市場調査レポート
商品コード
1198437
大豆誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Soybean Derivatives Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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大豆誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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大豆誘導体市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.76%を記録すると予測されています。
消費者の健康意識の高まりによる高タンパク食品への需要の高まりが、短期的には市場の成長を促進する可能性があります。一方、大豆誘導体のサプライヤーは、食品メーカーの機能的・性能的ニーズに対応するため、大きな変化を起こし続けています。大豆原料は栄養、機能、コストにおいて価値を提供し、有機、一般的な健康、栄養成分、健康表示において柔軟性を位置づけています。
地域別では、アジア太平洋地域が大豆誘導体市場を独占し、北米がそれに続いています。欧州は市場の成長が最も早いと予想されています。
消費者の嗜好は、より持続可能なライフスタイルを重視し、動物性タンパク質への依存を減らす、より栄養価の高い食事へと変化しています。Veganzの調査によると、欧州人の23%はフレキシタリアンです。この23%のうち、大半(57%)はベジタリアンになりたいと考えており、8%はビーガン食の導入を希望しています。国別では、オーストリア(31.8%)、ドイツ(30%)、ポルトガル(28.6%)がフレキシタリアンであり、その主な要因は健康と持続可能性です。最適な食生活の選択肢として、従来の動物性食品から有機・植物性食品へのシフトが、世界の大豆誘導体市場に道を開いているのです。近年、植物由来の食品や飲料に対する消費者の受け入れが拡大したのは、入手可能な製品の幅が広がったこと、植物由来のタンパク質における製品開発とイノベーションが強化されたこと、入手しやすい代替品や代用品の幅が広がったことなどが要因です。例えば、植物性食品協会とThe Good Food Institute, Washingtonのデータによると、米国の植物性食品の小売売上は2020年に27%成長し、市場規模は70億米ドルに達しました。
北米は世界有数の大豆の生産国であり、輸出国でもあります。北米における大豆たんぱく原料の促進要因は、食品消費パターンや食品要件の変化、たんぱく源のベジタリアン製品への傾倒です。さらに、Soy Nutrition Instituteが発表したデータによると、米国は世界の全大豆の約3分の1を生産し、ブラジルとアルゼンチンがそれに続いています。このような要因が、同国における大豆原料のさらなる生産の可能性を高めているのです。健康食品業界では、大豆を原料とした飲料を中心に、大豆たんぱく製品の生産が急増しています。
The soybean derivatives market is expected to record a CAGR of 5.76% during the forecast period (2022-2027).
The rising demand for high protein food due to the increased consumer health consciousness may foster the market's growth over the short term. Meanwhile, soybean derivative suppliers continue to make significant changes to address food manufacturers' functional and performance needs. Soy ingredients deliver value in nutrition, function, and cost and position flexibility in organics, general wellness, nutrient content, and health claims.
Geographically, Asia-Pacific dominates the soybean derivatives market, followed by North America. Europe is expected to have the fastest growth in the market.
Consumer tastes are shifting toward a more nutritious diet focusing on a more sustainable lifestyle and less reliance on animal proteins. According to the Veganz study, 23% of Europeans are flexitarian. Among the 23%, most (57%) want to become vegetarians, while 8% hope to adopt a vegan diet. At the country level, major European countries with flexitarian eaters are Austria (31.8%), Germany (30%), and Portugal (28.6%), with major drivers being health and sustainability. This shift from traditional animal-based products to organic and plant-based food items as an optimum dietary option is paving the way for the soybean derivatives market globally. Consumer acceptance of plant-based foods and drinks increased in recent years due to a broader range of product availability, enhanced product development and innovation in plant-based proteins, and a wider range of accessible alternatives and replacements. For instance, the US retail sales of plant-based foods grew by 27% in 2020, bringing the market value to USD 7 billion, according to data from the Plant-based Foods Association and The Good Food Institute, Washington.
North America is a leading producer and exporter of soybean in the world. The driving factors for soy protein ingredients in North America are the changing food consumption patterns and food requirements and inclination toward vegetarian products for protein sources. Moreover, as per the data released by the Soy Nutrition Institute, the United States produces about one-third of all soybeans in the world, followed closely by Brazil and Argentina. This factor is increasing the scope for further production of soy ingredients in the country. The production of soy protein-based products, particularly beverages made from soy, is growing rapidly in the health food industry.
The soybean derivatives market is highly competitive, with the presence of a large number of domestic and multinational players competing for market share. Product innovation is a major strategic approach adopted by leading players. Additionally, mergers, expansions, acquisitions, and partnerships are common strategies adopted by companies to expand their presence and boost the market. The key players in the soybean derivatives market include Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, CHS Inc., Bunge Limited, and Louis Dreyfus Company BV.