デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198771

ビタミンDサプリメント市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Vitamin D Supplements Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
ビタミンDサプリメント市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ビタミンDサプリメントの世界市場は、予測期間(2023年~2028年)にCAGR7.34%で成長すると予測されています。

COVID-19の突然の影響により、ビタミンD市場では消化器系や免疫系の健康をもたらす製品の需要が増加し、市場にプラスの影響を及ぼしています。その結果、タンパク質、ビタミン、オメガ3脂肪酸などのサプリメントの売上が絶大な伸びを示しました。その結果、増大する需要に対応するため、数多くの新製品が発売されるようになりました。さらに、急増する需要を満たし、安全基準を維持するために、メーカーは消費者のオンラインショッピングを奨励することで売上を伸ばしています。

栄養補助食品は、世界各国の政府が実施する集中的な栄養強化の取り組みにより、ニッチな人口層(妊娠・授乳中の女性、老人、小児栄養)に対応するために絶えず進化を続けています。ビタミンサプリメントに関する認知度の向上が、ビタミンサプリメント市場に対する好意的な感情をもたらしています。

ビタミンDサプリメントの需要は、コロナウイルスの大流行時に急増しましたが、これは主に消費者の大量購入行動によるものです。消費者が社会的距離の取り方の一環として来店回数を減らそうとしていることから、まとめ買いは単にロックダウンに起因する動向ではなく、2020年まで続くと推測されます。また、ネット通販でも、送料を節約するためにまとめ買いをする傾向があります。

ビタミンDサプリメントの市場動向

栄養補助食品に対する世界の需要の高まり

ビタミン、ミネラル、植物、酵素、脂肪酸、タンパク質などの栄養補助食品は、栄養不足による病気を予防し、健康全般の増進に役立っています。高齢化社会の到来、生活習慣病の増加、医療費の増大など、世界の人口動態の変化により、栄養補助食品への嗜好は非常に高まっています。栄養補助食品の需要増加の結果、多くの国がその需要に応えるためにこれらのサプリメントを輸入しています。例えば、UN Comtradeによると、2020年、米国はビタミン製品の世界の輸入大国となりました。米国は15億米ドル相当の輸入を行い、ドイツ、フランス、オランダがそれに続いています。フィットネス動向やスポーツ活動の高まりを背景にスポーツ栄養の売上が増加し、新製品の発売もあり、業界に大きな影響を与えそうです。栄養補助食品のヘルスクレームに対する規制当局の注目度が高まっているため、業界の規制が強化されつつあります。

北米が最大のシェアを占める

この地域のビタミンD市場は、整形外科や骨に関連する問題の症例が多いことが要因となっています。米国のBone and Joint Health Initiativeの報告書によると、「米国人の2人に1人が筋骨格系の疾患を抱えており、治療や賃金の損失で毎年推定2130億米ドルを要している」。さらに、推定1億2660万人のアメリカ人(成人の2人に1人)が筋骨格系の疾患に罹患しており、これは慢性肺疾患や心臓疾患を持つアメリカ人の合計割合に匹敵するものです。この統計は、ヘルスケアと消費者の個人的な支出が骨の治療に大きな負担をかけることを示唆しており、ビタミンDサプリメントというより良い代替産業へと消費者をますます導いているのです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ビタミンD2サプリメント
    • ビタミンD3サプリメント
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局/健康食品店
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amway Corporation
    • General Nutrition Centers Inc.
    • The Nature's Bounty Co.
    • Pfizer Inc.
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • Everidis Health Sciences LLC
    • Sapien Products LLC
    • THQ Nordic AB
    • GHC Holdings Inc.
    • Bayer Ag

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 57060

The global vitamin D supplements market is projected to grow at a CAGR of 7.34% during the forecast period (2023 - 2028).

With the sudden impact of COVID-19, the vitamin D market has witnessed an increase in demand for products that provide digestive and immune health, which has positively impacted the market. As a result, the sales of supplements such as proteins, vitamins, and omega-3 fatty acids have seen immense growth. This resulted in the launch of numerous new products to cater to the growing demand. Moreover, to satiate the surging demand and maintain safety norms, the manufacturers have been increasing their sales by encouraging consumers to shop online.

Dietary supplements are continuously evolving to cater to the niche population segments (pregnant and breastfeeding women, geriatric, and pediatric nutrition) due to intensive fortification initiatives governments undertake worldwide. The increasing awareness related to vitamin supplements has led to favorable sentiments toward the vitamin supplements market.

The demand for Vitamin-D supplements surged during the coronavirus pandemic, primarily due to the bulk buying behavior of consumers. It is speculated that bulk purchases are not merely a lockdown-induced trend but are expected to stay throughout 2020, as consumers are trying to reduce the number of store visits as a part of social distancing. Even while shopping for supplement products online, consumers tend to engage in bulk purchases to receive more value for their delivery charges.​

Vitamin D Supplements Market Trends

Escalating Demand for Dietary Supplements Across the Globe

Dietary supplements, such as vitamins, minerals, botanicals, enzymes, fatty acids, and proteins, help promote general health and well-being by preventing nutritional deficiency diseases. The preferences for dietary supplements are growing tremendously due to the global demographic trend with the rising aging population, increasing lifestyle-related diseases, and increasing healthcare costs. As a result of the increasing demand for dietary supplements, many countries are importing these supplements to meet their demand. For instance, according to UN Comtrade, in 2020, the United States was the world's leading importer of vitamin products. United States imported worth USD 1.5 billion, followed by Germany, France, and the Netherlands. Increasing sales of sports nutrition on account of growing fitness trends and sports activity, with new product launches, is likely to significantly impact the industry. Regulatory agencies are paying more attention to dietary supplement health claims, thus, the industry is becoming more regulated.

North America Holds the Largest Share

The Vitamin D market in the region is led by high cases of orthopedic and bone-related issues. According to a US Bone and Joint Health Initiative report, "One in two Americans have a musculoskeletal condition, costing an estimated USD 213 billion each year, in treatment and lost wages". Additionally, an estimated 126.6 million Americans (one in two adults) are affected by a musculoskeletal condition- comparable to the total percentage of Americans living with a chronic lung or heart condition.​Thus, the stats suggest a high burden on healthcare and consumers' personal expenditure that goes into the cure of bone treatment, increasingly leading them toward a better alternative industry of vitamin D supplements.

Vitamin D Supplements Market Competitor Analysis

The global Vitamin D supplement market is highly fragmented owing to several global, regional, and local players. Key players in the market include Pfizer, Nature's Bounty Co, Amway Corporation, Pfizer Inc., and GlaxoSmithKline plc., which hold a major market share. The established players in the market are focusing on rapid expansion and new product launches to gain a better market share, efficient results, and a competitive edge over newer competitors. Expansion is another major strategy by key players to scale up their production efficiencies and develop niche offerings that cater to the customization requirements of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Vitamin D2 Supplements
    • 5.1.2 Vitamin D3 Supplements
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies/Health Stores
    • 5.2.3 Online Retailing
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Amway Corporation
    • 6.4.2 General Nutrition Centers Inc.
    • 6.4.3 The Nature's Bounty Co.
    • 6.4.4 Pfizer Inc.
    • 6.4.5 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.4.6 Everidis Health Sciences LLC
    • 6.4.7 Sapien Products LLC
    • 6.4.8 THQ Nordic AB
    • 6.4.9 GHC Holdings Inc.
    • 6.4.10 Bayer Ag

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET