the country has planned to increase the production of electric vehicles (EVs) to 13 million a year by 2023. The electric vehicles sold in the country stood around 1.3 million for the year 2020.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the Chinese furniture market was valued at about USD 188.57 billion in 2019 and reached USD 205.30 billion in 2020, with a growth rate of about 8%.
  • Therefore, the factors mentioned above are expected to show a significant impact on the market in the coming years.

Competitive Landscape

The primer market is consolidated in nature. Some of the key players include Akzo Nobel NV, Axalta Coating Systems LLC, BASF SE, PPG Industries Inc., and The Sherwin-Williams Company, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Construction Activities in the Asia Pacific Region
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations Regarding the Use of Primers
    • 4.2.2 Unfavorable Conditions Arising due to the Impact of COVID-19
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Ingredient
    • 5.1.1 Resin
      • 5.1.1.1 Acrylic
      • 5.1.1.2 Epoxy
      • 5.1.1.3 Poly Vinyl Acetate
      • 5.1.1.4 Alkyd
      • 5.1.1.5 Other Resins
    • 5.1.2 Additives
      • 5.1.2.1 Dispersant
      • 5.1.2.2 Biocides
      • 5.1.2.3 Surface Modifier
      • 5.1.2.4 Other Additives
    • 5.1.3 Other Ingredients
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Building and Construction
    • 5.2.3 Furniture
    • 5.2.4 Industrial
    • 5.2.5 Packaging
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis/Ranking Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Akzo Nobel NV
    • 6.4.2 Asian Paints
    • 6.4.3 Axalta Coating Systems, LLC
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 Berger Paints India Limited
    • 6.4.6 Hempel AS
    • 6.4.7 Jotun
    • 6.4.8 Kansai Paint Co. Ltd
    • 6.4.9 Masco Corporation
    • 6.4.10 NIPSEA GROUP
    • 6.4.11 PPG Industries Inc.
    • 6.4.12 RPM International Inc.
    • 6.4.13 The Sherwin-Williams Company
    • 6.4.14 Tikkurila

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Innovation of Bio-based Primers
  • 7.2 Other Opportunities