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市場調査レポート
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1444727

スプレッド(食品):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Food Spreads - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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スプレッド(食品):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スプレッド(食品)市場規模は2024年に314億7,000万米ドルと推定され、2029年までに372億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.42%のCAGRで成長します。

スプレッド(食品)-マーケット

甘いスプレッドはあらゆる朝食に欠かせないものであり、スプレッド市場の着実な成長につながっています。さまざまな種類やフレーバーのスプレッドが市場で入手可能であり、消費者が製品を購入するようになっています。消費者の健康意識の高まりにより、新しい低カロリーのスプレッドが登場しています。こうしたフレーバーの種類の多さから、子供たちへのスプレッドの需要はさらに高まっています。プラントベースおよびビーガン食品の増加傾向により、市場関係者は新製品の革新を推進しています。

さらに、製品に含まれる栄養素に対する消費者の意識により、クリーンラベル製品が中期的に市場を牽引すると予想されます。市場関係者は、スーパーマーケットやeコマースウェブサイトなどの流通チャネルで製品を発売しています。このため、消費者はブランドやフレーバーの選択肢が増えています。パンや菓子の分野でもスプレッドの使用が増えています。したがって、市場関係者はそれに応じて製品を投入しています。たとえば、2021年3月にネスレイタリアは、チョコレートブランド「Baci Perugina」のスプレッドバージョンを発売しました。同社は、サクサクしたヘーゼルナッツ粒が入ったグルテンフリー、パーム油フリーのスイートチョコレートスプレッドであるCreme Baciを発売しました。Creme Baciは、イタリアの大規模な小売流通およびeコマースチャネルと一部のペストリーショップの両方で入手可能になります。

スプレッド(食品)市場動向

オーガニックおよびナチュラルスプレッド(食品)の需要の増加

多忙なライフスタイルと時間の不足により、スプレッド(食品)市場は市場で成長しています。消費者は朝の朝食にはパンよりもスプレッド(食品)を好みます。賞味期限を延ばすために、さまざまな香料、保存料、甘味料がさまざまな製品に添加されます。食品の普及に伴い、ハチミツの天然資源、健康上の利点、ハチミツ製造の革新により、ハチミツの需要が市場で増加しています。市場関係者は、人工甘味料を使用せず、加工を最小限に抑えた新しい蜂蜜瓶を発表し、消費者の注目を集めています。たとえば、インドのオーガニック食品のパイオニアであるコンシャス・フードは、2022年12月に、新しい生の未加工ヒマラヤ産マルチフローラの蜂蜜を発売しました。この製品は無濾過、無殺菌で、蜂蜜の自然な味と栄養上の利点が含まれています。

さらに、低カロリー、植物由来、砂糖不使用の製品に対する需要が高まっているため、消費者は消費者の要求に応える革新的なスプレッドを生産するようになっています。さらに、ビーガン食の動向が高まっているため、市場関係者はビーガンスペースを導入しています。たとえば、2021年 7月に、イタリアの健康食品ブランド Fabulousは、初のビーガンチョコレートスプレッドを発売しました。この製品は、有機ヘーゼルナッツ、ココア、ひよこ豆から作られています。

北米が主要なシェアを握る

スプレッド(食品)の人気は、北米の伝統的な朝食にスプレッドが普及していることに起因すると考えられます。近年、ナッツやエキゾチックなフルーツなどの新しい革新的なフレーバーが発売され、スプレッド市場はさらに発展しています。現在の傾向によれば、北米の消費者は、人工成分を含まず、栄養強調表示のある高品質の製品を好みます。彼らは、簡単に調理でき、同時に食欲をそそる、より健康に良い製品を求めています。ベンダーはこの要件に基づいて戦略を立て、より健康的で贅沢な商品をこの地域で展開しています。政府の政策は、地域内での健康的な食品の普及にもつながります。スプレッド(食品)の消費レベルは、ほとんどのメーカーが採用している広範なマーケティング戦略と消費者エンゲージメント戦略による消費者の意識の高まりによって影響を受けます。

スプレッド(食品)業界の概要

Unilever PLC、The Hershey Company、Ferrero International SA(Nutella)、Conagra Brands Inc.(Dunken Hines)、Hormel Foods LLC、およびThe JM Smucker Company(Jif、Smucker's)は、世界市場の主要企業の一部です。これらの企業は、消費者向けに自然食品や従来の食品を含む幅広いスプレッド(食品)を提供しています。企業間の合併や買収により、市場の成長が加速しています。製品の革新とビーガンスプレッドの需要の増加が市場の原動力の1つです。市場関係者は消費者の需要に焦点を当てており、食品の動向を考慮して製品を革新し、消費者の食習慣を変えています。 2022年 4月、Maricoブランド SaffolaはSaffolaピーナッツバターを発売しました。ジャガリーはサフォーラピーナッツバターの精製砂糖の代わりに使用されます。 RDAの31%をタンパク質として提供し、精製糖は含まれません。「クランチ」と「クリーミー」の2種類があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ハニー
    • チョコレートベーススプレッド
    • ナッツおよびシードベーススプレッド
    • フルーツベーススプレッド
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The JM Smucker Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Unilever PLC
    • Conagra Brands Inc.
    • Nestle SA
    • Hormel Foods LLC
    • Ferrero International SA
    • Premier Foods Group Services Limited
    • Sioux Honey Association Co-op
    • B&G Foods, Inc.
    • Ingenuity Brands
    • The Hershey Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 54270

The Food Spreads Market size is estimated at USD 31.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.42% during the forecast period (2024-2029).

Food Spreads - Market

Sweet spreads are an integral part of every breakfast, leading to the steady growth of the spread market. Different types and flavors of spreads are available in the market, driving consumers to purchase the products. The rising health consciousness among consumers has given way to new low-calorie spreads. Due to these varieties of flavors, the demand for spreads among children is more. The increasing trend of plant-based and vegan food drives the market players to innovate new products.

Additionally, clean-label products are expected to drive the market over the medium term owing to consumers' awareness of the nutrients present in products. The market players are launching their products in distribution channels like supermarkets and e-commerce websites. Due to this, consumers are getting more options for brands and flavors. The use of spreads is also growing in the bakery and confectionary sectors. Therefore, market players are launching products accordingly. For instance, in March 2021, Nestle Italia launched a spread version of its Baci Perugina chocolate brand. The company launched Creme Baci, a gluten-free and palm oil-free sweet chocolate spread with crunchy hazelnut grains. Creme Baci would be available in both large-scale retail distribution and e-commerce channels and in select pastry shops in Italy.

Food Spreads Market Trends

Increase in Demand for Organic and Natural Food Spreads

The food spreads market is growing in the market, owing to busy lifestyles and lack of time. Consumers prefer food spreads for breakfast over bread in the morning. Various flavoring agents, preservatives, and sweeteners are added to different products to extend their shelf-life. Demand for honey as food spreads is increasing in the market owing to its natural source, health benefits, and innovations in honey making. Market players are introducing new honey jars with no artificial sweeteners and minimal processing, gaining consumer attention. For instance, in December 2022, Conscious Food, a pioneer of organic food products in India, launched new raw unprocessed Himalayan multiflora, honey. The product is unfiltered and unpasteurized, containing honey's natural taste and nutritional benefits.

Furthermore, the increasing demand for low-calorie, plant-based, sugar-free products is driving consumers to produce innovative spreads to cater the consumer requirement. Additionally, the trend of vegan food is growing, so the market players are introducing vegan spaces. For instance, in July 2021, the Italian healthy food brand Fabulous launched its first vegan chocolate spread. The product is made from organic hazelnuts, cocoa, and chickpeas.

North America Holds the Major Share

The popularity of food spreads can be attributed to their prevalence in traditional breakfasts in North America. In recent years, the spread market has developed further, with the launch of new innovative flavors, such as nuts and exotic fruits. According to the current trend, North American consumers prefer premium-quality products that do not contain artificial ingredients and with nutritional claims. They are demanding better-for-you products that are easy to prepare and appetizing at the same time. Vendors are strategizing by this requirement and rolling out healthier and indulgent offerings in the region. The government policies also lead to the creation of healthy food spreads in the region. The consumption levels of food spreads are affected by increased consumer awareness due to extensive marketing and consumer engagement strategies adopted by most manufacturers. In December 2021, Superfoodio a plant-based snacks startup announced the launch of revolutionary on-the-go peanut butter buttons product line in the market with four different flavors of butter such as Coco Crunch, Original, Original Plus, and PBJ.

Food Spreads Industry Overview

Unilever PLC, The Hershey Company, Ferrero International S.A. (Nutella), Conagra Brands Inc. (Dunken Hines), Hormel Foods LLC, and The J M Smucker Company (Jif, Smucker's) are some of the major players in the global market. These companies provide a range of food spreads, including natural and conventional choices for consumers. Mergers and acquisitions between companies are helping the market to grow at a faster rate. Product innovations and increasing demand for vegan spreads are one of the drivers for the market. Market players are focused on consumer demand, innovating products by considering the food trends and changing the food habits of consumers. In April 2022, a Marico brand Saffola launched Saffola Peanut Butter. Jaggery substitutes refined sugar in Saffola Peanut Butter. It provides 31% of the RDA for protein and includes no refined sugar. It is available in two variants: "Crunchy' and "Creamy."

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Honey
    • 5.1.2 Chocolate-based Spreads
    • 5.1.3 Nut- and Seed-based Spreads
    • 5.1.4 Fruit-based Spreads
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The J. M. Smucker Company
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.5 Nestle S.A.
    • 6.3.6 Hormel Foods LLC
    • 6.3.7 Ferrero International S.A.
    • 6.3.8 Premier Foods Group Services Limited
    • 6.3.9 Sioux Honey Association Co-op
    • 6.3.10 B&G Foods, Inc.
    • 6.3.11 Ingenuity Brands
    • 6.3.12 The Hershey Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS