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市場調査レポート
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669965

ストリーミング解析市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Streaming Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ストリーミング解析市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ストリーミング解析市場は、2020年に70億8,000万米ドルと評価され、予測期間中(2021年~2026年)にCAGR32.67%で推移し、2026年までに385億3,000万米ドルに達すると予測されています。デジタル化により、データの生成量が飛躍的に増加し、データの活用方法が変化しています。クラウドは、デジタルトランスフォーメーションに不可欠な触媒となります。ストリーミング分析は、クラウドやオンプレミスでリアルタイムに同期することで柔軟性を高め、従来のデータ処理やアクセスの選択肢を凌駕します。

主なハイライト

  • 産業界におけるIndustrial 4.0の実践が拡大し、大量のデータが作成されているため、予測期間中にリアルタイムアナリティクスが受け入れられる余地が増えると予想されます。
  • 多くの世界の企業が政府と協力し、パブリッククラウドやハイブリッドクラウド市場を強化し、リアルタイムデータストリーミングツールを使用して社会で実用的なソリューションを提供しようとしています。例えば、Alibaba Cloudは、マレーシアデジタル経済公社の支援を受け、マレーシア天地ビッグデータプログラム(データ専門家を集め、実世界の問題に対するソリューション開発で協力・競争するビッグデータプラットフォーム)を立ち上げています。

主な市場動向

小売業が大きなシェアを占める

小売業は、ストリーミング分析ツールやサービスのエンドユーザーとして最も成長している分野の1つで、オフラインとオンラインのプレーヤーが存在する非常に競争の激しい環境下にあります。世界的に不正行為の件数が増加しているため、小売部門はテクノロジーによってもたらされる増大し続ける課題に直面していることに気づきました。

  • 小売業に属する企業は、在庫の再注文時間、不足の予測、出荷の履行、顧客の活動やビジネス動向の追跡、顧客に合わせた提供品/割引、地域をターゲットにしたモバイルマーケティングなど、複数のデータストリームを持っています。小売業では、サプライチェーンの可視化、One to Oneマーケティング、不正行為の防止と予測に、ストリーミング分析を大いに活用しています。
  • 不正行為によって小売業者は多額の収益を失い、さらにその損失を補填するために必要な時間とリソースが必要となります。全米小売業協会(NRF)によると、組織的小売犯罪(ORC)の財務的影響は、2018年の調査で売上高10億米ドルあたり777,877米ドルを小売業者に負担させています。
  • また、NRFによると、米国の年間GDPに占める小売の割合は2兆6,000億米ドルで、小売業者は平均で売上の1.33%を在庫縮小により失い、2017年には米国の小売経済に合計468億米ドルの損失を与えています。このため、小売業者の間でストリーミング分析の導入が進むと考えられます。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録すると予想される

アジア太平洋地域は、消費者や企業の間でデジタル技術の導入が進んでいることから、ストリーミングアナリティクス市場において最も成長率の高い地域となっています。

  • 同地域のストリーミングアナリティクス市場の有力ベンダーは、技術およびR&D活動をターゲットとして、さらなる投資と既存技術の革新を図っており、これらすべてが同地域のストリーミングアナリティクス市場の成長を後押ししています。
  • APEC加盟国の大半でGDPに占める割合が20%~50%と経済成長に大きく貢献している中小企業の間でストリーミング解析に対する認識が高まっていることや、データ解析ソリューションのニーズが、この地域の需要を促進しています。
  • アジアは、世界的に見てもデジタル技術のハブとして台頭しています。特に東南アジアではインターネットの普及率が高く、消費者の購買力が高まっているため、この地域は新しいイノベーションの創出とテストに理想的な環境となっています。
  • 多くの外資系企業が、アジア太平洋地域の新たなビジネスチャンスを活用するために、現地企業と連携しています。インテルとレノボは、金融サービス業界に特化したリアルタイム・ストリーミング・アーキテクチャを共同開発し、機械学習を利用して生データを深いビジネス洞察に変換し、不正行為の検出を迅速化しています。

競合情勢

ストリーミング分析市場の競争企業間の敵対関係は、技術的能力の不足や政府の規制、幅広いアプリケーションのための継続的なソフトウェアアップグレード、関連市場にも拡大するため、主に事業を地理的に拡大するための協力的な努力を観察しています。

  • 2018年12月-Striimプラットフォームは、AWSと提携してRedShiftに継続的にデータを配信することにより、データベース、データウェアハウス、Salesforce、Amazon S3、ログファイル、メッセージングシステム、センサー、Hadoopソリューションからの非侵入型のリアルタイムデータ収集および移動を提供します。
  • 2019年4月- マイクロソフトのAzure Stream Analyticsは、参照データの地理空間インデックスを搭載し、より多くのモバイル資産と車両群をサポートするための高速処理を提供しました。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 中小企業による高度な分析ツールの採用の増加
    • クラウドサービスやIoTアプリケーションの採用の増加
    • 産業オートメーションの拡大
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティに関する厳しい政府規制

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ソフトウェア
    • サービス
  • デプロイメント
    • オンプレミス
    • クラウド型
  • エンドユーザー業界
    • メディア・エンターテインメント
    • 小売業
    • 製造業
    • 銀行・金融サービス・保険(BFSI)
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • ラテンアメリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Striim Inc.
    • Tibco Software Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Software AG Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Impetus Technologies Inc.
    • Apache Software Foundation
    • SAS Institute Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 62371

The streaming analytics market has been valued at USD 7.08 billion in 2020 and is expected to reach a value of USD 38.53 billion by 2026 at a CAGR of 32.67%, during the forecast period (2021-2026). Digitization has exponentially increased data generation and changed data utilization methods. Cloud is a vital catalyst in digital transformation. Streaming analytics aids flexibility by providing real-time synchronization across the cloud or on-premise, surpassing the traditional data processing and accessing options.

Key Highlights

  • The growth of industrial 4.0 practices across industries, is responsible for the creation of large amounts of data and is expected to provide more scope for the acceptance of real-time analytics over the forecast period.
  • Many global companies are collaborating with governments to enhance the public and hybrid cloud markets and use real-time data streaming tools to deliver a practical solution in society. For instance, Alibaba Cloud, backed by Malaysia Digital Economy Corporation, has launched its Malaysia Tianchi Big Data Program - a big data platform that brings together data experts to collaborate and compete in developing solutions for real-world problems.

Key Market Trends

Retail to Hold a Significant Share

Retail is one of the most growing end users of streaming analytics tools and services with an extremely competitive environment with the presence of offline and online players. Due to the increasing number of fraud cases, worldwide, the retail sector finds itself confronting the ever-increasing challenges presented by technology.

  • Companies belonging to the retail sector have multiple data streams like inventory reorder times, shortage predictions, shipment fulfillments, tracking customer activity and business trends for personalized offerings/discounts for customers, geo-targeted mobile marketing, etc. Retail is using streaming analytics for prevention and prediction of supply chain visibility, one to one marketing and fraud to a large extent.
  • Fraud costs retailers significant revenues, in addition to the time and resources it takes to make up these lost revenues. According to the National Retail Federation (NRF), the financial impact of organized retail crime (ORC) costs retailers USD 777,877 per USD 1 billion in sales in 2018 study.
  • Also, Retail accounts for USD 2.6 trillion to annual GDP of United States with retailers losing 1.33 percent of sales on average to inventory shrink, costing the U.S. retail economy a total of USD 46.8 billion in 2017, according to NRF. This would increase the adoption of streaming analytics among retailers.

Asia Pacific is Expected to Witness Highest Growth Rate

Asia-Pacific is the fastest growing region in the streaming analytics market, due to the increased adoption of digital technologies among consumers and businesses.

  • Prominent vendors of the streaming analytics market in the region are targeting technology and R&D activities to invest more and innovate their already existing technologies, all of which are fueling the growth of the market for streaming analytics in the region.
  • Increasing awareness of streaming analytics among SMEs, which contribute significantly to economic growth with their share of GDP ranging from 20% to 50% in the majority of APEC members, and the need for data analytics solutions are driving the demand in this region.
  • Asia is emerging as a hub for digital technology, globally. High internet penetration, especially in Southeast Asia, and increasing consumer purchasing power across the region, make the region ideal for creating and testing new innovations.
  • Many foreign players are collaborating with local players to utilize emerging opportunities in Asia-Pacific. Intel and Lenovo have collaborated to create a real-time streaming architecture tailored to the financial services industry that uses machine learning to convert raw data into deep business insights, expediting fraud detection.

Competitive Landscape

The competitive rivalry in streaming analytics market observes a collaboration effort to expand the business geographically mostly due to technical capability shortage or government regulations, continuous software upgrades for a wide array of applications and expansion to related market as well.

  • In December 2018 - the Striim platform offers non-intrusive, real-time data collection and movement from databases, data warehouses, Salesforce, Amazon S3, log files, messaging systems, sensors, and Hadoop solutions by teaming with AWS to continuously deliver data to RedShift.
  • In April 2019 - Microsoft's Azure Stream Analytics featured a geospatial index of reference data, providing faster processing to support a larger set of mobile assets and vehicle fleet.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Adoption of Advanced Analytic Tools by SMEs
    • 4.3.2 Increasing Adoption of Cloud Services and IoT Applications
    • 4.3.3 Growing Industrial Automation
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations on Data Security

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 Deployment
    • 5.2.1 On-Premise
    • 5.2.2 Cloud-Based
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Media and Entertainment
    • 5.3.2 Retail
    • 5.3.3 Manufacturing
    • 5.3.4 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Australia
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Latin America
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Striim Inc.
    • 6.1.3 Tibco Software Inc.
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 SAP SE
    • 6.1.6 Software AG Inc.
    • 6.1.7 Microsoft Corporation
    • 6.1.8 Impetus Technologies Inc.
    • 6.1.9 Apache Software Foundation
    • 6.1.10 SAS Institute Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS