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市場調査レポート
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625918

自動車用ドライブシャフト市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Drive Shaft Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用ドライブシャフト市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用ドライブシャフト市場は、2020年の市場規模が291億5,000万米ドルで、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは約4.93%を記録し、2026年には396億7,000万米ドルに達すると予想されます。

COVID-19の発生により、需要側(OEM)の工場が閉鎖され、ウイルス拡散を抑えるために人の移動が禁止されたため、その間は新車販売がほぼゼロとなり、市場のサプライチェーン全体に影響を及ぼしました。しかし、徐々に経済が開放され、市場にも需要が戻りつつあります。

全輪駆動車の販売増加、SUVの販売拡大、軽量化部品の需要増加などの動向が、今後数年間、自動車用ドライブシャフト市場を牽引すると予想されます。

中国、米国、ノルウェーなどの国々では、引き続き電気自動車の需要が高まっています。自動車メーカーは今後数年間で、より多くの電気自動車モデルを発売する予定です。現在および今後の電気自動車モデルの大半は全輪駆動(AWD)または後輪駆動(RWD)であるため、予測期間中に軽量ドライブシャフトの需要が高まると思われます。

ドライブシャフトのリコールの増加や、使用車両数の増加に伴うアフターマーケットチャネルからの要求が、市場の成長を後押ししています。例えば、2020年12月にアメリカンホンダは、米国内の約43万台のアキュラおよびホンダ車に対して2回のリコールを実施する予定です。必要に応じて、ドライブシャフトを無償で交換するとのことです。

主な市場動向

電気自動車への需要増が成長を牽引

世界レベルでは、過去3年間、電気自動車の販売台数はプラス成長を続けています。2020年の世界のEV販売台数は、乗用車市場全体が14%減少したのに対し、前年比39%増の310万台となりました。電気自動車市場を牽引しているのは中国です。中国では電気自動車の販売が急拡大しています。2020年の新エネルギー車の販売台数は約130万台で、世界のEV販売台数の41%を占め、42%の欧州に次ぐ勢いです。EVのシェアでは、中国はまだ米国を大きく引き離しています。米国では、2020年のEV販売台数はわずか2.4%に過ぎません。

電気自動車の需要が高まる中、自動車メーカーは最も効率の良い電気自動車の製造に全力を注いでいます。さらに、ドライブシャフトメーカーは、市場シェアを獲得するために、OEMに最高の製品を供給するために製品リストを更新しています。例えば、次のようなことです。

  • 2021年2月、完全電気商用車メーカーのVolta Trucksは、Volta Zeroの戦略的ドライブトレイン部品サプライヤーとしてメリトールを指名することを確認しました。この大きな購買マイルストーンは、2021年中の顧客試験用のVolta Zero車両の納入と、その約12カ月後の量産開始をサポートします。
  • 2021年3月、直感的なモーションコントロールのリーダーであるNexteer Automotiveは、電気自動車(EV)特有の要求に合わせた新しいハーフシャフト技術で、ドライブラインのポートフォリオを引き続き拡大すると発表しました。Nexteerのハーフシャフト技術は、耐久性と効率を高めながら、NVH(ノイズ、振動、ハーシュネス)性能と低質量を最適化することで、EVの課題を解決するものです。

これらの動向は、従来のICエンジン車やハイブリッド車・電気自動車に不可欠な自動車部品であるドライブシャフトの軽量化・高性能化の需要を促進するものと考えられます。

アジア太平洋地域が市場を席巻

中国やインドといった発展途上の大国があり、乗用車、商用車ともに年々需要が増加しているため、この地域の自動車需要は高い成長率を示しています。

中国の自動車生産・販売台数は、2021年1月に34.6%増加しました。COVID-19の影響から回復し、2020年以降、販売台数が増加しました。中国は、世界最大の自動車需給市場です。

インドの自動車販売台数は、BS6エンジン規制への移行により、2019年に減少しました。さらにCOVID-19による景気減速やロックダウンの影響で伸びが低下しました。しかし、インドは2019年、乗用車と商用車のカテゴリーで約399万台を販売し、ドイツを退けて第4位の自動車市場となっています。インドは2021年末には日本を追い越して第3位の自動車市場になると予想されます。

COVID-19による景気減速時に乗用車の販売台数は鈍化しました。しかし、同地域の高級車需要の影響は軽微でした。例えば

  • オーストラリアでは、2020年のAudiの販売台数は2019年に比べて1.4%増加しました。
  • 2020年の間に、中国における高級車販売台数は前年比約9%の伸びを記録しました。

自動車需要の高まりと自動車の電動化の進展が、予測期間中の市場を牽引するものと思われます。

競合情勢

GKN PLC(Melrose Industries PLC)、Yamada Manufacturing Co.Ltd.、American Axle &Manufacturing Inc.、JTEKT Corporation、Dana Incorporatedなどの大手企業が市場で大きなシェアを獲得しています。

市場の競争は中程度であり、主要なプレーヤーは主要なOEMから高い受注を割ることを続けています。例えば、2018年8月、Dana Incorporatedは、Daimler AGから新型Mercedes-Benz X-Classピックアップトラックおよび最新世代のSprinterバンにフロントおよびリアプロペラシャフトを供給するために選ばれたと発表しました。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 設計タイプ
    • ホローシャフト
    • ソリッドシャフト
  • ポジションタイプ
    • リアアクスル
    • フロントアクスル
  • 車種
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域
    • 北アメリカ
      • 米国
      • カナダ
      • その他
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • GKN PLC(Melrose Industries PLC)
    • JTEKT Corporation
    • Dana Holding Corporation
    • Hyundai Wia Corporation
    • Nexteer Automotive Group Ltd
    • Showa Corporation
    • Yamada Manufacturing CO. Ltd
    • American Axle & Manufacturing Co. Ltd
    • Wanxiang Qianchao Co. Ltd
    • NTN Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49993

The automotive driveshaft market is valued at USD 29.15 billion in 2020, and it is expected to reach USD 39.67 billion in 2026, registering a CAGR of about 4.93% during the forecast period (2021-2026).

The outbreak of COVID-19 impacted the whole supply chain for the market, as the demand-side (i.e., OEMs) plants were shut down, as the new vehicles sales were almost zero during the imposed lockdown, as the movement of people was not allowed to contain the spread of the virus. However, with the gradual opening of the economies, the demand is returning to the market.

Trends, such as the increasing sales of all-wheel-drive vehicles, growing sales of SUVs, and the increasing demand for lightweight components, are expected to drive the automotive driveshaft market in the coming years.

Countries, such as China, the United States, and Norway, are continuing to see stronger demand for electric vehicles. Automakers are planning to launch more electric vehicle models in the coming years. The majority of the present and upcoming electric vehicle models are all-wheel drives (AWD) or rear-wheel drive (RWD), which will generate the demand for lightweight driveshafts in the forecast period.

The increasing driveshaft recalls and demands from the aftermarket channel due to the growing number of vehicles in use are driving the market growth. For instance, in December 2020, American Honda will conduct two recalls for around 430,000 Acura and Honda vehicles in the United States. If needed, the company will be replacing its drive shafts for free.

Key Market Trends

Increasing Demand for Electric Vehicles Driving Growth

At the global level, the sales of electric vehicles have been growing positively over the past three years. The global sales of EVs in 2020 increased by 39% Y-o-Y to 3.1 million units, where the total passenger car market declined by 14%. China is leading the electric vehicle market. The sales of electric vehicles in China are growing at a rapid pace. Approximately 1.3 million new energy vehicles were sold in 2020, which represents 41% of the global EV sales, just behind Europe with 42% of global EV sales. China is still far ahead of the United States in EV share. In the United States, EV sales represented just 2.4% of sales in 2020.

As the demand for electric vehicles is growing, vehicle manufacturers are putting all their efforts into manufacturing the most efficient electric vehicles. Moreover, driveshaft manufacturers are updating their product list to supply the best products to the OEMs to gain market share. For instance:

  • In February 2021, Volta Trucks, the full-electric commercial vehicle manufacturer, confirmed the appointment of Meritor as the strategic drivetrain component supplier for Volta Zero. This major purchasing milestone will support the delivery of Volta Zero vehicles for customer trials during 2021 and the start of series production around 12 months later.
  • In March 2021, Nexteer Automotive, a leader in intuitive motion control, made an announcement that it continues expanding its Driveline portfolio with new Halfshaft technologies that are tailored to meet the unique demands of electric vehicles (EVs). Nexteer's Halfshaft technologies solve EV challenges by enhancing durability and efficiency while optimizing noise, vibration, and harshness (NVH) performance and low mass.

These trends are likely to drive the demand for lightweight and high-performance driveshafts, as they are indispensable automobile parts for conventional IC engine vehicles and hybrid and electric vehicles.

Asia Pacific Dominates the Market

The demand for automobiles in the region is growing at a high rate, as the region has big developing nations, like China and India, where the demand for both passenger cars and commercial vehicles is increasing yearly.

China's vehicle production and sales increased by 34.6% in January 2021. The country recovered from the impact of COVID-19, and there was an increase in sales since 2020. China is the largest automobile market worldwide in terms of demand and supply.

The automotive sales in India declined in 2019 because of the transition to BS6 engine norms. The growth further decreased due to the economic slowdown and lockdowns caused by COVID-19. However, India became the fourth-largest auto market in 2019, displacing Germany with about 3.99 million units sold in the passenger and commercial vehicles categories. India is expected to displace Japan as the third-largest auto market by the end of 2021.

The sales of passenger vehicles slowed down during the economic slowdown caused by COVID-19. However, the demand for luxury vehicles in the region had a minimal effect. For instance:

  • In Australia, Audi sales increased by 1.4% in 2020 compared to 2019.
  • During the year 2020, the luxury vehicles sales in China witnessed a growth of about 9% compared to the previous year.

The rising demand for vehicles and the growing electrification of vehicles are expected to drive the market during the forecast period.

Competitive Landscape

Some of the major players, like GKN PLC (Melrose Industries PLC), Yamada Manufacturing Co. Ltd, American Axle & Manufacturing Inc., JTEKT Corporation, and Dana Incorporated, captured significant shares in the market.

The competition in the market is medium, as major players continue to crack high orders from major OEMs. For instance, in August 2018, Dana Incorporated announced that it was selected by Daimler AG to supply front and rear propeller shafts to the all-new Mercedes-Benz X-Class pickup truck and the latest generation Sprinter van.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Design Type
    • 5.1.1 Hollow Shaft
    • 5.1.2 Solid Shaft
  • 5.2 Position Type
    • 5.2.1 Rear Axle
    • 5.2.2 Front Axle
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 GKN PLC (Melrose Industries PLC)
    • 6.2.2 JTEKT Corporation
    • 6.2.3 Dana Holding Corporation
    • 6.2.4 Hyundai Wia Corporation
    • 6.2.5 Nexteer Automotive Group Ltd
    • 6.2.6 Showa Corporation
    • 6.2.7 Yamada Manufacturing CO. Ltd
    • 6.2.8 American Axle & Manufacturing Co. Ltd
    • 6.2.9 Wanxiang Qianchao Co. Ltd
    • 6.2.10 NTN Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS