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市場調査レポート
商品コード
1404378

抗菌プラスチック-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Antimicrobial Plastics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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抗菌プラスチック-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

抗菌プラスチック市場規模は2024年に351億9,000万米ドルと推定・予測され、2029年には505億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)にCAGR 7.51%で成長すると予測されます。

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COVID-19パンデミックは、各地域の国々に大きな影響を及ぼし、数百万人が自宅に閉じこもり、企業、生産、製造施設が閉鎖され、経済活動ができなくなりました。しかし、市場は2022年も成長軌道を維持しました。

主なハイライト

  • 市場成長を牽引する主な要因としては、様々な用途で従来の素材を抗菌プラスチックに置き換えること、ヘルスケアやパッケージング分野からの需要が急増していることなどが挙げられます。
  • しかし、プラスチックの使用と廃棄に関する厳しい環境規制が市場の成長を抑制すると予想されます。
  • 研究開発投資の増加、ヘルスケア投資の増加、医療用具・機器の需要は、予測期間中に調査された市場に機会を提供すると思われます。
  • アジア太平洋地域は、包装、ヘルスケア、飲食品、消費財などの産業における様々な用途により、世界的に市場を独占しています。

抗菌プラスチック市場の動向

市場需要を牽引するヘルスケア産業

  • ヘルスケア産業は抗菌プラスチックの主要な消費者です。抗菌プラスチックは、ヘルスケア産業において、清潔さ、無菌性、利便性、使いやすさ、低コストなど、従来の素材にはない様々な利点を提供します。
  • 複雑な疫学的状況、ヘルスケア関連感染(HAI)、微生物汚染、院内感染、病院や歯科機器における感染リスクなどが、微生物感染を防ぐために抗菌プラスチックを使用する必要性を高めています。
  • 使い捨て医療製品のリサイクルの必要性は、抗菌ソリューションの開発に無数の機会を提供しました。
  • 抗菌プラスチックは、歯科医院、病院、介護施設などで、主に個室のカーテン、ベッド、ナースコールシステム、手すり、床、ドアハンドル、プルコード、ケースノートホルダーなどの製品に使用されています。
  • さらに、抗菌プラスチックは、チューブ、コネクター、注射器、コネクターなどの医療機器や、さまざまな成形部品の製造にも使用されています。
  • このように、ヘルスケア産業におけるヘルスケア関連感染の増加に伴い、抗菌プラスチックの使用量は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。
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アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋地域の抗菌プラスチック市場は、予測期間中に最も急成長すると予想されます。同地域の包装産業の拡大が市場の成長を牽引しています。プラスチック消費が大幅に拡大していることから、この地域では中国が最大の市場シェアを占めています。この増加傾向は予測期間中も続くと予想されます。
  • アジア太平洋地域では、消費財、飲食品、自動車などの産業で生産が増加しており、抗菌プラスチックの需要は大幅に増加すると予想されます。
  • 2023-2024年度連邦予算において、インド政府は891億6,000万インドルピー(107億6,000万米ドル相当)を保健家族福祉省(MoHFW)に計上しました。これにより、インドのヘルスケアセンターや病院は、抗菌プラスチックを使用した医療製品を開発・改善し、顧客や患者の安全を確保することができます。
  • アジア太平洋地域のヘルスケア産業は、インド、インドネシア、韓国、ベトナムなどの国々で巨額の投資が行われています。同地域は、高齢化の進展と医療支出の増加により、ヘルスケア・インフラの整備に力を入れています。
  • OICAによると、世界の自動車産業は現在、2022年には2021年比6%増という大幅な成長を遂げています。2022年には、中国、韓国、インドなど、世界中の様々な先進国や新興諸国が自動車生産の増加を経験しました。2022年には、8,500万台以上の自動車が生産されました。
  • Microbanによると、自動車は日常的に多くの汚染物質にさらされています。 促進要因、幼児、動物、食べ物の付着、さらには温度変化などです。このため、抗菌プラスチックを使用することで、抗菌技術を組み込んだより清潔な車内を作り出し、バクテリアを除去して自動車の安全を保つことができます。
  • さらに、中国やインドなどの国々が市場をリードしているこの地域は、世界の包装業界で最も速い成長を示すことが期待されています。eコマース、オンライン食品配達、包装業界の革新と開発などの要因は、この地域における包装業界の成長を促進すると予想されます。
  • IBEFによると、インドは包装資材の重要な世界的輸出国として脚光を浴びています。インドからの包装材料の輸出はCAGR 9.9%で成長し、2018-19年の8億4,400万米ドルから2021-22年には11億1,900万米ドルに拡大しています。
  • したがって、このような市場動向はすべて、予測期間中の世界市場における抗菌プラスチックの需要を促進すると予想されます。

抗菌プラスチック産業の概要

抗菌プラスチック市場は、その性質上、部分的に断片化されています。調査市場の主要企業(順不同)には、BASF SE、デュポン、Microban International、Avient Corporation、Sanitized AGなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 様々な用途におけるプラスチックによる従来材料の代替
    • ヘルスケア産業とパッケージング産業からの需要の急増
    • 抗菌プラスチックに対する意識の高まり
  • 抑制要因
    • 厳しい環境規制
    • 原材料価格の不規則な変動
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • タイプ
    • 汎用プラスチック
    • エンジニアリングプラスチック
    • 高機能プラスチック
    • その他のタイプ(バイオプラスチックなど)
  • エンドユーザー産業
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 消費財
    • 電気・電子
    • 飲食品
    • ヘルスケア
    • 包装
    • その他エンドユーザー産業(繊維など)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Avient Corporation
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • BioCote Limited
    • CLARIANT
    • Covestro AG
    • DuPont
    • King Plastic Corporation
    • Lonza
    • Microban International
    • Milliken & Company
    • Parx Materials NV
    • Sanitized AG
    • Symphony Environmental Technologies

第7章 市場機会と今後の動向

  • 研究開発への投資の増加
  • ヘルスケア分野への投資の増加
目次
Product Code: 61693
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The Antimicrobial Plastics Market size is estimated at USD 35.19 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.51% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic majorly affected countries across the regions, resulting in severe lockdowns, confining millions of people in their homes, and shutting down businesses, production, and manufacturing facilities, resulting in no economic activity. However, the market retained its growth trajectory in 2022.

Key Highlights

  • The major factors driving the market's growth include replacing conventional materials with antimicrobial plastics in various applications and rapidly increasing demand from the healthcare and packaging sectors.
  • However, the stringent environmental regulations related to plastic usage and disposal are expected to restrain the market's growth.
  • The increasing research and development investments, increasing healthcare investments, and demand for medical tools and equipment are likely to provide opportunities for the market studied during the forecast period.
  • The Asia-Pacific region dominated the market globally, owing to the various applications in industries such as packaging, healthcare, food and beverage, and consumer goods.

Antimicrobial Plastics Market Trends

Healthcare Industry Driving the Market Demand

  • The healthcare industry is the primary consumer of antimicrobial plastics. Antimicrobial plastics offer various advantages over conventional materials in the healthcare industry, such as cleanliness, sterility, convenience, ease of use, and low cost.
  • Complex epidemiological situations, healthcare-associated infections (HAIs), microbial contamination, nosocomial infections, and infection risks in hospitals and dental equipment drive the need to use antimicrobial plastics to prevent microbial infections.
  • The need for recycling disposable medical products provided innumerable opportunities for the development of antimicrobial solutions.
  • Antimicrobial plastics are used in dental surgeries, hospitals, and care homes, primarily for products such as cubicle curtains, beds, nurse call systems, handrails, floors, door handles, pull cords, and case note holders.
  • In addition, antimicrobial plastics are used for manufacturing medical devices, such as tubing, connectors, syringes, and connectors, as well as a wide variety of molded parts.
  • Thus, with the increasing healthcare-associated infections in the healthcare industry, the usage of antimicrobial plastics is expected to increase significantly over the forecast period.
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Asia-Pacific to Dominate the Market

  • The antimicrobial plastics market in Asia-Pacific is expected to grow fastest during the forecast period. The expansion of the packaging industry in the region is driving the growth of the market. China has the largest market share in the region, as plastics consumption has expanded significantly. This upward trend is expected to continue during the forecast period.
  • In the Asia-Pacific region, with increasing production in industries such as consumer goods, food and beverages, and automotive, the demand for antimicrobial plastics is expected to increase significantly.
  • In the 2023-24 Union Budget, the government of India earmarked a sum of INR 89.16 billion (equivalent to USD 10.76 billion) for the Ministry of Health and Family Welfare (MoHFW). This allows the healthcare centers and hospitals in India to develop and improve their usage of medical products that are made of antimicrobial plastics, ensuring the safety of the customers and patients.
  • The Asia-Pacific healthcare industry has been witnessing huge investments in countries such as India, Indonesia, South Korea, and Vietnam. The region has been focused on developing its healthcare infrastructure due to the growing aging population and increasing medical spending.
  • As per OICA, the global automotive industry is currently growing at a substantial rate of 6% in 2022 over 2021. In 2022, various developed and developing countries across the world, including China, South Korea, India, and others, experienced an increase in automotive production. In 2022, over 85 million units of motor vehicles were manufactured.
  • As per Microban, cars are subjected to many contaminants on a daily basis. These include drivers, young children, animals, food deposits, and even temperature changes. This allows the usage of antimicrobial plastics creating cleaner car interiors with built-in antimicrobial technology so as to remove the bacteria and keep the vehicle safe.
  • Moreover, the region is expected to witness the fastest growth in the global packaging industry, where countries such as China and India have been leading the market. Factors such as e-commerce, online food deliveries, and innovation and development in the packaging industry are expected to drive the packaging industry's growth in the region.
  • As per IBEF, India is gaining prominence as a significant global exporter of packaging materials. The export of packaging materials from India witnessed a CAGR of 9.9%, increasing from USD 844 million in 2018-19 to USD 1,119 million in 2021-22.
  • Hence, all such market trends are expected to drive the demand for antimicrobial plastics in the global market during the forecast period.

Antimicrobial Plastics Industry Overview

The Antimicrobial Plastics Market is partially fragmented in nature. The major players in the studied market (not in any particular order) include BASF SE, DuPont, Microban International, Avient Corporation, and Sanitized AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Replacement of Conventional Materials by Plastics in Various Applications
    • 4.1.2 Rapidly Increasing Demand from the Healthcare and Packaging Industries
    • 4.1.3 Growing Consciousness of Antimicrobial Plastics
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations
    • 4.2.2 Erratic Fluctuations in Raw Material Prices
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Commodity Plastic
    • 5.1.2 Engineering Plastic
    • 5.1.3 High Performance Plastic
    • 5.1.4 Other Types (Bioplastics, etc.)
  • 5.2 End-User Industry
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Building and Construction
    • 5.2.3 Consumer Goods
    • 5.2.4 Electrical and Electronics
    • 5.2.5 Food and Beverage
    • 5.2.6 Healthcare
    • 5.2.7 Packaging
    • 5.2.8 Other End-user Industries (Textile, etc.)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Avient Corporation
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bayer AG
    • 6.4.4 BioCote Limited
    • 6.4.5 CLARIANT
    • 6.4.6 Covestro AG
    • 6.4.7 DuPont
    • 6.4.8 King Plastic Corporation
    • 6.4.9 Lonza
    • 6.4.10 Microban International
    • 6.4.11 Milliken & Company
    • 6.4.12 Parx Materials NV
    • 6.4.13 Sanitized AG
    • 6.4.14 Symphony Environmental Technologies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Investments in Research and Development
  • 7.2 Increasing Investments in Healthcare Sector