表紙:自動車用安全システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189969

自動車用安全システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Safety Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用安全システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の自動車安全システム市場は、2021年に932億8000万米ドルとなり、2027年には1272億米ドルに達すると予測され、予測期間(2022年~2027年)に約6%のCAGRを記録しています。

COVID-19の大流行により、自動車産業全体が深刻な影響を受けました。購入者は、新車や中古車を購入するための十分な資金を持っていなかったのです。世界的に生産拠点が閉鎖され、厳しい社会的距離の基準が設けられたため、新しい安全システムの製造や車両への搭載の必要性が激減しました。

しかし、COVID-19の大流行後は、個人のモビリティ志向の高まりから、市場の改善が期待されています。乗用車と商用車の安全システムについては、需要増が見込まれるため、市場は大きく成長すると予想されます。今後数年間に予測される自律走行車の台頭は、安全システム市場にとって大きなチャンスとなります。

中期的には、高速道路で発生する事故が毎年多発していることから、先進運転支援システム(ADAS)の需要が高まっています。ADAS技術のプレーヤーは、車両の安全ソリューションに取り組むためにイノベーションをもたらします。例えば、2021年12月、鈴印は欧州市場向けに新型S-Crossを公開しました。ユーロ仕様のS-Crossは、自動緊急ブレーキやアダプティブクルーズコントロールなどのADAS機能も搭載しています。2021年10月、ゼネラルモーターズは、次世代の「ハンズフリー」運転支援技術を発表しました。このニュースは、2日間にわたるGMの年次投資家イベントの一環として発表され、その中でGMは、自動車製造に加え、ソフトウェア企業を目指す中で、2030年までに収益を倍増させる計画も明らかにしました。

自動車メーカー各社は、自動車、トラック、その他の自動車に搭載する重要な安全システムを継続的に設計し、開拓しています。世界各国の政府は、すべての車両にシステムを標準化するために、特定の重要な安全規制を設けています。例えば、2022年半ばには、EUで販売されるすべての新車に先進的な安全システムの搭載が義務づけられる可能性があります。2021年3月の欧州議会との合意を受けて、理事会は、交通事故の犠牲者を大幅に減らすために、自動車の一般的な安全性と自動車の乗員および脆弱な道路利用者の保護に関する規制を採択しました。さらに、政府が支援する自動車の安全性を評価する団体であるユーロNCAPは、2023年または2024年から安全性評価で5つ星を獲得するために促進要因モニタリングシステムを要求する可能性があります。

新世代の乗用車のほとんどにアダプティブクルーズコントロール(ACC)とブラインドスポットディテクション(BSD)が標準装備されると見られることから、米国を中心に調査した市場の中で北米が大きなシェアを占めると予想されます。Continental AG、Robert Bosch、ZF Group、Denso Corporationなどの企業が主要なプレーヤーとして調査を行っています。

主な市場動向

車線逸脱警報システムは予測期間中に最も高い需要になると予想される

急な車線変更による自動車事故が後を絶たないことから、消費者や政府の間で世界の懸念が広がっています。そのため、自動車産業における継続的な技術の進歩は、交通事故を減らし、両車両の乗客と運転手の両方の安全性を高めるために、常に自動車に新しい機能を追加し、先進運転支援システム(ADAS)の実装を推進しており、これはLDWSの市場を推進するのに役立つ可能性があります。市場のサプライヤーは、OEMが自動車の安全基準の革新を維持することを支援しています。例えば、以下の通りです。

*2021年4月、株式会社デンソーは、レクサスLSとトヨタ・ミライに搭載された先進運転支援技術を開発しました。このシステムは、LiDARセンサーとアドバンスド促進要因システム電子制御システム(ADS ECS)を搭載し、物体の形状を検出し距離を特定するものです。

*2021年7月、マグナ・インターナショナル・インクは、Veoneerの技術提供、顧客基盤、地理的フットプリントにより、ステレオビジョンセンサーや車線警告システムなどの先進運転支援システム(ADAS)の事業を世界に強化するため、Veoneerを買収しました。

乗用車以外では、商用車、特に大型トラックでLDWSの需要が高まっています。調査によると、乗用車と商用車の両方で引き起こされる事故の大半はヒューマンエラーが原因であり、これを軽減する安全システムが現在利用可能です。LDWS技術について行われた費用便益分析によると、大型トラックにLDWSを搭載することで、年間6,372件の衝突事故、1,342件の負傷、115件の死亡を防止できる可能性があるとしています。

さらに、消費者の安全に対する関心の高まりから、先進運転支援システム(Advanced Driver Assistance System:ADAS)の導入の必要性が高まっています。現在、自律走行車とコネクテッドビークルが消費者の関心を集めており、予測期間中に広く受け入れられると予想されます。先進運転支援システム(ADAS)は、従来の自動車と未来の自動車との間の普及率の差を縮めることが期待されます。

さらに、自動車産業における技術の進歩に伴い、エンドユーザーは、運転体験を向上させ、促進要因やライダーの安全性を高める最新技術に、より多くの費用を費やす用意があるようです。

北米が市場で大きなシェアを占める見込み

自動車産業における電気自動車の増加は、さまざまな分野でより多くの自律走行車が導入される道を開くものです。市場に自律走行車が増えれば増えるほど、現在の安全システム市場が成長・拡大するチャンスと可能性が高まります。

北米の自動車部門は、すでに大半の安全システムが搭載されているため、数年前の状態からすると市場は飽和状態にあります。北米の自動車ハブとして孤軍奮闘する米国は、国全体の国内総生産(GDP)に対して少なくとも3%の貢献をしています。さらに、同国は高級車市場において最大級のメーカーであり、2021年には純売上高が50億米ドルに達します。高級車メーカーのBMWは、2021年に336,600台以上の記録的な販売台数を記録しました。

自動車の衝突事故の多くは、主にヒューマンエラーによるものです。米国運輸省道路交通安全局(NHTSA)の組織によると、バージニア州の交通関連死亡事故(220件)のほぼ3分の1が特にアルコール障害運転に関係しています。カナダ政府は、運転支援技術に関する認知を広めながら、すべての車両の安全なテストと自動運転車およびコネクテッドカーの配備を発表しました。

*2022年5月、GMは、Safety View by GM Future Roads &Inrix構想の下、分析支援クラウドベースアプリケーションを通じて米国運輸省に安全ソリューションデータを直接提供するため、INRIX Inc.との建設的なパートナーシップを発表しました。

*2021年、現代自動車はSantafeeのアップデートモデルを発売しました。この車には様々な安全機能が搭載されています。ヒュンダイ・サンタフィーに搭載される安全機能「スマートセンス」は、前方衝突回避支援(FCA)などのカメラ、レーダー、動体検知技術などを搭載しています。これは、車両の真正面にいる車両や歩行者、自転車などを検知するためのものです。また、高速道路走行支援(HDA)、駐車衝突回避支援、車線追従支援(LFA)、死角衝突回避支援(BCA)、後方交差点衝突回避支援、安全出口支援(SEA)、アダプティブクルーズコントロール(ACC)なども含まれます。

このように、上記の要因から予測期間中の市場は明るい見通しであると言えます。

競合情勢

自動車安全システム市場は、安全システムメーカーとOEMが競合しており、競争が激しく細分化されています。市場を独占している主要なプレーヤーには、Continental AG、Robert Bosch、ZF Friedrichshafen AG、Denso Corp.、Magna International、Hyundai Mobis、Autolivなどがあります。例えば、以下の通りです。

*2021年8月、ロバート・ボッシュ(Bosch)は、英国のリムリックに自動車研究開発センターを設立しました。リムリックでの活動の焦点は、自動車用エレクトロニクスだけでなく、半導体製品も含まれます。この施設での初期開発には、アダプティブクルーズコントロールや自動運転用レーダー技術のための集積回路(IC)が含まれる予定です。

*2021年12月、マーレベア社(MAHLE Behr GmbH &Co.KGとHella社の合弁会社であるBehr-Hella Thermocontrol GmbH(BHTC)は、優れたHMI(ヒューマンマシンインターフェース)技術と高度な促進要因および乗員モニターを組み合わせた世界初のソリューションを提供するための提携を発表しました。BHTCのディスプレイやクライメートコントロール製品にカメラを搭載することで、促進要因の眠気や注意力散漫、急病などを観察し、警告を発することができます。

*2019年10月、アトランタで開催された北米商用車ショーでZFは、OnTrax運転支援プラットフォームをOEパートナーと共に展開する予定であることを発表しました。OnTraxレーンキーピングアシスト(LKA)は、前方カメラを使用してレーンマークを見つけます。OnTraxは、短距離レーダーを追加することで、車線変更および市街地走行アシストなどの機能を追加しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • システムタイプ
    • 車線逸脱警報システム
    • その他の車載安全システム
  • エンドユーザー
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • Aptiv PLC
    • Infineon Technologies
    • Magna International
    • WABCO Vehicle Control System
    • Continental AG
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Bendix Commercial Vehicle Systems LLC
    • Autoliv Inc.
    • Hella KGaA Hueck & Co.
    • TOYODA GOSEI Co. Ltd
    • Denso Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60906

The automotive safety systems market was valued at USD 93.28 billion in 2021, and it is expected to reach USD 127.2 billion by 2027, registering a CAGR of about 6% during the forecast period (2022 - 2027).

Due to the COVID-19 pandemic, the automotive industry as a whole was severely affected. The buyers did not have enough money to make either new or used vehicle purchases. With the worldwide shutdown of production facilities and strict social distancing norms in place, the need for manufacturing new safety systems or installing them in vehicles drastically reduced.

However, after the COVID-19 pandemic, the market expects to improve due to an increased preference for individual mobility. The market is expected to grow significantly in terms of passenger vehicle and commercial vehicle safety systems due to the projected increase in demand. The rise in autonomous vehicles projected in the coming years is a great opportunity for the safety systems market.

Over medium-term, advanced driver assistant systems (ADAS) are in high demand, owing to the number of accidents occurring on high-speed roads every year. Players in ADAS technology bring out innovation to tackle vehicle safety solutions. For instance, In December 2021, Suzuki revealed the new S-Cross for the European market. The Euro-spec S-Cross also gets ADAS features, like auto emergency braking and adaptive cruise control. In October 2021, General Motors unveiled its next-generation "hands-free" driver-assist technology. The news was announced as part of GM's two-day annual investor event, in which GM also revealed its plan to double revenues by 2030 as it seeks to become a software company in addition to making cars.

OEMs are continuously engineering and pioneering crucial safety systems on cars, trucks, and other automobiles. Governments of many countries worldwide are making certain important safety regulations to standardize the systems across all vehicles. For instance, As of mid-2022, all new cars put on the EU market may have to be equipped with advanced safety systems. Following an agreement with the European Parliament in March 2021, the council adopted a regulation on the general safety of motor vehicles and the protection of vehicle occupants and vulnerable road users to significantly reduce road casualties. Additionally, Euro NCAP, a government-backed group that rates cars for safety, may require a driver-monitoring system to earn a five-star safety rating starting in 2023 or 2024.

North America is expected to account for a major share of the market studied, especially in United States, as most new-generation passenger cars are likely to be equipped with Adaptive Cruise Control (ACC) and blind-spot detection (BSD) as standard features. Companies such as Continental AG, Robert Bosch, ZF Group, and Denso Corporation are the major players in the market studied.

Key Market Trends

Lane Departure Warning Systems Expected to Witness Highest Demand During Forecast Period

The consistent rise in vehicle accidents due to abrupt lane changes creates global concerns among consumers and governments. Thus, continuous technological advancements in the automotive industry are constantly adding new features to automobiles to reduce road accidents and enhance the safety of both passengers and drivers in both vehicles, driving the implementation of advanced driver assistant systems (ADAS), which may aid in propelling the market for LDWS. Suppliers in the market are helping the OEM to maintain innovation in vehicle safety standards. For instance:

* In April 2021, Denso Corporation developed an advanced driver assistance technology featured in Lexus LS and Toyota Mirai. The system is equipped with LiDAR sensors and an advance driver system electronic control system (ADS ECS) to detect the shape and identify the distance of objects.

* In July 2021, Magna International Inc. acquired Veoneer to strengthen their advanced driver assistance system (ADAS), including stereo vision sensor and lane warning system, business by Veoneer technology offerings, customer base, and geographic footprint on a global scale.

Apart from passenger cars, the demand for LDWS is also increasing in commercial vehicles, especially in large trucks. According to research, the majority of accidents caused in both passenger and commercial vehicles occur due to human error, and there are safety systems currently available that can mitigate this. The cost-benefit analysis performed on the LDWS technology states that installing LDWS in large trucks can potentially prevent as many as 6,372 crashes, 1,342 injuries, and 115 death annually.

Furthermore, rising consumer safety concerns have been propelling the need to implement advanced driver assistant systems (ADAS). Today, autonomous cars and connected vehicles are gaining consumers' interest and are anticipated to gain wider acceptance over the forecast period. The advanced driver assistance systems (ADAS) featured are expected to diminish the penetration gap between traditional cars and tomorrow's cars.

Moreover, With the rising technological advancements in the automotive industry, end-users are ready to spend more on the latest technologies, which enhance the driving experience and increase the safety of drivers and riders.

North America Expected to Occupy Significant Share in the Market

The increasing number of electric vehicles in the automotive industry paves the way for more autonomous vehicles to be introduced in different sectors. The more autonomous vehicles in a market, the better is the chance and potential for the current safety systems market to grow and expand.

As the majority of the automotive sector in North America is already equipped with the majority of safety systems, the market is saturated from what the condition was a few years ago. United States, the lone bedrock of the North American automotive hub, contributes at least 3% to the country's overall gross domestic product (GDP). In addition, the country is one of the largest manufacturers in the luxury car market, with net revenue of USD 5 billion in 2021. Luxury car maker BMW, in 2021, reported record-breaking sales of over 336,600 units vehicles.

Most motor vehicle collisions are primarily due to human errors. According to the US Department of Transportation's National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) organization, almost one-third of the traffic-related fatalities in Virginia (220 crashes) specifically involved alcohol-impaired driving. The Canadian government announced the safe testing of every vehicle and deployment of automated and connected vehicles while spreading awareness regarding driver assistance technologies.

* In May 2022, GM announced its constructive partnership with INRIX Inc. in order to provide safety solutions data directly to the US Department of Transportation through its analytics-assisted cloud-based application under its Safety View by GM Future Roads & Inrix initiative.

* In 2021, Hyundai launched its updated model for Santafee. The car is packed with various safety features. The SmartSense safety features in Hyundai Santafee include a range of camera, radar, and motion detection technologies, such as forward collision avoidance assist (FCA). It is designed to detect vehicles, pedestrians, or cyclists that are directly in front of the vehicle. Highway driving assist (HDA), parking collision-avoidance assist, lane following assist (LFA), blind-spot collision-avoidance assist (BCA), rear cross-traffic collision-avoidance assist, safe exit assist (SEA), and adaptive cruise control (ACC) are also included.

Thus, the above-mentioned factors indicate a positive outlook for the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive safety systems market is highly competitive and fragmented, with safety systems manufacturers and OEMs competing. Some of the major players dominating the market are Continental AG, Robert Bosch, ZF Friedrichshafen AG, Denso Corp., Magna International, and Hyundai Mobis, Autoliv. For instance,

* In August 2021, Robert Bosch (Bosch) established an automotive research and development center in Limerick, United Kingdom. The focus of the activities in Limerick will be on semiconductor products as well as automotive electronics. Initial development at the facility will include integrated circuits (IC) for adaptive cruise control and radar technologies for automated driving.​

* In December 2021, Behr-Hella Thermocontrol GmbH (BHTC), a joint venture between MAHLE Behr GmbH & Co. KG and Hella, announced a partnership to offer the world's first solution that combines outstanding HMI (Human-Machine Interface) technology with advanced driver and occupant monitoring. BHTC's display and climate control products can be equipped with cameras that observe driver drowsiness and distraction, as well as sudden sickness, and will issue warnings.

* In October 2019, ZF at the North America Commercial Vehicle Show in Atlanta announced that it plans to roll out its OnTrax driver-assist platform with an OE partner. OnTrax Lane Keeping Assist (LKA) uses a forward-facing camera to find lane markings. OnTrax offers additional capabilities with the addition of short-range radar, including lane change and city drive assist.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Driver
  • 4.2 Market Restraint
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 System Type
    • 5.1.1 Lane Departure Warning System
    • 5.1.2 Other on Board Safety Systems
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Car
    • 5.3.2 Commercial Vehicle
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 Aptiv PLC
    • 6.2.3 Infineon Technologies
    • 6.2.4 Magna International
    • 6.2.5 WABCO Vehicle Control System
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.8 Bendix Commercial Vehicle Systems LLC
    • 6.2.9 Autoliv Inc.
    • 6.2.10 Hella KGaA Hueck & Co.
    • 6.2.11 TOYODA GOSEI Co. Ltd
    • 6.2.12 Denso Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS