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市場調査レポート
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1190747

エンジンオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Engine Oil Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 300 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エンジンオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2021年のエンジンオイル市場は約210億リットルとなり、予測期間(2022年~2027年)には2%を超えるCAGRで推移すると予測されています。

同市場は2021年にプラス成長を遂げました。エンジンオイルは主に、さまざまな温度や圧力にさらされるエンジンの磨耗や損傷に対する潤滑のために使用されます。エンジンオイルは、自動車、産業用途、大型機器など、さまざまな産業で使用されています。OICAによると、2021年1~9月の全世界の自動車生産台数は、2020年比で9%増加しました。

主なハイライト

  • 中期的には、近年の高性能潤滑油の世界の使用量の増加が市場を牽引しており、この傾向は調査期間中も継続すると思われます。
  • 一方、エンジンオイル市場の成長を制限する要因としては、エンジンオイルの排出間隔の長期化や電気自動車(EV)の潜在的な影響などがあり、これらはエンジンオイルの需要にマイナスの影響を及ぼすと考えられています。
  • アジア太平洋地域が市場をリードし、北米、欧州がそれに続き、中国、インド、米国、ロシアなどが最も多く消費しています。

主な市場動向

自動車およびその他輸送機器セグメントが市場を独占

  • エンジンオイルは、内燃機関の潤滑に広く使用されており、75~90%の基油と10~25%の添加剤で構成され、世界中の自動車やその他の輸送分野で主に使用されています。
  • エンジンオイルを使用する主な利点は、摩耗や損傷の低減、腐食防止、エンジンのスムーズな動作です。エンジンオイルは、可動部品の間に薄い膜を形成して熱伝達を促進し、部品が接触する際の緊張を緩和することで機能します。
  • OICAのデータによると、2021年1~9月の世界の自動車生産台数は、2020年1~9月の52,146,292台に対し57,262,777台を記録しています。
  • 2021年通年の世界の自動車販売台数は、世界のほとんどの主要地域でやや増加しました。販売台数が6.6%増の2,100万台超となった中国は、引き続き世界最大かつ最も好調な主要単一国自動車市場を維持しました。
  • インドの自動車販売台数は、自動車市場全体は依然として小さいもの、27%という速いペースで拡大しました。2021年、日本と欧州の乗用車新車登録台数は減少し、ロシア、米国、ブラジルの軽自動車市場はわずかながら成長しました。
  • その結果、前述の要因が将来的にエンジンオイル市場に実質的な有益な影響を及ぼすと予測されます。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • 世界市場の大半を占めているのはアジア太平洋地域です。例えば、中国のSAIC Motorsが所有し、タイのCharoen Pokphand Groupと提携して設立した英国のブランドであるMGは、初のピックアップトラックである「Extender」でタイをターゲットにしており、予測期間中にこの地域のエンジンオイル消費量が増加すると予想されます。
  • ドイツ自動車工業会によると、中国の自動車年間販売台数は2021年に21,090,200台に達し、世界最大の市場となっています。
  • 2021年のインドの自動車新車販売台数は、2020年の2,435,100台から26.7%増の3,082,400台となり、世界的に見ても成長率が高い大型市場の1つであることがわかる。2019年にインドの自動車販売台数が増加したとはいえ、2018年、2017年に比べておよそ10%低い市場でした。
  • 2021年のインドネシア、タイ、マレーシア、ベトナム、フィリピン、シンガポールの自動車新車販売台数は、2020年比14%増の279万台に達し、中でもインドネシアは67%増でリードしています。
  • その結果、前述の要因は、同地域の近未来におけるエンジンオイル市場に大きな影響を及ぼすと予測されます。

競合情勢

エンジンオイル市場は、非常に細分化されています。主な競合企業には、Total Energies、Exxon Mobile Corporation、BP PLC、Shell PLC、China National Petroleum Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 高性能潤滑油の採用拡大
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 電気自動車(EV)の将来的な影響度は低い
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い
  • 規制政策分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 発電所
    • 自動車・その他輸送機器
    • 重機
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • フィリピン
      • インドネシア
      • マレーシア
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • カタール
      • アラブ首長国連邦
      • トルコ
      • その他の中東地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • モロッコ
      • ナイジェリア
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、提携、契約
  • 市場ランキング分析
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Bharat Petroleum Corporation Limited
    • BP PLC
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petrochemical Corporation
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazpromneft-Lubricants Ltd
    • Gulf Oil Lubricants India Ltd
    • HPCL
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • ENEOS Corporation
    • LukOIL
    • Motul
    • Petrobras
    • PETRONAS Lubricants International
    • Phillips 66 Company
    • PT Pertamina Lubricants
    • Repsol
    • Shell PLC
    • SK Lubricants Co. Ltd
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56970

The engine oil market was valued at around 21,000 million liters in 2021, and the market is projected to register a CAGR of greater than 2% during the forecast period (2022-2027).

The market witnessed positive growth in 2021. Engine oils are mainly used for lubrication against wear and tear in engines that are exposed to different temperatures and pressures. Engine oils are used in various industries such as automotive, industrial usage, and heavy-duty equipment. According to the OICA, the total automotive production across the globe increased by 9% in the first nine months of 2021 compared to 2020.

Key Highlights

  • Over the medium term, the market has been driven by rising global usage of high-performance lubricants in recent years, and this trend is likely to continue throughout the study period.
  • On the other hand, factors limiting the growth of the engine oil market include prolonged engine oil drain intervals and the potential effect of electric vehicles (EVs), which will have a negative influence on demand for engine oil.
  • The Asia-Pacific region led the market, followed by North America and Europe, with China, India, United States, and Russia, among others, consuming the most.

Key Market Trends

The Automotive and Other Transportation Segment Dominated the Market

  • Engine oils are widely used to lubricate internal combustion engines and are composed of 75-90% base oils, and 10-25% additives are mostly used in automotive and other transport segments across the world.
  • The major advantages of using engine oil are wear and tear reduction, corrosion protection, and engine's smooth operation. They function by creating a thin film between the moving parts for enhancing heat transfer and reducing tension during the contact of parts.
  • According to the OICA data, the global production of automotive vehicles in the first nine months of 2021 has recorded 57,262,777 units compared to 52,146,292 units in the first nine months of 2020.
  • Global automobile sales were somewhat higher in most major regions of the world in the full year of 2021. With sales increased 6.6% to more than 21 million cars, China remained the world's largest and best-performing major single-country auto market.
  • Car sales in India expanded at a quicker rate of 27%, although the entire vehicle market remained tiny. In 2021, new passenger car registrations in Japan and Europe were lower, while the market for light vehicles in Russia, United States, and Brazil grew marginally.
  • As a result, the aforementioned factors are anticipated to have a substantial beneficial influence on the engine oil market in the future years.

The Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region controlled the majority of the worldwide market share. For instance, MG, a British brand owned by China's SAIC Motors and created in partnership with Thailand's Charoen Pokphand Group, is targeting Thailand with its first-ever pickup truck, the "Extender," which is expected to boost engine oil consumption in the area over the projection period.
  • China's annual automobile sales reached 21,090,200 units in 2021, according to the German Association of the Automotive Industry, making it the world's largest market.
  • In 2021, India's new automobile sales grew by 26.7% to 3,082,400 vehicles, up from 2,435,100 in 2020, making it one of the large worldwide markets that grew at a faster rate. Even though automobile sales in India increased in 2019, the market was still roughly 10% lower than in 2018 and 2017.
  • In 2021, new automobile sales in Indonesia, Thailand, Malaysia, Vietnam, the Philippines, and Singapore reached 2.79 million cars, up 14% from 2020, with Indonesia leading the way with a 67 % increase.
  • As a result, the aforementioned factors are projected to have a substantial influence on the engine oil market in the approaching years in the region.

Competitive Landscape

The engine oil market is highly fragmented in nature. Key players in the market include Total Energies, Exxon Mobile Corporation, BP PLC, Shell PLC, and China National Petroleum Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Adoption of High-performance Lubricants
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Modest Impact of Electric Vehicles (EVs) in the Future
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Regulatory Policy Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Power Generation
    • 5.1.2 Automotive and Other Transportation
    • 5.1.3 Heavy Equipment
    • 5.1.4 Other End-user Industries
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Philippines
      • 5.2.1.6 Indonesia
      • 5.2.1.7 Malaysia
      • 5.2.1.8 Thailand
      • 5.2.1.9 Vietnam
      • 5.2.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Mexico
      • 5.2.2.3 Canada
      • 5.2.2.4 Rest of North America
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United kingdom
      • 5.2.3.3 France
      • 5.2.3.4 Italy
      • 5.2.3.5 Russia
      • 5.2.3.6 Spain
      • 5.2.3.7 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Colombia
      • 5.2.4.4 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 Qatar
      • 5.2.5.3 United Arab Emirates
      • 5.2.5.4 Turkey
      • 5.2.5.5 Rest of the Middle-East
    • 5.2.6 Africa
      • 5.2.6.1 South Africa
      • 5.2.6.2 Egypt
      • 5.2.6.3 Morocco
      • 5.2.6.4 Nigeria
      • 5.2.6.5 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bharat Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.2 BP PLC
    • 6.4.3 Chevron Corporation
    • 6.4.4 China National Petroleum Corporation
    • 6.4.5 China Petrochemical Corporation
    • 6.4.6 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.7 FUCHS
    • 6.4.8 Gazpromneft - Lubricants Ltd
    • 6.4.9 Gulf Oil Lubricants India Ltd
    • 6.4.10 HPCL
    • 6.4.11 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 6.4.12 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.13 ENEOS Corporation
    • 6.4.14 LUKOIL
    • 6.4.15 Motul
    • 6.4.16 Petrobras
    • 6.4.17 PETRONAS Lubricants International
    • 6.4.18 Phillips 66 Company
    • 6.4.19 PT Pertamina Lubricants
    • 6.4.20 Repsol
    • 6.4.21 Shell PLC
    • 6.4.22 SK Lubricants Co. Ltd
    • 6.4.23 TotalEnergies
    • 6.4.24 Valvoline Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS