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市場調査レポート
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649795

自動車用衝突回避システム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Collision Avoidance Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用衝突回避システム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用衝突回避システム市場は、2020年に410億米ドル、2026年には820億米ドルに達し、予測期間中に12.11%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、自動車用衝突回避システム市場に深刻な影響を及ぼしました。2020年に登録された自動車の低販売は、衝突回避システムの低販売を示しました。さらに、ウイルスの感染を抑制するために設定されたロックダウン規範により、衝突回避システムの研究開発活動や生産が停止されました。しかし、パンデミック後は、自律走行車の普及が予想されるため、衝突回避システムの見通しは明るいと言えます。

自動車用衝突防止システムは、環境からの入力を受け取り、それに応じて適応することで、差し迫った衝突を防ぐシステムです。また、複雑な状況下では、促進要因では困難な制御を行う。センサーやカメラでデータを収集し、コントローラーユニットで処理します。また、促進要因に信号を送り、自分の運転と相手の運転の両方で衝突や傷害のリスクを高める懸念があることを警告するユニットです。

自動車に搭載された安全システムを改善するための各国政府によるさまざまな取り組みが、大きな成長要因として考えられています。例えば、米国の国家運輸安全委員会(NTSB)は、2021年初めに「最も望まれる輸送の安全性改善10項目」のリストを発表しています。このリストでは、乗客の安全のために車両に装備可能な技術を取り入れることが提案されています。

自律走行車に対する需要の高まりは、自動車衝突回避システムの需要を促進しています。しかし、高い搭載コストが市場成長の妨げになっています。一方、自動車の安全基準に関する懸念の高まりや自動車の電子化により、衝突回避システム市場のさらなる拡大機会が生まれると予想されます。

主な市場動向

ADASの需要拡大

先進運転支援システム(ADAS)市場は、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されます。さまざまな組織や大規模なOEMによる安全キャンペーンが増加していることが、自動車の安全性に対する人々の意識を高める重要な要因となっています。

顧客の意識の高まりは、自律的で高度な安全機能を備えた自動車に対する需要の伸びにつながっています。また、政府の規範や政策も、ADAS市場の売上を押し上げています。米国と欧州の当局は、2020年から乗用車とすべての商用車に自動車用緊急ブレーキ(AEB)と前方衝突回避・警報システムの搭載を一定レベルまで義務付けています。

また、従来は高級車に先進的な安全システムを搭載する傾向が強かったが、徐々に全セグメントで安全システムを標準化する方向に移行しつつあります。例えば、ADASシステムの利用を拡大する動きとして、英国政府は2021年4月に、交通量の少ない高速道路などでの利用を想定した自動車線維持システム(ALKS)を承認しています。

Googleなどの技術大手は、車両通信やセンシング技術の開発でこのADASの分野に参入しています。パッシブセーフティ(衝突時や衝突後に促進要因が怪我をしないようにする安全対策)は、これまでにも多くの技術革新がありました。アクティブセーフティ(衝突を予測し回避するための安全対策)は初期段階にあり、多くのことを提供することができます。例えば、Continental AGは2021年2月にAIチップのスタートアップRecogniの株式を購入し、ADASシステムのリアルタイム物体認識を支援するチップを開発しました。大多数のプレイヤーの早期承認を得たADAS技術は、将来的に完全自律走行車の開発において重要な役割を果たすことになるでしょう。

アジア太平洋地域- 急成長する市場

アジア太平洋地域は、中国、インド、インドネシア、タイといった、顧客の可処分所得が増加している国々で構成されています。衝突回避システム市場は、顧客による採用率が高いため、アジア太平洋地域で成長を示しています。さまざまな自動車メーカーが、他の自動車メーカーとの差別化を図るために、中型車や小型車に駐車支援システム(以前は高級車のみに搭載)を導入しています。

中国は自動車市場の世界的リーダーであり、電気自動車の販売台数と市場規模は欧州に次いで2番目に大きい市場です。中国の自動車大手であるBYDは、2020年4月に新しいADASシステム「DiPilot」を発売し、まずは自社のハンモデル車に実用化する予定です。BYDはこのシステムで、ADASシステムのトレーニングに利用できる促進要因のプロファイルや運転習慣を学習し、ADASシステムを最適化するデータセンターになることを目指しています。

インドのようなコスト重視の市場では、ADASシステムの導入はまだ初期段階にあります。これは主に、車両購入にかかる費用が高いことと、衝突回避システムがもたらす安全性に関して購入者の認識が不足しているためです。しかし、日本ではさまざまな啓発活動やキャンペーン、政府の取り組みにより、この傾向は徐々に良い方向へ向かっています。

例えば、2020年に開催されたSIAM会議では、道路交通省の大臣が、2022年までにすべての自動車に衝突回避システムを導入することを義務付ける方向で取り組んでいることを発表しました。この発言は、ハイテク企業にとって、この市場に投資する絶好の機会を創出しました。Mando Corpは、Mahindra and Mahindraと協力し、2019年から自律緊急ブレーキを使用して前面衝突を回避するADAS技術の供給を開始しました。

競合情勢について

自動車用衝突回避システム市場は、Continental、Delphi、Denso、Autoliv、Mobileye、Panasonic、Hellaといった少数のプレイヤーによって支配されています。2019年には、6000万台以上の車両にADASシステムが搭載されたと推定されています。

2020年8月、コンチネンタルは3000万個のレーダーセンサーを生産し、衝突回避システムを用いてより安全な運転を実現するための世界の取り組みを支援しました。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 機能タイプ別
    • 適応型
    • 自動化
    • モニタリング
    • 警告
  • 技術タイプ別
    • レーダー
    • ライダー
    • カメラ
    • 超音波
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ノルウェー
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Continental AG
    • Delphi Automotive
    • Denso Corporation
    • Infineon Technologies
    • Panasonic Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • ZF Group
    • Autoliv Inc.
    • Siemens AG
    • Bendix Commercial Vehicle Systems LLC
    • Toyota
    • WABCO Vehicle Control Services
    • Fujitsu Laboratories Ltd
    • Magna International
    • Mobileye
    • Hyundai Mobis
    • Hella KGaA Hueck & Co.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60850

The automotive collision avoidance systems market was valued at USD 41 billion in 2020 and is expected to reach USD 82 billion by 2026, registering a CAGR of 12.11% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a severe impact on the automotive collision avoidance systems market. The low automotive sales registered in 2020 indicated the low sales for the collision avoidance systems. Moreover, due to the lockdown norms established to curb the transmission of the virus, the R&D activity and production of collision avoidance systems were halted. However, post-pandemic, the prospects for collision avoidance systems look positive due to the projected increase in the use of autonomous vehicles.

Automotive collision avoidance systems prevent imminent crashes by receiving inputs from the environment and adapting accordingly. They take control and perform functions that are difficult for drivers in complex situations. They use sensors and cameras to collect data and process it through controller units. These units send signals to drivers to alert them about concerns that increase the risk of collision and injury, both regarding their driving and other's driving.

Various initiatives by governments of different countries to improve the safety systems onboard a car are being considered major growth factors. For instance, the National Transportation Safety Board (NTSB) of the United States released a list of the 10 most wanted transportation safety improvements at the beginning of 2021. This list suggests incorporating technologies that can be equipped to the vehicles for passenger safety.

* Growing demand for autonomous vehicles is driving the demand for automobile collision avoidance systems. However, market growth is hindered by a high installation cost. On the other hand, rising concerns about automotive safety norms and an increase of electronic integration in vehicles are anticipated to generate further opportunities for expansion in the collision avoidance systems market.

Key Market Trends

Increasing Demand for ADAS

The advanced driver assistance system (ADAS) market is expected to register huge growth during the forecast period. Increasing safety campaigns by different organizations and large-scale OEMs are significant factors for the increased public awareness of vehicle safety.

Rising awareness among customers is leading to a growth in the demand for vehicles with autonomous and advanced safety features. Government norms and policies are also boosting the sales of the ADAS market. US and European authorities have made installing automotive emergency braking (AEB) and forward collision avoidance/warning systems mandatory up to a certain level in both passenger cars and all commercial vehicles from 2020.

The conventional trend of featuring advanced safety systems in luxury cars is gradually shifting toward standardizing safety systems across all segments of cars. For instance, in a move to increase the use of ADAS systems, United Kingdom's government has approved an automated lane-keeping system (ALKS) in April 2021, designed for use on motorways in slow traffic and other applications.

Tech giants like Google have entered this ADAS space for developing vehicle communication and sensing technology. Passive safety (safety measures to prevent drivers from injuries during or after the crash) has seen a lot of innovations in the past. Active safety (to predict and avoid crashes) is in its initial stage and has a lot to offer. For instance, Continental AG bought stakes in AI chip startup Recogni in February 2021, to develop a chip that helps ADAS systems in real-time object recognition. Any ADAS technology that gets early approval of the majority of players will play a crucial role in the development of fully autonomous vehicles in the future.

Asia-Pacific - Fastest Growing Market

Asia-Pacific comprises countries such as China, India, Indonesia, and Thailand, where customers' disposable income is increasing. The collision avoidance systems market is exhibiting growth in Asia-Pacific due to a faster adoption rate among customers. Various OEMs are now introducing parking assist systems (earlier installed in luxury segment cars only) in mid and small-segment cars to create a point of differentiation from other OEMs.

China is a world leader in the automotive market and the second-largest market after Europe in electric vehicle sales and market value. BYD, a Chinese automotive giant, has launched a new ADAS system called DiPilot in April 2020, to be put into commercial use first in its own Han model vehicle. With this system, BYD aims to become a data center for optimizing the ADAS system by learning driver profiles and driving habits which can be used to train the ADAS systems.

In cost-sensitive markets like India, the ADAS system adoption is still in the nascent stages, majorly due to the high expenditure incurred to buy the vehicles and lack of awareness among buyers concerning the safety the collision avoidance systems provide. This trend is slowly changing for the better due to different awareness programs, campaigns, and government initiatives taking place in the country.

For instance, at the SIAM conference held in 2020, the Union Minister for Road and Highway Transport announced the ministry is working toward a mandate that brings Collision Avoidance systems to all cars by 2022. This statement has created immense opportunities for tech companies to invest in the market. Mando Corp has started working with Mahindra and Mahindra to supply ADAS technology to avoid front collisions by using autonomous emergency braking from 2019.

Competitive Landscape

The automotive collision avoidance systems market is dominated by a few players, such as Continental, Delphi, Denso, Autoliv, Mobileye, Panasonic, and Hella. It is estimated that more than 60 million units of vehicles have been installed with the ADAS system in 2019.

In August 2020, Continental produced 30 million radar sensors to support the worldwide efforts in making driving safer by using collision avoidance systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Driver
  • 4.2 Market Restraint
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Function Type
    • 5.1.1 Adaptive
    • 5.1.2 Automated
    • 5.1.3 Monitoring
    • 5.1.4 Warning
  • 5.2 By Technology Type
    • 5.2.1 Radar
    • 5.2.2 Lidar
    • 5.2.3 Camera
    • 5.2.4 Ultrasonic
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Vehicle
    • 5.3.2 Commercial Vehicle
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Norway
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of The World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Continental AG
    • 6.2.2 Delphi Automotive
    • 6.2.3 Denso Corporation
    • 6.2.4 Infineon Technologies
    • 6.2.5 Panasonic Corporation
    • 6.2.6 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.7 ZF Group
    • 6.2.8 Autoliv Inc.
    • 6.2.9 Siemens AG
    • 6.2.10 Bendix Commercial Vehicle Systems LLC
    • 6.2.11 Toyota
    • 6.2.12 WABCO Vehicle Control Services
    • 6.2.13 Fujitsu Laboratories Ltd
    • 6.2.14 Magna International
    • 6.2.15 Mobileye
    • 6.2.16 Hyundai Mobis
    • 6.2.17 Hella KGaA Hueck & Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS