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市場調査レポート
商品コード
1189904
自動車エアバッグインフレーター市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Airbag Inflator Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車エアバッグインフレーター市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車エアバッグインフレーターの世界市場は、2021年に142億1000万米ドル、2027年には182億8000万米ドルに達し、予測期間(2022-2027年)のCAGRは3.76%と予測されています。
パンデミックCOVID-19が発生した際、世界の主要経済圏が閉鎖に追い込まれ、経済活動が停止したため、サプライチェーンに混乱が生じ、市場は大きな打撃を受けました。社会的な距離を置き、ウイルスの蔓延を防ぐため、すべての製造装置やOEM工場が生産を停止しました。乗用車の需要も激減しました。しかし、経済が徐々に開放されるにつれて需要は回復し、中国やインドなどの市場では、消費者の嗜好が公共交通機関から自家用車へと変化したため、乗用車の需要が大幅に増加しました。この動向は予測期間中も続くと思われます。
長期的には、自動車の安全性に関する規制要件の高まりと、顧客の安全性に対する意識の高まりが、自動車エアバッグインフレーター市場を牽引しています。
さらに、サイドインパクトエアバッグやカーテンエアバッグの普及率の上昇、自動車生産台数の増加、自動車1台あたりのバッグの導入量増加が、自動車エアバッグインフレーター市場の成長を促進する主な要因となっています。
しかし、アジア太平洋地域は、自動車産業において高いCAGRで推移すると予想されるインドや中国などの国から、予測期間の終わりまでに市場をリードすることが期待される
火工品では、固体推進剤(通常は酸化剤と混合された化学物質であるアジ化ナトリウム)が制御された速度で燃焼し、ガス(主に窒素ガス)を発生させます。そして、20分の1秒以下でエアバッグを膨らませます。衝突の瞬間、火工品エアバッグはハイブリッドインフレーターエアバッグに比べ、より早く展開することができます。このため、火工品インフレーターは、運転席用エアバッグ、助手席用エアバッグ、サイドエアバッグなどの車両前面用エアバッグに主に搭載されています。
世界各国の政府が前席エアバッグの搭載を義務化していることもあり、火工品エアバッグは予測期間中に高い需要が見込まれます。
火工品には、ハイブリッドインフレーターに比べて小型・軽量という利点があるため、OEMは火工品をエアバッグに使用することを希望しています。
Takataは現在、史上最大の自動車リコールに関与しています。Takataは、「エアバッグが爆発し、運転手と助手席乗員の顔や体に破片が飛び散る可能性がある」として、すでに12の自動車ブランドで4000万台をリコールしています。その大きな原因の一つとして、インフレーターに使用される火工品の設計に欠陥があることが検出されました。2018年4月、タカタは米国市場5位のエアバッグサプライヤー、キー・セイフティ・システムズ(KSS)に買収され、Joyson Safety Systemsに社名変更されました。
さらに、火工品インフレーターの廃棄にはアジ化ナトリウムが含まれるため、毒性があることが判明しました。そのため、エアバッグメーカー各社は、有毒な推進剤の代わりになるものを提供しようと努力してきました。例えば、Hellaはアジ化物を含まない燃料を推進剤としたエアバッグを設計しています。これらは窒素ガスだけでなく、CO2(~20%)や水蒸気(~25%)も放出します。
予測期間中、火工品セグメントは引き続き成長すると予想され、技術の進歩に伴い、最も高い成長率を示すと見られています。
アジア太平洋地域における乗用車・商用車の先進安全技術の成長は、安全性や快適性に対する消費者の嗜好の高まり、中級車におけるサイド・カーテンエアバッグの普及、プレミアムカーや高級車に対する需要の高まりが主な要因となっています。さらに、乗客の安全確保に向けた政府の取り組みや、システムおよび部品コストの低下も、予測期間中のエアバッグ用インフレーター需要を後押ししていると考えられます。
中国は世界最大の自動車市場の1つであり、2020年には2017万台以上の乗用車が国内で販売され、2019年と比較して年間5.89%の販売減を記録しています。パンデミックにもかかわらず、中国は依然として世界最大の自動車販売国の1つです。
インドは、乗用車への高度な安全機能と運転支援機能の実装が徐々に行われている新興国です。インドは、多くの新製品の発売とともに、電気、自律、人工知能指向の自動車産業に徐々に踏み込んでいるため、エアバッグインフレーター市場の潜在力と機会を有しています。例えば、次のようなものです。
安全な車への要求が高まる中、アジア太平洋地域のエアバッグ用インフレーター市場は、予測期間中に拡大すると予想されます。
自動車エアバッグインフレーター市場はかなり集約されており、大手企業が世界市場の65%以上を占めています。
市場の著名なプレーヤーには、Autoliv Inc.、Joyson Safety Systems、ZF Friedrichshafen AG、Toyoda Gosei、Ashimori Industry;Co, Ltd.が含まれます。
The Global Automotive Airbag Inflator market is valued at USD 14.21 Billion in 2021 and is expected to reach USD 18.28 Billion by 2027 registering a CAGR of 3.76%, during the forecast period, (2022-2027).
During the outbreak of pandemic COVID-19, the market was hit adversely because of the disruptions caused in the supply chain as several major economies of the world were forced into lockdown and economic activities were halted during this period. All the manufacturing units and OEM plants stopped their production to adhere the social distancing norms and restrict the spread of virus. The demand for passenger vehicles also fell drastically during this period. Yet with the gradual opening up of economies the demand returned to the market and markets like China and India witnessed huge demand for passenger cars as the consumer preference changed from public transport to personal vehicles. The trend is expected to continue during the forecast period.
Over the long term, Increasing regulatory requirements regarding vehicle safety and rising awareness about customer safety, globally, are driving the automotive airbag inflator market.
Furthermore, the increase in the penetration of side-impact and curtain airbags, and vehicle production, the introduction of more bags per car, are the major factors that drive the growth of the automotive airbag inflator market.
However, Asia-Pacific is expected to lead the market by the end of forecast period, because of countries, like India and China are anticipated to record high CAGR in the automotive industry
In a pyrotechnic inflator, solid propellant (typically a chemical material - sodium azide mixed with oxidizers) burns at a controlled rate to produce gas (majorly nitrogen gas). This, in turn, inflates the airbag in less than one-twentieth (1/20) of a second. At the moment of a crash, the deployment of a pyrotechnic inflator airbag is faster, as compared to that of a hybrid inflator airbag. Thus, pyrotechnic inflators have been majorly deployed in the vehicle's frontal airbags, such as driver airbags, passenger airbags, and side airbags.
With governments around the world making frontal airbags compulsory, Pyrotechnic airbags are expected to see high demand during the forecasted period.
Pyrotechnic inflators have an added advantage of small size and low weight compared to that of hybrid inflators which is attracting OEMs to use them for airbags.
Takata is now responsible for the largest auto recall in history. Takata has already recalled 40 million vehicles across 12 vehicle brands for "Airbags that could explode and potentially send shrapnel into the face and body of both the driver and front seat passenger". One of the major reason was detected to be a flaw in pyrotechnics design which is used in the inflator. In April 2018, Takata was acquired by the fifth largest airbag supplier in United States market, Key Safety Systems (KSS), and renamed as Joyson Safety Systems.
Additionally, the disposal of pyrotechnic inflators have turned out to be toxic due to the presence of sodium azide. Thus, airbag manufacturers have been trying to provide other alternatives to replace the toxic propellant. For instance, Hella has been designing airbags with other azide-free fuels as propellants. They do not just release nitrogen gas, but also CO2 (~20%) and water vapor (~25%).
During the forecast period, the pyrotechnic segment is anticipated to continue to grow, and with technological advancements it is expected to see highest growth rate.
The growth of advanced safety in passenger cars and commercial vehicles in the Asia-Pacific region is mainly attributed to increasing consumers' preferences for safety and comfort features, increasing penetration of Side and Curtain airbags in mid-level cars, and growing demand for premium and luxury cars. Furthermore, government initiative toward passenger safety and decreasing system and component costs is estimated to fuel the demand for airbag inflators over the forecast period.
China is one of the largest automotive markets across the world, and more than 20.17 million passenger cars were sold in the country in 2020 and recorded a 5.89% of the yearly decline in sales compared to 2019. Despite the pandemic, China is still one of the largest sellers of automobiles globally.
India is an emerging economy where the implementation of advanced safety and driver assistance features in passenger cars is taking place gradually. India has a potential and opportunity for airbag inflator market as India is stepping gradually into the electric, autonomous and artificial intelligence oriented automotive industry along with many new product launches. For instance,
With increasing demand for safe cars, the market for airbag inflators over the forecast period in Asia-Pacific is expected to grow.
The automotive airbag inflator market is fairly consolidated, with the major companies capturing more than 65% of the global market studied.
Some of the prominent players in the market, includes Autoliv Inc., Joyson Safety Systems, ZF Friedrichshafen AG, Toyoda Gosei Co., Ltd., and Ashimori Industry;Co., Ltd.