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市場調査レポート
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1198437

大豆誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Soybean Derivatives Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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大豆誘導体市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大豆誘導体市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.76%を記録すると予測されています。

消費者の健康意識の高まりによる高タンパク食品への需要の高まりが、短期的には市場の成長を促進する可能性があります。一方、大豆誘導体のサプライヤーは、食品メーカーの機能的・性能的ニーズに対応するため、大きな変化を起こし続けています。大豆原料は栄養、機能、コストにおいて価値を提供し、有機、一般的な健康、栄養成分、健康表示において柔軟性を位置づけています。

地域別では、アジア太平洋地域が大豆誘導体市場を独占し、北米がそれに続いています。欧州は市場の成長が最も早いと予想されています。

大豆誘導体の市場動向

植物性タンパク質への需要の高まり

消費者の嗜好は、より持続可能なライフスタイルを重視し、動物性タンパク質への依存を減らす、より栄養価の高い食事へと変化しています。Veganzの調査によると、欧州人の23%はフレキシタリアンです。この23%のうち、大半(57%)はベジタリアンになりたいと考えており、8%はビーガン食の導入を希望しています。国別では、オーストリア(31.8%)、ドイツ(30%)、ポルトガル(28.6%)がフレキシタリアンであり、その主な要因は健康と持続可能性です。最適な食生活の選択肢として、従来の動物性食品から有機・植物性食品へのシフトが、世界の大豆誘導体市場に道を開いているのです。近年、植物由来の食品や飲料に対する消費者の受け入れが拡大したのは、入手可能な製品の幅が広がったこと、植物由来のタンパク質における製品開発とイノベーションが強化されたこと、入手しやすい代替品や代用品の幅が広がったことなどが要因です。例えば、植物性食品協会とThe Good Food Institute, Washingtonのデータによると、米国の植物性食品の小売売上は2020年に27%成長し、市場規模は70億米ドルに達しました。

世界市場を牽引する北米

北米は世界有数の大豆の生産国であり、輸出国でもあります。北米における大豆たんぱく原料の促進要因は、食品消費パターンや食品要件の変化、たんぱく源のベジタリアン製品への傾倒です。さらに、Soy Nutrition Instituteが発表したデータによると、米国は世界の全大豆の約3分の1を生産し、ブラジルとアルゼンチンがそれに続いています。このような要因が、同国における大豆原料のさらなる生産の可能性を高めているのです。健康食品業界では、大豆を原料とした飲料を中心に、大豆たんぱく製品の生産が急増しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 大豆油
    • 豆乳
    • 大豆ミール
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 飲食品分野
      • ベーカリー
      • 朝食用シリアル
      • パスタ・麺類
      • 肉・肉製品
      • 飲料
      • その他食品・飲食品
    • 飼料
    • その他の用途
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Archer Daniels Midland Company
    • CHS Inc.
    • Bunge Limited
    • Wilmar International Ltd
    • Louis Dreyfus Company BV
    • Ag Processing Inc.
    • Noble Group Ltd
    • DuPont Nutrition and Health
    • Fuji Oil Holdings Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 46397

The soybean derivatives market is expected to record a CAGR of 5.76% during the forecast period (2022-2027).

The rising demand for high protein food due to the increased consumer health consciousness may foster the market's growth over the short term. Meanwhile, soybean derivative suppliers continue to make significant changes to address food manufacturers' functional and performance needs. Soy ingredients deliver value in nutrition, function, and cost and position flexibility in organics, general wellness, nutrient content, and health claims.

Geographically, Asia-Pacific dominates the soybean derivatives market, followed by North America. Europe is expected to have the fastest growth in the market.

Soybean Derivatives Market Trends

Increased Demand for Plant-based Protein

Consumer tastes are shifting toward a more nutritious diet focusing on a more sustainable lifestyle and less reliance on animal proteins. According to the Veganz study, 23% of Europeans are flexitarian. Among the 23%, most (57%) want to become vegetarians, while 8% hope to adopt a vegan diet. At the country level, major European countries with flexitarian eaters are Austria (31.8%), Germany (30%), and Portugal (28.6%), with major drivers being health and sustainability. This shift from traditional animal-based products to organic and plant-based food items as an optimum dietary option is paving the way for the soybean derivatives market globally. Consumer acceptance of plant-based foods and drinks increased in recent years due to a broader range of product availability, enhanced product development and innovation in plant-based proteins, and a wider range of accessible alternatives and replacements. For instance, the US retail sales of plant-based foods grew by 27% in 2020, bringing the market value to USD 7 billion, according to data from the Plant-based Foods Association and The Good Food Institute, Washington.

North America to Drive the Global Market

North America is a leading producer and exporter of soybean in the world. The driving factors for soy protein ingredients in North America are the changing food consumption patterns and food requirements and inclination toward vegetarian products for protein sources. Moreover, as per the data released by the Soy Nutrition Institute, the United States produces about one-third of all soybeans in the world, followed closely by Brazil and Argentina. This factor is increasing the scope for further production of soy ingredients in the country. The production of soy protein-based products, particularly beverages made from soy, is growing rapidly in the health food industry.

Soybean Derivatives Market Competitor Analysis

The soybean derivatives market is highly competitive, with the presence of a large number of domestic and multinational players competing for market share. Product innovation is a major strategic approach adopted by leading players. Additionally, mergers, expansions, acquisitions, and partnerships are common strategies adopted by companies to expand their presence and boost the market. The key players in the soybean derivatives market include Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, CHS Inc., Bunge Limited, and Louis Dreyfus Company BV.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Soy Oil
    • 5.1.2 Soy Milk
    • 5.1.3 Soy meal
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
      • 5.2.1.1 Bakery
      • 5.2.1.2 Breakfast cereals
      • 5.2.1.3 Pastas and Noodles
      • 5.2.1.4 Meat and Meat Products
      • 5.2.1.5 Beverages
      • 5.2.1.6 Other Food and Beverages
    • 5.2.2 Feed
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill Incorporated
    • 6.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.3 CHS Inc.
    • 6.4.4 Bunge Limited
    • 6.4.5 Wilmar International Ltd
    • 6.4.6 Louis Dreyfus Company BV
    • 6.4.7 Ag Processing Inc.
    • 6.4.8 Noble Group Ltd
    • 6.4.9 DuPont Nutrition and Health
    • 6.4.10 Fuji Oil Holdings Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID 19 ON THE MARKET