市場調査レポート
商品コード
1190924

食品フレーバー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Food Flavor Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品フレーバー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品フレーバー市場は、予測期間(2022-2027年)中にCAGR4.8%を記録すると予測されています。

食品フレーバー市場は、いくつかのタイプのパッケージ化されたまたは缶詰の食品商品および飲料の消費量の増加によって大きく促進されています。すべての缶詰食品には、食感や味を整えるためのフレーバー剤で構成されたさまざまな食品添加物が含まれています。しかし、ペースの速いライフスタイルと女性の人口の上昇ワーキングプロで、順番にCOVID-19状況の間に食品香料市場を後押しする調理し、すぐに食べられる食品商品の需要が空高く、されました。初期段階でのコロナウイルスの影響により、消費者が自分の健康や幸福について非常に意識しているため、食品中の天然成分に対する需要の高まりが高かったです。このため、市場はパンデミック状況の間に世界的に成長しています。

食品フレーバー市場を牽引する主な要因は、加工食品や飲食品の需要増加(可処分所得の増加)、各種食品用途の需要増加、エキゾチックフレーバーの人気上昇などです。エキゾチックでユニークなフレーバーに関連する製品の発売が増加していることが、コンパウンドフレーバーの需要をさらに押し上げています。

世界的に、消費者は食品に含まれる人工成分や添加物の長期的な健康への影響に懸念を抱くようになってきています。しかし、消費者は、健康的なライフスタイルを送るために役立つ植物由来または植物ベースの成分を求めています。このように、消費者は刺激の強い化学成分を含まないクリーンなラベルのフレーバー原料に傾倒しているため、天然フレーバーの生産量が多く、市場を後押ししています。

食品フレーバー市場の動向

天然素材に対する需要の高まり

多くの消費者が、自然由来の原料を幅広く使用できるクリーンラベル商品の購入に関心を持ち、天然食品香料の需要を後押ししています。天然香料の需要拡大に対応するため、メーカーは人工香料を使用しない製品を提供し、徐々に天然素材へとシフトしています。例えば、2020年、Edlong Corporationは、アプリケーション、官能的特徴、およびR&Dに集中することによって、合法的な乳製品ベースのフレーバーの製品ラインを拡張しました。この製品ラインは、本格的なチーズやバターミルクのフレーバープロファイルなど、天然または本物の乳製品を原料とし、さまざまなメリットを提供する製品で構成されています。エキゾチックな風味やエスニックな風味を持つ食品への継続的な関心は、天然風味のブレンドの需要を促進する重要な要因の1つとなっています。近年、ベンゾフェノン、アクリル酸エチル、ピリジン、スチレンなどの人工香料が発がん性物質として特定されたため、世界中で天然香料に置き換えられつつあります。

欧州が食品フレーバー市場の主要シェアを占める

英国は、オーガニック製品への継続的な需要があるため、天然食品フレーバー市場を引き続き支配しています。例えば、英国ではここ数年、有機食品・飲料の売上が大幅に増加しています。英国では、発売される製品の3つに1つは、天然香料を含む天然食品成分を含んでいます。フランスでは、飲食品業界において、飲料やベーカリー・菓子類への天然香料の応用が進み、合成食品香料の減少が見られました。冷凍食品や加工食品の受け入れが進んでいるため、フレーバーメーカーはブランドを拡大し、欧州の消費者とのつながりを強化する多くの機会を得ています。

食品フレーバー市場の競合分析

世界の食品フレーバー市場は競合が多いです。Kerry Group、Givaudan、Cargill Inc.、Archer Daniels Midland Company、Symrise AGは、市場に存在するいくつかの主要なプレーヤーです。主要企業は、クリーンラベルやオーガニックフレーバーシリーズの導入、未開拓市場での市場浸透を高めるための現地企業との提携・買収などの戦略を採用しています。新商品の発売は、巨大メーカーが売上を伸ばし、消費者の注目を集め、ブランド価値を向上させるのに役立つ可能性があります。大手メーカーに加え、その他のメーカーも、地理的範囲を拡大し顧客基盤を増やすため、オンラインでのプロモーションや自社製品のブランディングのためにオンライン流通チャネルに注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 天然フレーバー
    • 合成フレーバー
    • ネイチャーアイデンティカルフレーバー
  • 用途別
    • 乳製品
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • スナック
    • 飲料
    • その他のアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 最も活発な企業
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke DSM NV
    • Kerry Group PLC
    • BASF SE
    • Archer Daniels Midland(ADM)
    • Givaudan
    • Firmenich SA
    • Corbion NV
    • Sensient Technologies
    • Symrise AG
    • Cargill Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 56976

The Food Flavor Market is projected to register a CAGR of 4.8% during the forecast period (2022-2027).

The food flavor market is significantly fuelled by the rising consumption of several types of packaged or canned food commodities and beverages. All canned edibles include different food additives, which consist of flavoring agents for texture and taste. However, with the fast-paced lifestyle and rising working professional of the women population, the demand for ready-to-cook and ready-to-eat food commodities was sky-high, which in turn boosted the food flavor market during the COVID-19 situation. Due to the consequences of coronavirus in the initial stage, the increasing demand for natural ingredients in food products was high as consumers are very conscious about their health and well-being. Due to this, the market is growing globally during the pandemic situation.

The major factor that drives the food flavor market is the increasing demand for processed foods and beverages (with growing disposable incomes), rising demand for various food applications, and the growing popularity of exotic flavors. The increasing product launches related to exotic and unique flavors are further driving the demand for compounded flavors.

Globally, consumers are becoming more concerned about the long-term health effects of artificial ingredients and additives in food products. However, consumers demand plant-derived or plant-based ingredients which assist them in leading a healthful lifestyle. Thus, the high production of natural flavors is boosting the market as consumers are inclined towards clean labeled flavoring ingredients with no harsh chemical consist within them.

Food Flavor Market Trends

Rising Demand for Natural Ingredients

A significant number of consumers have gained interest in purchasing clean label goods, which offer a wide scope for naturally sourced ingredients, hence propelling the demand for natural food flavors. In order to address the growing demand for natural flavors, manufacturers are offering products free from artificial flavorings and gradually shifting toward natural ingredients. For instance, In 2020, Edlong Corporation outstretched its product line of legitimate dairy-based flavors by concentrating on applications, sensory features, and R&D. The product line consists of products such as authentic cheese and buttermilk flavor profiles that are sourced from natural or real dairy and offer various benefits. Continuing interest in foods with exotic or ethnic flavors is one of the key factors driving the demand for natural flavor blends. In recent years, artificial flavorings, such as benzophenone, ethyl acrylate, pyridine, and styrene, have been identified as carcinogens and thus, are being replaced by natural flavorings across the globe.

Europe Holds the Major Share in Food Flavor Market

United Kingdom continues to dominate the natural food flavors market as there is a continuous demand for organic products in the country. For instance, the sales of organic foods and drinks in United Kingdom increased at a significant rate in the last few years. One in every three products that are launched in United Kingdom contains natural food ingredients, including natural flavors. In France, the food and beverage industry has witnessed a reduction in synthetic food flavors due to the increasing application of natural flavors in beverages and the bakery and confectionery industry. With the growing acceptance of frozen and processed food, the flavor manufacturers have many opportunities to extend their brands and strengthen connections with European consumers.

Food Flavor Market Competitive Analysis

The global food flavor market is competitive. Kerry Group, Givaudan, Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, and Symrise AG are a few key players present in the market. Major companies are adopting strategies, such as introducing clean labels and organic flavor ranges and acquiring and partnering with local players to increase market penetration in the untapped markets. The launch of new commodities may assist the giant manufacturers in boosting sales, grasping consumers' attention, and enhancing their brand value. Several other players, along with the major players, are concentrating on online distribution channels for their online promotion and branding of their products in order to expand their geographic reach and increase their customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Natural Flavor
    • 5.1.2 Synthetic Flavor
    • 5.1.3 Nature Identical Flavoring
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Dairy
    • 5.2.2 Bakery
    • 5.2.3 Confectionery
    • 5.2.4 Snack
    • 5.2.5 Beverage
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Most Active Companies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.2 Kerry Group PLC
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Archer Daniels Midland (ADM)
    • 6.4.5 Givaudan
    • 6.4.6 Firmenich SA
    • 6.4.7 Corbion NV
    • 6.4.8 Sensient Technologies
    • 6.4.9 Symrise AG
    • 6.4.10 Cargill Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET