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市場調査レポート
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1198701

泌尿器科機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Urology Devices Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

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泌尿器科機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

泌尿器科機器の世界市場は、予測期間(2022-2027年)に6.35%の成長率で推移する見通しです。

COVID-19の世界の広がりにより、多くのヘルスケア機関に重症患者や透析装置、内視鏡、結石破砕装置などの医療機器が殺到しています。COVID-19は、個体に急性呼吸困難と急性腎障害を引き起こします。多臓器不全や腎不全は、患者さんの体が余分な老廃物や水分を体外に排出できなくなることで起こります。患者の治療には透析装置が使用されるため、泌尿器科機器市場はCOVID-19に有益な影響を及ぼします。しかし、泌尿器科の診療はパンデミック時に減少しています。したがって、COVID-19は調査した市場にさまざまな影響を与えます。

市場成長を推進する主な要因は、泌尿器科機器の高い発生率、高齢者人口の増加、および技術の進歩です。

米国泌尿器科協会財団(AUAF)によると、前立腺肥大症(BPH)、尿失禁(UI)、尿路感染症(UTI)、腎臓・尿管結石は最も一般的な泌尿器科機器の1つです。米国国立医学研究所2020年7月発表によると、尿路感染症は世界で約1億5千万人が罹患していると言われています。また、女性の約11%が尿路感染症治療のために年間1回医師を訪れています。尿路感染症(UTI)は、あらゆる年齢の人々が罹患する最も一般的な微生物疾患の一つです。世界では、毎年約1億5千万人が尿路感染症に罹患しています。糖尿病患者さんは、尿路感染症を発症するリスクが高いと言われています。世界の糖尿病人口の増加に伴い、排尿障害や臓器障害などの合併症が尿路結石と関連しており、これも増加傾向にあります。

さらに、2020年8月にInternational Journal of Molecular medicineに掲載された論文によると、腎結石症は、腎石症や尿路結石症とも呼ばれ、医学上最も古い病気の一つであるとのことです。11%の人が一生のうちどこかで腎臓結石を発症すると推定され、世界的に腎臓結石の有病率および発症率が上昇しています。しかし、尿路結石の全有病率は11.2%であり、48.8%の人が第一度近親者にこの病気の人がいました。また、男性は女性に比べて1.8倍も尿路結石症になりやすいことがわかりました。

したがって、泌尿器科機器に関連する高い発症率と健康上の合併症に伴い、それらを管理するためのヘルスケア介入に対する需要が増加しており、それがひいては泌尿器科機器市場の促進要因となっています。

泌尿器科機器の市場動向

腎臓疾患セグメントが最も高い市場シェアを占める見込み

腎臓には、腎嚢胞、嚢胞性腎臓病、慢性腎臓病、溶血性尿毒症症候群、ループスネフライトなど、さまざまな病気が存在します。腎臓疾患の多くは腎不全に至るため、迅速な治療のためには早期診断が必要です。

Onecia BenjaminとSarah L. Lappin.による2021年9月のNational Institutes of Healthに掲載された論文によると、末期腎不全(ESRD)は米国で毎年50万人以上に影響を及ぼしています。CKDの有病率は年齢とともに上昇し、60歳以上の人が最も早く進行します。18歳から44歳では6.0%、65歳以上では38.1%の頻度となっています。

国立糖尿病・消化器・腎臓病研究所(NIDDK)2020年、末期腎不全(ESRD)とも呼ばれるESKDは、米国でほぼ786,000人が発症し、71%が透析を、29%が腎臓移植を必要とします。ESKDは、発症する男性3人、女性2人につき1人が罹患すると言われています。しかし、ほとんどの人が初期段階で診断されないままであり、最終的には世界中で死に至っています。

したがって、認知度の向上、償還を通じた政府からの支援、低コストで効果的な治療法を開発するための製品イノベーションなどが、予測期間中に市場を牽引すると予想される要素となっています。

市場を独占しているのは北米で、予測期間中も同様の傾向が見込まれる

現在、泌尿器科領域の市場は北米が圧倒的な強さを誇っており、今後もその勢いは続くと予想されます。前立腺肥大症(BPH)は、泌尿器科市場の中でも最も未開拓の分野です。米国を拠点とする複数の企業が、提携または買収により、この分野の機器のアップグレードに取り組んでいます。

この地域では、尿路結石の診断手法に関連する技術革新が飛躍的に進んでいます。2020年11月にInfectious Diseases Society of Americaに掲載されたPranita D. Tamma氏の論文によると、ある女性が尿路結石の定期検査中に、最後の砦である抗生物質コリスチンに対する耐性を示す大腸菌に感染していることが観察されたそうです。コリスチン耐性菌の発見は、大きな問題とされました。さらに、CDCは他の組織と共同で、米国におけるカテーテル関連尿路結石などの医療関連感染を予防するためのガイドラインを作成しました。尿路結石は、社会的にも個人的にも大きな負担となっており、米国では毎年多くの医療機関を受診しています。このような状況は、泌尿器科機器の売上を増加させ、市場を牽引しています。

したがって、予測期間中は、技術の進歩、病院における泌尿器科症例の高い割合、資金調達の増加が泌尿器科機器市場の成長の主な要因になると予想されます。

泌尿器科機器市場の競合他社分析

泌尿器科機器市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。技術の進歩と製品の革新が進む中、中堅・中小企業はより低価格で新しいデバイスを導入することで、市場での存在感を高めると予想されます。バクスター、ボストン・サイエンティフィック、C. R.バルド、メドトロニック、シーメンスなどの企業が、市場でかなりのシェアを占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 泌尿器科機器の高い発生率
    • 老年人口の増加
    • 技術的進歩
  • 市場抑制要因
    • 医療機器のバリデーションに対する厳しい規制政策
    • 泌尿器科機器の高いコスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:百万米ドル)

  • 製品別
    • 医療機器
      • 透析装置
      • 内視鏡および内視鏡システム
      • レーザー・結石破砕装置
      • その他の機器
    • 消耗品・アクセサリ別
      • 透析関連消耗品
      • ガイドワイヤー・カテーテル
      • ステント
      • バイオプシーデバイス
      • その他消耗品・アクセサリ
  • 疾患別
    • 腎臓疾患
    • 泌尿器がん、前立腺肥大症
    • 骨盤臓器脱
    • その他の疾患
  • エンドユーザー別
    • 病院・クリニック
    • 人工透析センター
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Baxter International Inc.
    • Boston Scientific Corporation
    • Becton, Dickinson and Company
    • Cook Medical Incorporated
    • Stryker Corporation
    • Fresenius Medical Care AG & Co. KGaA
    • Intuitive Surgical Inc.
    • Karl Storz SE & Co. KG
    • Medtronic PLC
    • Olympus Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60485

The global urology devices market is growing at a rate of 6.35% during the forecast period (2022-2027).

The global spread of COVID-19 has flooded many healthcare institutions with severely ill patients and medical equipment such as dialysis machines, endoscopes, and lithotripsy machines. COVID-19 causes acute respiratory distress and acute renal damage in individuals. Multi-organ failure and renal failure can occur when the patient's body cannot remove excess waste and fluids from the body. As a result of the use of dialysis equipment in the treatment of patients, the urology device market has a beneficial impact on COVID-19. However, urology practices have decreased during the pandemic. Thus, COVID-19 has a mixed impact on the market studied.

The key factors propelling the market growth include a high incidence of urologic conditions, a rising senior population, and technological advancements.

According to the American Urological Association Foundation (AUAF), benign prostatic hyperplasia (BPH), urinary incontinence (UI), urinary tract infections (UTIs), and kidney and ureteral stones are among the most common urological diseases. The United States According to the National Institute of Medicine July 2020, urinary tract infection affects approximately 150 million people globally. In addition, about 11% of women visit one physician yearly for urinary tract infection treatment. Urinary tract infections (UTIs) are among the most common microbial diseases affecting people of all ages. Globally, UTIs affect around 150 million people every year. Diabetic patients have a higher risk of developing UTIs. With a global increase in the diabetic population, complications like dysuria and organ damage are associated with UTIs, which are also rising.

Additionally, according to the article published in the International Journal of Molecular medicine in August 2020, Kidney stone disease, also known as nephrolithiasis or urolithiasis, is one of medicine's oldest diseases. It is estimated that 11% of people will develop kidney stones at some point in their lives, and the prevalence and incidence of kidney stones are increasing worldwide. However, the overall prevalence of urolithiasis was 11.2 %, with 48.8 % having a first-degree relative with the disease. Males were 1.8 times more likely than females to have urolithiasis.

Hence, with the high incidence rates and health complications associated with urological diseases, there is an increasing demand for healthcare interventions to manage them, which, in turn, is propelling the market of urology devices market.

Urology Devices Market Trends

Kidney Disease Segment Expected to Hold the Highest Market Share

The various kidney diseases include renal cyst, cystic kidney diseases, chronic kidney disease, hemolytic-uremic syndrome, and lupus nephrite, among others. Most kidney diseases lead to kidney failure, which requires early diagnosis for prompt treatment.

According to the article published in the National Institutes of Health in September 2021 by Onecia Benjamin and Sarah L. Lappin., End-stage renal disease (ESRD) affects more than 500,000 persons in the United States annually. The prevalence of CKD rises with age, with persons aged 60 and up experiencing the fastest development. The frequency is 6.0 % among those aged 18 to 44 and 38.1% among those aged 65 and up.

National Institute on Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK) in 2020, ESKD, also known as an end-stage renal disease (ESRD), affects almost 786,000 people in the United States with 71% requiring dialysis and 29% requiring a kidney transplant. ESKD affects three men and every two women who develop it. However, most of the population remains undiagnosed in the early stages, eventually leading to death worldwide.

Therefore, an increase in awareness, along with support from the government through reimbursement and innovation in products to develop a low-cost and effective treatment, are some elements expected to drive the market over the forecast period.

North America is Dominating the Market and is Expected to do the Same During the Forecast Period

North America currently dominates the market for urology devices, and it is expected to continue its stronghold for a few more years. Benign prostatic hyperplasia (BPH) is among the most untapped segments in the urology market. Several United States-based companies are working on upgrading their devices in this segment, either by collaboration or acquisition.

The region is experiencing a drastic increase in innovations related to diagnostic methodologies used for UTIs. According to the article published in Infectious Diseases Society of America in November 2020, by Pranita D. Tamma, during a routine checkup for a UTI, a woman was observed to be infected by E. coli that showed resistance to the last-resort antibiotic, Colistin. The discovery of Colistin-resistant bacteria was considered a major issue. In addition to that, the CDC, in collaboration with other organizations, developed guidelines for preventing catheter-associated UTIs and other healthcare-associated infections in the United States. UTIs are a substantial societal and personal burden, accounting for many medical visits in the United States each year. This condition drives the market by increasing sales of urology devices.

Thus, over the forecast period, technological advancements, a high percentage of urology cases in hospitals, and increasing funding are expected to be the major drivers for the growth of the urology devices market.

Urology Devices Market Competitor Analysis

The urology devices market is highly competitive and consists of several major players. With increasing technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are expected to increase their market presence by introducing new devices at lesser prices. These companies, like Baxter, Boston Scientific, C. R. Bard, Medtronic, and Siemens, hold a substantial share in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Incidence of Urologic Conditions
    • 4.2.2 Rising Geriatric Population
    • 4.2.3 Technological Advancements
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulatory Policies for Validation of Medical Devices
    • 4.3.2 High Cost of Urology Devices
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Instruments
      • 5.1.1.1 Dialysis Devices
      • 5.1.1.2 Endoscopes and Endovision Systems
      • 5.1.1.3 Lasers and Lithotripsy Devices
      • 5.1.1.4 Other Instruments
    • 5.1.2 By Consumables and Accessories
      • 5.1.2.1 Dialysis Consumables
      • 5.1.2.2 Guidewires and Catheters
      • 5.1.2.3 Stents
      • 5.1.2.4 Biopsy Devices
      • 5.1.2.5 Other Consumables and Accessories
  • 5.2 By Disease
    • 5.2.1 Kidney Diseases
    • 5.2.2 Urological Cancer and BPH
    • 5.2.3 Pelvic Organ Prolapse
    • 5.2.4 Other Diseases
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals and Clinics
    • 5.3.2 Dialysis Centers
    • 5.3.3 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Baxter International Inc.
    • 6.1.2 Boston Scientific Corporation
    • 6.1.3 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.4 Cook Medical Incorporated
    • 6.1.5 Stryker Corporation
    • 6.1.6 Fresenius Medical Care AG & Co. KGaA
    • 6.1.7 Intuitive Surgical Inc.
    • 6.1.8 Karl Storz SE & Co. KG
    • 6.1.9 Medtronic PLC
    • 6.1.10 Olympus Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS