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市場調査レポート
商品コード
625952

自動車用ガラスの世界市場:成長率、動向および予測

Automotive Glass Market - Growth, Trends, and Forecast (2019 - 2024)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.68円
自動車用ガラスの世界市場:成長率、動向および予測
出版日: 2019年06月01日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車分野の需要が年々増加するにつれて、自動車製造に使用される部品は自動的に消費されることが予想されます。市場は2023年の予測期間まで約7%のCAGRで成貯する見通しです。主なメーカーには、旭硝子、Benson Auto Glass、Saint-Gobainなどがあります。

当レポートでは、世界の自動車用ガラス市場について分析し、製品の概要や市場の基本構造、主な市場促進・抑制要因、市場規模の動向見通し (今後6年間分)、種類別・アプリケーション別・車種別・地域別の詳細動向、市場競争の動き、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の一般的な前提条件

第2章 調査方法

  • イントロダクション
  • 分析方法論

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要と技術動向

  • 現在の市場シナリオ
  • 技術動向
  • ポーターのファイブフォース分析
    • サプライヤーの交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争相手

第5章 市場のダイナミクス

  • 成長要因
    • 車両生産および販売台数の増加
    • サンルーフと最新のサイドウィンドウスタイルの導入
  • 阻害要因
    • 乗員の命を守るには脆弱なガラス市場
  • 市場機会
    • スマートガラス開発における研究開発

第6章 市場セグメンテーション:種類別

  • レギュラーガラス
  • スマートガラス

第7章 市場セグメンテーション:アプリケーション別

  • サンルーフ
  • サイドビューミラー
  • フロントガラス(フロントおよびリア)
  • サイドウィンドウ(フロントおよびリア)
  • その他

第8章 市場セグメンテーション:車種別

  • 乗用車
    • 四輪車
    • 二輪車
    • 三輪車
  • 商用車

第9章 市場セグメンテーション:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イラン
    • 南アフリカ
    • その他

第10章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 市場シェア分析

第11章 会社概要

  • 旭硝子
  • Benson Auto Glass
  • Carlex Glass
  • Fuyao Glass Industry Group
  • 日立化成
  • マグナインターナショナル
  • Magna International
  • PGW
  • Polytronix Glass
  • Saint-Gobain
  • Saint-Gobain

第12章 市場の将来展望

第13章 免責事項

目次
Product Code: 52184

Market Overview

The global automotive glass market is expected to register a CAGR of around 7%, during the forecast period, 2019-2024.

With the increase in the demand in the automobile sector year after year, the components used to build a vehicle are expected to be automatically consumed more. The growth in the market is primarily driven by the increasing tilt angle in windshields for greater viewing angles as well as the growing demand for sunroofs. The increasing casualty rates in automobile accidents, globally, has brought into focus the automobile safety. This also has emerged as a driver for the automotive glass market, as automobile manufacturers are pushing the OEMs to manufacture glass with much higher safety standards for all vehicle segments.

Technological advancement in the automotive industry would help in the maximum fuel efficiency and safety to the passengers. This, in turn, has influenced the manufacturers towards extensive R&D, which is expected to fuel automotive glass market growth. Lightweight properties, along with better security are the key factors stimulating product penetration in the industry. North American and European markets are the market leaders and are improvising the technology in the automotive glass sector, such as the smart glass. Smart glass products featuring value-added functions such as improving driving efficiency, comfort and safety through head-up displays (HUDs) is also a factor driving the market. The main players in this market include Asahi Glass, Fuyao, Benson Auto Glass, Saint-Gobain, and others.

Scope of the Report

The global automotive glass market has been segmented by type, application type, vehicle type, and geography.

Key Market Trends

Increasing Application of Glass in Automobiles

Increasing usage of sunroof glass particularly in high-end vehicles is anticipated to have a positive impact on the automotive glass market growth. Nowadays consumers are showing a preference towards a sunroof in the car, which has lead to an increase in the utilization of glass. Installation of the sunroof is now not only limited to the luxury car segment but has also been moved to the other segments by car manufacturers like Honda and Toyota. In addition, advancements in vehicle design have led to an increase in the size of the windshield and side windows, thereby leading to the overall industry development.

Smart glass is forecasted as the future of the automotive industry. Most of the research has been directed at improving and making smart glass applicable to mainstream vehicles. It can be used to provide a head-up display in the automobiles just like in the glass cockpit of a helicopter. This makes accessibility of all controls much more comfortable and also enhances the ambiance of the vehicle. Manufacturers like Mercedes and Volvo are putting a lot of efforts to make this into a reality in automobiles.

Asia Pacific - Expected to be the Fastest Growing Region

Asia-Pacific countries, like China and India, are forecasted to be the fastest growing markets in the automotive glass market. Some of the major factors driving the growth of the market are a rise in sales of passenger cars in ASEAN countries, increasing sales of luxury cars in China and India, and growing demand for and preference for a sunroof in the vehicles (aftermarket segment, especially for low-cost vehicles). China, despite a struggling economy (for last few years), is expected to continue to be the driver of the market with Japan being the hub of technology in the automotive sector is driving the growth of Asian car segment. Some of the other rising markets in the Asian region are Vietnam, Indonesia, and the Philippines.

Competitive Landscape

The automotive glass market is a consolidated one. The top 6 global players account for almost 75% of the total market share. The major companies in the automotive glass market include Asahi Glass Co., Fuyao, Nippon Sheet Glass, Saint-Gobain and Xinyi. Mergers and acquisitions and partnerships with regional automobile manufacturers are some of the dynamics shaping the competitive landscape of this market.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
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  • 3 months of analyst support

Table of Contents

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Regular Glass
    • 5.1.2 Smart Glass
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Sunroof
    • 5.2.2 Rear View Mirrors
    • 5.2.3 Windshield
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Vehicles
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Asahi Glass Co.
    • 6.2.2 Nippon Sheet Glass
    • 6.2.3 Fuyao Group
    • 6.2.4 Xinyi Glass
    • 6.2.5 Saint Gobain
    • 6.2.6 Guardian Automotive
    • 6.2.7 Webasto
    • 6.2.8 Benson Auto Glass
    • 6.2.9 Carlex Glass
    • 6.2.10 Magna International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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