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市場調査レポート
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1198151

豆粉市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pulse Flour Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

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豆粉市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

豆粉の世界市場は、予測期間2022-2027年に7.97%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックが豆粉市場に与えた影響は、消費者を含むすべての利害関係者にハードルをもたらした需要と供給における前例のない混乱によって大きく特徴づけることができます。さらに、パンデミックは豆粉の価格上昇を招きました。例えば、インドでは、パンデミック前の白色ウラジロダール粉の価格は1.21米ドル/kgでしたが、パンデミック時には約1.27米ドル/kgに上昇しました。さらに、製粉所での労働力不足も豆粉の価格高騰の大きな要因であり、原材料と製粉の輸送価格の上昇により、さらに悪化しました。その結果、多くの国で小麦粉や豆類を含む食用穀物の価格が15~20%上昇しました。

グルテンフリーの機能性素材である豆粉は、さまざまな食品・動物飼料産業での需要増が原動力となっています。豆粉の需要が高いのは、他の穀物粉に比べて栄養価が高いことが主な理由です。

また、政府によるパルスの収穫に関する取り組みも、パルスの成長と生産量の増加をもたらし、市場をさらに牽引しています。過去数年の間に北米と欧州で発売された新しい豆粉ベースの製品の増加により、豆粉市場の成長は大きく後押しされています。

豆粉の市場動向

有機小麦粉、グルテンフリー小麦粉の需要拡大

グルテン過敏症に関する消費者の意識の高まりにより、グルテンフリーの小麦粉の需要が世界的に高まっています。豆粉はグルテンフリーの原料であるため、近年消費者の間で嗜好が高まっています。セリアック病の有病率は世界的に見ても中程度ですが、グルテンを食べないというアメリカ人は過去10年間で増加しています。メイヨークリニックによると、310万人のアメリカ人がグルテンフリーの食事をしており、そのうちの72%がPWAGs(People without celiac disease avoiding gluten)と分類されているそうです。そのため、メーカーは豆粉などのグルテンフリー原料を使用し、栄養価の低いものから高いものまで、幅広いグルテンフリー製品を提供しています。さらに、各社はオーガニックやグルテンフリーの業界に対応するため、こうした製品の研究開発に幅広く取り組み、市場での競争力を維持しています。例えば、Limagrain Cereales Ingredientsは、栄養と味と色のソリューションをアップグレードし、有機豆類粉の製品群を発表しました。

北米が最大の市場シェアを占めています。

菜食主義や非遺伝子組み換え、グルテンフリー製品の消費など、ライフスタイルの変化や環境意識の高まり、天然素材や健康素材への需要の高まりが、豆粉市場を牽引しています。例えば、Nutriati社は、Artesa Textured Pulse Proteinと名付けた植物性食肉用の独自のひよこ豆素材を発売しました。これは、Nutriati社のArtesaひよこ豆粉に、慎重に調達した黄色のエンドウ豆タンパク質を加え、厳しく管理された最終原料仕様に従って製造されたものです。市場の主な促進要因は、グルテンフリーで、より良い水和性と柔らかさを提供し、栄養的に製品を豊かにすることから、ベーカリー用途で豆粉の需要が増加していることです。

豆粉市場の競合他社分析

豆粉市場は、国内外から多くの企業が参入しており、競争が激しい市場です。世界の豆粉市場の主要なプレーヤーには、Archer Daniels Midland Company、AGT Foods and Ingredients、Anchor Ingredients、Avena Foods、Ingredion Incorporated Food Companyなどが挙げられます。主なプレーヤーは、プレミアム化を維持するために、味と製品品質の多様性を提供することによって、消費者のニーズを満たすために、製品の開発と技術革新に重点を置いています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー別
    • オーガニック小麦粉
    • 従来の小麦粉
  • 製品タイプ別
    • 豆類
    • ひよこ豆
    • レンズ豆
    • エンドウ豆
  • 用途別
    • ベーカリー
    • スナック菓子
    • ペットフード・飼料
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要なプレーヤーが採用した戦略
  • 最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company(ADM)
    • AGSPRING
    • AGT Food & Ingredients
    • Ingredion Incorporated
    • The Buhler Holding AG
    • Avena Foods Limited
    • Groupe Limagrain
    • Ardent Mills
    • Anchor Ingredients Co. LLC
    • Diefenbaker Spice and Pulse(DSP)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 52895

The global pulse flour market is projected to record a CAGR of 7.97% during the forecast period 2022-2027.

The impact of the COVID-19 pandemic on the pulse flour market can be largely characterized by unprecedented disruptions in supply and demand, which posed hurdles for all stakeholders, including consumers. Further, the pandemic resulted in increased pulse flour prices. For instance, in India, the price of white urad dal flour was USD 1.21/kg before the pandemic, while it increased to around USD 1.27/kg during the pandemic. Further, the unavailability of labor at mills was among the major reasons for the price hike of pulse flours, which was worsened by the increased transportation prices of both raw materials and milled flour. As a result, the prices of food grains, including flours and pulses, rose by 15-20% in many countries.

Pulse flour, a gluten-free functional ingredient, is being driven by its increasing demand in various food and animal feed industries. The high demand for pulse flour is majorly due to its higher nutritional properties as compared to other grain flours.

Government initiatives for pulse harvesting are also resulting in increased growth and volume of pulses, further driving the market. The growth of the pulse flour market is witnessing a huge boost with the rising number of new pulse flour-based products that have been launched in North America and Europe over the past few years.

Pulse Flour Market Trends

Growing Demand for Organic and Gluten-free Flour

The rise in consumer awareness regarding gluten sensitivity has propelled the demand for gluten-free flour globally. Pulse flour, being a gluten-free ingredient, has seen increased preference among consumers in recent years. Although the prevalence of celiac disease is approximately moderate globally, the number of Americans giving up eating gluten has increased over the last decade. According to the Mayo Clinic, 3.1 million Americans follow a gluten-free diet, and 72% of them are classified as PWAGs or "people without celiac disease avoiding gluten." Therefore, manufacturers are offering a wide range of gluten-free products using gluten-free ingredients, such as pulse flour, which range from low to high nutritional value. Further, companies have been extensively involved in the research and development of such products to cater to organic and gluten-free industries and thus, remain competitive in the market. For instance, Limagrain Cereales Ingredients upgraded its Nutrition and Taste & Color solutions with an organic pulses flour range.

North America Holds the Largest Market Share

Lifestyle shifts and increasing environmental awareness, such as veganism and consumption of non-GMO, gluten-free products, and the growing demand for natural and healthy ingredients have been driving the pulse flour market. For instance, Nutriati launched a proprietary chickpea ingredient for plant-based meats, named Artesa Textured Pulse Protein, which is a combination of Nutriati's Artesa chickpea flour and carefully sourced yellow pea protein that is manufactured following the tightly-controlled final ingredient specifications. The key driving factor for the market is the increased demand for pulse flour in bakery applications, as it is gluten-free, offers better hydration and softness, and nutritionally enriches the products.

Pulse Flour Market Competitor Analysis

The market studied is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players. Some of the key players in the pulse flour market globally include Archer Daniels Midland Company, AGT Foods and Ingredients, Anchor Ingredients, Avena Foods, and Ingredion Incorporated Food Company. The key players are majorly focusing on product development and innovation to meet consumers' needs by offering a variety in taste and in the product quality to maintain premiumization.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Category
    • 5.1.1 Organic Flour
    • 5.1.2 Conventional Flour
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Bean
    • 5.2.2 Chickpea
    • 5.2.3 Lentil
    • 5.2.4 Pea
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Bakery
    • 5.3.2 Extruded Snacks
    • 5.3.3 Pet Food and Feed
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 India
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland Company (ADM)
    • 6.4.2 AGSPRING
    • 6.4.3 AGT Food & Ingredients
    • 6.4.4 Ingredion Incorporated
    • 6.4.5 The Buhler Holding AG
    • 6.4.6 Avena Foods Limited
    • 6.4.7 Groupe Limagrain
    • 6.4.8 Ardent Mills
    • 6.4.9 Anchor Ingredients Co. LLC
    • 6.4.10 Diefenbaker Spice and Pulse (DSP)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET