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市場調査レポート
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1197639

モバイルマーケティング市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Mobile Marketing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイルマーケティング市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイルマーケティング市場は、予測期間中に25%のCAGRで推移すると予想されています。

モバイルマーケティングは、企業が場所を問わずいつでも顧客とエンゲージできる最も効果的なマーケティング手法として台頭してきています。

主なハイライト

  • モバイルマーケティングは、携帯電話、タブレット、または電子メールやウェブサイトにアクセスでき、SMS、MMS、ソーシャルメディア、その他のモバイルアプリを利用できるその他のデバイスを所有するオーディエンスをターゲットとするオンライン広告手法です。モバイルマーケットプレースには、パーソナライズされたデータを持つ、GPS機能を持つ、ターゲットの間違いを減らすなど、ユーザーに応じてデバイスを調整できるなど、さまざまな利点があります。
  • 人工知能やビッグデータ解析に対する需要の高まり、拡張現実(A.R.)やバーチャルリアリティ(V.R.)の採用は、いずれも予測期間を通じてモバイルマーケティング市場の成長に貢献するでしょう。
  • また、モバイルアプリのジオフェンシングは、マーケティング担当者がロケーションベースマーケティングを活用するための簡単な方法です。Geofencingのプッシュ通知は、ユーザーがGeofenced場所に入ったときにトリガーされます。それは、組織が効果的なキャンペーン戦略を設計し、売上高と観客のエンゲージメントを駆動するのに役立ちます。
  • 予測期間中、モバイルマーケティング市場の市場制限には、高度なセキュリティの必要性、これらのソフトウェアソリューションの安全性に関する懸念、および実装に関する課題の増加が含まれます。市場の成長にとって最大かつ最も大きなハードルは、顧客行動の変化と、適切なモバイルマーケティング戦術およびプロバイダーの選択であろう。
  • パンデミック期間中は、ゲーム、マルチメディア、音楽、ニュース、オンラインショッピングにおけるペイパークリック、クリックスルー率、広告支出の増加により、eコマースとメディア&エンターテインメントの垂直市場が驚異的な成長を遂げるでしょう。パンデミック後、いくつかの国では観光客の訪問を許可するようになり、モバイルアプリケーションの利用が増え、その結果、モバイル広告のニーズも高まっています。

モバイルマーケティング市場動向

オンライン小売業における需要の高まりが市場成長を牽引

  • モバイルはすでに小売業界に大きな影響を与え、日々増加しています。今日の消費者は、商品価格の比較、商品の在庫確認、店舗での購入品の受け取り依頼など、端末で利用可能なモバイルアプリケーションに大きく依存しています。今日、さまざまなマーケティングやプロモーション戦略を通じて、消費者のショッピング体験を合理化するために、数多くの小売用携帯電話アプリが開発されています。
  • さらに、モバイルによって、マルチチャネルのブランドは消費者とコミュニケーションをとり、レシート処理によって取引情報を取得できるため、消費財やアパレルなどの小売業界全体がロイヤルティプログラムを作成できるようになりました。先進的なブランドは、モバイルをプログラムに深く組み込むために、ロイヤルティプログラムを上から下まで再構築しています。
  • オンラインショップのソーシャルメディアマーケティングは、テレビやラジオのコマーシャルよりもはるかに低コストで実施できる場合があります。また、多くのモバイルマーケティングの手法は、焦点を絞ったものである可能性があります。インテリジェントな分析と調査は、視聴者をターゲットにするのに役立ちます。これは、モバイルマーケティングの消費者が消費者に変換する可能性が高い個人にマーケティングの取り組みをターゲットにすることができます。
  • モバイルは迅速なメディアです。消費者は、モバイルユーザーに接触することで、リアルタイムで個人と対話することができます。それは、自宅、職場、外出先など、あらゆる場所で適用されます。その結果、モバイルマーケティングのあらゆる側面がPOS広告に類似しています。モバイルマーケティングの消費者は、オンラインショッピングを完了するまでに数回タップしただけの人に、継続的にアプローチすることができます。
  • さらに、世界中でスマートフォンの普及が進んでいることも、市場を前進させる要因になると考えられています。エリクソン社によると、世界のスマートフォン加入者数は現在60億人を超えており、今後数年間で数億人増加すると予想されています。スマートフォンの利用者が最も多い国は、中国、インド、米国です。

急成長するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は、可処分所得の増加や人口の増加によりスマートフォンの普及が進んでいることから、モバイルマーケティングベンダーにとって予測期間中に大きな収益を生み出す地域になると考えられます。
  • アジア太平洋地域の新興諸国における市場の成長は、ネットワーク接続性の向上、ユニークなモバイル加入者数の増加、4Gおよび5Gネットワークの普及拡大、企業における認知度の向上などに起因していると考えられます。
  • 同地域の主要ベンダーは、同地域のモバイルマーケティング市場における製品提供を拡大するために、新製品の投入、パートナーシップやコラボレーション、M&Aなど、さまざまなタイプの有機的・無機的な成長戦略を採用しています。
  • さらに、人工知能(AI)や拡張現実(AR)などの技術的な進歩が、この地域のモバイルマーケティングの需要をさらに刺激しています。機械学習(ML)アルゴリズムの強固な分析能力は、広告を活用し、適切なタイミングで適切な人々に表示することができます。グーグルはすでに、モバイル検索広告のさまざまな最適化を試みています。そのため、小売業者は消費者の行動を把握し、それに応じて通知を送るために利用しており、市場の成長を高めることが期待されます。
  • 中国における広告費の大半はすでにデジタル化されており、AIを利用した広告は、中国で利用可能な膨大なデータセットによる数値計算と自動化で繁栄しています。広告におけるAIの主要な促進要因は、中国の過当競争的なeコマース市場です。

モバイルマーケティング市場の競合他社分析

モバイルマーケティング市場は、世界プレーヤーと中小企業の両方が存在するため、非常に断片化されています。市場の主要なプレーヤーは、Google Inc.、Facebook Inc.、Microsoft Corporation、OpenMarket、Twitter Inc.プレーヤーは、製品提供の強化と持続的な競争優位性を得るために、パートナーシップや買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年12月、企業の成長を促進するコンテンツ、マネタイズ、マーケティング技術のプロバイダーであるInMobiは、小売メディア広告パートナーシップをLord &Taylor(米国最古の百貨店)と発表し、InMobi Commerce(小売業者が買い物客を魅了し刺激しながらメディア由来の収益を最大化するための製品発見・マネタイズソリューションの革新的スイート)を使用することになりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンライン小売業における需要の高まり
    • 低い初期投資と高い顧客関与度
  • 市場抑制要因
    • セキュリティ脆弱性の増加
    • 地方におけるインターネット接続の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • ユーザー別
  • 流通チャネル別
    • アフィリエイトマーケティング
    • オムニチャネルマーケティング
    • ソーシャルメディアマーケティング
    • コンテンツマーケティング
    • オンライン広報
  • エンドユーザー業界別
    • 小売
    • 通信業界
    • 放送・メディア
    • 旅行・ロジスティクス
    • 教育
    • 自動車
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google Inc.
    • Facebook Inc.
    • Microsoft Corporation
    • OpenMarket
    • Twitter Inc.
    • InMobi
    • AT&T
    • AdColony, Inc.
    • Pinterest
    • GroundTruth
    • Appency
    • Phonevalley
    • One by AOL(Millennial Media)
    • Mobio

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 62336

The Mobile Marketing Market is expected to register a CAGR of 25% over the forecast period. Mobile marketing is emerging as the most effective marketing technique via which enterprises can engage with its customer at any time of the day, regardless of the location.

Key Highlights

  • Mobile marketing is an online advertising technique that targets audiences that own a mobile phone, tablet, or another device that can access email and websites and utilize SMS, MMS, social media, and other mobile apps. Mobile marketplaces offer various advantages, including the ability to tailor the device based on the user, such as having personalized data, GPS capabilities, and reducing the number of target mistakes.
  • Rising demand for artificial intelligence and big data analytics, as well as the adoption of augmented reality (A.R.) and virtual reality (V.R.), would all contribute to the growth of the mobile marketing market throughout the anticipated period.
  • Additionally, geofencing for mobile apps is an easy way for marketers to take advantage of location-based marketing. Geofencing push notifications are triggered when a user enters a geofenced location. It helps organizations design effective campaign strategies and to drive sales and audience engagement.
  • During the forecasted period, market limitations for the mobile marketing market include a need for high-level security, worries about the safety of these software solutions, and a growing number of implementation challenges. The largest and most significant hurdles for the market's growth would be changing customer behavior and selecting suitable mobile marketing tactics and providers.
  • During the Pandemic, e-commerce and media & entertainment verticals are experiencing tremendous growth due to increased pay-per-click, click-through rate, and ad expenditure in gaming, multimedia, music, news, and online shopping. After the Pandemic, several nations are now allowing tourists to visit, increasing the usage of mobile applications and, as a result, the need for mobile advertisements.

Mobile Marketing Market Trends

Rising Demand in the Online Retail Sector Drives the Market Growth

  • Mobile has already impacted the retail industry significantly and is increasing daily. Consumers today rely heavily on the mobile applications available on their devices to compare product prices, check the product's availability, or request to pick up a purchase from a store. Today, numerous retail mobile phone apps are being developed to streamline consumers' shopping experiences through different marketing and promotional strategies.
  • Further, mobile allows multichannel brands to communicate with consumers and capture transaction information through receipt processing, enabling whole retail industries, such as consumer packaged goods and apparel, to create loyalty programs. Forward-thinking brands are re-imagining their loyalty programs from top to bottom to deeply integrate mobile into their programs.
  • Social media marketing for online retail stores is sometimes significantly less expensive than TV or radio commercials. Many mobile marketing methods may also be narrowly focused. Intelligent analytics and research help better to target the audience. This allows mobile marketing consumers to target marketing initiatives to individuals more likely to convert into consumers.
  • Mobile is a quick medium. Consumers may interact with individuals in real-time by reaching out to mobile users. That applies at home, work, out and about, or anywhere else. As a result, every aspect of mobile marketing is analogous to point-of-sale (POS) advertising. Mobile marketing consumers may continually reach out to individuals who are only a few taps away from completing an online purchase.
  • Moreover, the increasing adoption of smartphones across the globe is expected to drive the market forward. According to Ericsson, the number of smartphone subscribers globally currently exceeds six billion and is expected to increase by several hundred million in the following years. The nations with the most smartphone users are China, India, and the United States.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region is expected to be a significant revenue generator region for mobile marketing vendors during the forecast period owing to the increasing adoption of smartphones due to an increase in disposable income and the growing population in this region.
  • The market growth in developing countries of the Asia-Pacific region can be accounted for the enhancements in network connectivity, increasing number of unique mobile subscribers, growing 4G and 5G network penetration, and increasing awareness among enterprises.
  • The major vendors in this region have adopted different types of organic and inorganic growth strategies, such as new product launches, partnerships and collaborations, and mergers and acquisitions, to expand their offerings in the mobile marketing market in the region.
  • Moreover, technological advancements, such as artificial intelligence (AI) and augmented reality (AR), have further stimulated the demand for mobile marketing in this region. Robust analytical capabilities of machine learning (ML) algorithms can leverage advertising, displaying it at the right time to the right people. Google has already been experimenting with various optimizations for mobile search ads. Retailers, therefore, use them to understand consumer behavior and send notifications accordingly, which is expected to increase market growth.
  • The majority of ad spending in China is already digital, and AI-based advertising thrives on the massive datasets available in China for number crunching and automation. The key driver for AI in advertising is the Chinese hypercompetitive e-commerce market.

Mobile Marketing Market Competitor Analysis

The mobile marketing market is highly fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. The major players in the market are Google Inc., Facebook Inc., Microsoft Corporation, OpenMarket, and Twitter Inc.Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In December 2022, InMobi, a provider of content, monetization, and marketing technologies that help businesses fuel growth, announced a retail media advertising partnership with Lord & Taylor-America's oldest department store-to use InMobi Commerce, an innovative suite of product discovery and monetization solutions that help retailers maximize media-derived revenues while engaging and inspiring shoppers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand in the Online Retail Sector
    • 5.1.2 Low Initial Investments with High Customer Involvement
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security Vulnerability
    • 5.2.2 Lack of Internet Connectivity in Rural Areas

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 User
  • 6.2 By Distribution Channel
    • 6.2.1 Affiliate Marketing
    • 6.2.2 Omni-channel Marketing
    • 6.2.3 Social Media Marketing
    • 6.2.4 Content Marketing
    • 6.2.5 Online Public Relations
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Telecommunication
    • 6.3.3 Broadcast and Media
    • 6.3.4 Travel & Logistics
    • 6.3.5 Education
    • 6.3.6 Automotive
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Australia
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Mexico
      • 6.4.4.2 Brazil
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google Inc.
    • 7.1.2 Facebook Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 OpenMarket
    • 7.1.5 Twitter Inc.
    • 7.1.6 InMobi
    • 7.1.7 AT&T
    • 7.1.8 AdColony, Inc.
    • 7.1.9 Pinterest
    • 7.1.10 GroundTruth
    • 7.1.11 Appency
    • 7.1.12 Phonevalley
    • 7.1.13 One by AOL (Millennial Media)
    • 7.1.14 Mobio

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS