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市場調査レポート
商品コード
1444439

補聴器の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Hearing Aids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

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補聴器の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の補聴器の市場規模は、2024年に96億4,000万米ドルに達し、2024~2029年にかけてCAGR 4.94%で成長し、2029年までに122億8,000万米ドルに達すると予測されております。

補聴器- 市場

COVID-19のパンデミックは、世界中のコミュニティ、産業、ビジネス、生活に悪影響を及ぼした前例のない健康上の懸念でした。COVID-19により、聴覚障害を持つ人々の診断と治療に混乱が生じました。COVID-19の発生により、パンデミック初期には病院や診療所の客足が減少しました。たとえば、欧州 PMCが2021年 9月に発表した調査研究によると、COVID-19のパンデミック中にヘルスケアへのアクセスが大幅に減少したため、人工内耳を装着した成人ユーザーと地方の居住者は、COVID-19中により大きな課題に直面しました。しかし、COVID-19の感染者数の減少に伴い、調査対象市場は勢いを増し始めており、予測期間中にその潜在力を最大限に取り戻すことが期待されています。

補聴器市場の成長を促進する主な要因には、難聴の負担が増大していること、補聴器に対する人々の意識と取り組みが高まっていることが挙げられます。例えば、WHOの2021年4月の報告書によると、約25億人がある程度の難聴を抱えていると推定されており、2050年までに約7億人が聴覚リハビリテーションを必要とすると思われます。同じ情報源によると、若者は約10億人いるといいます。危険な聞き方により、回避可能な永久的な難聴のリスクが生じます。 WHOのデータは、世界中での聴覚障害の蔓延とリスクを示しています。したがって、補聴器の需要は年々増加すると予想されます。

一般人口の間の難聴と補聴器に対する意識の高まりは、調査対象市場の成長の触媒として機能するとさらに期待されています。また、難聴や聴覚障害を持つ人々に対するデバイスの利点についての意識も高まります。たとえば、毎年 3月3日は、難聴と安全な聴取についての意識を高めるために、WHOおよび各国によって世界聴覚デーとして祝われています。これらの啓発プログラムの実施を希望する人には、WHOから特別な助成金が提供されます。したがって、難聴に対する意識が高まるにつれて、補聴器に対する意識も向上すると予想されます。この要因により、調査対象の市場は成長すると予想されます。

世界中で増大する騒音公害も、人々の聴覚能力に大きな影響を与えています。重工業や公共のカーニバルでの騒音放出は成人の聴力にダメージを与えると予想されており、その結果補聴器の需要が増加しています。さらに、市場の企業は技術革新を通じて製品を強化し、新しいデバイスを発売しており、これも予測期間中に補聴器市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、2022年 2月にOticonは、小児用補聴器にOticon Moreテクノロジーを導入すると発表しました。新しいOticon Play PXシリーズは、Deep Neural Network(DNN)を搭載した世界初の子供用補聴器の1つです。

したがって、上記の要因により、調査対象市場は分析期間中に成長すると予想されます。ただし、補聴器に関連する高コストと代替製品の入手可能性により、予測期間中の市場の発展が妨げられると予想されます。

補聴器市場の動向

Behind the Ear (BTE)セグメントは、予測期間中に製品タイプセグメントでかなりの市場シェアを保持すると予想されます

Behind the Ear (BTE)補聴器セグメントは、収益、優れた接続性、高効率、使いやすさの点で、調査対象市場で大きなシェアを保持すると予想されます。また、聴覚障害や聴覚障害を持つほとんどの人にとっても理想的であり、この装置を利用する患者数が増加します。耳かけ型補聴器は、最も一般的なタイプの補聴器と考えられています。他の補聴器と比べて増幅力が高く、効率を高める指向性マイクも備えています。これらの補聴器は、小型のものから大型のもの、高出力、合理化されたほとんど見えないデバイスまで、さまざまなサイズで入手できます。したがって、ユーザーに好まれており、長年にわたり高い需要が見込まれます。

BTE補聴器セグメントを成長に向けて推進する他の要因は、デバイスの技術進歩と主要な市場プレーヤーによる新製品の発売であり、これらは長年にわたって調査対象セグメントの発展をさらに補完すると期待されています。たとえば、2021年10月、カナダに本拠を置くUnitronは、最新のStride Blu BTE補聴器、すなわちStride B-PRとStride B-UPを発売しました。 Stride Blu BTE補聴器は、前世代のものよりも小さく、洗練されたデザインになっています。 Stride B-UPは、制御を容易にする多機能ボタンを備えており、直接接続を提供するUnitronの最初のUltra Powerデバイスです。充電式Stride B-PRはタップコントロールを提供し、1回の充電で丸1日音楽を聴き続けることができるため、着用者は充電のために一時停止することなく日常の活動に従事し続けることができます。したがって、これらの進歩により、患者によるBTE補聴器の採用がさらに増加すると予想されます。

したがって、Behind the Ear (BTE)セグメントは、上記の要因により、予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。

北米は予測期間中に補聴器市場で大きなシェアを握ると予想される

北米は、この地域における難聴の罹患率の高さ、堅牢なヘルスケアインフラ、補聴器の認知度の向上と採用の高まりにより、予測期間にわたって大きな市場シェアを保持すると予想されます。

たとえば、2021年10月のカナダ統計局の報告書によると、難聴と耳鳴りはカナダの成人、特に男性に多く見られました。全体として、19歳から79歳までのカナダ人の60%が、聴力測定による難聴、耳鳴り(昨年)、またはその両方の症状などの聴覚の健康上の問題を抱えていました。同じ情報源によると、カナダでは高齢者に難聴がより一般的です。したがって、高齢者人口の増加に伴い、難聴の負担はさらに増加すると予想され、この地域の調査対象市場の成長を促進します。そのため、この地域では難聴の有病率が高いため、この地域の補聴器市場は長年にわたって大幅に成長すると予想されています。

さらに、北米では、米国における難聴の有病率と発生率が高く、補聴器の採用が増加しているため、予測期間中に補聴器市場が顕著な成長を遂げると予想されています。たとえば、2021年 3月の国立難聴およびその他のコミュニケーション障害研究所の最新情報によると、米国の子供1,000人中約2~3人が、片耳または両耳に検出可能なレベルの難聴を持って生まれ、そのうちの約15%が、検出可能なレベルの難聴を持って生まれます。 18歳以上のアメリカ人成人(3,750万人)が、何らかの聴覚障害を報告しています。同じ情報源によると、標準的な聴力検査に基づくと、米国の12歳以上の約8人に1人(13%、または3,000万人)が両耳に難聴を抱えています。米国では約2,880万人の成人が補聴器の恩恵を受けています。このデータは、この国における難聴の有病率の高さを示しています。したがって、補聴器の需要は増加する可能性があり、調査対象市場の成長を促進します。

補聴器産業の概要

補聴器市場は、世界的および地域的に多くの市場プレーヤーが存在するため、適度に細分化されています。補聴器市場の大手メーカーは、市場の統合と製品ポートフォリオの拡大に重点を置いています。メリットが増えるため、企業はリチウムイオン電池を搭載した高度な補聴器の提供にも注力しています。補聴器市場の主要企業には、Audina Hearing Instrument Inc.、Cochlear Ltd、Amplifon SpA、Horentek Hearing Diagnostics、GN Store Nord A/Sなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 難聴の負担の増大
    • 補聴器の技術の進歩
    • 補聴器に対する意識の高まりと取り組み
  • 市場抑制要因
    • 補聴器が高価であること・代替品の存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • Behind the Ear (BTE)
    • Receiver in the Ear (RITE)/ Receiver in Canal (RIC) In the Ear (ITE)
    • Completely-in canal (CIC)
    • その他の補聴器
  • 難聴の種類
    • 感音性難聴
    • 伝音難聴
  • 技術
    • 従来型補聴器
    • デジタル補聴器
  • 患者タイプ
    • 成人
    • 子供
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amplifon SpA
    • Audina Hearing Instruments Inc.
    • Demant AS
    • Cochlear Ltd
    • Eargo Inc.
    • GN Store Nord A/S
    • Horentek Hearing Diagnostics
    • MED-EL
    • Medtronic PLC
    • WS Audiology AS(Sivantos Group, WIDEX)
    • Sonova Holding AG
    • Starkey Hearing Technologies

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 60464

The Hearing Aids Market size is estimated at USD 9.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.94% during the forecast period (2024-2029).

Hearing Aids - Market

The COVID-19 pandemic was an unprecedented health concern that adversely affected communities, industries, businesses, and lives worldwide. COVID-19 led to disruption in the diagnostics and treatment of people with hearing problems. Due to the COVID-19 breakout, footfall in hospitals and clinics decreased during the early pandemic. For instance, according to the research study published by Europe PMC in September 2021, adult users with cochlear implants and residents of rural areas faced higher challenges during the pandemic as access to healthcare decreased drastically during the COVID-19 pandemic. However, with the decreasing cases of COVID-19, the studied market has started to gain traction and is expected to regain its full potential over the forecast period.

The major propelling factors for the growth of the hearing aid market include the rising burden of hearing loss and raising awareness and initiatives about hearing aid devices among people. For instance, according to the April 2021 report of the WHO, about 2.5 billion people are estimated to have some degree of hearing loss, and approximately 700 million people will need hearing rehabilitation by 2050. According to the same source, about 1 billion young adults risk permanent, avoidable hearing loss due to unsafe listening practices. The WHO data shows the prevalence of hearing impairment and risk worldwide. Thus, the demand for hearing aid devices is expected to increase over the years.

The rising awareness about hearing loss and hearing aid devices among the general population is further expected to act as a catalyst for the growth of the studied market. It will also increase awareness about hearing loss and the benefit of devices to people with hearing impairment. For instance, every year, the 3rd March is celebrated as World Hearing Day by the WHO and respective countries to raise awareness about hearing loss and safe listening. A special grant is provided by WHO to those who wish to do a program on these awareness programs. Hence, with the increased awareness about hearing loss, the awareness about hearing devices is also expected to improve. The studied market is anticipated to grow owing to this factor.

Growing noise pollution throughout the world also has a significant impact on the hearing abilities of people. Noise emission in heavy-duty industries, as well as public carnivals, is expected to damage the hearing capacity of adults, thereby resulting in the increasing demand for hearing aid devices. Moreover, the companies in the market are enhancing their product through technological innovation and launching new devices, which is also expected to augment the growth of the hearing aids market during the forecast period. For instance, in February 2022, Oticon announced introducing the Oticon More technologies into paediatric hearing aids. The new Oticon Play PX family are one of the world's first hearing aids for children with an onboard Deep Neural Network (DNN).

Therefore, owing to the factors above, the studied market is anticipated to witness growth over the analysis period. However, the high cost associated with hearing aids and the availability of alternative products is expected to impede the development of the market over the forecast period.

Hearing Aids Market Trends

Behind the Ear (BTE) Segment is Expected to Hold a Significant Market Share in the Product Type Segment Over the Forecast Period

The behind-the-ear (BTE) hearing aid device segment is expected to hold a significant market share in the studied market in terms of revenue, better connectivity, high efficiency, and easy usage. It is also ideal for most people with hearing problems and any hearing impairment, which increases the patient pool for the device. Behind-the-ear hearing aids are considered the most common type of hearing aid. They have more amplification power as compared to other hearing aids and also have a directional microphone which increases their efficiency. These hearing aids are available in various sizes, from small to large, high-powered, streamlined and barely visible devices. Thus, they are preferred by users and expected to be in high demand over the years.

Other factors propelling the BTE hearing aid segment toward growth are the technological advancements in the devices and the launch of new products by the key market players, which are further expected to complement the development of the studied segment over the years. For instance, in October 2021, Canada-based Unitron launched its latest Stride Blu BTE hearing aids, namely Stride B-PR and Stride B-UP. The Stride Blu BTE hearing aids have a smaller and sleeker design than their predecessor. The Stride B-UP features a multi-function button for easier control and is Unitron's first Ultra Power device to offer direct connectivity. The rechargeable Stride B-PR offers tap control and a full day of listening on a single charge, so wearers can remain engaged in daily activities without pausing to recharge. Thus, these advancements are further expected to increase the adoption of BTE hearing aids by patients.

Therefore, the Behind the Ear (BTE) segment is expected to witness significant growth over the forecast period due to the abovementioned factors.

North America Expected to Hold a Significant Share in the Hearing Aids Market Over the Forecast Period

North America is expected to hold a significant market share over the forecast period, owing to the high prevalence of hearing loss, robust healthcare infrastructure, and greater awareness and adoption of hearing aid devices in the region.

For instance, according to the October 2021 Statistics Canada report, hearing loss and tinnitus were prevalent in Canadian adults, specifically men. Overall, 60% of Canadians of age 19 to 79 years had a hearing health issue like audiometrically measured hearing loss, tinnitus (last year) or both conditions. According to the same source, hearing loss is more common in Canada in older ages. Thus, with the increase in the older population, the burden of hearing loss is further expected to increase, driving the growth in the studied market in the region. So, owing to the area's high prevalence of hearing loss, the region's hearing aid market is expected to grow significantly over the years.

Moreover, in North America, the United States is expected to witness notable growth in the hearing aids market during the forecast period due to the high prevalence and incidence of hearing loss in the country and the increased adoption of hearing aids. For instance, according to the March 2021 National Institute on Deafness and Other Communication Disorders update, about 2 to 3 out of every 1,000 children in the US are born with a detectable level of hearing loss in one or both ears, and approximately 15% of American adults (37.5 million) aged 18 and over report some trouble hearing. As per the same source, based on standard hearing examinations, about one in eight people in the United States (13%, or 30 million) aged 12 years or older had hearing loss in both ears. About 28.8 million adults in the United States can benefit from hearing aids. This data shows a high prevalence of hearing loss in the country. Thus, the demand for hearing aids is likely to increase, driving the growth of the studied market.

Hearing Aids Industry Overview

The hearing aids market is moderately fragmented due to the presence of many market players globally and regionally. The leading manufacturers of the hearing aids market are focused on market consolidation and expansion of their product portfolios. Due to the increased benefits, companies are also focusing on providing advanced hearing aid devices with lithium-ion batteries. Some key players in the hearing aids market include Audina Hearing Instrument Inc., Cochlear Ltd, Amplifon SpA, Horentek Hearing Diagnostics, and GN Store Nord A/S, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Burden of Hearing Loss
    • 4.2.2 Technological Advancements in Hearing Aid Devices
    • 4.2.3 Rising Awareness and Initiatives about Hearing Aid Devices
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Hearing Aid Devices and the Presence of Substitute Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Behind the Ear (BTE)
    • 5.1.2 Receiver in the Ear (RITE)/ Receiver in Canal (RIC)
    • 5.1.3 In the Ear (ITE)
    • 5.1.4 Completely-in canal (CIC)
    • 5.1.5 Other Hearing Aid Devices
  • 5.2 Type of Hearing Loss
    • 5.2.1 Sensorineural Hearing Loss
    • 5.2.2 Conductive Hearing Loss
  • 5.3 Technology
    • 5.3.1 Conventional Hearing Aids
    • 5.3.2 Digital Hearing Aids
  • 5.4 Patient Type
    • 5.4.1 Adults
    • 5.4.2 Pediatrics/Children
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amplifon SpA
    • 6.1.2 Audina Hearing Instruments Inc.
    • 6.1.3 Demant AS
    • 6.1.4 Cochlear Ltd
    • 6.1.5 Eargo Inc.
    • 6.1.6 GN Store Nord A/S
    • 6.1.7 Horentek Hearing Diagnostics
    • 6.1.8 MED-EL
    • 6.1.9 Medtronic PLC
    • 6.1.10 WS Audiology AS (Sivantos Group, WIDEX)
    • 6.1.11 Sonova Holding AG
    • 6.1.12 Starkey Hearing Technologies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS