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市場調査レポート
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1197866

過活動膀胱治療市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Overactive Bladder Treatment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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過活動膀胱治療市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

過活動膀胱(OAB)治療市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR3.4%を記録すると予想されています。

COVID-19は、過活動膀胱治療市場に顕著な影響を及ぼすと予想されます。これは主に、COVID-19が回復した患者の過活動膀胱の症状が増加するためです。2021年11月に発表された「Long COVID and COVID-19 Associated Cystitis(CAC)」と題する研究により、COVID-19による入院後10~14週で過活動膀胱症状がde novoまたは悪化する患者が報告されています。さらに、2020年12月に発表された「COVID-19 inflammation results in urine cytokine elevation and causes COVID-19 associated cystitis(CAC)」と題する研究では、COVID-19の炎症により尿中サイトカイン上昇が起こり、それによって排尿回数が増加し、COVID-19感染者の過活動膀胱障害につながっていると報告されました。このように、過活動膀胱の症状に伴うCOVID-19の感染率上昇は、パンデミック期における過活動膀胱治療の需要を増加させました。

さらに、過活動膀胱の原因となるパーキンソン病などの疾病の発生率の増加や、老年人口の増加が世界市場の主要な促進要因となっています。例えば、World Population Prospectによると、2022年の世界全体の65歳以上の人口は7億7100万人であり、2030年には9億9400万人、2050年には16億人に達すると予測されています。一般的に尿失禁は加齢とともに増加するため、過活動膀胱は高齢者のQOLや健康に大きな悪影響を及ぼします。他の泌尿器系疾患とともに過活動膀胱の負担が増加していることから、過活動膀胱治療市場は高い成長が見込まれます。

その他、革新的な膀胱内治療薬の開発や製薬会社の積極的なマーケティングなども、市場の成長を拡大させる要因として期待されています。例えば、ウロバントサイエンス社は2021年4月に、成人における切迫性尿失禁(UUI)、尿意切迫、頻尿などの症状を有する過活動膀胱(OAB)の治療薬として、アドレナリン受容体作動薬「GEMTESA」を商業的に発売しています。

さらに、市場関係者による戦略的な取り組みも、市場の成長を後押ししています。例えば、2021年8月、Merz Therapeuticsとイスラエルの新興企業Vensica Therapeutics Ltd.は、Vensicaの革新的な超音波支援送達カテーテルを用いた膀胱壁へのボツリヌス神経毒A(Xeomin)の送達に関する戦略的ライセンスおよび提携契約を締結しました。この契約により、メルツ・セラピューティック社は、過活動膀胱、神経因性膀胱、間質性膀胱炎などの泌尿器科適応の針なしアプリケーションの毒素を独占的に供給することとなりました。

このように、本市場は上記の要因により、予測期間中に成長を遂げると予想されます。ただし、現在の治療法には副作用があるため、市場の成長を阻害する可能性があります。

過活動膀胱治療市場の動向

過活動膀胱治療市場は、神経刺激療法セグメントが主要シェアを占めると予想される

神経刺激療法セグメントは、予測期間において収益に大きく貢献すると予想されます。妊娠後や閉経後の膀胱筋の衰えにより、女性がかかりやすい症状であることや、新製品の発売などにより、高い有病率が見込まれています。

2021年6月にKrager Journalに掲載された難治性過活動膀胱に対する「ボツリヌス神経毒A vs仙骨神経調節のメカニズムと優先順位」という論文によると、過活動膀胱は世界中で高い頻度で発生しており、その全体の有病率は11.8%であることが判明しているそうです。18歳以上の成人の過活動膀胱の有病率は、欧州では男性で15.6%、女性で17.4%となっています。また、アジアでは過活動膀胱の有病率は男性で5.9%、女性で6.0%であると同資料で報告されています。このような高い疾病負担は、市場セグメントの成長を促進することが期待されます。

さらに、市場参入企業による戦略的な取り組みも、同市場セグメントの成長を促進するものと期待されます。例えば、2022年3月、バレンシアテクノロジーズコーポレーションは、過活動膀胱(OAB)に苦しむ患者の60%以上が罹患する尿失禁(UUI)治療用のeCoinリードレス脛骨神経刺激装置の米国食品医薬品局(FDA)市販前承認(PMA)を取得しました。このような承認は、本市場の成長に寄与するものと期待されています。

このように、本市場は上記の要因により、予測期間中に成長を遂げると予想されます。

北米が市場で大きなシェアを占めると予想され、予測期間中も同様と予測

北米は、過活動膀胱治療市場をリードすると予想されます。これは、ヘルスケア産業が確立されていることに起因しています。過活動膀胱治療の保険償還、高齢化に伴う有病率の上昇、大手メーカーの存在などにより、予測期間中の市場拡大が見込まれています。

さらに、高齢化社会の進展も市場の成長を促進すると期待されています。例えば、カナダ統計局の2021年国勢調査によると、65歳以上の人口は約7,021,430人であり、そのうち男性は3,224,680人、女性は3,796,750人となっています。同地域にはこのような大規模な老年人口が存在するため、老年人口は過活動膀胱疾患にかかりやすいことから、市場の成長を後押しするものと期待されます。

また、市場関係者による治療法開拓のための取り組みや、規制当局からの承認も市場の成長を後押ししています。例えば、2021年4月、Medtronic plcは米国食品医薬品局(FDA)から、自社開発の埋め込み型脛骨神経調節(TNM)デバイスを評価するための治験機器免除(IDE)試験を進める承認を得ました。本製品は、膀胱失禁の症状を緩和することを目的とした治療法です。TITAN 1 feasibility studyは、膀胱失禁を有する被験者を対象に、植込み型TNMデバイスの手順を特徴付けるための前向き多施設共同フィージビリティスタディです。このような研究は、近い将来、新たな治療法の開発につながる可能性があり、市場の成長を後押しするものと考えられます。

このように、北米地域は上記の要因により、予測期間中に市場の成長を予測することが期待されます。

過活動膀胱治療市場の競合他社分析

過活動膀胱治療市場は適度に細分化されており、世界製薬企業が大きな市場シェアを占めています。さらに、市場のジェネリック医薬品領域では、統合と高競争の動向が観察されています。主な市場プレイヤーには、AbbVie Inc.(Allergan)、Astellas Pharma Inc.、Laborie、Endo International PLC、久光製薬株式会社、Johnson &Johnson Services, Inc、Medtronic、Pfizer Inc、Sanofi、Teva Pharmaceutical Industries Limited、Macleods Pharmaceuticals Ltd、Urovant Sciences、Uro Medicalなど、多数の企業が名を連ねています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人口の高齢化と過活動膀胱を引き起こす疾患の有病率の増加
    • 過活動膀胱治療のための医薬品開発の動向の増加
  • 市場抑制要因
    • 現在の治療法の副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模-単位:百万米ドル)

  • 治療薬別
    • 抗コリン剤
    • ミラベグロン
    • 神経刺激療法
    • 膀胱内注入法
    • その他の治療法
  • 疾患別
    • 特発性過活動膀胱
    • 神経因性過活動膀胱
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie Inc.(Allergan)
    • Astellas Pharma Inc.
    • Laborie
    • Endo International PLC
    • Hisamitsu Pharmaceutical Co., Inc.
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Medtronic
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • Macleods Pharmaceuticals Ltd
    • Urovant Sciences
    • Uro Medical

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61502

The overactive bladder (OAB) treatment market is expected to register a CAGR of 3.4% over the forecast period (2022-2027).

COVID-19 is expected to have a pronounced impact on the overactive bladder treatment market. This is mainly due to the increasing overactive bladder symptoms in the COVID-19 recovered patients. As per the study titled "Long COVID and COVID-19 Associated Cystitis (CAC)" published in November 2021, patients are reported with de novo or worsening overactive bladder symptoms 10-14 weeks after hospitalization with COVID-19. Additionally, the study titled "COVID-19 inflammation results in urine cytokine elevation and causes COVID-19 associated cystitis (CAC)" published in December 2020 reported that COVID-19 inflammation resulted in urine cytokine elevation, thereby increasing the frequency of urination, which leads to overactive bladder disorder among the patients infected with COVID-19. Thus, the increase in the COVID-19 infection rate associated with overactive bladder symptoms increased the demand for overactive bladder treatments amid the pandemic phase.

Furthermore, the increasing incidence of diseases, such as Parkinson's disease, which leads to overactive bladder disorder, and the rising geriatric population are primary drivers of the global market. For instance, according to the World Population Prospect, globally, in 2022, there were 771 million people aged 65 years or over, and it is projected to reach 994 million by 2030 and 1.6 billion by 2050. Since urinary incontinence generally increases with age, the overactive bladder has a major negative impact on the quality of life and health of the aged population. With the increasing burden of overactive bladder, along with other urinary diseases, the growth of the overactive bladder treatment market is likely to be high.

Other factors, such as developing innovative intravesical therapies and aggressive marketing by pharmaceutical companies, are also expected to expand the market growth. For instance, in April 2021, Urovant Sciences commercially launched GEMTESA, an adrenergic receptor agonist for the treatment of overactive bladder (OAB) with symptoms of urge urinary incontinence (UUI), urgency, and urinary frequency in adults.

Furthermore, the strategic initiatives taken by the market players are also driving the growth of the market. For instance, in August 2021, Merz Therapeutics and the Israeli start-up Vensica Therapeutics Ltd. entered into a strategic license and collaboration agreement for the delivery of botulinum neurotoxin A (Xeomin) to the bladder wall by using Vensica's innovative ultrasound-assisted delivery catheter. Through this agreement, Merz Therapeutics became the exclusive toxin supplier of any needleless application for urological indications, such as overactive bladder, neurogenic bladder, interstitial cystitis, and other urological indications.

Thus, owing to the abovementioned factors, the market is expected to project growth over the forecast period. However, the side effects of the current treatment may impede the growth of the market.

Overactive Bladder Treatment Market Trends

Neurostimulation Segment is Expected to Hold a Major Share in the Overactive Bladder Treatment Market

The neurostimulation segment is expected to majorly contribute to the revenues over the forecast period. Owing to the high prevalence of the condition, due to bladder muscle weakness post-pregnancy and menopause, women are more vulnerable to the condition, the launch of new products, and others.

According to the article published in Krager Journal titled "Mechanism and Priority of Botulinum Neurotoxin A versus Sacral Neuromodulation" for refractory overactive bladder, in June 2021, overactive bladder is highly prevalent worldwide and found that its overall prevalence was 11.8%. Overactive bladder prevalence in adults over 18 years is 15.6% for men and 17.4% for women in Europe. Also, the same source reported that in Asia, the prevalence of overactive bladder was 5.9% among men and 6.0% among women. Such a high burden of diseases is expected to drive the growth of the market segment.

Additionally, the strategic initiatives taken by the market players are also expected to propel the growth of the market segment. For instance, in March 2022, Valencia Technologies Corporation received United States Food and Drug Administration (FDA) premarket approval (PMA) of its eCoin leadless tibial neurostimulator for the treatment of urinary urge incontinence (UUI), which affects over 60% of patients who suffer from overactive bladder (OAB). Such approvals are expected to contribute to the growth of the market segment.

Thus, owing to the abovementioned factors, the market segment is expected to project growth over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to lead the overactive bladder treatment market. This can be credited to its well-established healthcare industry. With reimbursement of overactive bladder treatment, the growing prevalence of the disease with rising age, and the presence of major players, the market is expected to grow during the forecast period.

Additionally, the increasing aging population is also expected to propel the growth of the market. For instance, as per the Statistics Canada 2021 census, there were around 7,021,430 people aged 65 years or above, out of which 3,224,680 were males and 3,796,750 were females. The presence of such a large geriatric population in the region is expected to boost the growth of the market as the geriatric population is more vulnerable to overactive bladder disease.

The initiatives taken by the market players for the development of the treatment and approvals from the regulatory authorities also propel the growth of the market. For instance, in April 2021, Medtronic plc received approval from the United States Food and Drug Administration (FDA) to proceed with an investigational device exemption (IDE) trial to evaluate its internally developed implantable tibial neuromodulation (TNM) device. It is a therapy designed to provide relief from symptoms of bladder incontinence. The TITAN 1 feasibility study is a prospective, multicenter feasibility study to characterize the procedure for the implantable TNM device in subjects with bladder incontinence. Such studies may lead to the development of new therapies in the near future and thus may drive the growth of the market.

Thus, owing to the abovementioned factors, the North American region is expected to project growth in the market over the forecast period.

Overactive Bladder Treatment Market Competitor Analysis

The overactive bladder treatment market is moderately fragmented, with global pharmaceutical companies controlling a significant market share. Moreover, the generic space of the market is observing a trend of consolidation and high competition. Major market players include AbbVie Inc. (Allergan), Astellas Pharma Inc., Laborie, Endo International PLC, Hisamitsu Pharmaceutical Co., Inc., Johnson & Johnson Services, Inc., Medtronic, Pfizer Inc., and Sanofi, Teva Pharmaceutical Industries Limited, and Macleods Pharmaceuticals Ltd., Urovant Sciences, and Uro Medical, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Aging Population and Increasing Prevalence of Diseases Causing Overactive Bladder
    • 4.2.2 Increasing Trend of Drug Development for Overactive Bladder Treatment
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects of Current Treatments
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - in USD million)

  • 5.1 By Therapy
    • 5.1.1 Anticholinergics
    • 5.1.2 Mirabegron
    • 5.1.3 Neurostimulation
    • 5.1.4 Intravesical Instillation
    • 5.1.5 Other Therapies
  • 5.2 By Disease Type
    • 5.2.1 Idiopathic Overactive Bladder
    • 5.2.2 Neurogenic Overactive Bladder
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie Inc. (Allergan)
    • 6.1.2 Astellas Pharma Inc.
    • 6.1.3 Laborie
    • 6.1.4 Endo International PLC
    • 6.1.5 Hisamitsu Pharmaceutical Co., Inc.
    • 6.1.6 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.1.7 Medtronic
    • 6.1.8 Pfizer Inc.
    • 6.1.9 Sanofi
    • 6.1.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.11 Macleods Pharmaceuticals Ltd
    • 6.1.12 Urovant Sciences
    • 6.1.13 Uro Medical

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS