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市場調査レポート
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1444780

小売業向けクラウドの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Retail Cloud - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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小売業向けクラウドの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の小売業向けクラウドの市場規模は、2024年に469億8,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 22.14%で成長し、2029年までに1,276億9,000万米ドルに達すると予測されております。

小売業向けクラウド-市場

近年、eコマースの台頭により、実店舗での小売の基準が確立されました。買い物客はほとんどの取引を実店舗で完了しますが、顧客は店舗で買い物をするときにオンラインで遭遇するのと同じ、パーソナライズされ、関連性があり、便利で使いやすいエクスペリエンスを期待するようになり、小売業向けクラウド市場を大きく推進しています。

主なハイライト

  • 今日、小売業者が成功するためには、すべてのチャネルにわたってビジネスを最適化し、継続的に消費者の期待に応え、それを超える必要があります。しかし、現在の市場で複数のチャネルを持つほとんどの小売業者は、チャネル間で一貫したエクスペリエンスを提供するための支援を依然として必要としています。その結果、消費者はオンラインショッピングサイトで体験するのとは異なるレベルのパーソナライゼーションを体験します。しかし、クラウドソリューションやクラウドプラットフォームの場合、小売業者は、異種システムの実装、保守、接続から生じるすべての問題に対処できるようになります。このため、小売業者は顧客エクスペリエンスを高度にパーソナライズするデジタルソリューションをますます導入しています。このように、小売業者の間でデジタル変革が勢いを増しており、小売業者はIT支出の増加に重点を置いています。
  • さらに、小売産業におけるデジタル人口統計は、消費者を理解するためにますます不可欠なものとなっています。さらに、オムニチャネルサービスの採用の増加に伴い、世界中の小売業者はカスタマイズの提供に広範囲に焦点を当てており、これが予測期間全体を通じて市場の成長を促進すると考えられます。
  • また、クラウド導入の観点からは、ハイブリッドクラウドがその利点により小売業者の間で注目を集めています。昨年 11月、Computopは複数の拠点を持つ店舗向けにクラウド POSインターフェイスを導入しました。クラウド POSインターフェイスにより、小売業者はComputop Paygateを介してWebベースのERP、店舗、またはPOSシステムからカード端末を操作できるようになります。このシステムにより、小売業者はクラウド経由でPOS端末に接続できるため、カード支払いを容易にするためにレジにZVT/OPIインターフェイスが必要なくなります。 Cloud POSのもう1つの機能は、SIMカードを介して端末を操作できるようにすることです。空港がLANまたはWiFi接続を介してクラウド POSに接続されていない場合、小売業者はSIMカードを利用してレジシステムに接続できます。
  • ただし、サイバー攻撃による脆弱性の増加は、予測期間を通じて市場の成長を妨げる最も顕著な理由の1つである可能性があります。
  • COVID-19の感染拡大は、消費者の行動、製品需要、小売店、工場、物流サービスの機能に大きな影響を与えています。ただし、小売業向けクラウドへの影響はさまざまな産業の市場に応じて均一ではありません。たとえば、需要の低迷によりエレクトロニクス産業やファッション産業は大きな打撃を受けています。対照的に、食品、家庭用品、医薬品は方向性が大きく変化しており、オムニチャネルでの存在感を求めており、小売業向けクラウドの需要がさらに高まっています。従来の小売と比較して提供される利点により、市場は予測期間中に高い割合で繁栄すると予想されます。

小売業向けクラウド市場の動向

SaaSが大幅な成長を担う

  • 小売業のクラウド環境では、小売企業と小売業者はインフラリソースとビジネスアプリケーションを、Software as a Service(SaaS)などのクラウドのさまざまなサービスアーキテクチャに移行して、速度と俊敏性の点で利点を得ることができます。小売産業では、小売業者は顧客対応機能の強化に親和性があるため、SaaSが他の2つのサービスモデルと比較して、予測期間中に最大の市場規模を維持すると予想されます。
  • さらに、小売産業はSaaSの導入が遅れた産業の1つですが、その可能性を認識してから立ち直ってきました。現在の市場シナリオでは、SaaSは従来のソフトウェアよりもすべて(またはそれ以上)を正確なコスト(場合によっては安価)で提供するため、小売産業はこれを積極的に採用しています。小売業者にとってSaaSを使用する主な利点には、初期コストが最小限であること、ハードウェア費用がほとんどかからないこと、拡張性とアクセス性、制御とメンテナンスが容易であることが挙げられます。 SaaSを使用すると、オンライン小売ストアを購入、インストール、更新、保持する必要がなくなります。
  • 英国の小売業者Regattaなどの企業は、Cegid Retailソリューションをクラウドに移行しました。新しいソリューションにより、Regattaはオンプレミスインフラから移行することでITスタッフメンバーの時間を解放し、ストレージコストを削減し、データセキュリティを向上させることができます。 Cegidと協力して販売時点情報管理(POS)ソフトウェアを170か所で展開したRegattaは、同社のSoftware-as-a-Service(SaaS)クラウドアプリケーションであるCegid Cloud SAASへの移行を完了しました。
  • HashiCorpによると、昨年、大企業の回答者の約90%がすでにマルチクラウドインフラを採用していると回答し、中小企業および中堅企業の回答者の約60%と76%がすでにマルチクラウドインフラを採用していると回答しており、市場の大幅な成長に繋がりました。
  • Flexera Softwareが実施した調査によると、昨年、回答者の約46%がすでにアマゾンウェブサービス(AWS)で重要なワークロードを実行しており、45%がすでに重要なワークロードをAzureで実行していました。したがって、世界中でアプリケーションを実行するパブリッククラウドプラットフォームサービスの全体的な使用量が増加するにつれて、小売業向けクラウド市場は予測期間を通じて指数関数的な成長率を示すでしょう。

北米が主要な市場シェアを維持

  • 北米の小売市場、特に米国やカナダなどの国々で急速に成長しています。北米の小売部門は、主にこの地域にWalmart、Costco、Kroger、The Home Depot、Targetなどの店舗が存在するため、最大の市場の1つです。
  • さらに、北米は小売業向けクラウドソリューションの需要をリードしています。この地域は、他の多くの地域と比較して、最も実験的な小売シナリオの1つです。また、この地域の専門店ではクラウドソリューションの使用率が高くなります。たとえば、Bernhardt Furniture Company Inc.は、IBMの小売業向けクラウドソリューションを利用してモバイル販売アプリと分析プラットフォームを構築し、わずか10週間で会社の売上を20%増加させました。また、同社は、経営陣が販売イベント中にさらに205人の顧客と関わることができると報告しました。このような地域的な浸透により、北米はクラウドベースの小売ソリューションのチャートのトップを維持すると予想されます。
  • さらに、市場では、顧客にリーチし、さまざまなアプリケーションの要件を満たすためにビジネスとそのプレゼンスを向上させる戦略の一環として、主要企業による合併、買収、投資が行われています。たとえば、2022年 4月、HCL Technologiesは、小売産業向けにMicrosoft AppSource上で「Envisioning Retail Transformation」ソリューションが利用可能になることを宣言しました。このソリューションは主に、オムニチャネルショッピングエクスペリエンスを通じて顧客と関わり、データから価値を引き出し、回復力のあるサプライチェーンモデルを構築したいと考えている企業に対応します。このソリューションは、小売機能向けのMicrosoft Cloudに焦点を当てたコンサルティングサービスとして、米国やカナダを含む世界のいくつかの国で提供される予定です。
  • また、昨年 2月には、世界のITサービスおよびテクノロジーソリューション企業であるSonata SoftwareがMicrosoftと提携して「Microsoft Cloud for Retail」の立ち上げを行い、小売産業へのサービスをさらに強化しました。 Sonata Softwareは、小売市場と小売業者のニーズの深い理解に基づいて、ワールドクラスのIP、社内の移行およびモダナイゼーションツール、堅牢なエンジニアリングサービスを使用して、高品質のソリューションを世界中に提供してきました。これらはすべて、同社の「プラットフォーム」によって支えられています。独自のデジタル変革フレームワーク。 Sonata Connected Retailは、小売業者がビジネスに潜在する潜在力を解き放ち、変化する市場環境に対処できるようにする、パーソナライズされたインテリジェントで適応性のあるソリューションを提供します。
  • さらに、地域内での政府の取り組みの高まりも、予測期間を通じて市場が大幅に成長するのに役立っています。たとえば、昨年 11月、General Dynamics Information Technology(GDIT)は、政府機関全体で5G、ワイヤレス、エッジテクノロジーの導入拡大を目的として、クラウド、通信、ネットワーキングの大手企業と新しいグループを設立しました。 GDIT 5G and Edge Accelerate Coalitionには、Cisco、アマゾンウェブサービス(AWS)、T-Mobile米国、Splunk、Dell Technologiesが含まれています。 GDITのAdvanced Wireless Emerge Labを使用して、5Gとエッジ機能の導入を容易にするユースケース、プロトタイプ、サービスを開発することに重点を置いています。これらは、連邦、州、地方機関の物流、サプライチェーン、スマートインフラなどのユースケースをサポートします。

小売業向けクラウド産業の概要

市場は適度に細分化されており、近年競争が激化しています。市場のプレーヤーは、競争上の優位性を得るためにさまざまな戦略を採用しています。たとえば、新製品の開発や買収もこれらの戦略の一部です。特定の最終目標を持った一貫したイノベーションは、これらの企業が市場で積極的な地位を維持し、消費者の忠誠心を高めるために使用する主要な戦略です。

  • 2022年 11月 - テクノロジーサービスおよびコンサルティング会社であるWipro Limitedは、カリフォルニア州マウンテンビューで、Microsoft CloudおよびCloud for Retail上に構築された新しい小売ソリューションと新しい小売イノベーションエクスペリエンスを宣言しました。この物理的、仮想的、ハイブリッドエクスペリエンスにより、マイクロソフトとウィプロの連携が深まり、小売業者がビジネスを成長させ、より強力な顧客関係を構築できる新しいソリューションの提供が加速されます。
  • 2022年 3月 - Data Cloud企業であるSnowflakeは、Snowflakeおよびパートナーが提供するソリューション、Snowflakeのデータプラットフォーム、産業固有のデータセットを主に統合するRetail Data Cloudのイントロダクションを宣言しました。 Retail Data Cloudは主に、メーカー、小売業者、消費者向けパッケージ商品(CPG)ベンダー、流通業者、産業テクノロジープロバイダーがデータを活用し、新しいデータにアクセスし、小売産業全体でシームレスに連携できるようにします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売産業におけるオムニチャネルエクスペリエンスへの移行
    • 小売産業でのIoT導入の拡大
  • 市場抑制要因
    • サイバー攻撃による脆弱性

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • サプライチェーンマネジメント
    • 顧客管理
    • 商品化
    • 従業員管理
    • レポート・分析
    • その他のソリューション
  • サービスタイプ別
    • IaaS
    • SaaS
    • PaaS
  • 導入別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • Epicor Software Corporation
    • Fujitsu Limited
    • Infor Inc.
    • IBM Corporation
    • Syntel Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • RapidScale Inc.
    • SAP SE

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56061

The Retail Cloud Market size is estimated at USD 46.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 127.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.14% during the forecast period (2024-2029).

Retail Cloud - Market

The rise of e-commerce has set the standards for brick-and-mortar retail in recent years. Although shoppers complete most transactions in brick-and-mortar stores, customers have grown to expect the same personalized, relevant, convenient, and easy-to-use experiences they encounter online when they shop in-store, driving the retail cloud market significantly.

Key Highlights

  • To be successful today, retailers must optimize their businesses across all channels and continually meet and exceed consumer expectations. But most retailers with multiple channels in the current market still need help to provide a consistent experience across channels. As a result, consumers experience a different level of personalization than they do experience on online shopping sites. But in the case of a cloud solution or cloud platforms, it enables retailers to handle all problems that arise from implementing, maintaining, and interfacing disparate systems. This is where retailers are increasingly adopting digital solutions that are highly personalizing customer experiences. Thus, digital transformation amongst retailers is gaining traction, and retailers are emphasizing increasing their IT spending.
  • Moreover, digital demographics in the retail industry are increasingly becoming essential to understand consumers. Moreover, with the rise in the adoption of omnichannel services, retailers worldwide are focusing extensively on offering customization, which will fuel the market's growth throughout the forecast period.
  • Also, in terms of cloud deployment, a hybrid cloud is gaining traction amongst retailers owing to its benefits. In November last year, Computop introduced Cloud POS Interface for stores with multiple locations. The Cloud POS Interface would allow retailers to operate card terminals from any web-based ERP, store, or POS system through the Computop Paygate. Since it enables retailers to connect to POS terminals via the cloud, the system eliminates the overall need for the ZVT/OPI interface in the cash register to facilitate card payments. Another functionality of Cloud POS is enabling its terminals to be operated via a SIM card. If there's an instance when an airport is not connected to Cloud POS through a LAN or WiFi connection, retailers can utilize a SIM card to connect to the cashier system.
  • However, the rise in vulnerability from cyber-attacks could be one of the most prominent reasons hindering the market's growth throughout the forecast period.
  • The spread of Covid-19 has significantly impacted consumer behavior, product demand, and retail store, factory, and logistics services functioning. However, the impact on the retail cloud is uneven, depending on the market from various industries. For instance, low demand has hit the electronics and fashion industries hard. In contrast, food, household goods, and pharmaceuticals have seen a drastic shift in direction and thus are looking for Omni channel presence, further boosting the demand for retail cloud. The market is expected to prosper at a high rate during the forecast period due to its offered benefits compared to traditional retail.

Retail Cloud Market Trends

SaaS to Account for a Significant Growth

  • In the retail cloud environment, retail businesses and retailers can move their infrastructure resources and business applications to the different service architectures of the cloud, such as Software as a Service (SaaS), to gain an advantage in terms of speed and agility. In the retail industry, SaaS is expected to hold the largest market size during the forecast period compared to the other two service models, as retailers have an affinity for enhancing customer-facing functionalities.
  • Moreover, the retail industry is one of the delayed adopters of SaaS but has bounced after recognizing its potential. In the current market scenarios, the retail industry is aggressively adopting it as SaaS provides everything (and even more) than traditional Software does at the exact cost (sometimes cheaper). The chief benefits of using SaaS for retailers include minimum initial cost, almost no hardware expense, scalable and accessibility, and ease of control and maintenance. SaaS eradicates the need to buy, install, update, and hold an online retail store.
  • Companies like UK retailer Regatta have moved its Cegid Retail solution to the cloud. The new solution allows Regatta to free up time for IT staff members, reduce storage costs, and improve data security by moving away from on-premises infrastructure. Having collaborated with Cegid to roll out its point of sale (POS) software at 170 locations, Regatta completed its migration to Cegid Cloud SAAS - the firm's software-as-a-service (SaaS) cloud application.
  • As per HashiCorp, last year, around 90% of respondents from large enterprises indicated having already adopted multi-cloud infrastructures, whereas approximately 60% and 76% of respondents from small businesses and midsize companies indicated having already adopted multi-cloud infrastructures, driving the market's growth significantly.
  • According to a survey conducted by Flexera Software, in the year last year, around 46% of respondents were already running significant workloads on Amazon Web Services (AWS), and 45% were already running critical workloads on Azure. Thus, with the rise in the overall usage of public cloud platform services running applications worldwide, the retail cloud market will witness an exponential growth rate throughout the forecast period.

North America to Hold Major Market Share

  • The retail market in North America is growing at a rapid pace, especially in the countries like the United States and Canada. The retail sector in North America is one of the biggest markets primarily due to the presence of stores like Walmart, Costco, Kroger, The Home Depot, and Target in the region.
  • Further, North America leads the demand for retail cloud solutions. The region has one of the most experimental retail scenarios compared to many other regions. Also, the use of cloud solutions in the region is high in specialty stores. For example, Bernhardt Furniture Company Inc. has utilized IBM's retail cloud solutions to build a mobile sales app and analytics platform that boosted the company's sales by 20% in just ten weeks. Also, the company reported that its executives could engage 205 more customers during sales events. Such regional penetration is expected to keep North America on top of the charts for cloud-based retail solutions.
  • Moreover, the market is witnessing mergers, acquisitions, and investments by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for various applications. For instance, in April 2022, HCL Technologies declared the availability of its 'Envisioning Retail Transformation' solution on Microsoft AppSource for the retail sector. The solution primarily caters to businesses looking to engage customers through an omnichannel shopping experience, drive value from data, and create a resilient supply chain model. The solution would be offered in several countries worldwide, including the United States, and Canada, as a consulting service focused on Microsoft Cloud for retail capabilities.
  • Also, in February last year, Sonata Software, a global IT Services and Technology Solutions Company, partnered with Microsoft in its launch of 'Microsoft Cloud for Retail,' further strengthening its offerings to the retail industry. Sonata Software has delivered high-quality solutions worldwide, based on a deep understanding of retail markets and retailers' needs, using world-class IPs, in-house migration and modernization tools, and robust engineering services, all underpinned by 'Platformation,' its unique digital transformation framework. Sonata Connected Retail deliver personalized, intelligent, and adaptive solutions that enable retailers to unlock the potential latent in their businesses and deal with shifting market landscapes.
  • Furthermore, the rise in government initiatives within the region is also helping the market to grow considerably throughout the forecast period. For instance, in November last year, General Dynamics Information Technology (GDIT) formed a new group with cloud, telecom, and networking giants targeted at growing the adoption of 5G, wireless, and edge technologies across government agencies. The GDIT 5G and Edge Accelerate Coalition includes Cisco, Amazon Web Services (AWS), T-Mobile US, Splunk, and Dell Technologies. It's focused on using GDIT's Advanced Wireless Emerge Lab to develop use cases, prototypes, and services to make deploying 5G and edge capabilities easier. These will support federal, state, and local agencies for use cases, including logistics, supply chain, smart infrastructure, etc.

Retail Cloud Industry Overview

The market is moderately fragmented and has become competitive in recent years. The players in the market have adopted different strategies to gain a competitive advantage. For example, new product development and acquisitions are some of these strategies. Consistent innovation, with a specific end goal, is a primary strategy used by these players to keep up their aggressive positions in the market and advance consumer loyalty.

  • November 2022 - Wipro Limited, a technology services and consulting company, declared new retail solutions built on the Microsoft Cloud and Cloud for Retail and a new Retail Innovation Experience in Mountain View, California. This physical, virtual, and hybrid Experience would deepen collaboration between Microsoft and Wipro to accelerate the delivery of new solutions that would enable retailers to grow their business and build stronger customer relationships.
  • March 2022 - Snowflake, the Data Cloud company, declared the introduction of the Retail Data Cloud, which primarily unites Snowflake- and partner-delivered solutions, Snowflake's data platform, and industry-specific datasets. The Retail Data Cloud mainly empowers manufacturers, retailers, consumer packaged goods (CPG) vendors, distributors, and industry technology providers to leverage their data, access new data, and seamlessly collaborate across the entire retail industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Shift toward Omnichannel Experience in the Retail

Industry

    • 5.1.2 Growing Adoption of IoT in the Retail Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Vulnerability from Cyber Attacks

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Supply Chain Management
    • 6.1.2 Customer Management
    • 6.1.3 Merchandizing
    • 6.1.4 Workforce Management
    • 6.1.5 Reporting and Analytics
    • 6.1.6 Other Solutions
  • 6.2 By Service Type
    • 6.2.1 IaaS
    • 6.2.2 SaaS
    • 6.2.3 PaaS
  • 6.3 By Deployment
    • 6.3.1 Public Cloud
    • 6.3.2 Private Cloud
    • 6.3.3 Hybrid Cloud
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Epicor Software Corporation
    • 7.1.2 Fujitsu Limited
    • 7.1.3 Infor Inc.
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Syntel Inc.
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 RapidScale Inc.
    • 7.1.9 SAP SE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET