市場調査レポート
商品コード
1190701
電気自動車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Electric Vehicle Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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電気自動車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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電気自動車市場は4,110億2,000万米ドルで、今後5年間で1兆3,933億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に19.19%のCAGRで推移する見通しです。
COVID-19の大流行にもかかわらず、世界の電気自動車販売は2020年に大きな成長を示し、2021年も継続的な発展を遂げます。電気自動車(EV)市場は、世界的にマイルドハイブリッド型電気自動車の採用率が前年同期比で急上昇していることから、大幅な成長を遂げています。また、アジア太平洋地域と欧州では、パンデミックにもかかわらず、電気自動車の販売台数が劇的に増加しており、予測期間中に活発な市場成長の兆しが見られます。例えば
長期的には、燃料コストの上昇や、さまざまな地域で電気自動車に関する認識を高めるための政府の取り組みといった要因が、予測期間中に電気自動車の利用を促進すると予想されます。充電ステーションのインフラは拡大を続けており、中国などの国はバッテリーやトラクションモーターのサプライチェーンが確立されているため、乗用車や都市バス市場を引き続きリードしています。さらに、低燃費・高性能・低排出ガス車に対する需要の高まり、自動車の排出ガスに関する法規制の強化、バッテリーコストの低下、燃料コストの上昇などが、電気自動車市場の成長に寄与しています。例えば
電気モビリティは、世界各国の政府の間で普及が進んでいます。化石燃料を使用する自動車を段階的に廃止するための政府の規制、公共のEV充電インフラを整備するための政府支出、EV導入を促進するための補助金や税還付などの取り組みが、市場の発展に寄与していると考えられます。政府は、公共の充電ステーションに直接、あるいは家庭や職場にある私設の充電ステーションに補助金を出すなどして間接的に充電インフラに投資しています。多くの国が電動モビリティの導入を目指していますが、新しい自動車が市場に加わるにつれて、充電インフラは依然として大きな懸念材料となっています。
バッテリー技術の様々な進歩や、ADAS、AI、IoTなどの最先端技術の適用により、市場は拡大しています。大手企業は、最新の先端技術で製品を提供し、OEM競争を改善し、市場の拡大をサポートするために多くの投資を行っています。例えば、以下のようなものです。
世界の自動車メーカーは、2030年までに電気自動車とバッテリーに5,000億米ドル以上を投資する意向であり、自動車購入者の化石燃料からの離脱と、ますます厳しくなる脱炭素化目標の達成に向けた投資を拡大します。自動車メーカーは、新しいバッテリー駆動車の開発と製造、および内燃エンジンからの移行に、今後5~10年で5,150億米ドルを費やす計画です。フォルクスワーゲンは欧州の投資の約半分にあたる1220億米ドルを負担しています。中国の自動車メーカーの投資額は1,245億米ドルで、アジア全体の投資額の約66%を占めています。
さらに、自動車メーカーからの多額の投資は、電気自動車に対する需要の高まりに対応し、電気自動車市場の進化に重要な役割を果たすと予想されます。OEMは、日産リーフのようなハッチバックからテスラモデル3のようなハイエンドセダンまで、さまざまなセグメントで電気自動車を提供しています。例えば、以下のようなものです。
また、クリーンな環境に対する各国政府の感度が高まっていることから、予測期間中にゼロエミッション車の需要が増加することが予想されます。米国、ドイツ、英国などの先進国では、排出ガス削減のために電気自動車の利用を積極的に推進しており、電気自動車の販売拡大が期待されます。
中国政府は、人々に電気自動車の導入を奨励しています。同国ではすでに、トラックなど現在の商用車世代を動かしているディーゼル燃料を段階的に廃止する計画が含まれています。政府は、2040年までにディーゼル車とガソリン車を全面的に禁止する計画です。
中国は、世界の電気バス市場において重要な役割を担っており、予測期間中もその優位性を維持すると予想されます。公共交通機関の電化に熱心に取り組み、補助金や国の規制が普及していることが、世界の電気バス市場で中国が高いシェアを占めている大きな要因となっています。中国政府は電気自動車に熱心です。2021年、中国では約290万台のバッテリー電気自動車(BEV)が新規に販売されました。中央政府の政策は以下の通りです。
また、多くの省政府は電気自動車に対してナンバープレートなどの優遇措置を取っています。これらの政策は、中国の都市の空気をきれいにし、中国の石油輸入費を削減し、戦略的な産業において中国が世界のリーダーシップをとることを目的としています。
さらに、寛大な補助金と厳しい規制が成長の大部分を後押ししています。中国のいくつかの都市では、電気自動車はナンバープレート抽選やオークションの対象外となっているが、それでも電気自動車の普及には重要な役割を果たしています。一部の都市で試験的なプログラムが成功した後、中国政府は昨年、新エネルギー車(NEV)用のグリーン・ナンバープレートを全国的に導入しました。
BYD、BAIC、Chery、SAICなどがアジア太平洋地域の電気自動車市場の主なプレーヤーであり、新製品の開発に注力しています。
しかし、EV革命には、それなりのコストがかかります。現在の電池に使われているニッケル、リチウム、コバルトは、需要が高いです。これらの鉱物は価格が高騰しています。EVブームは、これらの鉱物が埋蔵されている国にも利益をもたらします。中国は、2060年までにカーボンニュートラルを実現すると宣言し、EV用電池材料の採掘を独占的に行っています。そのためには、2035年までに90%近くの自動車を電気自動車にする必要があります。しかし、その採掘は風景に深い傷跡を残しています。インドネシアの複数の島々で、地域環境と地域社会の伝統的な生活様式を破壊し、彼らの土地は変貌を遂げたのです。
The electric vehicle market was valued at USD 411.02 billion and is expected to reach USD 1393.33 billion over the next five years, witnessing a CAGR of 19.19% during the forecast period.
Despite the COVID-19 pandemic, electric vehicle sales worldwide witnessed significant growth in 2020 and continued development in 2021. The electric vehicle (EVs) market is seeing substantial growth due to the swiftly escalating Y-o-Y adoption rate of mild-hybrid electric cars worldwide. Moreover, there was a dramatic rise in electric vehicle sales in Asia-Pacific and Europe despite the pandemic, indicating active market growth signs during the forecast period. For instance,
Over the long term, factors such as the increasing fuel cost and government initiatives across different geographies to increase awareness about EVs are expected to promote electric vehicle usage over the forecast period. Charging station infrastructure continues to expand, and countries like China continue to lead the passenger vehicle and urban bus markets due to a well-established supply chain for batteries and traction motors. Moreover, increased demand for fuel-efficient, high-performance, and low-emission vehicles, increasingly strict laws and regulations on vehicle emissions lowering battery costs, and rising fuel costs all contribute to the electric vehicle market's growth. For instance,
Electric mobility is becoming more popular among governments across the world. Government regulations to phase out fossil fuel-powered vehicles, government expenditures to improve public EV charging infrastructure, and initiatives in the form of subsidies and tax refunds to encourage the adoption of EVs are all likely to contribute to market development. Governments are investing in charging infrastructures directly in public charging stations or indirectly by subsidizing private charging stations at homes and workplaces. Many nations are seeking to adopt electric mobility, but as new vehicles join the market, charging infrastructures remain a significant concern.
Due to various advancements in battery technology and the application of cutting-edge technologies, such as ADAS, AI, IoT, and others, the market is expanding. Major corporations are investing much in delivering their products with the most up-to-date leading technologies, improving OEM competition, and supporting market expansion. For instance,
Global automakers intend to spend more than USD 500 billion on electric vehicles and batteries by 2030, increasing investments aimed at weaning car buyers away from fossil fuels and meeting increasingly stringent decarbonization targets. Carmakers plan to spend USD 515 billion over the next five to ten years on developing and manufacturing new battery-powered vehicles and transitioning away from combustion engines. Volkswagen is responsible for USD 122 billion, nearly half of European investments. Chinese automakers have invested USD 124.5 billion, roughly 66% of Asia's total investments.
Moreover, heavy investments from automakers are expected to cater to the growing demand for EVs and play a significant role in the evolution of the electric vehicle market. OEMs offer electric vehicles in different segments, ranging from hatchbacks such as Nissan Leaf to high-end sedans like Tesla Model 3. For instance:
In addition, the growing sensitivity of various governments toward a cleaner environment is expected to increase the demand for zero-emission vehicles during the forecast period. Developed nations such as United States, Germany, and United Kingdom are actively promoting using electric cars to reduce emissions, which is expected to grow electric vehicle sales.
The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country already includes plans to phase out diesel fuel, which runs the current commercial vehicle generation, such as trucks. The government is planning to ban diesel and petrol vehicles entirely by 2040.
China is a crucial player in the global electric bus market and is anticipated to sustain its dominance during the forecast period. The keen focus on public transit electrification with prevalent subsidies and national regulations is a significant factor contributing to China's high share in the global electric bus market. The Chinese government is enthusiastic about electric vehicles. In 2021, around 2.9 million new battery electric vehicles (BEV) were sold in China. The central government's policies include:
Many provincial governments also provide preferential access to license plates and other incentives for electric vehicles. These policies aim to clean up the air in China's cities, reduce China's oil import bills, and position China for global leadership in a strategic industry.
Furthermore, generous subsidies and tight regulations drive most of the growth. Electric vehicles are exempt from license-plate lotteries and auctions in some Chinese cities, which still play an instrumental role in promoting EVs. After a successful pilot program in selected cities, the Chinese government introduced green license plates for new energy vehicles (NEVs) across the country last year.
BYD, BAIC, Chery, SAIC, and others are some of the key regional players in the Asia-Pacific electric vehicle market and are focusing on developing new products.
However, the EV revolution comes at its own dirty cost. Nickel, lithium, and cobalt, used in today's batteries, are in high demand. These minerals' prices are skyrocketing. The EV boom promises profits for the countries where these elements are buried. China now dominates mining activities for EV battery materials in these countries and pledged to be carbon neutral by 2060. It requires nearly 90% of its vehicles to be fully electric by 2035 to meet its target. The extraction, however, leaves deep scars on the landscape. Across multiple Indonesian islands, it disrupted local environments and traditional ways of life for local communities, seeing their lands transformed.
The market is moderately consolidated due to the presence of significant players. Major players in the electric vehicle market are Toyota Motor Corporation, Tesla Motors Inc., Volkswagen AG, Honda Motor Company Ltd, General Motors Group, Hyundai Kia Automotive Group, and others.
The key players are collaborating with other players and are investing in new technologies and products to gain significant market share. For instance: