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市場調査レポート
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1190929

食品用プレミックス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Food Premix Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品用プレミックス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品用プレミックスの世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR5.6%で成長すると予測されています。

COVIDの流行時には、成長、発達、適切な健康のために十分な栄養素を摂取できるよう、大規模な食品強化が行われました。これは、供給を安定させ、強化プログラムを稼働させ続けるために、ハブを通じてプレミックスの入手を支援し、社会的セーフティネットプログラムを通じて強化食品が最も脆弱な人々に届くようにし、新しいCOVID-19の状況の需要に見合うように支援活動を調整することを目的としています。プレミックス市場は、消費者の健康意識の拡大と高血圧および2型糖尿病を患う南アフリカ人の増加により、スポーツ栄養セクターからも利益を得ています。同国では肥満と微量栄養素の不足が増加しており、食品用プレミックスビジネスを後押ししています。

利便性の高い製品や、美味しくて健康上のメリットがある安定した組成物に対する消費者の需要が、強化/機能性製品の成長に影響を与えています。カスタマイズされた微量栄養素のブレンドは、プレミアム品質の原料を考慮しながら、費用対効果の高いソリューションを提供し、飲食品業界における食品プレミックスの進化を促進する可能性があります。

アジア太平洋市場からの動物性食品の輸出の増加と先進国市場の厳しい輸入規制により、プレミックスの高い品質、安全性、扱いやすさが注目されるようになっています。飼料原料の利点に関する農家の意識の高まりは、飼料用プレミックス市場の成長を促進すると思われます。飼料用プレミックスは、動物性食品の需要の加速により、時とともに人気を博しています。

主な市場動向

強化食品に対する需要の高まり

強化食品に対する消費者の嗜好の高まりは、アミノ酸、ミネラル、ビタミン、ヌクレオチドなどの必須成分の添加に起因しています。食品製造業で革新的に開発されたプレミックス製品は、栄養補助食品、臨床栄養、乳児用栄養製品などさまざまな用途で使用されています。International Food Information Council Foundation on Food and Healthが行った調査によると、消費者の47%が栄養素を追加した食品を好んでいることが明らかになりました。強化食品は主に、栄養損失とのバランスを取り、栄養のギャップを埋めるために使用されます。さらに、メーカー各社は、栄養素を追加した強化プレミックスを発表しています。乳製品やベーカリー製品の強化は、食品プレミックス市場の世界の進化のためのドライビングファクターとなる可能性が高いです。

アジア太平洋地域が最速の成長地域として浮上

動物性食品の輸出の増加と相まって、食品強化の取り組みがインド、オーストラリア、中国などのアジア諸国における様々なプレミックスの需要につながっています。プレミックスが主要成分として機能する配合飼料生産の急激な成長も、アジアのプレミックス産業の成長を後押ししています。大規模な養鶏場では、高品質で安定したプレミックスを求める傾向が強くなっています。このような市場の開拓に伴い、カーギル社などの企業はインドでの製造・販売拠点を拡大しています。中産階級の所得向上、共働き家庭の増加、都市化の進展により、食肉消費が増加し、その結果、インドでは鶏肉が最も好まれる肉消費分野であることから、飼料用プレミックスの需要も増加しています。家畜生産に不可欠な原材料の価格上昇や、食品・バイオ燃料産業との競合により、農家はより安いコストで生産性を高めるために飼料にプレミックスを使用せざるを得なくなっています。

競合情勢

世界の食品用プレミックス市場は、特に地域的なプレイヤーの増加や、強化食品、飲食品、飼料に対する消費者の嗜好の変化により、競争が激しくなっています。世界のプレミックス市場の有力企業には、Cargill Incorporated、Archer Daniel Midlands Company、DSMが含まれます。例えば、カーギル社は、北米における動物栄養学の能力を拡大するために、革新的な飼料ソリューションを提供する新しいプレミックス施設に投資しました。DSMは最近、動物栄養事業を強化するため、オランダのプレミックス会社Twilmijを買収しました。世界のプレミックス市場の他の主要なプレーヤーは、Associated British Foods、BASF、Stern Vitaminなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分別
    • ビタミン
    • ミネラル
    • アミノ酸
    • 抗生物質
    • その他
  • アプリケーション別
    • 飲食品
      • 乳製品
      • 焼成製品
      • 栄養補助食品
      • 飲料
      • その他
    • 動物栄養
    • 製薬
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Cargill Incorporated
    • Archer Daniel Midlands Company
    • BASF SE
    • Corbion N.V
    • Glanbia PLC
    • Associated British Foods plc(AB Agri Ltd)
    • Watson Inc
    • Jubilant Life Sciences
    • Sternvitamin GmbH & Co. KG

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 55405

The global food premix market is projected to grow at a CAGR of 5.6% during the forecast period (2022 - 2027).

During the COVID pandemic, large-scale food fortification was done to ensure people consumed enough nutrients for growth, development, and proper health. It aims to support the availability of premix through hubs to stabilise supply and keep fortification programmes operational, ensure fortified foods reach the most vulnerable through social safety net programs, and adjust advocacy efforts to match the demands of the new COVID-19 context. The premix market also benefits from the sports nutrition sector, thanks to expanding consumer health awareness and a growing number of South Africans suffering from hypertension and type-2 diabetes. Obesity and micronutrient shortages are rising in the country, aiding the food premix business.

Consumer demand for convenience products and a stable composition that tastes good and with health benefits have influenced the growth of fortified/functional products. Customized micronutrients blend provides cost-effective solutions while considering the premium quality raw ingredients are likely to drive the evolution of food premixes in the food and beverage industry

The rising exports of animal-based products from Asia-Pacific markets and the stringent import regulations of the developed markets have led to an increased focus on premixes' high quality, safety, and tractability. Growing awareness among farmers about the advantages of feed ingredients is likely to drive the growth of the feed premixes market. Feed premixes have been gaining popularity over time, owing to the accelerated demand for animal-based products.

Key Market Trends

Growing Demand For Fortified Food Products

Increasing consumer preference for fortified foods is attributed to adding essential ingredients such as amino acids, minerals, vitamins, and nucleotides. Innovative and developed premix products from food manufacturing are used in various applications such as dietary supplements, clinical nutrition, and infant nutrition products. Research conducted by the International Food Information Council Foundation on Food and Health revealed that 47% of consumers prefer food with additional nutrients. Fortified foods are primarily used for balancing nutrient loss and filling nutritional gaps. Moreover, the manufacturers are coming up with their fortified premixes with additional nutrient features. Fortification of dairy and bakery products is likely to be a driving factor for the evolution of the food premixes market globally.

Asia-Pacific Emerges As Fastest Growing Region

The robust food fortification initiatives, coupled with rising exports of animal-based food products, have led to the demand for various premixes in Asian countries like India, Australia, China, and others. The exponential growth in compound feed production wherein the premixes acts as a key ingredient is also aiding the growth of the Asian premix industry. The large poultry integrators are increasingly seeking high-quality and stable premixes. In line with such market developments, companies like Cargill have expanded their manufacturing and distribution bases in India. The rising middle-class income, an increasing number of double-income families, and growing urbanization have led to increased meat consumption and consequently higher demands for feed premixes since poultry is the most preferred segment for meat consumption in India. The rising cost of essential raw materials for livestock production and competition from the food and biofuel industry is forcing the farmers to use premix in the feed to increase productivity at cheaper costs.

Competitive Landscape

The global food premix market is competitive, especially with the increase in regional players and the changing consumer preferences for fortified food, beverages, and feed. The prominent players in the global premix market include Cargill Incorporated, Archer Daniel Midlands Company, and DSM. For instance, Cargill Incorporated invested in a new premix facility that offers innovative feed solutions to expand its animal nutrition capabilities in North America. DSM recently acquired a Dutch premix company named Twilmij to strengthen its animal and nutrition business. Some other key players in the global premix market are Associated British Foods, BASF, and Stern Vitamin, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Ingredeints
    • 5.1.1 Vitamin
    • 5.1.2 Minerals
    • 5.1.3 Amino Acids
    • 5.1.4 Antibiotics
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Dairy Products
      • 5.2.1.2 Baked Products
      • 5.2.1.3 Dietary Supplements
      • 5.2.1.4 Beverages
      • 5.2.1.5 Others
    • 5.2.2 Animal Nutrition
    • 5.2.3 Pharmaceutical
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.4.2 Cargill Incorporated
    • 6.4.3 Archer Daniel Midlands Company
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 Corbion N.V
    • 6.4.6 Glanbia PLC
    • 6.4.7 Associated British Foods plc (AB Agri Ltd)
    • 6.4.8 Watson Inc
    • 6.4.9 Jubilant Life Sciences
    • 6.4.10 Sternvitamin GmbH & Co. KG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET