デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1137480

多要素認証市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Multi-factor Authentication Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
多要素認証市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

多要素認証(MFA)市場は、予測期間中に18.5%のCAGRで推移すると予想されています。

企業におけるサイバー攻撃の増加が、市場を拡大させています。サイバー攻撃の約半数は中小企業を標的としており、その大半はランサムウェアや企業のオンラインアカウントや財務アカウントの盗難を伴うものです。

主なハイライト

  • OneLoginの認証アプリ「OneLogin Protect」は、ユーザーがスマートフォンで本人確認を行うことを可能にします。また、Google AuthenticatorやYubicoのYubiKeysといったサードパーティの認証要素と統合し、同社のデスクトップ向けのシングルサインオンオプションを提供します。
  • オンライン取引の増加やデジタルバンキングの顧客導入率の高さから、MFAの需要が高まると予想されています。大規模な組織では、eコマースやインターネットバンキングの利用が急増し、中央銀行からの規則が義務付けられているため、消費者向けに堅牢な認証手続きを導入するよう迫られています。オンライン取引におけるモバイルバンキングの利用が増加していることから、OTP認証機能の需要が増加すると予想されます(ハードウェアとソフトウェアの両方)。MFAは、取引の安全性を確保し、詐欺やフィッシング詐欺から顧客を保護するために使用されます。さらに、ヘルスケア、小売、BFSI業界におけるさまざまな決済システムの統合は、MFA認証業界にとって潜在的なビジネスチャンスとなります。
  • グーグルによると、アカウントに回復用電話番号を追加した(そして間接的にSMSベースのMFAを有効にした)ユーザーは、アカウントのセキュリティも強化されたとのことです。同社の調査によると、Googleアカウントに回復用電話番号を追加することで、調査期間中に自動ボットを最大100%、バルクフィッシング攻撃を99%、標的型攻撃を66%ブロックすることができるそうです。
  • 世界の大流行の中、組織は従来の職場方式から在宅勤務のシナリオに移行しているため、リモートワークソリューションの需要は急増しています。これらの影響は、組織のサイバーセキュリティとの関連で十分に検討する必要があります。より多くの個人の安全でないデバイスが組織のネットワークにアクセスするようになると、ネットワーク・セキュリティが損なわれる危険性が高まります。
  • MFAソリューションの導入には高いコストがかかるため、企業がこれらのソリューションを採用する際に直面する大きな課題となっています。MFAソリューションは、データ損失の可能性を低減するために組織とユーザーを支援します。しかし、予算の制約から、中小企業にとっては高価なソリューションです。さらに、メンテナンスとタイムリーなアップグレードのコストが、組織全体の経費を増加させることになります。ソフトウェア・ライセンス、ソフトウェア・メンテナンス、ユーザーのテクニカル・サポートの価格は、低予算の企業が導入するには法外に高価です。MFAソリューションのコストが高いのは、ハードウェア・トークン、ソフトウェア・トークン、バイオメトリクス認証、コンプライアンス基準を満たすためのMFAにおける認証の必要性など、さまざまな要因に起因しています。

主な市場動向

BFSI部門は大幅な成長が見込まれる

  • 金融分野ではセキュリティが重要であるため、提携銀行が予算のかなりの部分をセキュリティに費やしています。例えば、英国では、決済・金融サービスがサイバー攻撃の約75%を占めています。このような新興国市場の開拓は、市場に好影響を与えています。世界銀行グループのID4D(Identification for Development)のように、新技術を活用して公的な身分証明書を持つ市民を増やす新しいシステムの導入を途上国に支援しようとする取り組みもあります。
  • BFSIセクターでは、大量のデータをクラウドに移行することで、クラウドのワークロードが増加しています。さらに、モバイルウォレットなどのサードパーティーの統合が進み、多くのベンダーがエコシステム全体に展開されている複雑なセキュリティインフラと相まって、同分野におけるセキュリティの重要な課題となっています。
  • その結果、BFSI企業は、リソースにアクセスしようとするすべてのユーザーとガジェットに対して厳格な本人確認を必要とするゼロ・トラスト・セキュリティ・モデルを採用する必要があります。これは、ユーザーを認証するために複数の証拠を必要とすることでセキュリティを確保する多要素認証(MFA)で実施されなければなりません。
  • 金融情報はインターネット上に保管されている情報の中で最も機密性の高いもの一つであり、オンラインID詐欺の被害額は年間1兆米ドル以上と推定されています。このシナリオの結果として、銀行は認証ソリューションに多額の投資を行っており、年間10億米ドル以上の支出があり、銀行のセキュリティ予算全体の約30%を占めています。さらに、顧客がフィンテックソリューションを利用する主な理由の1つは、口座設定とKYCの容易さです。
  • 2022年5月、アップガードによると、2008年から2022年の間に世界の金融業界で最も重大なデータ漏洩が、2019年に米国のFirst American Financial Corporationで発覚しました。このデータ侵害では、8億8500万件の金融および個人記録が流出しました。金融業界は、データ漏洩につながるサイバー攻撃に対して特に脆弱です。

アジア太平洋地域が大幅な成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋地域は、多要素認証(MFA)市場において最も急速に成長すると予想されています。これは、BYOD(Bring Your Own Device)やCYOD(Choice Your Own Device)ポリシー、モバイルサービスの導入レベルが高く、サイバー攻撃やデータ漏洩が増加していることが要因です。
  • CREALOGIXは、アジアの大手銀行向けにソリューションをリリースし、顧客に銀行業務と認証のための1つのアプリを提供しています。多要素認証システムの一部として、ハードウェアデバイスは、アクションごとにワンタイムパスワード(OTP)ハードウェアトークンを生成しなくなります。ソフトトークンはハードトークンの代わりとなり、多要素認証のセキュリティ上の利点をすべて提供します。
  • アジア太平洋地域には、高度なサイバー脅威から身を守るためにMFAを導入している老舗の中小企業が数多く存在します。アジア太平洋地域では、インターネットやスマートフォンの普及率が上昇しており、効果的なMFAソリューションやサービスに対する需要が高まっています。IoT、AI、ビッグデータの増加に伴い、セキュリティや不正行為への懸念が生じています。ID詐欺については、APACのBFSIセクターが最も狙われています。このため、同地域ではMFAソリューションの需要が高まると考えられます。
  • さらに、中国などでは、ハッキングや金銭的損失が増加しています。ブラックハットハッカーの主な目的は、金銭的な利益を得るために情報を盗むことです。金融機関は個人情報と財務情報の両方を管理しているため、これはすべての金融機関にとって主要な検討事項です。スニッフィングやキーロガーのインストールなど、さまざまな方法で他人のユーザー名やパスワードを簡単に入手することができます。
  • 2021年3月時点で、中国国内の金融、公共、インフラサービスを妨害するために、40,300件のハッキングの試みが行われた疑いがあります。また、企業は、二要素認証の導入により、金融機関が被る金銭的損失やブランドの信用を低下させることができると認識しています。

競合情勢

多要素認証(MFA)市場は、世界プレーヤーと地域プレーヤーが存在し、発明による製品の普及率が上昇しているため、市場は適度に集中しています。主要なプレーヤーは、CA Technologies, Inc.、富士通株式会社、Gemalto NVなどです。調査対象市場の最近の開拓は

  • 2022年2月- 世界のID認証とマルチ認証企業であるOnfidoは、2021年を躍進の年と定めたと述べています。同社は、米国での134%増を含め、年間90%増の1億米ドル超の収益を達成しました。オンフィードの検証・認証サービスに対するニーズの高まりを満たすため、同社は従業員を拡大する一方、研究開発、AIを活用した最先端の不正検知能力、世界中の組織のための消費者の成功に投資しています。
  • 2021年10月- 次世代ワークフォース認証の著名なリーダーの一人であるシークレットダブルオクトパスは、オクトパス認証プラットフォームの一部として新しい多要素認証(MFA)オファリングのリリースを報告しました。新しいオプションは、同社のワークフォースパスワードレスMFAソリューションと同じコンポーネントを使用しているため、企業はパスワードレス認証機能を備えた従来のMFAソリューションを容易に導入することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • セキュリティ侵害の増加
  • 市場の抑制要因
    • 多要素認証の導入と利用における複雑さ
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 認証ソリューションの標準/仕様(ACE、FBA、FIDOなど)

第5章 認証タイプの動向

  • 二要素認証
  • 三要素認証
  • その他の認証タイプ

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • 認証の種類
    • 2ファクター
    • その他の認証タイプ
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・テレコム
    • 小売
    • 政府機関
    • その他の業界別エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Okta Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Duo Security Inc.(Cisco Systems)
    • Broadcom Inc.
    • OneLogin Inc.
    • ForgeRock Inc.
    • SecureAuth Corporation
    • Gemalto NV(Thales Group)
    • Yubico AB
    • HID Global Corporation(ASSA ABLOY AB)
    • OneSpan Inc.
    • Entrust Datacard Corporation
    • RSA Security LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 53022

Multi-factor Authentication (MFA) Market is expected to register a CAGR of 18.5% during the forecast period. The increasing number of cyberattacks across enterprises is augmenting the market. Nearly half of all cyberattacks target small businesses, with the majority involving ransomware and the theft of corporate online and financial accounts.

Key Highlights

  • OneLogin's authentication app, OneLogin Protect, allows users to verify their identities through smartphones. It also integrates with third-party authentication factors, like Google Authenticator and Yubico's YubiKeys, and provides a single sign-on option for the company's desktops.
  • Demand for MFA is anticipated to rise due to the increase in online transactions and the high customer adoption rate of digital banking. Large organizations are being pushed to implement robust authentication procedures for consumers due to the surge in e-commerce and internet banking usage and mandated rules from central banks. The demand for OTP authenticators is expected to increase due to the increased use of mobile banking for online transactions (both hardware and software). MFA is used to ensure secure transactions and to safeguard clients from fraud and phishing scams. Additionally, integrating various payment systems in the healthcare, retail, and BFSI industries presents a potential opportunity for the MFA authentication industry.
  • As per Google, the users who added a recovery phone number to their accounts (and indirectly enabled SMS-based MFA) also enhanced their account security. According to the company's study, adding a recovery phone number to Google Account can block up to 100% of automated bots, 99% of bulk phishing attacks, and 66% of targeted attacks during its investigation.
  • During a global pandemic, the demand for remote work solutions has surged due to organizations transitioning from conventional workplace methods to work-from-home scenarios. These impacts must be thoroughly examined in the context of the organization's cybersecurity. As more and more personal unsecured devices start accessing the organization's network, the risk of compromising network security increases.
  • The high cost of deploying MFA solutions is the major challenge businesses face when adopting these solutions. MFA solutions assist organizations and users in lowering the possibility of data loss. Due to budget constraints, these solutions are expensive for Small and medium enterprises. Furthermore, the costs of maintenance and timely upgrades add to the overall increase in an organization's expenses. The prices of software licensing, software maintenance, and user technical support are prohibitively expensive for low-budget enterprises to implement. The high cost of MFA solutions is due to various factors such as hardware tokens, software tokens, biometric authentication, and the requirement of certification in MFA to meet compliance standards.

Key Market Trends

BFSI Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Because security is critical in the financial sector, allied banking firms have spent a significant portion of their budget on security. Payment and financial services, for example, account for approximately 75% of cyber-attacks in the United Kingdom. Such developments have a positive impact on the market. Some initiatives, such as the World Bank Group's Identification for Development (ID4D), attempt to assist developing countries in implementing new systems that increase the number of citizens with official identification by leveraging new technologies.
  • The BFSI sector is witnessing an increase in cloud workloads, with a large amount of data being moved to the cloud. Furthermore, the increasing integration of third parties, such as mobile wallets, combined with complex security infrastructure in which many vendors are deployed throughout the ecosystem, poses a significant security challenge in the sector.
  • As a result, BFSI enterprises should adopt a zero-trust security model that needs stringent identity verification for every user and gadget attempting to access resources. This must be enforced with multi-factor authentication (MFA), which ensures security by requiring more than one piece of evidence to authenticate a user.
  • Financial information is one of the most sensitive pieces of information stored on the internet, and it is estimated that online identity fraud costs more than a trillion USD annually. As a result of this scenario, banks are investing heavily in authentication solutions, with an annual expenditure of more than USD 1 billion, accounting for approximately 30% of the total security budget of banks. Furthermore, one of the primary reasons customers use fintech solutions is the ease of account setup and KYC.
  • In May 2022, according to UpGuard, the most significant data breach in the financial industry worldwide between 2008 and 2022 was found in 2019 in the United States at First American Financial Corporation. This data breach exposed 885 million financial and personal records. The financial sector is particularly vulnerable to cyber attacks that result in data breaches.

Asia-Pacific Expected to Witness Significant Growth

  • The Asia-Pacific region is anticipated to be the fastest-growing region in the multi-factor authentication (MFA) market because of a higher level of implementation of bring your own device (BYOD) and choose your own device (CYOD) policies, as well as mobility services, which are increasing cyber-attacks and data breaches.
  • CREALOGIX has released a solution to major banks in Asia, providing customers with one single app for banking and authentication. As part of a multi-factor authentication system, a hardware device no longer generates a One-Time-Password (OTP) hardware token for each action. The soft token takes the place of the hard token and offers all of the security benefits of multi-factor authentication.
  • Asia Pacific is home to many well-established SMEs that deploy MFA to protect themselves against advanced cyber threats. Rising internet and smartphone penetration is a powerful driving force in the Asia Pacific, increasing the demand for effective MFA solutions and services. Security and fraud concerns have arisen as IoT, AI, and big data have increased. Regarding identity fraud, APAC's BFSI sector is the most targeted. This will increase the demand for MFA solutions in the region.
  • Furthermore, hacking and monetary losses are on the rise in places like China. The primary goal of black hat hackers is to steal information for monetary gain. This is a primary consideration for all financial institutions because they control both personal and financial information. It is entirely simple for someone to capture the usernames and passwords of other people by employing various techniques such as sniffing, installing Keylogger, and so on.
  • As of March 2021, 40,300 hacking attempts were suspected from entities in China to sabotage financial, utility, and infra services in the region. Moreover, companies realize that implementing two-factor authentication will reduce the losses suffered by financial institutions in terms of money and brand trust.

Competitive Landscape

The multi-factor authentication (MFA) market is moderately concentrated as the market includes global and regional players, where product penetration with the invention is rising. The key players are CA Technologies, Inc., Fujitsu Limited, Gemalto NV, etc. Recent developments in the market studied are

  • February 2022 - Onfido, global identity verification and multi authentication company, stated that it had set 2021 as a breakthrough year. The company increased revenue by 90% yearly to above USD 100 million, including a 134% increase in the US. To fulfill the growing need for Onfido's verification and authentication services, the firm expanded its workforce while also investing in R&D, cutting-edge AI-powered fraudulent detection abilities, and consumer success for organizations worldwide.
  • October 2021 - Secret Double Octopus, one of the prominent leaders in next-generation workforce authentication, reported the release of new multi-factor authentication (MFA) offerings as part of its Octopus Authentication Platform. Because the new options use the same components as the company's workforce passwordless MFA solution, enterprises can easily implement conventional MFA solutions with passwordless authentication capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 The Increased Security Breach Incidences
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Complexities in Implementing and Using Multi-factor Authentication
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Standards/Specifications for Authentication Solutions (ACE, FBA, FIDO, etc.)

5 TRENDS IN AUTHENTICATION TYPE

  • 5.1 Two-factor Authentication
  • 5.2 Three-factor Authentication
  • 5.3 Other Types of Authentication

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 Type of Authentication
    • 6.2.1 Two-factor
    • 6.2.2 Other Types of Authentication
  • 6.3 End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Russia
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Okta Inc.
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Duo Security Inc. (Cisco Systems)
    • 7.1.4 Broadcom Inc.
    • 7.1.5 OneLogin Inc.
    • 7.1.6 ForgeRock Inc.
    • 7.1.7 SecureAuth Corporation
    • 7.1.8 Gemalto NV(Thales Group)
    • 7.1.9 Yubico AB
    • 7.1.10 HID Global Corporation(ASSA ABLOY AB)
    • 7.1.11 OneSpan Inc.
    • 7.1.12 Entrust Datacard Corporation
    • 7.1.13 RSA Security LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET