市場調査レポート
商品コード
1403983

フリーズドライ食品:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Freeze-Dried Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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フリーズドライ食品:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フリーズドライ食品市場規模は2024年に32億3,000万米ドルと推定・予測され、2029年には48億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは8.35%です。

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主なハイライト

  • 最近の消費者は、健康と福祉に対する意識が高まっています。急速な都市化と多忙なライフスタイルにより、消費者は調理が簡単で便利な食品を好み、フリーズドライ食品の需要を牽引しています。外食レストランやカフェでは、果物や野菜などのフリーズドライ製品が主に使われています。世界の料理ツーリズムの台頭により、外食レストランのビジネスも増加しており、市場にプラスの影響を与えています。
  • 短期的には、食品加工部門の拡大と、消費者の間でのすぐに食べられる(RTE)食品に対する大量の需要が市場を牽引すると予想されます。さらに、食品保存に使用される人工食品添加物の健康への悪影響に対する消費者の意識の高まりが、自然で健康的な食品への需要を煽ると予想されます。フリーズドライ製品には付加的な栄養素が含まれていないため、製品に含まれる栄養素の保存に役立ちます。さらに、市場関係者は、熱に弱く長期保存が必要な製品にフリーズドライ技術を使用しています。
  • 例えば、2021年8月、Advik Foods社は、ロバミルクパウダー、冷凍ラクダミルク、冷凍ヤギミルクという一連のフリーズドライミルクパウダーを発売し、ポートフォリオを拡大しました。このような技術革新は、調査期間中の市場に明るい展望をもたらすと予想されます。

フリーズドライ食品市場の動向

クリーンラベル製品に対する需要の高まり

  • フリーズドライ食品の需要は、ベーカリー製品、シリアル製品、フルーツスナック、野菜スナックなどいくつかのカテゴリーで非常に普及しています。ベーカリー業界では、フリーズドライ・フルーツはホイップクリームやフロスティングに使用されています。フリーズドライ・フルーツはまた、デザートのデコレーションや、完成品に色や風味を与えるためにも広く使用されています。クリーンラベルの健康的な間食食品オプションに対する需要がますます高まっているため、市場のプレーヤーはビーガン、グルテンフリー、オールナチュラル製品を発売しています。例えば、2021年6月、テキサス州に本社を置くSow Good Inc.は、フリーズドライの果物・野菜スナックとスムージーの最初の製品ラインの発売を発表しました。
  • この製品ラインには、すぐに作れる6種類のスムージーと9種類のスナックがあり、そのうちスムージーのラインナップには、アサイーリリーフ(アサイー、ブルーベリー)、ミント・トゥ・ビー(バナナ、ココナッツ、ミント)、ベリー・アピーリング(バナナ、ストロベリー)など、新しい味とおなじみの味がミックスされています。一方、スナック菓子は、さくらんぼ、枝豆、りんごなど、素材そのもの果物や野菜がラインナップされています。
  • さらに、栄養成分、健康への影響、環境の持続可能性、調達、社会的責任に関連する製品の長期的影響に対する消費者の関心の高まりが、クリーンラベルのフリーズドライ食品に対する需要を生み出しています。このほか、多忙なライフスタイルや可処分所得の増加により、消費者の嗜好が冷凍食品や冷凍食品にシフトしていることから、フリーズドライ食品の需要は間もなく増加する可能性が高いです。
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アジア太平洋が急成長地域

  • アジア太平洋地域のフリーズドライ食品市場は、加工食品の消費の増加と調理済み食品への嗜好の高まりにより急速な拡大を経験しています。こうした要因から、アジアは潜在的なフリーズドライ食品市場となっています。そのため、この地域の幅広い消費者層を取り込むため、プレーヤーはこの動向を活用しています。同地域におけるインターネット普及率の上昇と、オンライン流通チャネルを通じて食料品を購入する傾向の高まりは、フリーズドライ調理済み食品の需要を増加させると予想されます。
  • さらに、消費者の多忙なライフスタイルに合った健康的で革新的な製品への関心は、メーカーが同地域で事業を拡大するための絶好のプラットフォームとなっています。例えば、Tyson Foods Inc.は2021年、First Prideブランドのもと、アジア太平洋の一部の小売市場とeコマースで植物由来の新商品ラインを立ち上げ、Bites、Nuggets、Stripsを含む一連の冷凍商品を紹介しました。

フリーズドライ食品産業の概要

世界のフリーズドライ食品市場は、幅広い製品を提供し、市場での地位維持に注力する複数の地域企業や多国籍企業の存在により、競争が激しいです。市場の主要企業には、Nestle SA、European Freeze Dry、味の素株式会社、アサヒグループホールディングス株式会社、OFD Foods LLCなどがあります。これらのプレーヤーは、製品のイノベーション、パートナーシップ、オンライン・オフライン・マーケティングの強化、知名度と製品ポートフォリオを拡大するためのM&Aなどのビジネス戦略を採用することで、市場で大きなシェアを占めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アドベンチャースポーツと探検への参加
    • 熱に敏感な食品に対するフリーズドライ技術の適合性
  • 市場抑制要因
    • フリーズドライ技術に伴う高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フルーツ
      • イチゴ
      • ラズベリー
      • パイナップル
      • アップル
      • マンゴー
      • その他の果物
    • 野菜
      • エンドウ豆
      • トウモロコシ
      • ニンジン
      • ジャガイモ
      • きのこ
      • その他の野菜
    • フリーズドライ肉・魚介類
    • フリーズドライ飲料
    • フリーズドライ乳製品
    • 惣菜
    • ペットフード
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle S.A.
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • Asahi Group Holdings Ltd
    • Harmony House Foods Inc.
    • Lyofood Sp. z o.o.
    • European Freeze Dry
    • Mercer Foods LLC
    • OFD Foods LLC
    • Steele Brands(Crispy Green Inc.)
    • Nuts.com

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54836
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The freeze-dried food market size is estimated at USD 3.23 billion in 2024 and is expected to reach USD 4.82 billion by 2029, registering a CAGR of 8.35% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Consumers nowadays have become more conscious of their health and well-being. Due to rapid urbanization and busy lifestyles, consumers prefer easy-to-cook and convenient food options, driving the demand for freeze-dried food products. Food service restaurants and cafes mostly use freeze-dried products, such as fruits and vegetables. With the rise of culinary tourism worldwide, the business of food service restaurants has also increased, influencing the market positively.
  • Over the short term, the expanding food-processing sector and massive demand for ready-to-eat (RTE) food products among consumers are anticipated to drive the market. Moreover, the increasing consumer awareness about the negative health impacts of artificial food additives used for food preservation is expected to fuel the demand for natural and healthy food products. Freeze-dried products do not contain additional nutrients, which help preserve the nutrients present in the products. Additionally, the market players are using freeze-drying techniques for products that are heat-sensitive and require longer preservation.
  • For instance, in August 2021, Advik Foods expanded its portfolio by launching a range of freeze-dried milk powder, namely Donkey Milk Powder, Frozen Camel milk, and Frozen goat milk. Such innovations are anticipated to create a positive outlook for the market during the study period.

Freeze Dried Food Market Trends

Growing Demand for Clean-Label Products

  • The demand for freeze-dried food products is highly prevalent in a few categories, such as bakery products, cereal products, fruit snacks, and vegetable snacks. In the bakery industry, freeze-dried fruits are used in whipped creams and frosting. Freeze-dried fruits are also widely used in dessert decoration and for providing color and flavor to finished products. Due to the ever-increasing demand for clean-label healthy snacking food options, market players are launching vegan, gluten-free, and all-natural products. For instance, in June 2021, Texas-based Sow Good Inc. announced the launch of its first product line of freeze-dried fruit and vegetable snacks and smoothies.
  • The product line includes six ready-to-make smoothies and nine snacks, of which the smoothie lineup features a mix of new and familiar flavors, including acai relief (acai and blueberry), mint to be (banana, coconut, and mint), and berry-appealing (banana and strawberry). In contrast, the packaged snack lineup includes single-ingredient fruits and vegetables, such as cherries, edamame, and apples.
  • Furthermore, consumers' growing concerns about the long-term effects of their products related to nutrition content, health impact, environmental sustainability, sourcing, and social responsibility are creating the demand for clean-label freeze-dried food products. Besides this, with consumers shifting their preference toward frozen meals and products due to busy lifestyles and increasing disposable income, the demand for freeze-dried food will likely increase shortly.
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Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

  • The freeze-dried food market in Asia-Pacific is experiencing rapid expansion due to the increasing consumption of processed food and rising preference for ready-to-eat meals. Such factors make Asia a potential freeze-dried food product market. Thus, players are capitalizing on this trend to attract a broader consumer base in the region. The increasing internet penetration in the region and the rising trend of purchasing groceries through online distribution channels are expected to increase the demand for freeze-dried ready meals.
  • Moreover, consumers' interest in healthy and innovative products formulated with wholesome ingredients that fit their busy lifestyles provides an excellent platform for manufacturers to expand their businesses in the region. For instance, In 2021, Tyson Foods Inc. launched a new line of plant-based products in select retail markets and e-commerce across the Asia-Pacific under the brand First Pride to introduce a range of frozen products, including Bites, Nuggets, and Strips.

Freeze Dried Food Industry Overview

The global freeze-dried food market is highly competitive owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of products and focusing on maintaining their position in the market. Major players in the market include Nestle SA, European Freeze Dry, Ajinomoto Co. Inc., Asahi Group Holdings Ltd., and OFD Foods LLC. These players hold a significant share of the market by adopting business strategies, including product innovations, partnerships, strengthening hold over online and offline marketing, and mergers & acquisitions to expand their visibility and portfolio of offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Participation in Adventure Sports and Expedition
    • 4.1.2 Suitability of Freeze-dried Technique For Heat Sensitive Food Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Costs Associated with Freeze-Drying Technology
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Fruits
      • 5.1.1.1 Strawberry
      • 5.1.1.2 Raspberry
      • 5.1.1.3 Pineapple
      • 5.1.1.4 Apple
      • 5.1.1.5 Mango
      • 5.1.1.6 Other Fruits
    • 5.1.2 Vegetables
      • 5.1.2.1 Pea
      • 5.1.2.2 Corn
      • 5.1.2.3 Carrot
      • 5.1.2.4 Potato
      • 5.1.2.5 Mushroom
      • 5.1.2.6 Other Vegetables
    • 5.1.3 Freeze-dried Meat and Seafood
    • 5.1.4 Freeze-Dried Beverages
    • 5.1.5 Freeze-Dried Dairy Products
    • 5.1.6 Prepared Meals
    • 5.1.7 Pet Food
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 Italy
      • 5.3.2.3 Russia
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 United Kingdom
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle S.A.
    • 6.3.2 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.3 Asahi Group Holdings Ltd
    • 6.3.4 Harmony House Foods Inc.
    • 6.3.5 Lyofood Sp. z o.o.
    • 6.3.6 European Freeze Dry
    • 6.3.7 Mercer Foods LLC
    • 6.3.8 OFD Foods LLC
    • 6.3.9 Steele Brands (Crispy Green Inc.)
    • 6.3.10 Nuts.com

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS