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市場調査レポート
商品コード
1198319

輸送コンテナ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Shipping Containers Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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輸送コンテナ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

輸送コンテナ市場は、予測期間中に4.3%以上のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 2022年は、コンテナ輸送に携わる人々にとって豊かな年になると思われます。パンデミックの減少に伴い、海運環境は過去2年よりも堅調になるはずです。2022年の国際コンテナ輸出は2~3%増加すると予想されます。これは、海運セクターの復活が遅れていることと、昨年からの積み残しによるものです。さらに、港湾の混雑も来期には正常に戻ると予想されます。
  • 海上運賃は最近下がったとはいえ、パンデミック前に比べれば10倍近くになっています。専門家によると、コンテナ市場の需給バランスは、少なくとも2022年半ばまでは一定に保たれるとのことです。さらに、今後数ヶ月の間に、コンテナ輸送コストの30%削減が見込まれています。
  • 新造船の購入は、海運会社がスペース問題に対処するための最もシンプルな選択肢です。船隊拡張のため、海運会社は新造船や中古船に投資します。これは、競合からの脅威とこの分野が直面している問題に対処するための大きな動きです。
  • 例えば、CMA CGMは砕氷貨物船10隻を購入し、バルト海地域での地位を強化しました。マースクやCMA CGMのような海運会社は、船隊を増強し、航空機の購入も進めています。Mediterranean Shipping Companyは12隻の新造船を購入した後、クルーズ船事業に参入しています。

輸送コンテナの市場動向

船舶による貨物輸送の需要増が市場を牽引

こうした挫折にもかかわらず、2021年の世界貿易は過去最高水準に上昇しました。UNCTADは、2021年の世界貿易が2020年から23%拡大し、約28兆米ドルになると予測しました。2021年第3四半期に財の貿易は記録的な水準に達し、サービスの貿易はより速く成長しましたが、それでも流行前の水準に遅れをとっています。2021年下半期、世界貿易の伸びは安定し、前四半期比1%増となっています。貿易の伸びは国や産業によってばらつきがあるもの、2021年第3四半期は第1四半期や第2四半期よりも裾野が広がっています。

アフリカやアジア太平洋地域内での地域貿易協力の高まりが予想されるため、貿易フローの地域化、地域包括的経済連携やアフリカ大陸自由貿易圏などの地域貿易協定の実施といった地政学的要因が、世界の貿易パターンに影響を与える可能性があります。

前述の重要な変数に加え、2021年のパンデミックからの経済回復は、需要の大幅かつ不規則な変動により、サプライチェーンへのストレスを増大させ、物流ネットワークの混乱と輸送コストの前代未聞の上昇という、かつてない光景をもたらしました。

市場に牽引力を与えるドライコンテナへの需要

2021年に14%上昇し、5,990万トンに達した促進要因ルクの大部分(62%)は、促進要因ルクで構成されています。再生可能燃料への移行を反映したバイオマスの増加が、過去数年間におけるこのカテゴリーの拡大の一因と考えられます。調査によると、英国の発電所で燃やされるバイオマスの大半を木質ペレットが占めています。この貿易統計によると、木質ペレットの輸入量は過去10年間で5倍に増加しているが、他の促進要因ルクの増加量が木質ペレットの増加量を上回っているため、このパターンを完全に説明することはできないです。

海浚渫用骨材は、2021年の国内一港輸送の29%という高い増加率に見られるように、その他の促進要因ルクの増加の別の要因となっています。海上浚渫を含む沖合発着の輸送は、一港一葉のトン数に含まれます。建設業は海浚渫用骨材を使用し、ONSによると2021年の建設業全体の生産量は2020年より12.7%上昇しました。

出荷用コンテナ市場の競合他社分析

出荷用コンテナ市場は統合されており、少数のプレーヤーが市場を独占しています。上位3社が市場シェアの70%以上を占めています。出荷用コンテナの主要ベンダーには、China International Marine Containers(Group)Ltd(CIMC)、Dong Fang International Container(Hong Kong)、Maersk Container Industry ASが含まれます。市場で高まっている課題にもかかわらず、企業は貨物量の増加に取り組んでおり、デジタル化が業界を形成しています。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場インサイトの力学

  • 市場概要
  • 市場力学
    • 市場促進要因
    • 市場抑制要因
    • 市場機会
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術的進歩
  • 複合一貫輸送と鉄道の出現の注目点
  • 運賃がコンテナ産業に与える影響
  • コンテナリースの世界市場に関する洞察
  • 価格分析- さまざまなタイプのコンテナ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模)

  • サイズ別
    • 小型コンテナ(20フィート)
    • 大型コンテナ(40フィート)
    • ハイキューブコンテナ
  • タイプ別
    • ドライコンテナ
    • 冷凍コンテナ
    • タンクコンテナ
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd
    • China International Marine Containers Co. Ltd
    • Maersk Container Industry AS
    • W&K Container Inc.
    • Singamas Container Holdings Limited
    • YMC Container Solutions
    • Sea Box Inc
    • Dong Fang International Container(Hong Kong)Co. Ltd/Oriental International
    • CXIC(Changzhou Xinhuachang Int'l Containers)Co. Ltd
    • Storstac Inc.
    • China Eastern Containers
    • CARU Containers BV
    • American Intermodal Container Manufacturing Company(AICM)
    • Valisons & Co.
    • Ritveyraaj Cargo Shipping Containers*

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 49072

The Shipping Containers Market is anticipated to register a CAGR of more than 4.3% over the forecast period.

Key Highlights

  • 2022 will be a prosperous year for those working in the container transport sector. With the pandemic's reduction, the shipping environment should become steady than in the previous two years. It is anticipated that in 2022, international container exports will increase by 2-3%. This is owing to the delayed revival of the maritime shipping sector and the backlogs from last year. Additionally, it is anticipated that port congestion will return to normal in the upcoming period.
  • Although maritime freight costs have dropped recently, they are still almost ten times more than before the pandemic. According to experts, the demand and supply balance in the container market will remain constant through at least the middle of 2022. Additionally, a 30% reduction in container shipping costs is anticipated over the next few months.
  • Purchasing new ships is the simplest option for shipping corporations to address the space problem. For fleet expansion, shipping firms invest in new and used boats. This is a big move to address the threats from the competition and the issues facing the sector.
  • For example, CMA CGM has strengthened its position in the Baltic region by purchasing ten ice-breaking cargo ships. Shipping companies like Maersk and CMA CGM are growing their fleets and purchasing aircraft fleets. The Mediterranean Shipping Company has entered the cruise ship business after purchasing 12 new ships.

Shipping Containers Market Trends

Increase in demand for cargo transportation through ships driving the market

Despite these setbacks, world trade rose to record levels in 2021. UNCTAD predicted global trade to expand by 23% from 2020 to approximately USD 28 trillion in 2021. Trade in goods reached record levels in the third quarter of 2021, and trade in services grew faster but still lagged behind pre-pandemic levels. During the second half of 2021, global trade growth steadied and increased by 1% Q-o-Q. Although trade growth has remained uneven among nations and industries, it has a more extensive base in the third quarter of 2021 than in the first and second quarters.

Due to an anticipated rise in regional trade cooperation within Africa and the Asia-Pacific region, geopolitical factors such as regionalization of trade flows and implementation of regional trade agreements, such as the Regional Comprehensive Economic Partnership and the African Continental Free Trade Area, may have an impact on global trade patterns.

In addition to the aforementioned key variables, the economic recovery from the pandemic in 2021 has been marked by significant and erratic swings in demand, which have increased the stress on supply chains and resulted in a scene never before seen of disruptions in logistical networks and unheard-of increases in shipping costs.

Demand for Dry Containers offering traction to the market

The majority of dry bulk (62%), which climbed by 14% in 2021 to reach 59.9 million tonnes, was made up of dry bulk. An increase in biomass, which reflects the transition to renewable fuels, can be partly blamed for the expansion in this category during the previous few years. According to research, wood pellets make up the majority of the biomass burned in UK power plants. These trade figures reveal that wood pellet imports have increased five-fold over the last ten years, but this does not fully explain the pattern because the increase in other dry bulk is greater than the increase in wood pellets.

Sea dredging aggregates provide another factor for the rise in other dry bulk, as seen by a high 29% increase in domestic one-port traffic in 2021. Traffic to and from offshore areas, including sea dredging, is included in one-port tonnage. Construction uses sea dredging aggregates, and according to the ONS, overall construction production climbed 12.7% in 2021 over 2020.

Shipping Containers Market Competitor Analysis

The Shipping Containers Market is consolidated, with a few players dominating the market. The top 3 companies hold more than 70% of the market share. The leading shipping container vendors include China International Marine Containers (Group) Ltd (CIMC), Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd, and Maersk Container Industry AS. Digitalization is shaping the industry as companies are working to increase their freight volume despite the challenges rising in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Market Drivers
    • 4.2.2 Market Restraints
    • 4.2.3 Market Opportunities
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Porters 5 Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Technological Advancements
  • 4.6 Spotlight on the Emergence of Intermodal Transport and Rail
  • 4.7 Effect of Freight Rates on the Container Industry
  • 4.8 Insights on Global Container Leasing Market
  • 4.9 Pricing Analysis - Different Type of Containers
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)

  • 5.1 By Size
    • 5.1.1 Small Container (20 Feet)
    • 5.1.2 Large Container (40 Feet)
    • 5.1.3 High Cube Container
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Dry Storage Container
    • 5.2.2 Refrigerated Container
    • 5.2.3 Tank Container
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 South Korea
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd
    • 6.2.2 China International Marine Containers Co. Ltd
    • 6.2.3 Maersk Container Industry AS
    • 6.2.4 W&K Container Inc.
    • 6.2.5 Singamas Container Holdings Limited
    • 6.2.6 YMC Container Solutions
    • 6.2.7 Sea Box Inc
    • 6.2.8 Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd/ Oriental International
    • 6.2.9 CXIC (Changzhou Xinhuachang Int'l Containers) Co. Ltd
    • 6.2.10 Storstac Inc.
    • 6.2.11 China Eastern Containers
    • 6.2.12 CARU Containers BV
    • 6.2.13 American Intermodal Container Manufacturing Company (AICM)
    • 6.2.14 Valisons & Co.
    • 6.2.15 Ritveyraaj Cargo Shipping Containers*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX