表紙:チューインガム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190284

チューインガム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Chewing Gum Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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チューインガム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

チューインガム市場は、今後5年間でCAGR4.39%で成長すると予測されています。

チューインガム市場の重要な部分であるニコチンガムは、喫煙者の間で高い肺感染症の深刻さに関する意識の高まりにより、世界の消費者の間で需要の急増を示しました。喫煙は肺の機能を低下させ、体がウイルスやその他の病気を撃退するのを難しくします。その結果、世界の消費者は禁煙し、ニコチン製品にシフトしたため、ニコチンガムの需要を促進しています。

有糖チューインガムは、消費者の無糖菓子類への嗜好により、売上が減少しています。しかし、無糖チューインガムは、ほとんどの国でまだ新しいカテゴリーです。それにもかかわらず、このカテゴリーはより速い速度で成長しています。砂糖含有による虫歯に関する懸念の高まりにより、メーカーはWrigley's Extra Sugar Free、Wrigley's Extra White Sugar Free、Airwaves Sugar Free、Mentos Sugar Freeなどの無糖製品シリーズを発売するよう促しています。また、メーカー各社は、年齢層別に植物成分を配合した機能性ガムを市場に投入しています。例えば、2022年6月、多国籍香料・嗜好品グループのジヴォーダンと共同で、スイートビクトリーは、植物成分を配合した子ども向けのおいしいチューインガムを作りました。

プラスチックや人工保存料などの有害な成分によるガムの健康への悪影響に関する懸念の高まりは、市場の成長を制限すると予想されます。しかし、天然成分の配合や新しい製品フレーバーの導入などの製品イノベーションが、予測期間中の市場の成長を助けると予想されます。Peppersmithなどの企業は、主に植物由来の原料を使用した、歯の健康を保つための100%キシリトールミントやチューインガムを提供しています。

チューインガム市場の動向

機能性チューインガムおよびニコチンガムへの需要の高まり

チューインガムは、純粋に咀嚼したいという本能的な欲求から噛む娯楽的な食品です。消費者の健康志向が高まるにつれ、チューインガムにも機能性を求めるようになってきています。一部のチューインガムメーカーは、歯を清潔に保つという機能的なメリットを訴求しています。禁煙を目指す消費者の中には、ニコチンガムなどのチューインガムを利用する人もいます。例えば、米国疾病管理予防センターによると、米国の若者(中学生、高校生)の65.3%が2021年にタバコをやめることを検討しています。世界各国の政府は、タバコ広告の禁止、公共の場での喫煙の制限、タバコ税の持続的な引き上げ、タバコ製品への大胆な健康警告など、タバコの消費を制限するための包括的なアプローチを採用しています。したがって、より多くの消費者層の喫煙を減らし、禁煙の過程で生じる欲求、集中力の問題、フラストレーション、落ち着きのなさ、不安を軽減するためにニコチンガムの採用を後押しする政府の支援の高まりが、市場におけるニコチンガムの需要を促進する可能性があります。現在はニッチ市場ですが、体重減少という機能的な利点を持つチューインガムも、先進国の間で人気を集めています。減量目的のガムには、Diet-Burst Gum、2X Slim Fast Gum、Reducta Hunger Reduction Chewing Gumなどがあります。

チューインガム市場は北米が突出した消費国

チューインガム市場全体では、消費者の嗜好の変化に後押しされ、北米市場が最大のシェアを占めています。この地域の消費者は、砂糖の摂取とその有害な影響に関する懸念の高まりから、加糖ガムから無糖ガムに移行しています。米国農務省によると、米国における砂糖の消費量は2019年の1098万トンから2022年には1130万トンに増加しました。このように、消費者の間ですでに砂糖の消費量が増加しているため、無糖ガムの嗜好が高まっています。北米市場の成長の背景には、歯科用などの機能的なメリットを提供する製品の購入が増加していることと、消費者の衝動買い志向が高まっていることがあります。米国では、虫歯やガムの人工成分などの要因により、チューインガムの消費パターンが大きく変化しています。国立歯科・頭蓋顔面研究所によると、2022年には20歳から64歳の成人のほぼ92%が虫歯に悩まされているとのことです。米国は、需要の高まり、製品イノベーション、可処分所得の増加などにより、最も急速に成長している市場です。消費者は、関連する利点、きれいな歯と新鮮な息のために機能的なチューインガムへの関心の高まりを示しています。このような要因が、北米のチューインガム市場を牽引しています。

チューインガム市場の競合分析

チューインガム市場は、Mondelez International、Mars、Perfetti Van Melle、Lotte Confectionery、Grupo Arcorなどのプレーヤーが存在し、非常に競争が激しい市場です。主要なプレーヤーは、新しい成分に基づいて製品を革新しています。また、中国、インド、ブラジルなどの新興諸国では、さまざまな製品を導入しています。無糖の動向は、市場で無糖チューインガムの需要を牽引しています。したがって、大手企業も需要の増加に対応するために、市場で無糖の新製品を発売しています。また、企業はより高い市場シェアを獲得するために、より多くの顧客を引き付けるために様々なフレーバーのチューインガムを発売しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 加糖チューインガム
    • 無糖チューインガム
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mars, Incorporated
    • Mondelez International Inc.
    • Perfetti Van Melle Group BV
    • Lotte Corporation
    • Grupo Arcor SA
    • The Hershey Company
    • GlaxoSmithKline PLC
    • British American Tobacco​
    • Johnson & Johnson
    • Cloetta AB

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60118

The chewing gum market is projected to register a CAGR of 4.39% over the coming five years.

Nicotine gums, an important part of the chewing gum market, witnessed an upsurge in demand among global consumers due to rising awareness regarding the severity of lung infection, which is higher among smokers. Smoking impairs lung function, making it harder for the body to fight off viruses and other diseases. As a result, global consumers quit smoking and shifted toward nicotine products, thus driving the demand for nicotine gums.

Sugared chewing gum sales are declining due to consumers' preference for sugar-free confectionery. However, sugar-free chewing gum is still a nascent category in most countries. Nonetheless, it is growing at a much faster rate. Rising concerns regarding tooth decay due to sugar content have encouraged manufacturers to launch a sugar-free range of products such as Wrigley's Extra Sugar Free, Wrigley's Extra White Sugar Free, Airwaves Sugar Free, and Mentos Sugar Free. Manufacturers are also launching functional gums with botanical ingredients in the market for different age groups. For instance, in June 2022, in collaboration with Givaudan, a multinational flavors and tastes group, Sweet Victory created a tasty chewing gum for children that is made from botanical-infused ingredients.

Rising concerns regarding the negative health effects of gums due to harmful ingredients, such as plastic and artificial preservatives, are expected to restrict the market's growth. However, product innovations, such as incorporating natural ingredients and introducing new product flavors, are expected to aid the market's growth during the forecast period. Companies, such as Peppersmith, offer 100% xylitol mints and chewing gums, primarily made from plant-based ingredients, to keep teeth healthy.

Chewing Gum Market Trends

Growing Demand for Functional Chewing and Nicotine Gum

Chewing gum is a recreational food chewed purely out of the instinctual desire to masticate. As consumers become more health conscious, they are looking for functional benefits from chewing gums. Some chewing gum companies in the market are marketing their products with the functional benefits of keeping teeth clean. Some consumers aiming to quit smoking use chewing gums such as nicotine gums. For instance, according to the Centres for Disease Control and Prevention, 65.3% of youth (middle school and high school students) in United States considered quitting tobacco in 2021. Governments across the world are adopting comprehensive approaches to limit tobacco consumption, including a ban on tobacco advertising, restrictions on smoking in public places, sustained increases in tobacco taxation, and bold health warnings on tobacco products. Consequently, the rising government support to reduce smoking among a larger consumer base and boost the adoption of nicotine gums to reduce cravings, concentration problems, frustration, restlessness, and anxiety caused during the process of quitting smoking may drive the demand for nicotine gums in the market. Although it is currently a niche market, chewing gum with the functional benefits of weight loss is also gaining traction among developed countries. Some of the weight loss targeted gums are Diet-Burst Gum, 2X Slim Fast Gum, and Reducta Hunger Reduction Chewing Gum.

North America is the Prominent Consumer of the Chewing Market

The North American market accounted for the largest share of the overall chewing gum market, fueled by the changing preferences of consumers. Consumers in the region are shifting from sugared gums to sugar-free gums due to rising concerns about sugar intake and its harmful effects. According to the US Department of Agriculture, sugar consumption in United States rose from 10.98 million metric tons in 2019 to 11.3 million metric tons in 2022. Thus, with the already increasing sugar consumption among consumers, the preference for sugar-free gums is rising. The growth of the North American market is due to the increasing purchase of products that offer functional benefits, such as dental benefits, and the increasing consumer inclination toward impulse purchases. The chewing gum consumption pattern changed significantly in United States due to factors like tooth decay and artificial ingredients in gum. According to the National Institute of Dental and Craniofacial Research, in 2022, almost 92% of adults between the ages of 20 and 64 are suffering from tooth decay. United States is the fastest-growing market due to rising demand, product innovation, increasing disposable income, etc. Consumers are showing increasing interest in functional chewing gums due to associated benefits, clean teeth and fresh breath. Such factors are driving the market for chewing gums in North America.

Chewing Gum Market Competitive Analysis

The chewing gum market is highly competitive in nature, with the presence of players such as Mondelez International, Mars, Perfetti Van Melle, Lotte Confectionery, and Grupo Arcor. The key players are innovating products based on new ingredients. They are also introducing a wide variety of products in developing countries such as China, India, and Brazil, among others. The sugar-free trend is driving the demand for sugar-free chewing gums in the market. Hence, major players are also launching new sugar-free products in the market to cater to the growing demand. Companies are also launching chewing gums in various flavors to attract more customers in order to gain a higher market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sugared Chewing Gums
    • 5.1.2 Sugar-free Chewing Gums
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Speciality Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mars, Incorporated
    • 6.3.2 Mondelez International Inc.
    • 6.3.3 Perfetti Van Melle Group BV
    • 6.3.4 Lotte Corporation
    • 6.3.5 Grupo Arcor SA
    • 6.3.6 The Hershey Company
    • 6.3.7 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.3.8 British American Tobacco​
    • 6.3.9 Johnson & Johnson
    • 6.3.10 Cloetta AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS