市場調査レポート
商品コード
635745
自動車用エアフィルター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Automotive Air Filter Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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自動車用エアフィルター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用エアフィルター市場は、予測期間である2020年~2025年にCAGR6.37%に成長すると予測されています。
Eurostatによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7,500億トンキロ(tkm)が道路を経由しています。欧州の一部の国では、この割合が90%以上に達しています。
そのため、同地域では、物流業界の発展や、バンなどの小型商用車(ライドヘイリングサービス用)の利用拡大により、商用車の需要が継続的に増加しています。
欧州の小型商用車市場の成長を促す根本的な要因は、物流において、大型トラックや鉄道よりもピックアップトラックや小型バンを好む傾向が強まっていることです。
したがって、小型商用車に組み込むための軽量車両部品の需要は、予測期間中に大きく伸びると予想されます。このため、エアフィルタの需要も増加することが予想されます。
また、欧州ではeコマースが急成長しており、デジタル単一市場の中心的な柱となっているほか、整った小売スペースの拡大を示しているeコマース分野の進歩も反映しています。
欧州全域でeコマース産業が成長を続ける中、より高度な流通ネットワークへの需要が高まっています。
また、市場の拡大に伴い、ピックアップバンや小型トラックなどのLCVの需要も増加すると思われます。2017年の貨物輸送(50km以上1,999km未満)は、全体の89.1%を占めています。
さらに、商用車に対する厳しい排ガス・燃費規制の制定に伴い、自動車メーカーはハイブリッドトラックの製造に力を入れており、これがエアフィルターの需要を押し上げると予想されます。
欧州以外では、eコマース(物流業界の成長)、建設業、鉱業からの需要増加により、アジア太平洋地域でも商用車の販売台数が伸びています。
商用車販売台数は、2018年の2,636万台に対して、2019年は2.47%増の2,701万台となりました。2020年前半は、世界中でコロナウイルスが発生したため、商用車販売台数は減少しています。これは主に、ウイルスの拡散を防ぐために行われたロックダウン規制によるものです。しかし、eコマースや物流サービスのために施錠制限を緩和した国も少なくありません。これにより、2020年後半には商用車の需要が高まり、エアフィルタの需要も高まると予想されます。
2019年は、政府主導のノンバンク融資の取り締まりを受け、年後半に中国の自動車購入台数が急激に縮小したことなどから、世界の自動車販売台数は減少しました。西欧での販売も、9月に欧州連合で導入された新しい排ガス試験手順による対象車の不足により、2018年の最終月に大幅に減少しましたが、年間ではわずかに増加することが出来ました。
2018年、中国の自動車販売台数は、特に年後半における経済活動の顕著な減速により、20年ぶりに減少しました。年間の総販売台数は過去最高だった2017年を3%ポイント下回り、12月には前年同月比14%の大幅な減少を記録しました。2018年の販売実績の低迷には、いくつかの要因がありました。小型車に適用される税率の引き上げ、政府による過剰融資の取り締まり、米国との貿易摩擦などです。
EUで2018年9月に施行された新しい自動車排出ガス試験規則は、2018年後半の販売に大きな揺れをもたらしました。しかし、英国を除く西欧での自動車購入は、2018年に0.3%の増加を何とかしのいだ。前述の要因から、自動車販売台数は減少しており、ひいてはエアフィルター市場の成長を阻害しています。
自動車用エアフィルター市場は、Freudenberg &Co.KG、Mann+Hummel GmbH、Sogefi SpA、Donaldson Company Inc.の4社です。各社は、新工場の開設やエアフィルタの高機能版の発売により、その存在感を高めています。例えば
さらに、トヨタのキャビンエアフィルターは、特に日本市場においてトヨタ紡織が供給しています。
The automotive air filter market is anticipated to register a CAGR of 6.37% during the forecast period, 2020-2025.
According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union, i.e., about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European countries, this percentage goes as high as 90%, or more.
As a result, the demand for commercial vehicles has been continually increasing in the region, owing to the growing logistics industry and increasing usage of light commercial vehicles, such as vans (for ride-hailing services).
The underlying factor driving the growth of the light commercial vehicle market in Europe is the increased preference for pickup trucks and small vans, over heavy-duty trucks and railways, for logistics.
Thus, the demand for lightweight vehicle components to integrate into light commercial vehicles is expected to grow significantly during the forecast period. This, in turn, is expected to augment the demand for air filters.
Additionally, with e-commerce rapidly growing in Europe, it represents a central pillar for the digital single market and reflects the advancements in the e-tailing sector, which is witnessing the expansion of well-organized retail spaces.
As the e-commerce industry continues to grow across Europe, the demand for more advanced distribution network is increasing.
As the market continues to expand, the demand for pick-up vans, small trucks, and other LCVs is also likely to increase. Freight transportation (between 50 km and 1,999 km) accounted for 89.1% of the total freight transportation in 2017.
Additionally, with the enactment of stringent emission and fuel economy norms for the commercial vehicles, the automobile manufacturers are focusing on manufacturing hybrid trucks, which, in turn, is expected to boost the demand for air filters.
Apart from Europe, the Asia-Pacific region is also experiencing boom in sales of commercial vehicles, owing to the growing demand from the e-commerce (resulting in growth in logistics industry), construction, and mining industries.
The commercial vehicle sales increased by 2.47% to 27.01 million units in 2019 as compared to 26.36 million units in 2018. During the first half of 2020, due to the outbreak of coronavirus across the world, commercial vehicle sales have declined. This is majorly due to the lockdown restrictions imposed to prevent the spread of the virus. However, few countries have eased the restrictions on lockdowns for e-commerce and logistics services. This is expected to boost the demand for commercial vehicles during the second half of 2020, which, in turn, is boosting the demand for air filters.
In 2019, the global car sales fell, owing mainly to a sharp contraction in China's automobile purchases in the second half of the year amid a government-led crackdown on non-bank lending. Sales in Western Europe also dropped sharply in the final months of 2018, owing to a shortage of qualifying vehicles under new emission test procedures introduced in the European Union in September, but still managed a slight increase for the year.
In 2018, Chinese car sales fell for the first time in two decades, owing to a pronounced slowdown in economic activity, particularly in the latter half of the year. Total sales for the year was 3% points below 2017's record high and recorded a sharp Y-o-Y decline of 14% in December. Several factors contributed to weak sales performance in 2018. These include an increase in the tax rate applied to small vehicles, a government crackdown on excessive lending, and trade frictions with the United States.
New vehicle emission test rules, which entered into force in September 2018 in the EU, led to a significant swing in the sales in the second half of 2018. However, automobile purchases in Western Europe, excluding the United Kingdom, managed to eke out a 0.3% increase in 2018. Based on the aforementioned factors, vehicle sales have been declining, in turn, hampering the air filter market growth.
The automotive air filter market is dominated by Freudenberg & Co. KG, Mann + Hummel GmbH, Sogefi SpA, and Donaldson Company Inc. The companies have been expanding their presence by opening new plants and launching advanced versions of air filters. For instance:
Additionally, Toyota's cabin air filters are supplied by Toyota Boshoku, especially in the Japanese market.