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市場調査レポート
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1190578

ディーゼルコモンレール噴射システム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Diesel Common Rail Injection System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ディーゼルコモンレール噴射システム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ディーゼルコモンレール噴射システム市場は、2021年に214億2000万米ドルとなり、2027年には279億米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)に約4.5%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19は市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19の大流行により、ほぼすべての主要地域で経済成長が低下し、消費者の消費パターンに変化が生じました。数カ国で実施された封鎖措置により、国際および国内輸送が妨げられ、世界中のいくつかの産業のサプライチェーンにかなりの影響を及ぼし、需給ギャップを拡大させました。このため、原材料の供給不足がディーゼルコモンレール噴射システムの生産量を低下させ、市場の成長に悪影響を及ぼすことが予想されます。

中期的には、世界各国の政府機関や環境団体による厳格な排ガス規制が、ディーゼルコモンレール噴射システム市場の成長を促進するものと思われます。また、ガソリン車と比較してディーゼル車のコストが低いことも、ディーゼル車の販売台数を均等に刺激し、市場成長に影響を与えています。しかし、自動車分野での電気自動車の需要増と普及が、市場成長の妨げになると予想されます。例えば

バーラト・ステージ(BS)規制は、排気ガス中の汚染物質の許容濃度を下げることで規制を強化することを目的としています。例えば、BS-Ⅳ-2017年に導入されたものは、硫黄を50ppm許容していましたが、新しく更新されたBS-Ⅵ-2020年から適用されるものは、硫黄10ppm、NOx(Diesel)80mg、粒子状物質4.5mg/km、炭化水素とNOx合わせて170mg/kmのみ許容しています。

米国エネルギー情報局や国際エネルギー機関の予測によると、政策に変更がなければ、世界のエネルギー需要は現在から2030年までに50%以上増加すると予想されています。また、自動車用燃料は、2030年までディーゼルとガソリンが主流であると予測されています。ディーゼルエンジンは燃費が良いが、先進的なガソリンエンジンに比べて排出ガスが多いです。ディーゼルエンジンの長所を組み合わせた現在の燃焼システムは、高効率と低エミッションを保証しています。

ディーゼルコモンレール噴射システム市場は、アジア太平洋地域が支配的で、予測期間中に大きな成長を示すと推定されます。中東・アフリカは、同地域の中で最も急速に成長している市場です。

主な市場動向

世界各国における自動車産業の発展とeコマース、建設、ロジスティクスの成長を表しています。

自動車産業は、燃費の良い車のイントロダクションや技術の進歩により、近年大きく成長しています。Tata MotorsやAshok Leylandなどの様々な企業が、複数の世界市場に向けて先進的な商用車を導入・開発しており、これが世界市場の成長を後押ししています。例えば、以下の通りです。

2021年11月、Tata motorsはTata Signa 3118を発売しました。T、Tata Signa 4221.T、タタ・シグナ4021.S、タタ・シグナ 5530.S 4×2、タタ・プリマ2830。K RMC REPTO、Tata Signa 4625.S ESC中大型商用車セグメント.

ディーゼルコモンレールシステム市場は、物流や建設・eコマース業界の発展に牽引され、近い将来、インフラや物流セクターで好機が開かれ、大きな成長を遂げると考えられます。

2021年、インドの物流市場規模は約2,500億米ドルでした。この市場は、2025年には複合年間成長率10%~12%で3,800億米ドルに成長すると推定されています。

物流や建設活動の増加により、ディーゼル・コモンレールシステムの需要は予測期間中に上昇すると予想されます。中国の一帯一路構想は、道路、鉄道、海路を通じて世界各地の地形に合わせた統一市場を構築することを目的とした巨大プロジェクトであり、その実現に向けて邁進しています。また、サウジアラビアでは、全長460km、総面積26500平方kmのスマートな未来型都市を建設する「Neomプロジェクト」が進められています。このように、世界レベルで拡大するディーゼルエンジン需要を取り込むため、自動車メーカーは予測期間中に潜在的な地域でディーゼルエンジン製造事業を拡大する計画に着手しています。

アジア太平洋地域が予測期間中に最も高い成長率を示す可能性が高い

地域別では、アジア太平洋地域がCRDI市場の主要地域となっており、北米と欧州がそれに続いています。アジア太平洋地域は、中国、日本、インドなどの国々が主な牽引役となっています。この地域は、自動車のハブとして、予測期間中にこの地域のいくつかの国で年間自動車生産台数が増加しているため、市場を独占すると予想されます。ディーゼル用コモンレール噴射システムの需要は、企業が新製品開発のためにパートナーシップを締結したり、メーカーが研究開発プロジェクトに投資したりするなど、多くの要因によって同国で拡大しています。例えば、以下の通りです。

2021年、東風カミンズは、中国における大型エンジンの研究開発プロジェクトに20億人民元を投資しています。大型エンジンのインテリジェント組立ライン(組立、試験、噴霧、取付技術を含む)と、天然ガスエンジンと8-15Lディーゼルの混流生産を実現できる最新の組立工場の建設が提案されています。

中国以外では、北米の米国がディーゼルコモンレール噴射システムの高い需要で成長すると予想されています。ここ数年、米国では多くの自動車メーカーがさまざまなディーゼル車を発売し、消費者の評判も上々で、いくつかのメーカーがディーゼルモデルのポートフォリオを拡大する計画を発表しています。例えば

2021年6月、Maruti Suzukiは1.5Lディーゼルエンジンを再導入しました。2022年.には、印日系自動車メーカーがBS6対応の1.5リッターディーゼルエンジンを発売する予定で、Maruti Suzuki XL6で先行導入される可能性が高いと見込まれます。

ディーゼルエンジンに対する需要の高まりとエンジン技術への継続的な投資が市場需要を後押ししており、予測期間中にさらに成長することが予想されます。

競合情勢

ディーゼルコモンレール噴射システム市場は、Robert Bosch GmbH、株式会社デンソー、BorgWarner Inc、Continental AGなどの主要企業が存在し、統合されています。また、Cummins社など他の企業も存在します。Robert Boschは市場をリードしています。同社はモビリティソリューション事業部のパワートレイン部門で、ガソリンエンジンおよびディーゼルエンジンシステム用のコモンレールシステムを生産しています。CRS2-25とCRS3-27の2つのモデルが、ソレノイドとピエゾインジェクターで提供されるコモンレールシステムです。欧州と米国で強い存在感を示しています。

コンチネンタルAGは、この市場で2番目の地位を占めています。以前は、Siemens VDOが自動車用コモンレールシステムを開発していました。しかし、その後、コンチネンタルAGに買収され、現在はパワートレイン部門で車載用ディーゼルコモンレール噴射システムを提供しています。

2020年9月、中国最大の商用車エンジンメーカーである威海電力とボッシュは、威海ディーゼルエンジンの大型商用車の効率を初めて50%まで引き上げ、新たな世界標準を打ち立てました。一般に、大型商用車用エンジンの熱効率は現在46%程度です。ヴァイチャイとボッシュは、環境と気候を保護するための技術を常に開発することを目指しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種
    • 乗用車
    • 小型商用車
    • 大型商用車
  • 燃料噴射装置タイプ
    • 従来型ソレノイドインジェクター
    • ピエゾ式インジェクター
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Continental AG
    • BorgWarner Inc.
    • DENSO Corporation
    • HYUNDAI KEFICO Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Cummins Inc.
    • DELL'ORTO SpA
    • Magneti Marelli SpA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50930

The Diesel Common Rail Injection System Market was valued at USD 21.42 billion in 2021, and it is expected to reach USD 27.90 billion by 2027, registering a CAGR of about 4.5% during the forecast period (2022 - 2027).

COVID-19 negatively impacted the market. The COVID-19 pandemic saw a fall in economic growth in nearly all the major regions, thus altering consumer spending patterns. Due to the lockdown executed around several countries, international and national transport have been hampered, which has considerably affected the supply chain of several industries around the world, thus expanding the supply-demand gap. Therefore, failure in raw material supply is anticipated to hamper the production rate of diesel common rail injection systems, which negatively impacts the market growth.

Over the medium term, the rigorous emission norms being enforced by global governmental and environmental agencies are marked to be promoting the growth of the diesel common rail injection systems market. Also, the lower cost of diesel vehicles, as well as the lower cost of diesel in comparison with petrol, is also evenly stimulating the sales volumes of diesel automobiles, thus impacting the market growth. However, increasing demand and penetration of electric vehicles in the automotive sector are anticipated to hinder the market's growth. For instance,

* Bharat Stage (BS) norms aim at tighter regulations by reducing the permissible level of tailpipe pollutants. For example, BS-IV - introduced in 2017, allowed 50 parts per million (ppm) of sulfur, while the new and updated BS-VI - applicable from 2020, allows only 10 ppm of sulfur, 80 mg of NOx(Diesel), 4.5 mg/km of particulate matter, 170 mg/km of hydrocarbon and NOx together.

The US Energy Information Administration and the International Energy Agency predicted that the world energy demand is expected to rise by over 50% from now to 2030 if policies remain unchanged. Also, diesel and gasoline are predicted to remain the leading automotive fuels until 2030. Diesel engines are fuel-efficient but have high emissions compared with advanced gasoline engines. Current combustion systems combining the best qualities of diesel engines ensure high efficiency and low emissions.

It is estimated that Asia-pacific will dominate the diesel common rail injection system market, showing considerable growth during the forecast period. Middle-East and Africa is the fastest growing market in the region.

Key Market Trends

Development of the Automotive Industry and Growing E-Commerce, Construction, and Logistics Activities Across Several Countries in the World.

The automotive industry has recorded considerable growth in recent years, owing to the introduction of vehicles with efficient fuel consumption technology and technological advancements. Various companies such as Tata Motors and Ashok Leyland have been introducing and developing their advanced commercial vehicles to several global markets, which has enhanced the growth of the global market. For instance,

* In November 2021, Tata motors has launched Tata Signa 3118. T, Tata Signa 4221. T, Tata Signa 4021. S, Tata Signa 5530. S 4×2, Tata Prima 2830. K RMC REPTO, Tata Signa 4625. S ESC a Medium And Heavy Commercial Vehicle Segment.

The diesel common rail systems market, driven by logistics and developments in the construction and e-commerce industry, is likely to witness substantial growth in the near future, with good opportunities opening in the infrastructure and logistic sectors.For instance,

* In 2021, the size of the Indian logistics market was around USD 250 billion. It was estimated that this market would grow to USD 380 billion in 2025, at a compound annual growth rate between 10% to 12%.

The demand for diesel common rail systems is expected to rise over the forecast period owing to increased logistics and construction activities. China's One Belt One Road initiative is a vastly striving project that aims to construct a unified market with topographies across the globe through road, rail, and sea routes. Also, in Saudi Arabia, the Neom Project aims to build a smart futuristic city with a total length of 460 kilometers and a total area of 26500 square kilometers. Thus, to capture the growing demand for diesel engines at the global level, automobile manufacturers have commenced plans to expand their diesel engines manufacturing business in the potential regions during the forecast period.

Asia-Pacific likely to Exhibit the Highest Growth Rate during the Forecast Period

Geographically, Asia-Pacific is a prominent region in the CRDI market, followed by North America and Europe. The Asia-Pacific region is majorly driven by countries like China, Japan, and India. The region is expected to dominate the market as an automotive hub, owing to increasing vehicle production per year across several countries in this region during the forecast period. The demand for diesel common rail injection systems is growing in the country due to numerous factors, such as companies entering partnerships for developing new products and manufacturers investing in R&D projects. For instance,

* In 2021, Dongfeng Cummins was investing CNY 2 billion in R&D projects for heavy-duty engines in China. It is proposed to build a heavy-duty engine intelligent assembly line (including assembly, test, spray, and attached techniques), and a modern assembly shop, which can accomplish mixed flow production of natural gas engines and 8-15L diesel.

Apart from China, United States in North America is anticipated to witness high demand for diesel common rail injection systems. In the last couple of years, many automakers introduced various diesel vehicles in United States, which consumers have very well received, and several manufacturers have announced their plans to expand their diesel model portfolios. For instance,

* In June 2021, Maruti Suzuki reintroduced its 1.5-Liter diesel engine. In 2022. the Indo-Japanese automaker plans to launch a BS6-compliant 1.5-liter diesel engine, which will likely be introduced first with the Maruti Suzuki XL6.

The growing demand for diesel engines and continuous investment in engine technology are fuelling the market demand, which is expected to grow further during the forecast period.

Competitive Landscape

The diesel common rail injection system market is consolidated, with the presence of major companies, such as Robert Bosch GmbH, DENSO Corporation, BorgWarner Inc., and Continental AG. The market also has the presence of other companies, such as Cummins. Robert Bosch is leading the market. The company produces the common rail system for gasoline and diesel engine systems under the powertrain category of the mobility solutions business division. The CRS2-25 and CRS3-27 models are the two common rail systems offered with solenoid and Piezo injectors. The company has a strong presence in Europe and America.

Continental AG holds the second position in the market. Earlier, Siemens VDO used to develop common rail systems for vehicles. However, it was later acquired by Continental AG, which is currently offering diesel common rail injection systems for vehicles under the powertrain division.

* In September 2020, Weichai Power, China's largest manufacturer of commercial vehicle engines, and Bosch raised the efficiency of a Weichai diesel engine for heavy commercial vehicles to 50% for the first time and set a new global standard. Generally, the thermal efficiency of a heavy commercial vehicle's engine is currently around 46%. Weichai and Bosch aim to constantly develop technology for protecting the environment and the climate.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Light Commercial Vehicles
    • 5.1.3 Heavy Commercial Vehicles
  • 5.2 Fuel Injector Type
    • 5.2.1 Conventional Solenoid Injector
    • 5.2.2 Piezoelectric Injector
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Continental AG
    • 6.2.2 BorgWarner Inc.
    • 6.2.3 DENSO Corporation
    • 6.2.4 HYUNDAI KEFICO Corporation
    • 6.2.5 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.6 Cummins Inc.
    • 6.2.7 DELL'ORTO SpA
    • 6.2.8 Magneti Marelli SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS