市場調査レポート
商品コード
1189935
自動車用排ガス後処理装置市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車用排ガス後処理装置市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用排ガス後処理装置市場は、2021年に237億米ドル、2027年には544億米ドルに達すると予測され、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは18.5%超を記録しています。
COVID-19のパンデミックは、市場に深刻な影響を及ぼしました。乗用車および商用車の販売台数が世界的に記録的な低水準となり、排ガス後処理システムの需要にほぼ大きな影響を及ぼしました。世界の監禁と社会的距離の規範により、後処理システムのアフターマーケット事業は急落しました。しかし、規制が徐々に緩和され、あらゆるサイズの自動車から排出されるガスを少なくする必要性が高まり、各国政府が課す厳しい排ガス規制もあり、この産業の将来の市場は希望に満ちています。
しかし、排ガスをフィルターに通すための圧力が高いこと、バイオディーゼル用のシステムがないこと、蓄積した煤を除去するために高速道路を走行しなければならないパッシブ再生システム、尿素注入のための複雑なセットアップなどの技術的な問題が、市場成長の障害になっています。しかし、世界の自動車産業の回復と、メキシコやインドなどの新興国における生産拠点の増加が、2027年までの市場成長の新たな機会を開くと考えられます。
ディーゼルエンジンの需要は、建設業界の成長と物流市場の発展(主にeコマースビジネスの増加)による商用車販売の急増により、プラス成長を遂げると予想されます。
ディーゼルエンジンの排ガス規制は徐々に厳しくなってきています。そのため、メーカーは高度な排ガス後処理システムの開発を余儀なくされています。
例えば、インド政府は2020年4月にBS-VをスキップしてBS-VI排ガス規制へ移行することを発表し、排ガス後処理システム市場に新たなビジネスチャンスがもたらされました。アジア太平洋地域の力強い経済成長により、同地域の消費者の購買力が向上しました。
大半のディーゼルエンジンは、燃料の40%から46%を推進エネルギーに変換できるが、残りは排ガスや冷却システムを通じて熱として環境中に失われます。
大型エンジンの排ガス規制Euro VIが施行され、商用車メーカーの負担は大きくなっています。メーカーは、ディーゼル車の排ガス後処理システムに搭載可能な最も効率的なタイプのフィルターを検討し、粒子状物質の排出を最小限またはゼロに抑え、各国政府が定める排出基準を満たすことを目標としています。
2021年、アジア太平洋地域が世界市場を席巻しました。中国は最大の自動車輸出先として浮上し、大手OEMが国内に製造工場を設立しています。政府は、電気自動車へのシフトにおいて極めて重要な役割を果たしています。二酸化炭素排出量を削減し、再生不可能な資源への依存を減らすために、各国政府は電気自動車インフラを強化するプログラムを実施しています。各国の政府は、電気自動車のインフラを整備し、メーカーが新工場を立ち上げ、顧客の購買意欲を高めるための資金を援助しています。しかし、大量輸送や採掘に使用される商用車には、ディーゼルエンジン車のニーズがあります。
中国は、乗用車の世界販売台数の35%以上、商用車の世界販売台数の15%を占める世界最大の自動車市場です。国内には数多くのアクティブな自動車が存在するため、政府は排出ガスを削減するためのさまざまな戦略を打ち出しています。例えば
例えば、中国では、China 6排出ガス基準において、炭化水素を50%、窒素酸化物(NOx)を40%、粒子状物質を33%削減することを目標としています。中国の新型ガソリン車は、この規制を満たすことが義務化されています。例えば、2021年1月からは、中国6号排出ガス規制を控えているため、中国5号排出ガス規制車は販売できなくなります。
インドも厳しい排ガス規制を導入しており、その影響で後処理装置市場の拡大が見込まれています。同国の自動車産業が巨大な市場であることも利点です。
このように排ガス規制が厳しい地域であるため、排ガス後処理システム市場は予測期間までの間に大きく成長する可能性があると考えられます。
市場を独占している主なプレイヤーは、CDTi Advanced Materials Inc.、Delphi Technologies PLC、Continental Reifen Deutschland GmbH、Tenneco Inc.、Donaldson Company Inc.などです。各社は、製品ポートフォリオの導入や拡大により、市場の開拓を計画しています。排ガス規制当局からの圧力が高まっているため、メーカーは排ガスからの汚染ガスの排出を削減する新技術を打ち出さなければならなくなりました。このため、メーカーはより優れた排ガス後処理技術を製造するために研究開発費を増やさざるを得なくなりました。例えば
排ガス後処理システムのサプライヤーが増加し、現地サプライヤーとのジョイントベンチャーが存在感の拡大に重点を置いた結果、生産能力の向上につながっています。
The automotive exhaust aftertreatment systems market was valued at USD 23.7 billion in 2021 and is anticipated to reach USD 54.4 billion in 2027, registering a CAGR of over 18.5% during the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 pandemic had a severe impact on the market. With the record low sales of passenger and commercial vehicles worldwide, the demand for exhaust after-treatment systems was almost significantly affected. The lockdown and social distancing norms worldwide caused the aftermarket business of the after-treatment systems to plummet. However, with the restrictions gradually being relaxed, the growing need for lesser emissions from vehicles of all sizes, and strict emission norms levied by governments of different nations, the future market for this industry looks hopeful.
Technical difficulties, such as high pressure to force the exhaust through the filtering system, unavailability of these systems for biodiesel, passive regeneration system requiring highway driving to clean the accumulated soot, and complicated set-up for urea injection have acted as barricades for the market growth. However, the recovering global automotive industry and increasing production sites in developing nations, such as Mexico and India, are opening up new opportunities for market growth by 2027.
The demand for diesel engines is expected to witness positive growth due to the surge in commercial vehicle sales, owing to the growing construction industry and developing logistics market (primarily due to a rise in the e-commerce business).
Emission standards for diesel engines are becoming more stringent gradually. Adhering to such standards has forced manufacturers to develop advanced exhaust after-treatment systems.
For instance, the Government of India announced to skip BS-V and leapfrog to BS-VI emission norms in April 2020, opening new opportunities for the exhaust after-treatment systems market. Strong economic growth in Asia-Pacific increased the purchasing power of consumers in the region.
The majority of diesel engines can convert between 40% to 46% of the fuel to propulsion energy, while the remaining is lost in the environment as heat through exhaust emissions and cooling systems.
With the enactment of Euro VI emission for heavy-duty engines, the burden on commercial vehicle manufacturers has increased. Manufacturers are looking at the most efficient type of filter that can be installed in the exhaust aftertreatment systems for diesel vehicles, with an aim to provide least or zero particulate emissions and meet the emission standards set by different governments.
In 2021, Asia-Pacific dominated the global market. China emerged as the largest automotive destination, with major OEMs setting up manufacturing plants in the country. The government is playing a pivotal role in the shift toward electric vehicles. To cut carbon emissions and reduce dependence on non-renewable sources, governments of various countries have implemented programs to boost the electric vehicle infrastructure. They are supporting manufacturers with funds to set up new factories and to encourage customers to purchase. Despite many efforts, the need for diesel-powered vehicles is especially observed in commercial vehicles used for mass transport or mining purposes.
China is the world's largest automotive market, accounting for more than 35% of the global passenger vehicle sales and 15% of the global commercial market sales. With numerous active vehicles in the country, the government is coming up with various strategies to reduce emissions. For instance,
China targets a reduction of 50% for hydrocarbons, 40% for nitrogen oxides (NOx), and 33% for particulate matter in terms of the China 6 emission standards. New gasoline vehicles in China are made mandatory to meet the regulations. For instance, from January 2021, China 5 emission standard vehicles are not permitted for sales due to the oncoming of China 6 standards.
India also introduced strict emission standards, due to which the aftertreatment systems market is expected to grow in the country. The huge market for the automobile industry in the country is an added advantage.
With such stringent emission standards in the region, the market for exhaust aftertreatment systems is looking at a good growth potential in the coming years up to the forecast period.
Some of the major players dominating the market are CDTi Advanced Materials Inc., Delphi Technologies PLC, Continental Reifen Deutschland GmbH, Tenneco Inc., and Donaldson Company Inc., among others. The companies are planning to tap the market by introducing or expanding their product portfolio. Increasing pressure from emission regulation authorities has forced manufacturers to come up with new technologies, which reduce the emission of polluting gases from the exhaust. This has compelled the manufacturers to increase R&D spending, to manufacture better exhaust aftertreatment technologies. For instance,
The increasing number of suppliers of exhaust aftertreatment systems and their joint ventures with local suppliers putting emphasis on expanding their presence resulted in improving production capacity.