表紙:自動車用エアフィルター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
635745

自動車用エアフィルター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Air Filter Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用エアフィルター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用エアフィルター市場は、予測期間である2020年~2025年にCAGR6.37%に成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 自動車には、吸気フィルターと車室用エアフィルターが不可欠な部品として使用されています。吸気フィルタは、自動車のエンジンの効率的な稼働に寄与しています。エアフィルタの性能が低いと、エンジンが効率よく作動せず、排ガスの増加につながる可能性があります。車室内のエアフィルターも同様に重要な役割を担っています。有害な汚染物質が車内に侵入するのを防ぎ、その性能は乗客の満足度と体験に直接関係しています。
  • 空気の組成や質は、土壌、塵埃、道路状況、交通量、建築物などの環境条件により、世界各地で大きく異なります。ダストの特性は、鉱物学的組成とダスト中の石英とコランダムの割合に依存します。これらの元素は過酷で、エンジン部品を損傷させる可能性があります。石英は世界中に分布しており、自動車エンジンの製造に使われるほとんどの金属よりもかなり硬いです。そのため、エアフィルターは吸気から石英の粒子をろ過する重要な役割を担っています。エアフィルターは、摩耗性粒子や路面塵の直接吸入からモーターを適切に保護する必要があります。
  • 自動車市場の成長、特に自動車販売は、エアフィルター市場を大きく牽引しています。消費者は、浄化された空気と、大気の汚れから車内を隔離するためのエアフィルターの重要性をより認識するようになってきています。したがって、これは調査された市場の成長につながります。

主な市場動向

エアフィルター市場の成長を阻む自動車販売の減少

Eurostatによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7,500億トンキロ(tkm)が道路を経由しています。欧州の一部の国では、この割合が90%以上に達しています。

そのため、同地域では、物流業界の発展や、バンなどの小型商用車(ライドヘイリングサービス用)の利用拡大により、商用車の需要が継続的に増加しています。

欧州の小型商用車市場の成長を促す根本的な要因は、物流において、大型トラックや鉄道よりもピックアップトラックや小型バンを好む傾向が強まっていることです。

したがって、小型商用車に組み込むための軽量車両部品の需要は、予測期間中に大きく伸びると予想されます。このため、エアフィルタの需要も増加することが予想されます。

また、欧州ではeコマースが急成長しており、デジタル単一市場の中心的な柱となっているほか、整った小売スペースの拡大を示しているeコマース分野の進歩も反映しています。

欧州全域でeコマース産業が成長を続ける中、より高度な流通ネットワークへの需要が高まっています。

また、市場の拡大に伴い、ピックアップバンや小型トラックなどのLCVの需要も増加すると思われます。2017年の貨物輸送(50km以上1,999km未満)は、全体の89.1%を占めています。

さらに、商用車に対する厳しい排ガス・燃費規制の制定に伴い、自動車メーカーはハイブリッドトラックの製造に力を入れており、これがエアフィルターの需要を押し上げると予想されます。

欧州以外では、eコマース(物流業界の成長)、建設業、鉱業からの需要増加により、アジア太平洋地域でも商用車の販売台数が伸びています。

商用車販売台数は、2018年の2,636万台に対して、2019年は2.47%増の2,701万台となりました。2020年前半は、世界中でコロナウイルスが発生したため、商用車販売台数は減少しています。これは主に、ウイルスの拡散を防ぐために行われたロックダウン規制によるものです。しかし、eコマースや物流サービスのために施錠制限を緩和した国も少なくありません。これにより、2020年後半には商用車の需要が高まり、エアフィルタの需要も高まると予想されます。

アジア太平洋地域がエアフィルター市場をリードすると予想される

2019年は、政府主導のノンバンク融資の取り締まりを受け、年後半に中国の自動車購入台数が急激に縮小したことなどから、世界の自動車販売台数は減少しました。西欧での販売も、9月に欧州連合で導入された新しい排ガス試験手順による対象車の不足により、2018年の最終月に大幅に減少しましたが、年間ではわずかに増加することが出来ました。

2018年、中国の自動車販売台数は、特に年後半における経済活動の顕著な減速により、20年ぶりに減少しました。年間の総販売台数は過去最高だった2017年を3%ポイント下回り、12月には前年同月比14%の大幅な減少を記録しました。2018年の販売実績の低迷には、いくつかの要因がありました。小型車に適用される税率の引き上げ、政府による過剰融資の取り締まり、米国との貿易摩擦などです。

EUで2018年9月に施行された新しい自動車排出ガス試験規則は、2018年後半の販売に大きな揺れをもたらしました。しかし、英国を除く西欧での自動車購入は、2018年に0.3%の増加を何とかしのいだ。前述の要因から、自動車販売台数は減少しており、ひいてはエアフィルター市場の成長を阻害しています。

競合情勢

自動車用エアフィルター市場は、Freudenberg &Co.KG、Mann+Hummel GmbH、Sogefi SpA、Donaldson Company Inc.の4社です。各社は、新工場の開設やエアフィルタの高機能版の発売により、その存在感を高めています。例えば

  • 例えば、Mann+Hummel GmbHは、新しいMANN-FILTER C 24 005エアフィルタのろ材に再生合成繊維を使用したことを発表しました。このエアフィルターは、多層構造の「MICROGRADE A-S」フィルターによって最大限の濾過性能を実現し、0.001~0.352mmのゴミを99.5%以上除去するとしています。
  • Donaldson Company Inc.が、メキシコのJesus Mariaにエアフィルター製造工場を開設しました。同社はこの工場に2,600万米ドルを投資し、年間2,000万個のフィルター生産能力を持つ。

さらに、トヨタのキャビンエアフィルターは、特に日本市場においてトヨタ紡織が供給しています。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • エアインテークフィルター
    • キャビンエアフィルター
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • 南北アメリカ
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • ACDelco Corporation(General Motors Company)
    • ALCO Filters Ltd
    • Robert Bosch GmbH
    • Cummins Inc.
    • DENSO Corporation
    • Donaldson Company Inc.
    • MAHLE GmbH
    • Mann+Hummel GmbH
    • Sogefi SpA
    • Parker Hannifin Corp.
    • Ahlstrom-Munksjo
    • Toyota Boshoku Corporation
    • Freudenberg & Co. KG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51995

The automotive air filter market is anticipated to register a CAGR of 6.37% during the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights

  • The intake and cabin air filters are vital components of a vehicle. The intake air filter helps in the efficient working of the automobile's engine. The poor performance of the air filter may result in inefficient functioning and lead to more emissions. The cabin air filter plays an equally important role in the automobile. It prevents harmful pollutants from entering the passenger cabin, and its performance has a direct relation to passenger satisfaction and experience.
  • Air composition and quality widely vary across the world and depend on environmental conditions soil, dust, road conditions, traffic, and construction. The dust properties depend on the mineralogical composition and the percentage of quartz and corundum in the dust. These elements are harsh and are capable of damaging engine parts. Quartz is prevalent across the world and is considerably harder than most metals in the manufacturing of automotive engines. Therefore, the air filter plays a crucial role in filtering quartz particles from the intake air. The air filter needs to adequately protect the motor against the direct intake of abrasive particles and road dust.
  • The growing automotive market, especially car sales, is majorly driving the air filter market. Consumers have been becoming more aware of the importance of air filters for purified air and staying isolated in their passenger cabin from the atmosphere dirt. Thus, this leads to the growth of the market studied.

Key Market Trends

Decline in Vehicle Sales Hampering the Air Filter Market Growth

According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union, i.e., about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European countries, this percentage goes as high as 90%, or more.

As a result, the demand for commercial vehicles has been continually increasing in the region, owing to the growing logistics industry and increasing usage of light commercial vehicles, such as vans (for ride-hailing services).

The underlying factor driving the growth of the light commercial vehicle market in Europe is the increased preference for pickup trucks and small vans, over heavy-duty trucks and railways, for logistics.

Thus, the demand for lightweight vehicle components to integrate into light commercial vehicles is expected to grow significantly during the forecast period. This, in turn, is expected to augment the demand for air filters.

Additionally, with e-commerce rapidly growing in Europe, it represents a central pillar for the digital single market and reflects the advancements in the e-tailing sector, which is witnessing the expansion of well-organized retail spaces.

As the e-commerce industry continues to grow across Europe, the demand for more advanced distribution network is increasing.

As the market continues to expand, the demand for pick-up vans, small trucks, and other LCVs is also likely to increase. Freight transportation (between 50 km and 1,999 km) accounted for 89.1% of the total freight transportation in 2017.

Additionally, with the enactment of stringent emission and fuel economy norms for the commercial vehicles, the automobile manufacturers are focusing on manufacturing hybrid trucks, which, in turn, is expected to boost the demand for air filters.

Apart from Europe, the Asia-Pacific region is also experiencing boom in sales of commercial vehicles, owing to the growing demand from the e-commerce (resulting in growth in logistics industry), construction, and mining industries.

The commercial vehicle sales increased by 2.47% to 27.01 million units in 2019 as compared to 26.36 million units in 2018. During the first half of 2020, due to the outbreak of coronavirus across the world, commercial vehicle sales have declined. This is majorly due to the lockdown restrictions imposed to prevent the spread of the virus. However, few countries have eased the restrictions on lockdowns for e-commerce and logistics services. This is expected to boost the demand for commercial vehicles during the second half of 2020, which, in turn, is boosting the demand for air filters.

Asia-Pacific is Expected to Lead the Air Filter Market

In 2019, the global car sales fell, owing mainly to a sharp contraction in China's automobile purchases in the second half of the year amid a government-led crackdown on non-bank lending. Sales in Western Europe also dropped sharply in the final months of 2018, owing to a shortage of qualifying vehicles under new emission test procedures introduced in the European Union in September, but still managed a slight increase for the year.

In 2018, Chinese car sales fell for the first time in two decades, owing to a pronounced slowdown in economic activity, particularly in the latter half of the year. Total sales for the year was 3% points below 2017's record high and recorded a sharp Y-o-Y decline of 14% in December. Several factors contributed to weak sales performance in 2018. These include an increase in the tax rate applied to small vehicles, a government crackdown on excessive lending, and trade frictions with the United States.

New vehicle emission test rules, which entered into force in September 2018 in the EU, led to a significant swing in the sales in the second half of 2018. However, automobile purchases in Western Europe, excluding the United Kingdom, managed to eke out a 0.3% increase in 2018. Based on the aforementioned factors, vehicle sales have been declining, in turn, hampering the air filter market growth.

Competitive Landscape

The automotive air filter market is dominated by Freudenberg & Co. KG, Mann + Hummel GmbH, Sogefi SpA, and Donaldson Company Inc. The companies have been expanding their presence by opening new plants and launching advanced versions of air filters. For instance:

  • Mann + Hummel GmbH announced that its new MANN-FILTER C 24 005 air filter's filtering medium is made from recycled synthetic fibers. This air filter achieves maximum filtration, owing to the multi-layer MICROGRADE A-S medium, and it claims to remove at least 99.5% of dirt particles (0.001 - 0.352 millimeter).
  • Donaldson Company Inc. opened its air filter manufacturing plant in Jesus Maria, Mexico. The company invested USD 26 million in the plant, and the plant has an output capacity of 20 million filters per year.

Additionally, Toyota's cabin air filters are supplied by Toyota Boshoku, especially in the Japanese market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Air Intake Filters
    • 5.1.2 Cabin Air Filters
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Vehicles
    • 5.2.2 Commercial Vehicle
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 ACDelco Corporation (General Motors Company)
    • 6.2.2 ALCO Filters Ltd
    • 6.2.3 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.4 Cummins Inc.
    • 6.2.5 DENSO Corporation
    • 6.2.6 Donaldson Company Inc.
    • 6.2.7 MAHLE GmbH
    • 6.2.8 Mann + Hummel GmbH
    • 6.2.9 Sogefi SpA
    • 6.2.10 Parker Hannifin Corp.
    • 6.2.11 Ahlstrom-Munksjo
    • 6.2.12 Toyota Boshoku Corporation
    • 6.2.13 Freudenberg & Co. KG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS