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市場調査レポート
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1189819

アンチエイジング市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Anti-Aging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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アンチエイジング市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アンチエイジング市場は、2020年に約441億2,400万米ドルとなり、2026年に640億4,300万米ドルの収益が見込まれ、予測期間のCAGRは6.1%で推移すると予想されます。

COVID-19の世界の大流行は、ヘルスケア産業のあらゆる面に大きな影響を与えています。Aesthetic Plastic Surgery 2020に掲載された調査記事によると、2018年の美容整形手術は1770万件で、2017年から2%増加し、美容整形手術の増加傾向が浮き彫りになりました。しかし、米国でCOVID-19が大流行した時期(3月中旬~6月中旬)には、2020年の美容整形件数はゼロに等しいほど少なかったそうです。また、アモーレパシフィック研究所が行った調査では、今回のパンデミック時に最も重要なフェイスマスクの着用が肌への悪影響につながり、フェイスマスクで覆われた肌は、肌の特性に一定の変化があるため、特に慎重に扱うべきと示唆されています。しかし、COVID-19患者の医療インフラを確保するため、ほとんどの選択手術が延期されています。このように、現在のパンデミックはアンチエイジング市場に直接的・間接的な影響を及ぼすと予想されます。

世界中の人々の生活水準と所得の向上に伴い、アンチエイジングソリューションに対する消費者の需要が高まっていることが、調査対象市場の成長を促す主な要因となっています。国連の世界人口展望2019年版レポートによると、40~59歳の範囲内の総人口は2019年に約17,83,309人であり、2030年までに20,46,991人に達すると予測されています。この年齢層の人口は、予防的な高齢化ソリューションを採用すると予想されます。同様に、国際形成外科学会(ISPAS)レポート2019によると、2019年に世界で51~64歳の合計1,582,296人がボツリヌス毒素の施術を受けたとされています。

さらに、技術の進歩や、安全性が高く効率的なスキンケアソリューションの革新のための主要プレイヤーによる研究開発活動への投資の増加は、アンチエイジング市場を世界的に推進することが期待されます。このように、アンチエイジングソリューションに対する認識と採用が進んでいることから、予測期間中はアンチエイジング機器と美容整形手術の潜在的な市場が存在すると考えられます。しかし、機器に対する厳しい規制政策や一部の人々における社会的スティグマが、予測期間中の市場成長の妨げになることが予想されます。

主な市場動向

抗ストレッチマークおよび抗シワ製品が予測期間中に大幅な成長を遂げると予測される

ストレッチマークは、皮膚が急激に伸びたり縮んだりすることで発生します。急激な変化により、皮膚を支えるコラーゲンやエラスチンが破裂します。ストレッチマークは、加齢が主な要因です。また、急激な体重の増減や妊娠も、妊娠線につながる最も一般的な理由です。特に高齢者の間で肥満が増加していることから、ストレッチマーク対策製品の需要が高まっていること、大手企業がストレッチマーク治療のための高度な機器や製品の発売に力を入れていることが、このセグメントの成長を後押しすると予測されます。例えば、2018年1月には、ニューヨークを拠点とする妊娠ブランド「Hatch」が、潤いを与え、妊娠線を最小限に抑えるベリーマスクを発売しました。2019年11月には、米国のモデルであるホープ・スミスが自身のスキンケアブランド「MUTHA」を立ち上げ、妊婦の妊娠線治療に役立つ2つの製品を発表しました。

COVID-19の流行は、アンチエイジング治療を受ける患者がSARS-CoV2ウイルス感染にさらされるリスクを最小限に抑える目的とともに、美容・美容施術のほとんどが選択的とみなされ、COVID-19患者の治療における病院のリソースを確保するために延期されたため、研究セグメントに若干影響を与えると予測されます。しかし、COVID-19感染症の治療に数種類の抗老化剤を使用する研究は、少数の研究者によって行われています。例えば、Aging 2020に掲載された研究論文によると、ラパマイシンやドキシサイクリンなどの抗老化薬は、ウイルスの複製を阻害することでタンパク質合成を抑制できるため、COVID-19感染の治療薬として提案されています。

一方、抗シワ製品も、製品の入手性に関する意識の高まりと高齢者人口の増加により、顕著な成長率を示すと予想されます。例えば、ソフウェーブメディカルは2020年11月に次世代型ソフウェーブシステムのCEマークを取得し、欧州連合における小じわの治療への使用が承認されました。したがって、前述のすべての要因によって、市場は予測期間中に大きく成長することが期待されます。

予測期間中、北米がアンチエイジング市場で最大のシェアを占めると予想される

北米のアンチエイジング市場は、確立されたインフラの利用可能性、主要な市場プレイヤーの存在、地域の平均寿命と年齢の中央値の増加により、大幅な市場成長が予測されます。

アンチエイジング市場は、COVID-19の流行期には、非COVID-19期と比較して、比較的緩やかな傾向を示すと予測されています。Journal of the American Academy of Dermatologyに掲載された調査論文によると、COVID-19の流行期には、美容整形に関連する検索ボリューム指数が71.8から45.1へと大幅に減少していることが分かっています。

しかし、アンチエイジング製品や美容施術の採用が拡大していることと、有利な償還政策が相まって、予測期間中にこの地域の成長を後押しすると予想されます。

さらに、この地域の企業は、研究開発や新製品の発売を通じて、市場での地位の強化に積極的に注力しています。2019年2月、Lutronic Aestheticは、精密な凝固に使用され、コラーゲンとエラスチンの再生をもたらすLutronic Geniusプラットフォームの米国FDA認可を取得し、その結果、身体のあらゆる場所の傷跡、肌質、シワ、弛みを改善することが可能になりました。このように、前述の要因を考慮すると、研究対象市場は北米で大きく成長することが予想されます。

競合情勢

アンチエイジング市場には、国内外の多くの市場関係者が存在するため、大きな競争が繰り広げられています。市場プレイヤーの多くは、市場での地位を確保するために、買収、提携、新製品の発売など、さまざまな成長戦略を採用しています。

例えば、2019年12月、エスティローダーカンパニーズインクは、Dr.Jart+やDo The Right Thingという名前の男性用グルーミング製品をブランド化するソウルの世界スキンケア企業、Have &Beを買収しました。2018年9月には、Syneron Medical Ltdが、さまざまな種類の医療&美容皮膚治療用のレーザーベースおよび強力パルス光(IPL)プラットフォームを製造・販売するEllipse ASを買収しました。

アンチエイジング市場の主要な市場プレイヤーには、ロレアル、ユニリーバ、エスティローダー、バイヤスドルフ、資生堂などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 高齢化社会の到来による美容意識の高まり
    • 製品・サービスへのアクセスのしやすさ
  • 市場抑制要因
    • 厳しい規制政策と製品に関連する副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 製品名
      • 抗シワ製品
      • 妊娠線予防製品
      • ヘアカラー
      • その他の製品
    • デバイス
      • ラジオ波機器
      • アンチセルライト機器
      • マイクロダーマブレーション
      • その他の機器
  • アプリケーション
    • しわ取り治療
    • 色素沈着対策
    • スキンリサーフェシング
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • L'Oreal Paris
    • Abbvie Inc.(Allergan)
    • Procter & Gamble Company
    • Unilever United Kingdom
    • Estee Lauder Companies
    • Beiersdorf AG
    • Shiseido Company
    • Koninklijke Philips NV
    • Bausch & Lomb Incorporated(Solta Medical)
    • Merck KGaA
    • Lumenis

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55429

The anti-aging market was valued at approximately USD 44,124 million in 2020, and it is expected to witness a revenue of USD 64,043 million in 2026, with a CAGR of 6.1% over the forecast period.

The global pandemic of COVID-19 has highly impacted all facets of the healthcare industry. As per the research article published in Aesthetic Plastic Surgery 2020, in 2018, there were 17.7 million cosmetic procedures, a 2% rise from 2017, which highlighted the increasing trend in cosmetic procedures. However, the number of cosmetic procedures in 2020 was minimal to none during the COVID-19 pandemic in United States (mid-March to mid-June). Also, as per a research study carried by Amorepacific Research Institute and Technology, wearing a face mask, which is most important during the current pandemic led to adverse effects on skin and suggested that the skin covered with face masks should be treated extra carefully due to certain changes in skin characteristics. However, most of the elective surgeries are deferred to secure the healthcare infrastructure for COVID-19 patients. Thus, the current pandemic is expected to have a direct and indirect impact on the anti-aging market.

The rise in the consumer demand for anti-aging solutions, with the increase in lifestyle standards and income among the population across the world, is the major factor driving the growth of the studied market. According to the United Nations World Population Prospects 2019 report, the total population within the range of 40-59 years of age was approximately 17,83,309 in 2019, and it is predicted to reach 20,46,991 by 2030. This age group population is anticipated to adopt preventive aging solutions. Similarly, according to the International Society of Plastic Surgery (ISPAS) report 2019, a total of 1,582,296 individuals aged 51-64 years underwent botulinum toxin procedures globally in 2019.

Additionally, the advancements in technology and increasing investment in the research and development activities by major players for the innovation of highly safe and efficient skin care solutions are expected to propel the anti-aging market globally. Thus, with the increasing awareness and adoption of anti-aging solutions, there is a potential market for anti-aging devices and aesthetic plastic surgery procedures over the forecast period. However, stringent regulatory policies for the devices and social stigma in some populations are expected to hinder the market growth over the forecast period.

Key Market Trends

Anti-stretch Mark and Anti-wrinkle Products are Projected to Have Significant Growth Over the Forecast Period

Stretch mark develops when the skin stretches or shrinks quickly. The abrupt change causes collagen and elastin, which support the skin to rupture. Aging is a primary factor for stretch marks. Also, rapid weight loss or gain and pregnancy are the most common reasons leading to stretch marks. The growing demand for anti-stretch mark products, due to the increasing incidence of obesity, particularly among the older population, and the increasing focus of major companies on the launch of advanced devices and products for the treatment of stretch marks are anticipated to boost the segment's growth. For instance, in January 2018, New York-based pregnancy brand Hatch launched a belly mask that provides hydration and helps minimize stretch marks. ​In November 2019, Hope Smith, a US model launched her own skincare brand MUTHA, with two products that help pregnant women treat their stretch marks.

The COVID-19 pandemic is expected to slightly impact the studied segment, as most of the aesthetic and cosmetic procedures were considered as elective and were deferred to reserve the hospital resources in the treatment of COVID-19 patients, along with aim of minimizing the risk of exposure of patients receiving anti-aging treatment to SARS-CoV2 viral infection. However, research on utilizing a few anti-aging drugs in the treatment of COVID-19 infection is being carried out by a few researchers. For instance, according to the research article published in Aging 2020, anti-aging drugs, such as Rapamycin and Doxycycline, were suggested for the treatment of COVID-19 infection, as these drugs can inhibit protein synthesis by blocking viral replication.

On the other hand, anti-wrinkle products are also anticipated to witness a notable growth rate, owing to the growing awareness regarding the availability of products and the increasing older population. For instance, in November 2020, SofWave Medical secured CE Mark for its next-generation Sofwave system, which was approved for use for the treatment of fine lines and wrinkles in the European Union. Thus, owing to all the aforementioned factors, the market is expected to grow significantly over the forecast period.

North America is Expected to Hold the Largest Share in the Anti-aging Market During the Forecast Period

North America's anti-aging market is projected to have significant market growth, owing to the availability of the well-established infrastructure, presence of key market players, and increasing average life expectancies and the median age in the region.

The anti-aging market is predicted to exhibit a relatively slower trend during the COVID-19 pandemic compared to the non-COVID-19 period. According to the research article published in the Journal of the American Academy of Dermatology, there was a significant reduction in the search volume index related to cosmetic procedures from 71.8 to 45.1 during the COVID-19 pandemic.

However, the growing adoption of anti-aging products and cosmetic procedures, coupled with the favorable reimbursement policies, is anticipated to bolster the regional growth over the forecast period.

Moreover, companies in the region are actively focusing on strengthening their market position through R&D and new product launches. In February 2019, Lutronic Aesthetic received the US FDA clearance of the Lutronic Genius platform, which is used in precise coagulation and results in regeneration of collagen and elastin, thus, improving scars, skin texture, wrinkles, and laxity anywhere on the body. Thus, in view of the aforementioned factors, the studied market is expected to grow significantly in North America.

Competitive Landscape

There is huge competition in the anti-aging market, due to the presence of many domestic and international market players. Most of the market players are adopting various growth strategies, such as acquisitions, partnerships, and new product launches, in order to secure their position in the market.

For instance, in December 2019, Estee Lauder Companies Inc. acquired Have & Be Co. Ltd, a Seoul-based global skincare company that brands Dr. Jart+ and men's grooming products named Do The Right Thing. In September 2018, Syneron Medical Ltd acquired Ellipse AS, a company that manufactures and markets laser-based and intense pulse light (IPL) platforms for different types of medical and aesthetic skin treatments.

Some of the key market players in the anti-aging market are L'Oreal, Unilever, Estee Lauder, Beiersdorf, and Shiseido, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Beauty Consciousness in Increasing Aging Population
    • 4.2.2 Easy Accessibility of Products and Services
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulatory Policies and Side Effects Associated With the Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Product
      • 5.1.1.1 Anti-wrinkle Products
      • 5.1.1.2 Anti-stretch Mark Products
      • 5.1.1.3 Hair Color Products
      • 5.1.1.4 Other Products
    • 5.1.2 Devices
      • 5.1.2.1 Radio-frequency Devices
      • 5.1.2.2 Anti-cellulite Treatment Devices
      • 5.1.2.3 Microdermabrasion Devices
      • 5.1.2.4 Other Devices
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Anti-wrinkle Treatment
    • 5.2.2 Anti-pigmentation
    • 5.2.3 Skin Resurfacing
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 L'Oreal Paris
    • 6.1.2 Abbvie Inc. (Allergan)
    • 6.1.3 Procter & Gamble Company
    • 6.1.4 Unilever United Kingdom
    • 6.1.5 Estee Lauder Companies
    • 6.1.6 Beiersdorf AG
    • 6.1.7 Shiseido Company
    • 6.1.8 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.9 Bausch & Lomb Incorporated (Solta Medical)
    • 6.1.10 Merck KGaA
    • 6.1.11 Lumenis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS