市場調査レポート
商品コード
1198772

ビタミンE市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Vitamin E Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 171 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビタミンE市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビタミンE市場は、予測期間中に4.01%のCAGRで推移すると予測されています。

ビタミンEの世界市場において、天然製品タイプは最も急速に成長すると予測されています。これは、合成ビタミンEの供給が逼迫し、ここ数年の間に価格が徐々に上昇したことが原因です。ビタミンE市場の成長を促進する要因としては、抜け毛の予防や心血管系疾患の可能性の低減といったビタミンEの効能の高まりといった要素が挙げられます。また、ビタミンE市場の成長に影響を与えるもう1つの重要な要因は、ビタミンの健康上の利点に関する知識の拡大です。

さらに、ビタミンE不足のリスク、不活発なライフスタイルや不健康な食習慣の結果として生じる問題の拡大や発症を予防する効果に関する消費者の意識の高まりが、市場全体の拡大を加速させると予測されています。さらに、天然成分由来の機能性食品・飲料や栄養補助食品に対する需要の高まりが、天然ビタミンE市場にさらなる拍車をかけると予想されます。

さらに、COVID-19以降、消費者の意識レベルが高まり、さまざまな強化食品に対する需要が高まっています。このことは、近年さまざまな強化食品が発売されていることからもうかがえます。この業界のメーカーは、増大する消費者の需要に応えるため、天然で栄養価の高い、持続可能な食品の開発に注力しています。さらに、消費者は今日、日々の栄養ニーズに対応するために、製品に含まれる天然成分を求めています。このように、ビタミン類は予測期間中に高い成長を遂げることが期待されています。

ビタミンE市場の動向

様々な用途におけるビタミンEの需要の増加

現在市場で販売されているスキンケア製品の中には、健康で輝く肌を維持するために、さまざまなビタミンやミネラルなどの天然成分に依存したものが増えています。このため、化粧品用途におけるビタミンEの需要は膨大なものとなっています。これには、ビタミンEを配合し、UVAおよびUVBを保護する日焼け止めSPFなどの皮膚用製品も含まれます。ビタミンEは、栄養補助食品や動物飼料への応用が重要となっています。栄養補助食品分野は、身体の免疫バランスをサポートする製品として、COVID-19の大流行時に大きな成長を遂げました。COVID-19以降も、上記の要因からビタミンEの需要は続いています。

アジア太平洋地域が最も速い成長を遂げている

アジア太平洋地域のビタミン市場は急速な変化を遂げており、消費者は数種類のビタミンがもたらす健康効果に関して、より高い認識を持っています。アジア太平洋地域でビタミンEを最も多く生産しているのは中国です。また、近年は医薬品や栄養補助食品市場の拡大により、国内市場も拡大しています。また、インドなどでは、ビタミンの重要性に対する認識は高まっているもの、ビタミンEの健康効果について認識している消費者はわずか9%に過ぎません。一般的な病気にはビタミンEが有効ですが、ビタミンEの真の可能性は、大規模な認知不足によって妨げられているのです。

ビタミンE市場の競合他社分析

ビタミンE市場は、国内外に様々な企業が存在し、非常に競争が激しいです。この業界内の市場リーダーは、業界内での地位を維持するために競争戦略を採用しています。大手企業は主に、グミ、ゼリー、キャンディなど楽しさいっぱいの要素を持つ栄養補助食品を導入するなど、顧客のさまざまなセクションを喜ばせるための拡張と製品革新に焦点を当てています。市場の主要なプレーヤーは、Koninklijke DSM NV、BASF SE、ADM、Merck KGaA、およびPrinova Group LLCを含みます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 天然
    • 合成
  • 用途別
    • 機能性食品・飲食品
    • 医薬品・栄養補助食品
    • 乳幼児栄養
    • ペットフード・動物飼料
    • 化粧品
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Koninklijke DSM NV
    • Archer Daniels Midland Company
    • Merck KGaA
    • Prinova Group LLC
    • Jilin Beisha Pharmaceutical Co. Ltd
    • BTSA Biotecnologias Aplicadas SL
    • Aryan International
    • Orah Nutrichem
    • The Bountiful Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57061

The vitamin E market is projected to record a CAGR of 4.01% over the forecast period.

The natural product type segment is anticipated to be the fastest growing segment within the global vitamin E market, driven by the tight supply of synthetic vitamin E, which caused a gradual increase in the pricing over the last few years. The primary drivers fueling the growth of the vitamin E market include elements like the rising benefits of vitamin E in the prevention of hair loss and reduction in the possibilities of cardiovascular illnesses. Another significant factor influencing the growth of the vitamin E market is the growing knowledge of the health advantages of vitamins.

Additionally, it is predicted that increased consumer awareness of the risks of vitamin E deficiency, its effectiveness in preventing problems from growing or developing as a result of inactive lifestyles, and the adoption of unhealthy eating habits will accelerate the market's overall expansion. Moreover, the rising demand for functional food and beverages and dietary supplements derived from natural ingredients is further expected to fuel the market for natural vitamin E.

Moreover, the post-COVID-19 awareness level of consumers has grown, and the demand for various fortified food products has increased. This can also be witnessed in the launch of different fortified food products in recent years. Manufacturers in the industries are focusing on developing natural, nutrients rich, and sustainable food products to cater to the growing consumer demand. Furthermore, consumers nowadays look for natural ingredients in products to take care of their day-to-day nutritional needs. Thus, vitamins are expected to see high growth over the forecast period.

Vitamin E Market Trends

Increasing Demand for Vitamin E in Various Applications

An increasing number of skin care products currently available in the market rely on natural ingredients, including various vitamins and minerals, for maintaining healthy and glowing skin. This has created an immense demand for vitamin E in cosmetic applications. This includes skin products such as sun protection SPF forms incorporating vitamin E and providing UVA and UVB protection. Vitamin E applications in dietary supplements and animal feed have gained importance. The dietary supplements segment witnessed immense growth during the COVID-19 pandemic as these products support the body's immune balance. Even post-COVID-19, the demand for vitamin E has continued due to the above-mentioned factors.

Asia-Pacific is Witnessing the Fastest Growth

The Vitamin market across Asia-Pacific countries is witnessing a rapid change, where consumers are now more aware with regards to the health benefits of several vitamin types. China is the largest producer of vitamin E across the Asia-Pacific market. The country has also expanded its domestic market in recent years, mainly attributable to growing pharmaceutical and dietary supplement markets across the country. Furthermore, in countries such as India, despite an increase in awareness of the importance of several vitamins, only 9% of Indian consumers are aware of the health benefits of vitamin E. While most individuals resort to vitamin E for common ailments, the true potential of vitamin E is held back by a lack of awareness on a large scale.

Vitamin E Market Competitor Analysis

The vitamin-E market is highly competitive, with the presence of various domestic and international players. The market leaders within this industry have adopted competitive strategies to sustain their position in the industry. The major players primarily focus on expansions and product innovations to please different sections of customers, like introducing dietary supplements with fun-filled elements like gummies, jellies, and candies. The major players in the market include Koninklijke DSM NV, BASF SE, ADM, Merck KGaA, and Prinova Group LLC.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Natural
    • 5.1.2 Synthetic
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Functional Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals and Dietary Supplements
    • 5.2.3 Infant Nutrition
    • 5.2.4 Pet Food and Animal Feed
    • 5.2.5 Cosmetics
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategy
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BASF SE
    • 6.3.2 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.3 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.4 Merck KGaA
    • 6.3.5 Prinova Group LLC
    • 6.3.6 Jilin Beisha Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.3.7 BTSA Biotecnologias Aplicadas SL
    • 6.3.8 Aryan International
    • 6.3.9 Orah Nutrichem
    • 6.3.10 The Bountiful Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS