表紙:拡張現実および複合現実の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189882

拡張現実および複合現実の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Augmented Reality & Mixed Reality Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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拡張現実および複合現実の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

拡張現実市場は、2021年から2026年の予測期間において、CAGR83.3%を記録すると予測されています。

同市場は2020年に50億6000万米ドルで、2026年には2257億7000万米ドルの規模に達すると予測されます。複合現実市場は、2020年に3億7610万米ドルと評価され、2026年には39億1560万米ドルの値に達すると予想され、2021年から2026年の予測期間において41.8%のCAGRが予想されています。世界は、仮想現実(VR)と拡張現実(AR)という2つの技術に完全に取り込まれています。この2つの技術の驚くべき融合が実現し、複合現実として知られる拡張現実感が生まれました。複合現実は、拡張現実と仮想現実のシームレスな交差点であり、両方の仮想世界の長所を兼ね備えています。

主なハイライト

  • 拡張現実(AR)は、その複雑な技術的性質から、製品化の実現は遅々として進まなかっています。Microsoft Hololensプロジェクトは2010年に始まり、開発に6年を要し、2016年第1四半期に開発者版を発売しました。拡張現実(AR)が市場の潜在能力をフルに発揮するのはまだ10年以上先ですが、宇宙産業における技術の進歩により、過去2年間、市場の研究は加速しています。
  • 現在の市場シナリオでは、よりスマートフォンとの親和性が高いコンテンツやツールの作成に焦点が当てられていることが観察されています。これは、ソフトウェアとハードウェアの進歩の組み合わせによって実現されるフォトリアリスティックな拡張現実(AR)によって推進されると予想されます。さらに、Facebook、Instagram、Snapchatなどの多くのソーシャルメディアアプリケーションは、様々な楽しいフィルターを通して拡張現実体験を盛り込んでいます。
  • 自動車業界もまた、拡張現実(AR)ビジネスへと向かっています。多くの自動車メーカーが、拡張現実(ヘッドアップディスプレイを通じて)と共に人工知能技術を使用して、市場での存在感を示しています。BMW、Mercedes-Bez、Chevrolet、トヨタ、Volvoなどのメーカーは、すでに拡張現実の機能を搭載しています。
  • 一方、複合現実は、ビジネスプロセス全般で広く認知されつつあり、その勢いはさらに増すと予想されます。しかし、初期コストは高価格帯にあるため、コンシューマー向けには厳しい状況ですが、企業向けにはまだ比較的安価に提供されています。
  • 企業にとってMRデバイスは、実世界の文脈で情報を重ね合わせることで、人々の知識を飛躍的に向上させることができます。また、遠隔地にいるチームがリアルタイムで正確な作業内容を確認し、より良いフィードバックを得られるようにすることで、コラボレーションを向上させることも可能です。エンターテインメントの分野では、複合現実コンテンツを成功させるには、視聴者と体験するものとの間に感情的な結びつきが必要です。
  • 複合現実の動向は、ハードウェア・デバイス、プラットフォーム、ソフトウェア・エコシステムに対する投資によって促進されています。いくつかの投資は、主にキーボードとフラットディスプレイを、コラボレーションとコミュニケーションのための全く新しいパラダイムに置き換えることに重点を置いています。
  • COVID-19はAR/VRハードウェアの需要にプラスの影響を与えており、世界中の企業が危機の最中に社内や地理的に広く拡散したチームにコミュニケーションやコラボレーションをさせ、進むべき道を見出させる方法を見つけようとしているのです。ロックダウンが終了した後でも、それが引き起こした行動の変化はかなり長い期間続くと思われます。人々は社会的に遠い存在であり続けると予想されますが、テクノロジーと拡張現実を利用すれば、事実上近い存在になります。これらのプラットフォームやテクノロジーは、社会的距離の問題とは関係なく、複数のビジネスを運営し、成長させることができるようになるでしょう。

主な市場動向

ゲーム産業が主要なシェアを占める見込み

  • ゲーム産業におけるさまざまな進歩により、市場の注目を集めている重要な技術は、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、拡張現実、すなわち複合現実(MR)です。熱心なゲーマーにとって、ゲームの中に入り込み、悪魔やエイリアン、スパイと戦い、想像を超えた素晴らしい環境を探検することほどエキサイティングなことはないでしょう。
  • ARゲーム市場は、主に技術開発、買収、パートナーシップによって牽引されています。2021年6月、ゲームチャットアプリ大手のディスコードは、拡張現実スタートアップのUbiquity6を買収しました。Ubiquity6は、拡張現実コンテンツをホストする消費者向けプラットフォームを構築するというビジョンを持っており、Discordによる買収は、同社の製品に幅広いユーザーを引きつける可能性があります。
  • ARとVRという2つの技術はまとめて、かつては不可能と思われたシナリオを、長年のイノベーションによってすでに作り上げています。例えば、Oculus Goのような製品では、ゲームやアプリなどの体験をスマホからすぐにダウンロードし、ヘッドセットに同期させることで、Oculus Riftで必要だったVR対応パソコンとの接続が不要になります。
  • しかし、複合現実の導入に伴い、ゲームにおける複合現実市場を牽引する大きな要因は、ゲーム産業の絶え間ない成長です。ゲームにおける複合現実は、没入感のある仮想環境を提供し、ゲーマーがガジェット上で仮想現実を体験することを可能にします。例えば、Microsoft Hololensモーションコントローラーと開発者キットの発売は、ゲームにおける複合現実の開発を刺激するために、市場プレイヤーを支援する役割を果たしています。
  • さらに、遊園地や軍事訓練におけるゲーム技術の複合現実の採用が増加していることは、ゲーム産業における複合現実の適用を刺激するものと思われます。例えば、米国などの先進国の大規模テーマパークは、没入感のあるゲーム体験を提供するために、ゲーム技術における複合現実を統合するために多額の投資を行っています。また、ブランド力のあるテーマパークは、ゲーミング技術に基づく複合現実型テーマパークの設計・開発に投資しています。

市場を独占するのは北米

  • AR&MR市場のうち北米は、市場イノベーションと戦略的パートナーシップに多大な投資を行っている多数のベンダーの存在により、予測期間中に大きく成長することが予想されます。
  • 世界的に見ると、米国は非常に革新的な拡張現実(AR)市場の1つであると予想されます。この技術に進出している企業のほとんどは、米国に拠点を置いています。高い技術露出度とスマートデバイスの入手のしやすさが、この地域の強力な拡張現実(AR)市場を作り出しています。
  • この地域は、スマートデバイス、特にスマートウォッチとスマートグラスの普及率が最も高いです。スマートデバイス、特にスマートフォンは拡張現実(AR)市場の開拓に大きな役割を果たすため、同地域は予測期間中、調査対象市場の成長に大きな機会を提供します。
  • さらに、カナダ統計局によると、2018年のカナダと米国の人口の17.5%と16%は65歳以上でした。Rockwell Automationは、労働力の25%以上が55歳以上であり、彼らの仕事は若い世代に追求されず、スキルギャップが発生していると言及しています。このギャップは、複合現実ヘッドセットを使って、安全にデジタル環境でトレーニングすることで埋めることができます。
  • さらに、この地域は、その軍事・防衛への支出が最も多い地域の一つです。軍事イノベーションを最重要視し、軍のデジタルトレーニングに年間約140億米ドルを費やしている米国は、MicrosoftとMRヘッドセットHoloLensで協力し、軍が戦場にいながら敵を検知できるようにしました。2018年11月、Microsoftは今後2年以内に2,500台のHoloLensヘッドセットを供給するために、4億8,000万米ドルを獲得しました。
  • さらに、この地域の投資家は、この地域で複合現実に取り組む多様なAR/VR/MR技術のスタートアップに積極的に投資しようとしています。例えば、GFR Fundは、VR/AR/MR技術を基盤とする北米のスタートアップ企業17社に投資しています。このような投資は今後も継続されると予想され、予測期間中の市場成長を促進すると推測されます。

競合情勢について

拡張現実および複合現実市場は、多くのプレイヤーが存在するため適度に断片化されており、市場の成長に大きく寄与しています。ベンダーは、最大限の市場牽引力を得て市場規模を拡大するために、戦略的パートナーシップとイノベーションに向けて絶え間なく取り組んでいます。

  • 2021年3月-Chroma Ventures、4J Studios、West Coast Capitalが共同主導する500万米ドルのプレシリーズA資金調達ラウンドを終了しました。この新たな投資は、拡張現実(AR)市場における同社の地位を強化し、研究開発活動や米国、欧州、アジア市場での成長を加速させるために使用される予定です。
  • 2021年4月-PTCは、イスラエル工科大学テクニオン校に新たな研究開発施設を開設し、新たに500万新イスラエル・シェケルを投資する予定です。この施設は、産業用IoT、拡張現実(AR)、シミュレーション、およびジェネレーティブデザイン技術の研究のために開設されました。
  • 2021年7月-Wikitude Gmbhは、位置情報AR、画像とオブジェクトのトラッキング、markerlessAR、およびFlutter開発者がわずか数時間で彼らの周りの世界を拡張することができます幅広い機能を提供する、SDK 9.9をリリースしました。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 拡張現実(AR)のアプリケーションの増加
    • モバイルベースの拡張現実への高い需要
  • 市場の課題
    • 技術的・規制的な問題

第6章 拡張現実(AR)市場の情勢-市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー業界別
    • ゲーム
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 小売・広告
    • 自動車
    • 軍事・防衛
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 複合現実(MR)市場の情勢-市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • コンシューマー
    • 医療・ヘルスケア
    • 産業分野
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第8章 拡張現実キーベンダープロファイル

  • 企業プロファイル
    • Google LLC (ALPHABET INC.)
    • Seiko Epson Corporation
    • Vuzix Corporation
    • Realwear Inc.
    • Dynabook Americas Inc. (Sharp corporation)
    • Niantic Inc.
    • Optinvent
    • Atheer Inc.
    • Blippar.com Ltd
    • PTC Inc.
    • Ultraleap Limited
    • Wikitude GMBH
    • TechSee Augmented Vision Ltd

第9章 複合現実主要ベンダーのプロファイル

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • HP Development Company LP
    • Dell Technologies Inc.
    • AsusTek Computer Inc.
    • Samsung Electronics Company Limited
    • Acer Inc.
    • Magic Leap Inc.
    • Amber Garage (Holokit)
    • Occipital Inc.

第10章 投資分析

第11章 投資分析市場の将来展望

目次
Product Code: 57350

The augmented reality market is expected to register a CAGR of 83.3% over the forecast period 2021 to 2026. This market was valued at USD 5.06 billion in 2020 and is expected to reach a value of USD 225.77 billion by 2026. The mixed reality market was valued at USD 376.1 million in 2020 and is expected to reach a value of USD 3,915.6 million by 2026 with an expected CAGR of 41.8% over the forecast period 2021 to 2026. The world is fully engrossed with the two technologies, Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR). An incredible merger of these two has come into existence, which is an extended reality, known as mixed reality. It is a seamless intersection between Augmented Reality and Virtual Reality and combines the best of both virtual worlds.

Key Highlights

  • Augmented reality (AR) achieved product realization slowly, owing to the complex nature of the technology. Microsoft Hololens project started in 2010, took six years for development and launched the developer's edition in the first quarter of 2016. While AR is still over a decade away from achieving its full market potential, technological advancements in the space industry have accelerated the market studied, over the past two years.
  • The current market scenario has observed a greater focus on creating content and tools with more smartphone compatibility. This is expected to be driven by Photorealistic AR-enabled by the combination of software and hardware advances. Further, many social media applications, including Facebook, Instagram, and Snapchat, are including augmented reality experiences through various fun filters.
  • The automobile industry is also moving towards the augmented reality business. Many automobile companies are using artificial intelligence technologies, along with augmented reality(through Head-up displays), to mark their presence in the market. Manufacturers, including BMW, Mercedes-Bez, Chevrolet, Toyota, and Volvo, among others, have included augmented reality features already.
  • On the other hand, Mixed reality is gaining widespread recognition across business processes, and the momentum is expected to grow further. However, initial costs have been at higher price points, thus, making it hard for consumers, but they are still relatively inexpensive for enterprises.
  • For businesses, MR devices can vastly increase people's knowledge of the world around them by overlaying information in the context of the real world. It can also improve collaboration by enabling remote teams to see precisely the work in real-time so that they can provide better feedback. For the entertainment sector, successful mixed reality content requires an emotional connection between the viewer and what they experience.
  • The mixed reality trend is being fueled by investments in hardware devices, platforms, and software ecosystems. A few investments are primarily focusing on replacing keyboards and flat displays with entirely new paradigms for collaboration and communication.
  • Covid-19 has impacted positively on AR/VR hardware demand, and enterprises across the world are trying to find ways to get their internal and wider geographically spread teams to communicate, collaborate, and find a path forward during the crisis. Even after the lockdown ends, the behavioural change it has caused is likely to last for a considerably longer period of time. People are expected to remain socially distant, but with the usage of technologies and extended reality they will be virtually close. These platforms and technologies may primarily allow multiple businesses to run and grow irrespective of the challenges posed by social distancing.

Key Market Trends

The Gaming Industry Expected to Hold the Majority Share

  • Due to the various advancements in the gaming industry, the significant technologies which are earning a lot of market attention are Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Extended Reality, i.e., Mixed Reality (MR). For an avid gamer, nothing could be more exciting than the prospect of being transported inside the game, battling demons, aliens, and spies, exploring amazing environments beyond imagination.
  • The AR gaming market is mainly driven by technological developments, acquisitions, and partnerships. In June 2021, the gaming chat app giant, Discord, acquired the augmented reality startup, Ubiquity6. Ubiquity6 had a vision of building a consumer-facing platform for hosting augmented reality content, and the acquisition by Discord may attract a wider audience to its products.
  • The two technologies, AR and VR collectively, have already created scenarios that once seemed impossible, by years of innovations. For instance, products like the Oculus Go will allow users to download games, apps, and other experiences right from their phone and sync the games to the headset, eliminating the need to connect it to a VR-ready computer, which was required by Oculus Rift.
  • However, with the introduction of mixed reality, the major factors driving the mixed reality in the gaming market is the unceasing growth of the gaming industry. Mixed reality in gaming provides an immersive virtual environment and enables gamers to experience virtual reality on their gadgets. For example, the launch of Microsoft Hololens motion controllers and developer kits is serving to aid market players to stimulate the development of mixed reality in gaming.
  • Furthermore, the increasing adoption of mixed reality in gaming technology in amusement parks and military training is likely to stimulate the application of mixed reality in the gaming industry. For instance, the large theme parks in developed countries such as the U.S. are making hefty investments to integrate mixed reality in gaming technology to provide an immersive gaming experience. Brand name theme parks are also investing to design and develop mixed reality in gaming technology-based theme parks.

North America to Dominate the Market

  • The North American segment of the AR & MR market studied is expected to grow significantly over the forecast period, owing to the presence of a large number of vendors that are also making considerable investments in market innovation and strategic partnerships.
  • Globally, United States is expected to be one of the highly innovative AR markets. Most of the companies advancing in this technology are based in United States. High technology exposure and ease of availability of smart devices have created a strong AR market in the region.
  • The region has the highest adoption rate of smart devices, especially smartwatches and smart glasses. As smart devices, especially smartphones, play a significant role in the development of the AR market, the region offers a vast opportunity for the growth of the market studied, over the forecast period.
  • Additionally, According to Statistics Canada, 17.5% and 16% of the population in Canada and United States were 65 or above in 2018. Rockwell Automation has mentioned that over 25% of their workforce are of age 55 or above, and their jobs are not pursued by the younger generation, creating a skill gap. This gap can be filled by using a mixed reality headset to train in a digital environment safely.
  • Further, the region is one of the highest spenders on its military and defense. The US, which spends around USD 14 billion a year in digital training of the army, with a prime focus of military innovation, collaborated with Microsoft for its MR headsets HoloLens, to enable the army to detect enemies while on the battlefield. In November 2018, Microsoft was awarded USD 480 million for the supply of 2,500 HoloLens headsets within the next two years.
  • Moreover, the investors in this region are actively looking to invest in diverse AR/VR/MR technology startups working on mixed reality in the region. For instance, the GFR Fund has invested in 17 North American startup companies based on VR/AR/MR technology. Such investments are expected to continue and are estimated to drive market growth in the forecast period.

Competitive Landscape

The augmented reality and mixed reality market are moderately fragmented due to the presence of many players in the market, contributing significantly towards the growth of the market. The vendors are working incessantly towards strategic partnerships and innovations to gain maximum market traction and increase their market size.

  • March 2021 - The company has closed a USD 5 million Pre-Series A Funding Round, co-led by Chroma Ventures, 4J Studios, and West Coast Capital. The new investment reinforces the company's position in the AR market and will be used for research and development activities and to accelerate its growth in the US, European, and Asian markets.
  • April 2021 - PTC opened a new research and development facility at Technion - Israel Institute of Technology, under which PTC will invest USD 5 million New Israeli Shekels into the campus. The facility has been opened for research in Industrial IoT, Augmented Reality (AR), Simulation, and Generative Design technologies.
  • July 2021 - Wikitude Gmbh released, SDK 9.9, that delivers location-based AR, image and object tracking, markerlessAR, and a wide range of features allowing Flutter developers to augment the world around them in just a few hours.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Applications of Augmented Reality
    • 5.1.2 High Demand for Mobile-based Augmented Reality
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Technical and Regulatory Issues

6 AUGMENTED REALITY(AR) MARKET LANDSCAPE-MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By End-User Verticals
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 Education
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Retail and Advertising
    • 6.2.5 Automotive
    • 6.2.6 Military & Defense
    • 6.2.7 Other End User Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 MIXED REALITY(MR) MARKET LANDSCAPE-MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By End-User Verticals
    • 7.1.1 Consumer
    • 7.1.2 Medical and Healthcare
    • 7.1.3 Industrial
    • 7.1.4 Other End User Industries
  • 7.2 By Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia Pacific
    • 7.2.4 Rest of the World

8 AUGMENTED REALITY KEY VENDOR PROFILES

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Google LLC (ALPHABET INC.)
    • 8.1.2 Seiko Epson Corporation
    • 8.1.3 Vuzix Corporation
    • 8.1.4 Realwear Inc.
    • 8.1.5 Dynabook Americas Inc. (Sharp corporation)
    • 8.1.6 Niantic Inc.
    • 8.1.7 Optinvent
    • 8.1.8 Atheer Inc.
    • 8.1.9 Blippar.com Ltd
    • 8.1.10 PTC Inc.
    • 8.1.11 Ultraleap Limited
    • 8.1.12 Wikitude GMBH
    • 8.1.13 TechSee Augmented Vision Ltd

9 MIXED REALITY KEY VENDOR PROFILES

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Microsoft Corporation
    • 9.1.2 HP Development Company LP
    • 9.1.3 Dell Technologies Inc.
    • 9.1.4 AsusTek Computer Inc.
    • 9.1.5 Samsung Electronics Company Limited
    • 9.1.6 Acer Inc.
    • 9.1.7 Magic Leap Inc.
    • 9.1.8 Amber Garage (Holokit)
    • 9.1.9 Occipital Inc.

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET