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市場調査レポート
商品コード
613163

ウィートグラス(小麦若葉)製品市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Wheatgrass Product Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ウィートグラス(小麦若葉)製品市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ウィートグラス(小麦若葉)製品の世界市場は、予測期間中に11.14%のCAGRで成長すると予測しています。

主なハイライト

  • 小麦若葉は食物繊維と微量栄養素(ビタミンとミネラル)を豊富に含むため、食品加工業界では栄養強化のための食材として、また独立した機能性食品・飲料製品の開発として、小麦若葉を取り入れようとしています。
  • 抗酸化作用と解毒作用があることから、製薬業界もハトムギを有効成分として多くの製剤に採用しています。
  • 化粧品業界では、天然スキンケアおよびヘアケア製品の開発にハトムギを活用する動きが活発化しています。

主な市場動向

ウィートグラス飲料の需要拡大

ウィートグラスは健康に良いということで、消費者の間で人気が高まっています。健康志向の高い消費者やスポーツ選手が、ジュースやパウダー状の小麦若葉製品の主な消費者となっています。小麦若葉は、体内の酸素を促進するクロロフィルを70%まで含んでいます。また、抗酸化物質が多く含まれ、ビタミンやミネラルが豊富で、スーパーオキシドジスムターゼ(SOD)を含むため解毒作用があり、消化を助ける酵素が含まれています。また、小麦若葉のジュースや製品にはグルテンが含まれていないことも、売り上げを伸ばしている大きな要因のひとつです。中高年の消費者は、免疫システムをサポートするために小麦若葉製品に容易に投資します。このため、メーカーは新しい製剤の開発や、消費者のニーズや嗜好に合わせたウィートグラス製品の拡充に取り組んでいます。

ウィートグラス市場、北米が最大シェアを占める

コムギ製品の世界市場では、北米地域が最大のシェアを占めており、次いで欧州が続いています。健康志向の消費者の増加や有機食品への需要の高まりにより、米国がウィートグラス製品の市場を独占しています。アジア太平洋地域は、高齢化社会の進展、可処分所得の増加、健康志向の高まりによって、ウィートグラス製品の成長ポテンシャルが期待されています。ウィートグラス製品市場の主要メーカーの多くは、中国やインドなどの新興国がもたらす機会をターゲットとして、収益基盤を拡大しています。

競合情勢

企業は、付加価値の高い成分をベースにした新製品のイノベーション開発に注力し、市場での競争力を高めています。ウィートグラス製品の主要メーカーやサプライヤーには、PINES International, Inc、Nutriblade、Bondi Wheatgrassなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ジュース
    • パウダー
    • 錠剤
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東&アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • NAVITAS ORGANICS
    • Bondi Wheatgrass Juice Company
    • PINES International, Inc
    • Naturya
    • Amazing Grass
    • Bondi Wheatgrass Juice Company
    • NOW Foods
    • Myprotein
    • Urban Health

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57063

Global wheatgrass product market is projected to grow at a CAGR of 11.14% during the forecast period.

Key Highlights

  • Wheatgrass, being a rich source of dietary fiber and micronutrients (vitamins and minerals), the food processing industry is seeking to incorporate it as a nutritional enhancement ingredient, as well as to develop stand-alone functional food and beverage products.
  • Owing to its anti-oxidation and detoxification traits, pharmaceutical industries are also adopting wheatgrass as an active ingredient in many of their formulations.
  • The cosmetic industry is also increasingly utilizing wheatgrass for developing natural skin care and hair care products.

Key Market Trends

Growing Demand for Wheatgrass Beverage

Wheatgrass product is gaining popularity among consumers, due to its various benefits over health. Health conscious consumers and athletes are the major consumers of wheat grass products, either in juice or powder form. Wheat grass contains up to 70% chlorophyll which promotes oxygen in the body. In addition, it contains high antioxidants, is rich in vitamins and minerals, acts as detoxifier as it contains superoxide dismutase (SOD), and comprises of enzymes that help in digestion. Wheatgrass juice/products are gluten free, which is another major factor that boosts its sale. Middle aged and elderly consumers readily invest in wheatgrass products to support their immunity system. This has led the manufactures to extend their research activities for bringing new formulations or for expanding the range of wheatgrass products to cater various consumers' needs and preferences.

North America Holds the Largest Share in Wheatgrass Market

North America region has the largest share in the global wheatgrass product market, followed by Europe. The United States dominates the market for wheatgrass products, driven by the increased health-conscious consumers and growing demand for organic food products. Asia-Pacific region is expected to have a growth potential for wheatgrass products, propelled by growing ageing population, rising disposable income, increased health consciousness. Majority of leading manufacturers in the wheatgrass products market target the opportunities posed by emerging economies like China and India to expand their revenue base.

Competitive Landscape

Companies are focusing on developing new product innovation, based on value-added ingredients, to compete in the market. Some of the leading manufacturers and suppliers of the wheatgrass products include PINES International, Inc, Nutriblade, and Bondi Wheatgrass, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Juice
    • 5.1.2 Powder
    • 5.1.3 Pills
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Specialist Retailers
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 NAVITAS ORGANICS
    • 6.4.2 Bondi Wheatgrass Juice Company
    • 6.4.3 PINES International, Inc
    • 6.4.4 Naturya
    • 6.4.5 Amazing Grass
    • 6.4.6 Bondi Wheatgrass Juice Company
    • 6.4.7 NOW Foods
    • 6.4.8 Myprotein
    • 6.4.9 Urban Health

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS