表紙:カメラレンズ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190186

カメラレンズ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Camera Lens Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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カメラレンズ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カメラレンズ市場は、予測期間中にCAGR6.5%を記録すると予想されています。

レンズはビデオ撮影のニーズに対応するために継続的に進化しており、センサーは新しいサイズとデザインで登場し、カメラではWi-Fi接続が可能になっています。

主なハイライト

  • スマートフォンメーカーは、より高い製品差別化を実現するために、カメラの品質を重視するようになっています。画質を向上させるための様々な取り組みが行われています。スマートフォンのカメラには、複数のレンズ、新しい計算写真技術への注力、シーン検出や撮影補助のためのAIという3つの大きな動向があります。
  • 手ぶれ補正、デジタルカメラ用プロセッサの高速化、ストレージデバイスの大容量化・高速化などの技術向上は、市場の進化に不可欠な後押しとなっています。
  • 商品撮影やポートレート撮影の機能を備えたInstagramやSnapchatなどのソーシャルメディア・プラットフォームの最新動向と歩調を合わせるために、ソーシャルメディア・ユーザーはより開口部の広いレンズを選ぶようになったのです。このことも市場の成長に大きな影響を与えました。
  • 写真の世界は競争が激しく、企業は技術や新素材で常に最先端を行くことを余儀なくされています。いくつかの企業は、進化する顧客の要求を満たすために、提供する製品の最高品質を継続的に確保するために、高い研究開発予算を持っています。
  • COVID-19の世界の大流行により、従業員の職場への出勤が一時的に停止しました。また、この影響により在宅勤務が促進され、ノートパソコン、スマートフォン、ウェブカメラなどのコンシューマエレクトロニクスへのニーズが高まっています。パンデミック後もこの需要は継続し、カメラレンズの販売機会をさらに押し上げることになりました。MacRumors.comによると、米国のPC販売台数は2021年第4四半期の1900万台に対し、2022年第1四半期は2050万台に増加したとのことです。

カメラレンズの市場動向

プロ仕様のカメラを搭載したスマートフォンの普及が進む

  • スマートフォンの普及に伴い、レンズ交換式・非交換式カメラともに需要の変化が続いています。
  • スマートフォンはこの10年で、コミュニケーションの手段から、複数の目的を達成できる多機能なデバイスへと進化しました。スマートフォンを購入する顧客の規模は、企業がスケールメリットを活用するのに非常に適しています。
  • スマートフォンは、複数のカメラを搭載することが一般的なデバイスとなり、大手企業は1台の携帯電話にトリプルクアッドカメラやそれ以上のカメラを搭載するまでになりました。このような市場開拓は、スマートフォン市場におけるカメラレンズの需要に大きな影響を及ぼしています。また、スマートフォンでの顔認証など、セキュリティ用途での技術革新が進んでいることも、スマートフォン分野での高性能カメラレンズの需要に拍車をかけています。
  • さらに、2022年末にはスマートフォンの出荷台数が増加すると予想されており、カメラレンズの需要を促進しています。例えば、米国国勢調査局および消費者技術協会によると、スマートフォンの売上高は2021年に記録した730億米ドルに対して、2022年には747億米ドルに達すると予想されています。
  • さらに、多くの有名ブランドは、ズーム、より優れたHDR、ポートレートモード、3D、低照度撮影などの新機能の数々で優れた画質を提供し、市場での競争力を高めるためにスマートフォンカメラの数を増やしています。例えば、2021年11月、Vivoは合計7つのカメラを搭載したスマートフォンNEX 5を2022年に発売する予定でした。スマートフォン購入時にカメラの品質を重視する消費者が増えているため、このような可能性のある開発が市場を牽引することが予想されます。

アジア太平洋地域が最速の成長市場になると予想される

  • アジア太平洋地域は、世界中で使用されている様々なアンドロイドスマートフォンの本拠地であり、デジタルカメラレンズの50%を構成するランタンなどの原材料の産地でもあるため、優位性を維持すると予想されます。
  • エンドユーザーからの需要の高まりは、コンパクトカメラの部品への投資と能力を強化する動機付けとなります。例えば、Xiaomiの部品サプライヤーであるHolitech Technologyは、Xiaomiに販売されるコンパクトカメラ部品、静電容量式タッチスクリーンモジュール(CTP)などを製造するために、2019年から2022年の間にインドで2億米ドルを投資しました。このような新興国開拓は、調査した市場を牽引することが期待されます。
  • さらに、スマートシティ構想の高まりも、世界各国の政府がCCTVカメラに投資する原動力となっています。例えば、インドの州政府は、セキュリティと安全性を向上させるためにビデオ監視を採用するようになってきています。例えば、テランガナ州政府は、ハイデラバードの安全性を向上させるため、主に街頭での監視の強化に力を入れています。同政府は、企業や公共団体、住宅組合、個人に対し、敷地内やその周辺にCCTV(閉回路テレビカメラ)を設置するよう要請しています。このような新興国市場の開拓が、調査対象市場の成長を後押ししています。
  • インド、中国、韓国、シンガポールなどの国々では、スマートフォンやその他の民生用電子機器に対する大きな需要があり、多くのベンダーがこの地域に生産施設を設置するよう促しています。
  • 複数の国で消費者向け電子機器の導入が進んでいることも、市場の成長にプラスに働いています。トルーナグループによると、スマートフォンのユーザー数が最も多いのは中国で9億5000万人以上、次いでインドで約8億2900万人と予想されています(シスコ調べ)。このような統計は、この地域における市場の潜在力を示しています。
  • さらに、カメラレンズの値ごろ感という点では、中国製レンズは日本製レンズよりも安いとされています。

カメラレンズ市場の競合分析

カメラレンズ市場の競争は激しく、小規模なプレーヤーが多数存在するため、断片化された段階に移行していると思われます。全体として、既存の競合企業間の競争敵対関係は非常に高いです。今後、主要な市場参加者は、新しい魅力的な機能を持つ様々なタイプのレンズを開発するために、技術革新の戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、Largan Precision、Sunny Optical Technology(Group)Co. Limited、Kantatsu、Genius Electronic Optical、SEKONIXなどがいます。

2022年5月、Panasonic Entertainment & Communication CorporationとLeica Camera AGは、新しい包括的な開発に向けて協業しました。L2テクノロジー(L二乗テクノロジー)のもと、業務提携を拡大し、新たな技術やソリューションを開発しました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • 技術スナップショット
    • レンズ一体型
    • 交換可能なレンズ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • プロ仕様のカメラを搭載したスマートフォンの普及が進む
    • 自律走行車におけるカメラレンズの利用拡大
  • 市場の課題
    • 大量生産への課題
    • 業界における利益率の低下

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • コンシューマーエレクトロニクス
      • モバイル
      • AR/VR/MR
      • その他コンシューマーエレクトロニクス
    • 車載
    • 医療
    • その他(セキュリティ、産業用)
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Largan Precision Co. Ltd
    • Sunny Optical Technology(Group)Company Limited
    • Kantatsu Co. Ltd
    • Genius Electronic Optical Co. Ltd
    • SEKONIX Co. Ltd
    • IM Co. Ltd
    • AAC Technologies Holdings Inc.
    • Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd
    • Sunex Inc.
    • Tamron Co. Ltd
    • Haesung Optics Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 61366

The Camera Lens Market is expected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period. Lenses are continuously evolving to accommodate the needs of video capture, sensors are emerging in new sizes and designs, and Wi-Fi connectivity is enabled in cameras.

Key Highlights

  • Smartphone manufacturers have started focusing on the quality of their cameras to achieve higher product differentiation. There have been multiple efforts to improve image quality. There are three significant trends in smartphone cameras: multiple lenses, focus on new computational photography technologies, and AI for scene detection and shooting assistance.
  • Technological improvements, such as image stabilization, faster processors for digital cameras, and a significant increase in the capacity and speed of storage devices, have provided the essential push for the market to evolve.
  • The growing demand for social media users to keep on par with the latest trends on social media platforms, like Instagram and Snapchat, with the facility of product photography or portrait photography, opt for a lens with a wider aperture. This also made a significant impact on the growth of the market.
  • The world of photography is highly competitive, forcing companies to stay on edge with technology and new materials. Several companies have high R&D budgets to continually ensure the best quality of their product offerings to meet the evolving customer requirements.
  • The outbreak of the COVID-19 pandemic across the world suspended physical presence of employees at workplaces. The impact also drove work from home, which increased the need for consumer electronics, such as laptops, smartphones, and webcams. The demand continued to prevail post-pandemic, further boosting sales opportunities for camera lenses. According to MacRumors.com, PC sales in United States increased to 20.5 million units in the first quarter of 2022 compared to 19 million units in the fourth quarter of 2021.

Camera Lens Market Trends

Growing Adoption of Smartphones Equipped with Professional Grade Cameras

  • There has been a continuous shift in demand for both interchangeable and non-interchangeable lens cameras due to the market share getting captured by smartphone cameras.
  • Smartphones have evolved in the past ten years from being a medium of communication to multi-functional devices capable of performing multiple objectives. The magnitude of the customers purchasing smartphones makes it very suitable for companies to leverage the benefits of economies of scale.
  • Smartphones have become a device, common with multiple camera setups where major players have gone to the extent of offering triple quad or more cameras within a single phone. These developments have significantly impacted the demand for camera lenses in the smartphone market. Incremental innovations in the developing security applications, such as facial recognition within a smartphone, are also generating robust demand for high-performance camera lenses in the smartphone sector.
  • Moreover, smartphone shipments are expected to rise by the end of 2022, driving the demand for camera lenses. For instance, according to the US Census Bureau and Consumer Technology Association, smartphone sales are expected to reach USD 74.70 billion in 2022 compared to USD 73 billion recorded in 2021.
  • Furthermore, many reputed brands have increased the number of smartphone cameras to be competitive in the market by providing excellent image quality with an array of new features, such as zoom, better HDR, portrait modes, 3D, and low-light photography. For instance, in November 2021, Vivo planned to launch NEX 5 smartphone in 2022 with a total of 7 cameras. Such possible developments are expected to drive the market as more consumers focus on camera quality during a smartphone purchase.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific segment is expected to maintain dominance, as the region is home to various android smartphones used across the world and is also a home for raw materials such as Lanthanum, which makes up 50% of the digital camera lens.
  • The increasing demand from end-user manufacturers motivates market suppliers to enhance their investment and capabilities for compact camera components. For instance, Holitech Technology, a component supplier of Xiaomi, invested USD 200 million between 2019-2022 in India to manufacture compact camera components, capacitive touch screen modules (CTP), etc., which would be sold to Xiaomi. Such developments are expected to drive the market studied.
  • Moreover, the increased smart city initiatives also drive governments worldwide to invest in CCTV cameras. For example, the state governments in India are increasingly adopting video surveillance to improve security and safety. For instance, the Telangana government primarily focuses on improving surveillance on the streets to upgrade Hyderabad's safety. It requested enterprises, public sectors, residential associations, and individuals to install closed-circuit television cameras (CCTVs) in and around their premises. Thus, such developments are driving the growth of the market studied.
  • Significant demand for smartphones and other consumer electronic devices from countries such as India, China, the Republic of Korea, and Singapore, are encouraging many vendors to set up production establishments in the region.
  • The rising adoption of consumer electronic devices in multiple countries positively contributes to the market's growth. China was anticipated to have the highest number of smartphone users (more than 950 million), according to the Toluna group, followed by India, with around 829 million users, according to Cisco. Such statistics indicate the potential of the market in the region.
  • Further, in terms of affordability for the camera lens, Chinese lenses are considered cheaper than those manufactured in Japan.

Camera Lens Market Competitive Analysis

The Camera Lens Market is highly competitive and appears to be mildly concentrated, moving towards the fragmented stage owing to the presence of many large and small players. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is very high. Moving forward, the major market players are adopting the strategy of technical innovation to develop different types of lenses with new attractive features. Some key players in the market are Largan Precision Co. Ltd, Sunny Optical Technology (Group) Co. Limited, Kantatsu Co. Ltd, Genius Electronic Optical Co. Ltd, and SEKONIX Co. Ltd, among others.

In May 2022, Panasonic Entertainment & Communication Corporation and Leica Camera AG collaborated to develop a new comprehensive. They expanded business alliances and developed new technologies and solutions under the L2 Technology (L squared Technology).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot
    • 4.5.1 Built-in Lens
    • 4.5.2 Interchangeable Lens

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Smartphones Equipped with Professional Grade Cameras
    • 5.1.2 Increased Usage of Camera Lens in Autonomous Vehicles
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Mass Manufacturing Challenges
    • 5.2.2 Decreasing Profit Margins in the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Consumer Electronics
      • 6.1.1.1 Mobile
      • 6.1.1.2 AR/VR/MR
      • 6.1.1.3 Other Consumer Electronics
    • 6.1.2 Automotive
    • 6.1.3 Medical
    • 6.1.4 Other Applications (Security and Industrial)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Largan Precision Co. Ltd
    • 7.1.2 Sunny Optical Technology (Group) Company Limited
    • 7.1.3 Kantatsu Co. Ltd
    • 7.1.4 Genius Electronic Optical Co. Ltd
    • 7.1.5 SEKONIX Co. Ltd
    • 7.1.6 IM Co. Ltd
    • 7.1.7 AAC Technologies Holdings Inc.
    • 7.1.8 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd
    • 7.1.9 Sunex Inc.
    • 7.1.10 Tamron Co. Ltd
    • 7.1.11 Haesung Optics Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS