表紙:自動車燃料供給システム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189940

自動車燃料供給システム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Fuel Delivery System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車燃料供給システム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車燃料供給システム市場は、2021年に37億7000万米ドルとなり、予測期間(2022年~2027年)に5.8%を超えるCAGRを記録し、2027年には52億9000万米ドルに達すると予測されています。

最近のCOVID-19は、市場の成長を阻害しています。戸締まりや旅行制限により、自動車の需要は減少しています。その結果、自動車産業における自動車部品の成長も過去2年間で低下しています。この動向は、自動車産業に関連するすべてのセグメントで見られます。

中期的には、特に商用車に対する厳しい排ガス規制の制定、騒音低減、燃費向上などが、消費者の行動に顕著な影響を与えます。しかし、自動車分野での需要増と電気自動車の普及が、市場成長の妨げになると予想されます。

コモンレール式噴射システムの大幅な圧力変動により、二酸化窒素の排出を50%削減し、燃費を3%向上させることが期待されています。一方、新興国を中心としたアフターマーケットキットが、主に液化石油車両用セグメントの牽引役となりました。LPG搭載モデルの不足が、アフターマーケットの高いシェアに貢献しました。

アジア太平洋地域は、インド、中国などの主要市場における自動車生産の増加により、自動車燃料供給システム市場をリードすると予想されます。CNG車は、欧州と北米地域で高い成長が見込まれています。しかし、LPG車の成長は新興国市場に限定されると思われます。南米地域の経済状況は厳しいもの、予測期間中は比較的好調に推移するものと思われます。

主な市場動向

商用車需要の増加により、市場の需要が高まる

燃料供給システムは、タンクからシリンダーヘッドの燃焼室に燃料を移送するため、自動車の電動化の急速な導入は、自動車燃料供給システム市場の成長を阻害する可能性があります。電気自動車における燃料供給システムの役割は、使用されていません。

自動車産業がCOVID-19の影響で低迷しているとはいえ、電気自動車(EV)の販売は、社会経済、環境、政治など様々な要因が有利に働き、減速の兆しはありません。ほとんどの先進国や新興国が、化石燃料車を道路から完全に排除してゼロエミッション基準を達成しようとしているため、電気自動車の販売と生産は驚異的な成長を遂げると予想されます。たとえば、次のようなことです。

  • インド政府は、2030年までに国内で100%ZEVを実現する計画を発表しています。当局からのさらなるインセンティブと、より優れた電気自動車(航続距離の増加や航続距離不安の減少)の利用により、EVの販売は世界的にさらに増加すると予想されます。

世界中の政府は、購入者が従来の自動車ではなく電気自動車を選択することを奨励する様々な制度やイニシアチブを開始しました。このような利点から、世界中で電気自動車の販売が伸びており、予測期間中の市場開拓に明るい見通しをもたらす傾向にあります。例えば

  • 2021年上半期に販売された電気自動車は265万台で、2020年上半期と比較して168%増加しています。最近の増加は、超成長を物語っているが、2020年上半期の低いベースとの相対的な見方が必要です。2021年には、すべての地域とほとんどの国でEV販売が大幅に増加し、その成長率は軽自動車市場全体の3~8倍となる見込みです。世界の軽自動車販売台数に占めるBEVとPHEVの割合は、2020年第1四半期の3%から2021年第1四半期には6.3%に増加します。
  • 2020年、多くの欧州諸国ではEV販売台数が2桁の伸びを示しました。欧州地域は、2019年の26%に対し、2020年には世界の電気自動車販売台数の約43%を占めました。プラグイン車全体の販売台数は、2019年の226万台に対し、約324万台に達しました。この販売台数の急増は、主に、排出ガスレベルを管理し、ゼロエミッション車を普及させるために、さまざまな組織や政府による規制規範が強化されたことに起因しています。

このような新興国市場の開拓は、予測期間において自動車燃料供給システム市場の成長を妨げると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が大幅な成長を遂げると予想される

自動車燃料供給システム市場は、今後数年間、特にインドや中国などの新興国において乗用車や商用車の販売が増加するため、アジア太平洋地域全体で堅調な成長を遂げると予想されます。また、多くの国々で天然ガス自動車の普及が進んでいることも、今後数年間、アジア太平洋地域の自動車燃料供給システム市場にプラスの影響を与えると予想されます。

  • 半導体チップの供給不足が続き、インドの各乗用車メーカーに影響を及ぼしているもの、2021年は好調に推移しました。OEMの卸売台数は、2021年1月~12月期に27.89%増加し、2020年同期の23,76,178台から30,38,922台となっています。Maruti、Hyundai、Renault、Honda以外のすべてのOEMも、市場シェアが大幅に増加しました。

液化天然ガス(LNG)などの代替燃料は一部の国で使用されており、その場合、燃料供給システムの改造が必要となります。したがって、今後10年間にLNG車の普及が進むと、自動車燃料供給システム市場も大きく成長すると予測されます。

  • 米国エネルギー情報局(EIA)のGlobal Trade Trackerと中国税関総署のデータによると、2021年、中国は他のどの国よりも液化天然ガス(LNG)を多く輸入しています。2021年以前は、Cedigazのデータによると、日本は数十年にわたり世界最大のLNG輸入国でした。

したがって、このような前述の要因や動向は、予測期間中の自動車における燃料供給システムの見通しが明るいことを示しています。

競合情勢

自動車燃料供給システム市場は、Robert Bosch、Continental AG、Denso Corporation、Magna International、Keihin Corporation、Magneti Marelli SPAなどによる寡占状態となっています。各社は、合弁会社を設立することで事業を拡大しています。また、市場には新規プレイヤーの参入も見られます。

  • 2022年3月、Cummins Inc.とRush Enterprisesの間で設立されたジョイントベンチャーは、Cummins Clean Fuel Technologies(CCFT)に名称変更されました。この変更は、2021年6月に発表され、2022年初めに完了した、カミンズ社自身によるMomentum Fuel Technologies(これまでRush Enterprisesが100%所有していた)の50%取得の結果です。この合弁会社は、Momentum Fuel Technologiesの圧縮天然ガス(CNG)燃料供給システムとカミンズの天然ガスエンジンの経験を基に、統合された天然ガスシステムを開発します。
  • 2021年6月、プリコールは、バジャイとその他少数の顧客向けに、燃料ポンプモジュールの新シリーズを開発中であると発表しました。この業界別は中国からの輸入依存度が高く、同社は今後12カ月間、積極的に取り組んでいます。同社は今後12ヶ月間、中国からの輸入に積極的に取り組み、主要輸入部品の多くを現地化することで、当社の為替流出を抑制することができます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模-US$10億)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 燃料タイプ
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • その他の燃料
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Delphi Technologies
    • DENSO Corporation
    • Keihin Corporation
    • Magna International Inc.
    • TI Fluid Systems
    • TOYODA GOSEI CO., LTD.
    • Ucal Fuel Systems Limited
    • Magneti Marelli Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53275

The automotive fuel delivery system market was valued at USD 3.77 billion in 2021 and is expected to reach USD 5.29 billion by 2027, registering a CAGR of above 5.8% during the forecast period (2022 - 2027).

Recent COVID-19 has disrupted the market growth. With lockdowns and travel restrictions, the demand for vehicles has declined. As a result, the growth of automotive parts in the automotive industry has also declined in the past two years. This trend is seen in all segments related to the automotive industry.

Over the medium-term, enactment of stringent emission control norms, especially for commercial vehicles, noise reduction, increased fuel efficiency, etc., have a notable impact on consumer behavior. However, increasing demand and the penetration of electric vehicles in the automotive sector are expected to hinder the growth of the market.

The drastic pressure variations in common rail injection systems are expected to reduce the emission of nitrogen dioxide by 50% and enhance fuel efficiency by 3%. On the other hand, the aftermarket kits, especially in the emerging markets, mainly drove the segment for liquefied petroleum vehicles. The lack of LPG-equipped models contributed to the high share of the aftermarket.

Asia-Pacific region is expected to lead in the automotive fuel delivery system market owing to growing automotive production across key markets like India, China, etc. CNG-powered vehicles are expected to witness strong growth in the European and North American regions. However, the growth in LPG vehicles is likely to be restricted to developing markets. Despite tough economic conditions in the South American region, the market should perform relatively well during the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Demand for Commercial Vehicles to Enhance Demand in the Market

The rapid adoption of electrification in vehicles may hamper the growth of the automotive fuel delivery system market as the fuel delivery system transfers fuel from the tank to the internal combustion chamber in the cylinder head. The role of fuel delivery systems in Electric vehicles is not used.

Even though the automotive industry has experienced a slump due to COVID-19, electric vehicle (EV) sales are showing no signs of a slowdown, thanks to various socio-economic, environmental, and political factors working in their favor. The sales and the production of electric vehicles are expected to witness phenomenal growth, with most developed and developing countries trying to achieve zero emission standards by completely removing fossil fuel vehicles on roads. For instance,​

  • The government of India announced that it is planning to achieve 100% ZEVs in the country by the year 2030. With further incentives from authorities and the availability of better electric vehicles (increased range and decreased range anxiety), EV sales are further expected to rise globally.​

Governments across the world have initiated various schemes and initiatives which encourage a buyer to choose electric vehicles over conventional vehicles. Owing to such benefits, the growing sales of electric vehicles across the world tend to create a positive outlook for the development of the market over the forecasted period. For instance,​

  • A total of 2.65 million new EVs were sold during the first half of 2021, an increase of 168 % compared to the first half of 2020. The recent increases speak of hyper-growth but need to be seen relative to the low base of H1 2020. By 2021, all regions and most countries will witness strong increases in EV sales, with growth rates 3 to 8 times higher than for total light vehicle markets. The share of BEV and PHEV in global light vehicle sales increased from 3 % in 2020 Q1 to 6.3% in Q1 2021.​
  • In 2020, many European countries witnessed double-digit growth in EV sales. The European region captured around 43% of global electric car sales in 2020 compared to 26% in 2019. The overall plug-in vehicle sales reached about 3.24 million units compared to 2.26 million in 2019. This spike in sales is mainly due to increased regulatory norms by various organizations and governments to control emission levels and propagate zero-emissions vehicles.​

Such developments are expected to hinder the growth of the automotive fuel delivery system market over the forecast period.

Asia-Pacific Region Anticipated to Grow at Significant Level During the Forecast Period

The automotive fuel delivery system market is expected to witness robust growth across the Asia-Pacific region due to increasing sales of passenger and commercial vehicles in the coming years, especially in emerging economies such as India and China. Additionally, the increasing penetration of natural gas vehicles among many countries is also expected to positively impact the Asia-Pacific automotive fuel delivery system market in the coming years.

  • Despite an ongoing shortage in supplies of semiconductor chips that has affected every passenger vehicle maker in India, 2021 ended on a positive note. OEM wholesales increased 27.89 percent from January to December 2021 period to 30,38,922 units, up from 23,76,178 units sold in the same period of 2020. Other than Maruti, Hyundai, Renault, and Honda, every other OEM also posted a substantial increase in market share.

Alternative fuels such as Liquefied Natural Gas (LNG) are being used in a few countries, wherein modifications in the fuel delivery system are required; hence with increasing penetration of LNG vehicles in the coming decade, the automotive fuel delivery system market is also expected to grow significantly.

  • In 2021, China imported more liquefied natural gas (LNG) than any other country, according to data from Global Trade Tracker and China's General Administration of Customs, as per US Energy Information Administration (EIA). Prior to 2021, Japan had been the world's largest LNG importer for decades, according to data from Cedigaz.

Therefore, such aforementioned factors and developments indicate a positive outlook for fuel delivery systems in vehicles during the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive fuel delivery system market is majorly dominated by Robert Bosch, Continental AG, Denso Corporation, Magna International, Keihin Corporation, and Magneti Marelli SPA, among others. The companies are expanding their businesses by forming joint ventures. The market is also witnessing the entry of new players.

  • In March 2022, the joint venture formed between Cummins Inc. and Rush Enterprises was renamed Cummins Clean Fuel Technologies (CCFT). The change is a result of acquiring 50% of Momentum Fuel Technologies (until now wholly owned by Rush Enterprises) by Cummins itself, which was announced in June 2021 and completed earlier in 2022. The joint venture will build on Momentum Fuel Technologies' compressed natural gas (CNG) fuel delivery systems and Cummins' experience in natural gas engines to develop an integrated natural gas system.
  • In June 2021, Pricol announced that it is developing a new range of fuel pump modules for Bajaj and a few other customers. This vertical has a significant amount of import dependence from China, and the company is actively working over the next 12 months. It will be able to localize a lot of the key import parts, thereby recusing our FOREX outflow.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Fuel Type
    • 5.2.1 Gasoline
    • 5.2.2 Diesel
    • 5.2.3 Other Fuel Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 South Africa
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Delphi Technologies
    • 6.2.4 DENSO Corporation
    • 6.2.5 Keihin Corporation
    • 6.2.6 Magna International Inc.
    • 6.2.7 TI Fluid Systems
    • 6.2.8 TOYODA GOSEI CO., LTD.
    • 6.2.9 Ucal Fuel Systems Limited
    • 6.2.10 Magneti Marelli Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS