市場調査レポート
商品コード
1198319
輸送コンテナ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Shipping Containers Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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輸送コンテナ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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輸送コンテナ市場は、予測期間中に4.3%以上のCAGRで推移すると予想されています。
こうした挫折にもかかわらず、2021年の世界貿易は過去最高水準に上昇しました。UNCTADは、2021年の世界貿易が2020年から23%拡大し、約28兆米ドルになると予測しました。2021年第3四半期に財の貿易は記録的な水準に達し、サービスの貿易はより速く成長しましたが、それでも流行前の水準に遅れをとっています。2021年下半期、世界貿易の伸びは安定し、前四半期比1%増となっています。貿易の伸びは国や産業によってばらつきがあるもの、2021年第3四半期は第1四半期や第2四半期よりも裾野が広がっています。
アフリカやアジア太平洋地域内での地域貿易協力の高まりが予想されるため、貿易フローの地域化、地域包括的経済連携やアフリカ大陸自由貿易圏などの地域貿易協定の実施といった地政学的要因が、世界の貿易パターンに影響を与える可能性があります。
前述の重要な変数に加え、2021年のパンデミックからの経済回復は、需要の大幅かつ不規則な変動により、サプライチェーンへのストレスを増大させ、物流ネットワークの混乱と輸送コストの前代未聞の上昇という、かつてない光景をもたらしました。
2021年に14%上昇し、5,990万トンに達した促進要因ルクの大部分(62%)は、促進要因ルクで構成されています。再生可能燃料への移行を反映したバイオマスの増加が、過去数年間におけるこのカテゴリーの拡大の一因と考えられます。調査によると、英国の発電所で燃やされるバイオマスの大半を木質ペレットが占めています。この貿易統計によると、木質ペレットの輸入量は過去10年間で5倍に増加しているが、他の促進要因ルクの増加量が木質ペレットの増加量を上回っているため、このパターンを完全に説明することはできないです。
海浚渫用骨材は、2021年の国内一港輸送の29%という高い増加率に見られるように、その他の促進要因ルクの増加の別の要因となっています。海上浚渫を含む沖合発着の輸送は、一港一葉のトン数に含まれます。建設業は海浚渫用骨材を使用し、ONSによると2021年の建設業全体の生産量は2020年より12.7%上昇しました。
出荷用コンテナ市場は統合されており、少数のプレーヤーが市場を独占しています。上位3社が市場シェアの70%以上を占めています。出荷用コンテナの主要ベンダーには、China International Marine Containers(Group)Ltd(CIMC)、Dong Fang International Container(Hong Kong)、Maersk Container Industry ASが含まれます。市場で高まっている課題にもかかわらず、企業は貨物量の増加に取り組んでおり、デジタル化が業界を形成しています。
The Shipping Containers Market is anticipated to register a CAGR of more than 4.3% over the forecast period.
Despite these setbacks, world trade rose to record levels in 2021. UNCTAD predicted global trade to expand by 23% from 2020 to approximately USD 28 trillion in 2021. Trade in goods reached record levels in the third quarter of 2021, and trade in services grew faster but still lagged behind pre-pandemic levels. During the second half of 2021, global trade growth steadied and increased by 1% Q-o-Q. Although trade growth has remained uneven among nations and industries, it has a more extensive base in the third quarter of 2021 than in the first and second quarters.
Due to an anticipated rise in regional trade cooperation within Africa and the Asia-Pacific region, geopolitical factors such as regionalization of trade flows and implementation of regional trade agreements, such as the Regional Comprehensive Economic Partnership and the African Continental Free Trade Area, may have an impact on global trade patterns.
In addition to the aforementioned key variables, the economic recovery from the pandemic in 2021 has been marked by significant and erratic swings in demand, which have increased the stress on supply chains and resulted in a scene never before seen of disruptions in logistical networks and unheard-of increases in shipping costs.
The majority of dry bulk (62%), which climbed by 14% in 2021 to reach 59.9 million tonnes, was made up of dry bulk. An increase in biomass, which reflects the transition to renewable fuels, can be partly blamed for the expansion in this category during the previous few years. According to research, wood pellets make up the majority of the biomass burned in UK power plants. These trade figures reveal that wood pellet imports have increased five-fold over the last ten years, but this does not fully explain the pattern because the increase in other dry bulk is greater than the increase in wood pellets.
Sea dredging aggregates provide another factor for the rise in other dry bulk, as seen by a high 29% increase in domestic one-port traffic in 2021. Traffic to and from offshore areas, including sea dredging, is included in one-port tonnage. Construction uses sea dredging aggregates, and according to the ONS, overall construction production climbed 12.7% in 2021 over 2020.
The Shipping Containers Market is consolidated, with a few players dominating the market. The top 3 companies hold more than 70% of the market share. The leading shipping container vendors include China International Marine Containers (Group) Ltd (CIMC), Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd, and Maersk Container Industry AS. Digitalization is shaping the industry as companies are working to increase their freight volume despite the challenges rising in the market.