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市場調査レポート
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1137777

ヘルスケアパッケージング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Healthcare Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘルスケアパッケージング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘルスケアパッケージング市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR6.4%で成長すると予測されています。

さらに、ヘルスケア産業は伝統的な診療形態から現在の先進的な位置づけに成長し、ハイテク機器や器具が配備されて効率性が向上し、持続可能な包装・加工作業への需要が高まっています。

主なハイライト

  • 環境問題への意識の高まりと政府の規制により、製薬会社は持続可能なプロセスへの移行を進めています。また、医療機器や製薬ベンダーの開発によって、ヘルスケアパッケージング市場は世界的に拡大する余地があります。
  • 医療機器の包装は、内容物に無菌環境を提供し、使用のために包装を開けるまで無菌状態を維持する必要があります。病院や治療機器、診断センターの増加に伴い、ヘルスケア産業は成長を続けています。環境への関心の高まりと微生物包装に対する需要の高まりから、無菌包装の売上は増加すると予想されます。
  • ヘルスケア企業は、パッケージングのスピードと効率を高めるために、先進的な機械に投資しています。例えば、デジタル技術、IoT、ブロックチェーンにより、企業は家電製品をスマートデバイスに接続し、エラーのトラブルシューティングとレポート、オペレーションの最適化、機械全体のデータへの洞察、サプライチェーン全体のデータの記録を行うことができます。
  • 2022年5月のAmcor PLCによると、持続可能なパッケージングの必要性には、医薬品パッケージング企業に対する規制圧力が含まれます。医薬品のパッケージは、持続可能性を重視する法律の範囲内で増加しています。パッケージがリサイクル不可能と見なされた場合、企業は提案されている拡大生産者責任(EPR)の税金と罰則の対象となる可能性があります。いくつかの種類の医薬品包装はリサイクル不可能であり、この法律の影響を受ける可能性があります。
  • さらに、2022年5月現在、Food &Drug Administrationによると、DQSAのタイトルII、Drug Supply Chain Security Act(DSCSA)は、特定の処方薬が米国で流通する際に製品を特定し追跡するために、パッケージレベルで相互運用可能な電子的追跡を達成するためのステップを概説しています。これにより、偽造品、盗難品、汚染品、またはその他の有害な医薬品の危険にさらされないように消費者を保護するためのFDAの機能が強化されます。また、これらのニーズは、米国の消費者を保護するために、医薬品のサプライチェーンから潜在的に有害な医薬品の検出と除去を改善し、企業が持続可能な包装ソリューションを開発する原動力となります。
  • 医薬品包装業界は、その製品のデリケートな性質から、多くの課題にも直面しています。不適切な包装は、開発品の化学変化を引き起こし、治癒能力や効果的でない性能に影響を与える可能性があります。サプライチェーンの混乱、規制に関する懸念、偽造品などの課題もあります。
  • さらに、COVID-19の普及により、世界的に工場閉鎖が長引き、サプライチェーンに混乱が生じたため、市場に一定の悪影響が及んでいます。ボトル、バイアル、アンプルメーカーが製薬会社に提供することは、ロジスティック的に困難な状況となっています。このような事例が市場の成長を抑制しています。

主な市場動向

ブリスターパックは大幅な成長が見込まれる

  • ブリスターパックは一般的で便利な投与形態の一つです。ヘルスケアパッケージング業界で事業を展開する企業は、ヘルスケアや製薬会社が持続可能性の目標や保存期間の要件を満たす、従来の市場で提供されるものに代わる経済的な選択肢を提供しています。ブリスターパックはカテーテルや皮下注射器などの医療機器や器具に使用されています。しかし、ブリスターパックは医薬品包装に比べ、医療機器の包装にはあまり有用ではありません。
  • 国民の健康管理に焦点を当てた新しい疾病の発生、情報通の顧客の出現、OTC(一般用医薬品)の成長により、医薬品業界におけるブリスターパッケージの成長が加速しています。また、医薬品を湿気から守るために、ブリスターパッケージが人気を集めています。これらの動向に対応するため、BurgopakやEcoblissなどの企業が、子供にも安全な革新的なブリスターパッケージを開発しています。
  • 市場ベンダーは、材料使用に対応した重要な先行者イニシアティブをとっています。例えば、アステラス製薬は2021年10月、医薬品の一次包装として、植物由来のバイオマス由来ポリマーをブリスターパッケージに採用し始めました。このブリスターパッケージには、サトウキビから生成したバイオマス由来プラスチックポリエチレンが50%含まれています。温室効果ガスの排出と吸収のバランスを追求するカーボンニュートラルの概念を堅持したグリーンパッケージです。
  • さらに、2021年4月、アムコアは、初のリサイクル可能なポリエチレンベースの熱成形ブリスターパッケージのカスタムトレイルを発表しました。この新しいパッケージは2022年後半に市場に投入される予定で、高度に専門的で規制された医薬品パッケージの厳しい基準を満たすと同時に、需要の高いヘルスケアパッケージタイプに、より持続可能な代替品を提供するよう設計されています。他の包装形態と比較し、カーボンフットプリントは最大70%となっています。
  • さらに、ヘルスケア、栄養、医薬品業界は、分解に何年もかかるプラスチックの使用を減らす必要性に留意するようになっており、ベンダーに対して、同じ品質を提供し、錠剤の保存期間を維持することができるプラスチックフリーのブリスターパックを出すように求める圧力が高まっています。ブリスターパックのデザインに内在する多くの利点は、製薬業界の現在の要求と一致しています。その結果、ブリスターパックは業界で最も急成長しているパッケージングオプションの1つとなっており、今後もその傾向が続くと思われます。

北米が市場を独占すると予想される

  • 北米では、米国とカナダが好景気、高齢化する人口層、発達した医療提供システム、国内総生産(GDP)レベル、健康保険などを有する国です。しかし、米国は、プライマリーケアの先進地域であり、ヘルスケアやライフサイエンスの研究活動が盛んで、医療費の集中度が高く、大型医薬品があることから、ヘルスケアパッケージ製品の地理的市場は最大級のものとなっています。
  • 2021年5月にIQVIA Inc.が実施した調査によると、米国における純医療費総額は2020年の3590億米ドルから2025年には3800億米ドルから4000億米ドルに増加し、年複利成長率は0%から3%になると予測されています。新ブランドの発売は過去最高水準が続くと予想され、毎年50~55種類の新しい有効成分が発売され、2025年には過去5年間よりやや多い約1,330億米ドルが費やされると予想されています。
  • また、米国ではカナダ以外の国からの医薬品輸入量が多いことから、米国政府は卸売業者や薬剤師がカナダからFDA承認済み医薬品を輸入するパイロットプロジェクトを承認しています。FDAは、公衆衛生と安全性に新たなリスクをもたらすことなく、米国の消費者に特定の処方薬のコストを削減するために、カナダから特定の処方薬を輸入する合法的なルートを実施しています。これにより、同国への輸入が増加し、ヘルスケア用パッケージ市場がテコ入れされます。
  • 企業はまた、市場でより多くの収益を獲得し、競争を維持するために、事業の拡大に注力しています。例えば、2022年6月、整形外科医療機器市場向けの無菌バリアパッケージに焦点を当て、ガーディアンメディカルUSAは最近、200万米ドル以上の民間資金を調達しました。この資金調達により、同社は製品開発と施設の成長を加速させ、あらゆるタイプやサイズの整形外科インプラントやデバイスの無菌包装に硬質チューブを使用することへの需要や関心の高まりに対応する予定です。
  • 同様に、2021年9月、ジョーンズ・ヘルスケア・グループとグッドネイチャー・プロダクツ・インクは、新しい革新的な施設での持続可能なパッケージング・ソリューションの拡大に向けて提携しました。この新しい植物由来のソリューションにより、ジョーンズはパッケージング設計を合理化し、化学物質に関する懸念を払拭し、北米のほとんどの家庭でリサイクルしやすいパッケージを実現する予定です。この新しいカスタムブリスターパックの材料は、カナダ全土の独立系全国チェーン薬局で入手できます。

競合情勢

ヘルスケア用パッケージング市場は適度に細分化されています。現在、Gerresheimer AG、Corning Incorporated、Nipro Corporation、West Pharmaceutical Services、SGD SAなど、少数の主要企業が市場を独占しており、市場シェアの面でも優位を占めています。これらの大手企業は市場を独占し、多数の国々で顧客を増やすことに専念しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために戦術的なジョイントベンチャーを使用しています。

  • 2022年5月-Gerresheimer AGは、医薬品開発会社ISRと、乾燥粉末ワクチンCOVID-19の第III相試験用鼻腔吸入器IcoOneの大規模生産に関する契約を締結しました。ゲレスハイマーは、医薬品、バイオテクノロジー、ヘルスケア、化粧品のパートナーとして、医薬品や化粧品のパッケージングソリューションやドラッグデリバリーシステムなど、非常に幅広い製品を提供しています。
  • 2022年1月- 革新的な注射剤デリバリーソリューションを提供するWest Pharmaceutical Services, Inc.は、コーニング・インコーポレイテッドとの独占供給・技術提携を発表しました。この新しい提携により、コーニングのValor Glass技術が拡張され、製薬業界向けの先進的な注射剤パッケージングとデリバリーシステムが実現し、患者の安全性の向上と救命治療へのアクセス増加が期待できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響評価
  • 産業の魅力度ファイブフォース分析分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 利便性と環境問題の重要性の高まり
    • 先進的なパッケージングとラベリングにつながる医薬品偽造の増加
  • 市場の課題
    • 包装用原材料に関する環境問題、価格競争

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 医薬品
    • 医療機器
  • 製品タイプ別
    • ボトル・容器
    • バイアルとアンプル
    • カートリッジ/シリンジ
    • パウチ・袋
    • ブリスターパック
    • チューブ
    • 板紙箱
    • キャップ・クロージャー
    • ラベル
    • その他の製品タイプ
  • 素材別
    • ガラス
    • プラスチック
    • その他の素材(紙、金属)
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • 湾岸協力会議(GCC)
      • その他中東地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Gerresheimer AG
    • Corning Incorporated
    • Nipro Corporation
    • SGD SA
    • Stolze-Oberglas GmbH
    • Bormioli Pharma SRL
    • Schott AG
    • Shandong Medicinal Glass Co. Ltd
    • Beatson Clark PLC
    • Arab Pharmaceutical Glass Co
    • Piramal Glass Pvt Ltd
    • Sisecam Group

第8章 投資分析

第9章 調査した市場の展望

目次
Product Code: 57354

The Healthcare Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 6.4% during the forecast period (2022 to 2027). Moreover, the healthcare industry has grown from its traditional form of practice to its current advanced position, where high-tech equipment and instruments are deployed to improve efficiency and increase demand for sustainable packaging and processing operations.

Key Highlights

  • The rising awareness of environmental issues and government regulations are pushing pharmaceutical organizations to move toward sustainable processes. Also, developments by medical device and pharmaceutical vendors provide scope for expanding the healthcare packaging market globally.
  • The packaging of medical devices should provide a sterile environment for their contents and remain sterile until the packaging is opened for use. The healthcare industry is growing with an increasing number of hospitals, treatment devices, and diagnostic centers. Sales of aseptic packaging are expected to increase due to growing environmental concerns and rising demand for microbial packaging.
  • Healthcare companies are investing in advanced machines to increase packaging speed and efficiency. For instance, digital technology, IoT, and the blockchain allow enterprises to connect appliances to smart devices, troubleshoot and report errors, optimize operations, gain insights into machine-wide data, and record data across the supply chain.
  • According to Amcor PLC in May 2022, the need for sustainable packaging includes regulatory pressure on pharmaceutical packaging companies. Pharmaceutical packaging is increasing within the scope of sustainability-oriented legislation. If the package is considered non-recyclable, the company could be subjected to the proposed Extended Producer Responsibility (EPR) taxes and penalties. Several types of pharmaceutical packaging are not recyclable and can be affected by this law.
  • Further, as of May 2022, According to Food & Drug Administration, Title II of DQSA, the Drug Supply Chain Security Act (DSCSA), outlines steps to accomplish interoperable, electronic tracing of products at the package level to identify and trace certain prescription drugs as they are distributed in the United States. This will enhance FDA's capability to help safeguard consumers from exposure to drugs that may be counterfeit, stolen, contaminated, or otherwise harmful. These needs will also improve the detection and removal of potentially harmful drugs from the drug supply chain to protect U.S. consumers and drive companies to develop sustainable packaging solutions.
  • The pharmaceutical packaging industry also faces many challenges due to the delicate nature of its products. Inadequate packaging can cause chemical changes in the development, affecting its healing ability and ineffective performance. Some challenges include supply chain disruptions, regulatory concerns, and counterfeit products.
  • Moreover, the spread of COVID-19 has negatively impacted the market to a certain extent due to disruptions in the supply chain due to extended factory closures globally. Logistically, it has been difficult for bottles, vials, and ampoules makers to provide to the pharma companies. Such instances restrain the growth of the market.

Key Market Trends

Blister Packs are Expected to Witness Significant Growth

  • Blister packs are one of the popular and convenient dosage formats. Companies operating in the healthcare packaging industry are economical alternatives to those offered in traditional markets where healthcare and pharmaceutical companies meet sustainability goals and shelf life requirements. Blister packs are used in medical devices and instruments such as catheters and subcutaneous syringes. However, blister packs are less useful in packaging medical devices than in pharmaceutical packaging.
  • The occurrence of new diseases focused on population health management, the emergence of informed customers, and the growth of OTC (over-the-counter) drugs have augmented the growth of blister packaging in the pharmaceutical industry. Also, blister packaging has gained popularity to protect medication from moisture. In response to these trends, companies like Burgopak and Ecobliss have developed innovative blister packaging that is child-proof.
  • Market vendors are making significant first-mover initiatives catering to material use. For instance, in October 2021, Astellas started employing plant-derived biomass-based polymers in blister packages as the primary packaging for pharmaceutical items. The blister package contains 50% biomass-based plastic polyethylene generated from sugarcane. It's a green packaging that adheres to the notion of carbon neutrality, which seeks to balance greenhouse gas emissions and absorption.
  • Further, in April 2021, Amcor announced custom trails for the first recyclable polyethylene-based thermoform blister packaging. The new packaging is expected to launch in the market in the second half of 2022, which is designed to meet the strict standards of highly specialized and regulated pharmaceutical packaging while also providing a more sustainable alternative to the in-demand healthcare packaging type. Compared to other packaging options, the packaging has a carbon footprint of up to 70%.
  • Moreover, as the healthcare, nutritional, and pharmaceutical industries are becoming mindful of the need to reduce the use of plastics that may take many years to degrade, there is an increased pressure on vendors to bring out plastic-free blister packs that may provide the same quality and maintain the shelf life of the pills. Many of the benefits inherent in the blister pack design align with the pharmaceutical industry's current demands. As a result, blister packs have been and may continue to be one of the fastest-growing packaging options in the industry.

North America is Expected to Dominate the Market

  • In North America, the United States and Canada are countries with booming economies, aging population segments, well-developed health care delivery systems, gross domestic product (GDP) levels, and health insurance. However, the United States is one of the largest geographic markets for healthcare packaged products due to its advanced primary care community, extensive healthcare and life sciences research activities, high healthcare cost concentration, and large pharmaceuticals.
  • According to a survey conducted by IQVIA Inc. in May 2021, total net health care costs are expected to rise from USD 359 billion in 2020 to USD 380 billion to USD 400 billion in 2025, with annual compound interest growth of 0% to 3% in the United States. New brand launches are anticipated to continue at record levels, with 50-55 new active ingredients expected to be launched each year, about USD 133 billion to be spent by 2025, slightly higher than in the last five years.
  • Also, as the United States faces high drug imports from countries other than Canada, the U.S. government has approved a pilot project for wholesalers and pharmacists to import FDA-approved drug versions from Canada. The FDA implements a legal route to import certain prescription drugs from Canada to reduce the cost of certain prescription drugs to U.S. consumers without introducing additional risks to public health and safety. This leverages the healthcare packaging market with more imports into the country.
  • Companies are also focused on the expansions of their business to gain more revenue in the market and sustain the competition. For instance, in June 2022, focusing on sterile barrier packages for the orthopedic medical device market, Guardian Medical USA recently raised more than USD 2.0 million in private funding. With this funding, the company will accelerate product development and facility growth to meet the growing demand and interest in using rigid tubes for sterile packaging orthopedic implants and devices of all types and sizes.
  • Similarly, in September 2021, Jones Healthcare Group and Good Natured Products Inc partnered to expand sustainable packaging solutions at a new and innovative facility. With this new plant-based solution, Jones will streamline packaging design, eliminate concerns about chemicals, and make packaging easier to recycle in most homes in North America. Materials for this new custom blister pack are available from independent national chain pharmacies throughout Canada.

Competitive Landscape

The healthcare packaging market is moderately fragmented. Currently, a small number of significant players dominate the market in terms of market share, including Gerresheimer AG, Corning Incorporated, Nipro Corporation, West Pharmaceutical Services, SGD SA, and others. These major players dominate the market and concentrate on growing their clientele across numerous nations. These businesses use tactical joint ventures to raise their market shares and profitability.

  • May 2022 - Gerresheimer AG has signed a contract with ISR, a drug development company, for the large-scale production of the nasal inhaler IcoOne for Phase III trials of the dry powder COVID-19 vaccine. Gerresheimer is a partner in pharmaceuticals, biotechnology, healthcare, and cosmetics, offering a very wide range of products for pharmaceutical and cosmetic packaging solutions and drug delivery systems.
  • January 2022 - West Pharmaceutical Services, Inc., a provider of innovative injectable drug delivery solutions, has announced an exclusive supply and technical agreement with Corning Incorporated. The new collaboration extends Corning's Valor Glass technology, which enables advanced injectable packaging and delivery systems for the pharmaceutical industry to improve patient safety and increase access to life-saving therapies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Emphasis on Convenience and Environmental Issues
    • 5.1.2 Rise In Medicine Counterfeiting Leading to Advanced Packaging and Labeling
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Environmental Concerns Related to Raw Materials for Packaging and Price Competition

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-User Vertical
    • 6.1.1 Pharmaceutical
    • 6.1.2 Medical Devices
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles and Containers
    • 6.2.2 Vials and Ampoules
    • 6.2.3 Cartridges and Syringes
    • 6.2.4 Pouches and Bags
    • 6.2.5 Blister Packs
    • 6.2.6 Tubes
    • 6.2.7 Paper Board Boxes
    • 6.2.8 Caps and Closures
    • 6.2.9 Labels
    • 6.2.10 Other Product Types
  • 6.3 By Material
    • 6.3.1 Glass
    • 6.3.2 Plastic
    • 6.3.3 Other Materials (Paper and Metal)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 Spain
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Mexico
      • 6.4.4.2 Brazil
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 South Africa
      • 6.4.5.2 Gulf Cooperation Council (GCC)
      • 6.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Gerresheimer AG
    • 7.1.2 Corning Incorporated
    • 7.1.3 Nipro Corporation
    • 7.1.4 SGD SA
    • 7.1.5 Stolze-Oberglas GmbH
    • 7.1.6 Bormioli Pharma SRL
    • 7.1.7 Schott AG
    • 7.1.8 Shandong Medicinal Glass Co. Ltd
    • 7.1.9 Beatson Clark PLC
    • 7.1.10 Arab Pharmaceutical Glass Co
    • 7.1.11 Piramal Glass Pvt Ltd
    • 7.1.12 Sisecam Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 OUTLOOK OF THE MARKET STUDIED