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市場調査レポート
商品コード
661026

アジア太平洋地域の無糖チューインガム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Asia-Pacific Sugar Free Chewing Gum Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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アジア太平洋地域の無糖チューインガム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アジア太平洋地域の無糖チューインガム市場は、予測期間(2020年~2025年)にCAGR5.47%を記録し、成長すると予測されています。

主なハイライト

  • アジア太平洋は、糖尿病人口の増加や近年における口腔衛生問題の割合の増加により、無糖チューインガムのマーケティング担当者に大きな機会を提供すると予測されています。
  • 無糖ガムを噛むことによる口腔内の効果は実証済みで、唾液の流れを良くすることで歯垢の酸を減らし、歯を強くし、虫歯を減らすことが示されており、これが地域全体の無糖チューインガムの需要を牽引しています。
  • さらに、無糖チューインガムは、アジア太平洋地域のさまざまな主要歯科協会や組織によって、歯の病気の予防策としても認識されています。

主な市場動向

無糖ガムにおける新製品の発売と技術革新

様々なフレーバーを求める消費者の声に応え、シングルパックの需要が伸びています。ユニークなフォーマット、新しいパック、多様なフレーバーレンジにおけるイノベーションが、引き続き無糖ガム市場の機会となって市場を牽引しています。ダブルミントのような持ち運び可能な口中清涼飲料は、高い需要とソーシャルメディアの利用増加、購買力の向上により、アジアで好調に推移し、無糖チューインガムの市場成長を支えています。パッケージデザインによって製品情報を示すことで消費者の認知度を高めることが、今後の無糖チューインガム市場のチャンスとなります。したがって、魅力的なパッケージングによる新製品のイノベーションが、プレーヤーが採用する主な戦略です。

中国市場が大きなシェアを占める

中国、日本、韓国がアジア太平洋地域における無糖チューインガムの最大市場です。無糖ガムは、消費者の健康意識の一般的な高まりと共鳴し、砂糖の消費による健康への悪影響や肥満の増加に対する懸念の高まりから恩恵を受けているため、中国のチューインガム市場に明るい兆しをもたらしています。中国の子どもたちの間で虫歯の懸念が高まっているため、無糖チューインガムが従来のバブルガムに取って代わりました。Wrigley Confectionery(China)Ltdは、2019年に無糖ガム市場の主要企業であり続けました。さらに、インドの無糖チューインガム市場は、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されます。

競合情勢について

アジア太平洋の無糖チューインガム市場は、多国籍企業が主要シェアを占め、集中しています。主な市場プレイヤーは、Perfetti Van Melle Group B.V.、Mondelez International, Inc、Mars, Incorporated、The Hershey Company、その他です。

魅力的なパッケージングによる新製品の革新は、プレーヤーが採用する主な戦略です。例えば、Mars Inc.の子会社であるWrigley Indiaは、ペパーミントとスペアミントの2つのフレーバーがある無糖チューインガム、Doublemint Mintsを発売しています。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(Excel形式)
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • フレーバー別
    • スペアミント
    • ペパーミント
    • フルーツフレーバー
    • オリジナルバブルガム
  • 流通経路別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • ネット通販
    • その他
  • 地域別内訳
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Perfetti Van Melle Group B.V.
    • Mondelez International, Inc.
    • Mars, Incorporated
    • The Hershey Company
    • Lotte Corporation
    • Ferrero SpA
    • Glee Gum
    • The PUR Company Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60555

Asia-Pacific sugar-free chewing gum market is projected to grow, witnessing a CAGR of 5.47% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights

  • Asia-Pacific region is projected to offer significant opportunities for sugar-free chewing gum marketers owing to the rising diabetic population and increased rate of oral health problems in recent years across the region.
  • Proven oral benefits of chewing sugar-free gum have been shown to increase the flow of saliva, thereby reducing plaque acid, strengthening the teeth, and reducing tooth decay which is driving the demand for sugar-free chewing gums across the region.
  • Furthermore, the sugar-free alternatives of chewing gum are also being recognized as a preventive measure for dental ailments by various leading dental associations and organizations across the Asia-Pacific region.

Key Market Trends

New Product Launched and Innovations in Sugar-Free Gums

The demand for the single pack is growing with consumer demand for various flavors. Innovation in a unique format, a new pack, and varied flavor range continued to be sugar- free chewing gum market opportunity to drive the market. On-the-go mouth freshness products, such as Doublemint has performed well in Asia owing to high demand and increased usage of social media and growing purchasing power supports the market growth of sugar-free chewing gum. Driving consumer awareness through packaging that demonstrates product information through pack design is the future sugar-free chewing gum market opportunity. Hence, new product innovation with attractive packaging is the main strategy adopted by players.

China Market Holds Significant Share

China followed by Japan and South Korea are the largest markets for sugar-free chewing gums in the Asia-Pacific region. Sugar-free gums offer a bright spot to the Chinese chewing gum market as it resonates with the general rise in consumer health-awareness and is benefiting from growing concerns about the harmful impact of sugar consumption on health and the increasing prevalence of obesity. Sugar-free chewing gums have replaced traditional bubble gums owing to the rising concerns of tooth decay among Chinese children. Wrigley Confectionery (China) Ltd remained the leading player in the sugar-free gum market in 2019. Moreover, India's sugar-free chewing market is projected to grow at the fastest rate during the forecast period.

Competitive Landscape

The Asia-Pacific sugar-free chewing gum market is concentrated among multinational players occupying major share. Key market players include Perfetti Van Melle Group B.V., Mondelez International, Inc., Mars, Incorporated, The Hershey Company, and others.

New product innovation with attractive packaging is the main strategy adopted by players. For instance, Wrigley India, a subsidiary of Mars Inc., launched Doublemint Mints, which is a sugar-free chewing gum available in two flavors- peppermint and spearmint.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Flavor
    • 5.1.1 Spearmint
    • 5.1.2 Peppermint
    • 5.1.3 Fruit Flavor
    • 5.1.4 Original Bubble Gum
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarket/Supermarket
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Stores
    • 5.2.4 Online Retail
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 Japan
    • 5.3.3 India
    • 5.3.4 Australia
    • 5.3.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Perfetti Van Melle Group B.V.
    • 6.3.2 Mondelez International, Inc.
    • 6.3.3 Mars, Incorporated
    • 6.3.4 The Hershey Company
    • 6.3.5 Lotte Corporation
    • 6.3.6 Ferrero SpA
    • 6.3.7 Glee Gum
    • 6.3.8 The PUR Company Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS