市場調査レポート
商品コード
1189913
自動車用ベアリング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Bearings Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車用ベアリング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用ベアリングの世界市場は、予測期間である2020年~2025年の間にCAGR4%超を記録すると予想されています。
従来のハッチバックでは、平均約60個のベアリングが取り付けられており、セダンやSUVの場合はさらに数が増えます。また、ベアリングは車両に大きな重量を加えるため、OEMは軽量化に向けて継続的に取り組んでいます。
市場成長の主な要因としては、厳しい環境保護庁(EPA)規制や企業別平均燃費規制(CAFE)の制定、軽量車両の重視、欧州地域での商用車需要および販売の増加、アジア太平洋地域を中心とした自動車生産および販売の増加が挙げられます。ただし、米国を中心としたアルミニウム価格の上昇は、同国における市場の成長を阻害する可能性があります。
地域別では、2019年にアジア太平洋が調査した市場を独占し、市場全体の47%以上を占めています。この主な理由は、同地域、特にインド、日本、東南アジア諸国における自動車の生産と販売の増加です。
自動車用転がり軸受の世界市場は、予測期間中に5.39%のCAGRで推移すると予想されています。
円錐ローラー、針状ローラー、球面ローラー、円筒/ストレートローラーなどが、自動車用転がり軸受の主な種類です。これらの軸受は、主にエンジン、トランスミッション、ホイール(ホイール軸受用の針状ころを除く)などの車両システムに広く導入されています。
2017年から2018年にかけて、SKF、NSK、Schaeffler、JTEKTなどの大手軸受メーカーは、自動車業界の需要増に対応するため、転動体軸受の生産設備の拡張に関する投資計画を発表しました。上記のメーカーは、主にアジア太平洋地域、特に日本、インド、韓国、ベトナム、マレーシア、中国などの国々で転がり軸受の生産設備を拡張しています。円錐ローラーベアリングとニードルローラーベアリングは、前述のメーカーの主要な生産計画として確認されています。
自動車用転がり軸受セグメントの競争が激化しているため、軸受メーカーは転動体軸受製品の改良に注力しています。したがって、2018年、自動車業界では、新しい転動体軸受の開発が数多く見られました。例えば、2018年4月、シェフラーは、アンギュラーローラーユニット(ARU)と呼ばれる低フリクションの新しいトランスミッション用軸受を開発しました。2018年3月には、NSKがピックアップトラックや大型SUV、商用車といった車両向けのハブシャフト付き2.5世代高性能テーパーローラーハブユニット軸受を開発しました。
自動車用ベアリング市場では、アジア太平洋地域が市場を席巻しており、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されています。
アジア太平洋地域では、中国が市場を独占し、日本、インドがそれに続いています。中国経済は成長を続けており、中産階級の消費者の可処分所得も増加しています。このことは、自動車需要の拡大にプラスに作用しています。過去5年間、同国の低い生産コストのおかげで、自動車生産に対する需要は劇的に上昇しました。さらに、2016年の24,376,902台に対して、2017年には24,961,948台の乗用車が中国で販売されました。同国の自動車販売台数の増加は、ブレーキシステム市場を活性化させ、生産需要を生み出すと期待されています。
しかし、2018年には、貿易摩擦と消費者心理の揺らぎにより、同国の自動車販売台数が3%減少し、市場の成長を阻害しました。さらに、業界の専門家は、2019年の自動車販売台数はさらに減少すると予測しています。これを克服するために、政府は自動車の販売を増加させるための数々の施策を発表しており、これが市場の成長を促進すると予想されます。
インドでは、2018年、モンスーンの不順、祝祭需要の不振、燃料費や保険料の高騰により、自動車販売台数が減少しました。しかし、政府のMake in India構想により、自動車部品メーカーは、投資や新製品の発売、またはM&Aにより、同国への投資を進めています。例えば、ABC Bearing LimitedはTimken India Limitedと合併する予定です。この合併により、両社はより大きな製品ポートフォリオを実現し、新しい国内および輸出市場にアクセスし、市場シェアを拡大し、規模の経済を高めることができるようになります。
自動車用ベアリングの世界市場は、JTEKT、NTN、NSK、Schaeffler AGなどの主要企業で構成されています。その他は、ARB Bearingsのような新興国の国内企業で構成されています。
また、アジア諸国での合弁事業や生産拡大により、市場競争は激しくなっています。
The global automotive bearings market is expected to register a CAGR of over 4% during the forecast period, 2020 - 2025.
In a traditional hatchback, an average of about 60 bearings are fitted, while the number goes up in the case of sedans and SUVs. Additionally, bearings add significant weight to the vehicle and as a result, OEMs are working continually toward building lighter units.
Some of the major factors driving the growth of the market are the enactment of the stringent Environment Protection Agency (EPA) regulations and Corporate Average Fuel Economy (CAFE) standards, a focus on lightweight vehicles, the increase in the commercial vehicle demand and sales in the European region, and the rise in automobile production and sales, especially in Asia-Pacific. However, the rise in aluminum prices, especially in United States, may hinder the growth of the market in the country.
Regionally, in 2019, Asia-Pacific dominated the market studied and accounted for over 47% of the total market. The prime reason for this was the rise in production and sales of automobiles in the region, especially in India, Japan, and Southeast Asian countries.
The global automotive rolling element bearings segment is expected to project a CAGR of 5.39%, during the forecast period.
Tapered roller, needle roller, spherical roller, and cylindrical/straight roller are the major types of automotive rolling element bearings. These bearings have been widely deployed in vehicle systems, predominantly in the engine, transmission, and wheels (excluding needle rollers for wheel bearings).
During 2017-2018, major bearing manufacturers, like SKF, NSK, Schaeffler, and JTEKT, announced their investment plans regarding expansion of their rolling element bearings production facilities, to meet the growing demand in the automotive industry. The above-mentioned manufacturers have expanded their rolling element bearing production facilities, majorly in the Asia-Pacific region, and especially in countries, like Japan, India, South Korea, Vietnam, Malaysia, and China. Tapered and needle roller bearings are identified as the major production plans of the aforementioned players.
Owing to the growing competition in the automotive rolling bearings segment, bearing manufacturers have focused on improving their rolling element bearing products. Thus, in 2018, the automotive industry has seen numerous developments of new rolling element bearings. For instance, in April 2018, Schaeffler developed a new transmission bearing with low friction, known as an angular roller unit (ARU). In March 2018, NSK developed a 2.5-generation high-performance taper-roller hub unit bearing with a hub shaft for vehicles, like pickup trucks, large SUVs, and commercial vehicles.
In the automotive bearings market, Asia-Pacific dominated the market and is expected to witness the highest growth rate during the forecast period.
In the Asia-Pacific region, China dominated the market, followed by Japan and India. The Chinese economy is growing, and the disposable income of middle-class consumers is also increasing. This, in turn, reflects positively on the growing demand for vehicles. Over the past five years, owing to the low production costs in the country, the demand for vehicle production has gone up drastically. Additionally, in 2017, 24,961,948 units of passenger vehicles were sold in China, compared to 24,376,902 units in 2016. The increased sales of the vehicles in the country are expected to give rise to the brake system market, creating demand for production.
However, in 2018, the country witnessed a decline in vehicle sales by 3%, owing to trade tensions and shaky consumer confidence, which hindered the growth of the market. Furthermore, industry experts predict a further decline in vehicle sales in 2019. To overcome the same, the government has unveiled numerous measures to increase sales of cars, which is expected to drive the growth of the market.
In India, in 2018, vehicle sales declined, owing to an uneven monsoon, poor festive demand, and high fuel and insurance costs. However, owing to the government's Make in India initiative, automotive component manufacturers are investing in the country, by either investing or launching a new product, or through mergers and acquisitions. For instance, ABC Bearing Limited is merging with Timken India Limited. This merger will help both the companies to achieve a larger product portfolio, access new domestic and export markets, and increase market share and economies of scale.
The global automotive bearings market constitutes major companies, such as JTEKT, NTN, NSK, and Schaeffler AG. The others category comprises domestic companies in emerging markets, like ARB Bearings.
The market is highly competitive, owing to the numerous joint ventures and production expansion activities in Asian countries.