市場調査レポート
商品コード
1190363

商用航空機のアフターマーケット向け部品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Commercial Aircraft Aftermarket Parts Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 85 Pages | 納期: 2~3営業日

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商用航空機のアフターマーケット向け部品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

商用航空機のアフターマーケット向け部品市場は、予測期間2022-2027年にCAGR4%超が見込まれています。

COVID-19の大流行により、いくつかの航空会社は運航コストを削減するために航空機を早期に引退させることを余儀なくされています。これにより、回転部品やUSM部品の在庫の可用性が高まり、PMAホルダーやUSMプロバイダーを通じて、市場のサプライチェーンに再参入しています。

商用航空機の保有台数の増加と、これらの航空機の燃料効率を維持し、航空機の排出を削減するためのタイムリーなメンテナンス、修理、オーバーホール(MRO)サービスの必要性は、予測期間中の市場の見通しを強化することが期待されます。

市場の競争は激化しており、OEMも市場に参入し、航空会社から引退した航空機を買い戻し、それらを他の現役航空機の部品供給源として使用することで部品の在庫を維持しています。ボーイングは2019年にUSM市場に参入し、ボーイングとライバルのエアバスが製造する航空機のサプライチェーンを一定に保ちつつ、顧客に低価格で部品を提供することを目的としています。

主な市場動向

ナローボディセグメントは予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想される

ナローボディまたは単通路型航空機は、世界の航空会社で最も広く使用されている航空機です。ナローボディ機は、予測期間中、航空会社の間でより人気が高まると予想されます。長年にわたり、世界の商用航空機に占めるナローボディ機の割合は、同機が提供する利点により増加しています。現在、世界の商用航空機に占めるナローボディ機の割合は60%を超えています。ナローボディ機は、ワイドボディ機に比べて航続距離やシートマイル効率に優れています。また、LCCというビジネスモデルが普及したことも、ナローボディ機の普及に拍車をかけました。航空会社が接続性と市場での存在感を高めようとするにつれ、新しい路線が導入されています。その結果、航空機の保有台数の増加や航空機の移動の増加に伴い、航空機部品の摩耗や損傷が増加し、予測期間中にナローボディのアフターマーケット向け部品市場の需要を押し上げると予想されます。さらに、COVID-19の流行により、より多くの航空会社が航空機を需要実態に合わせるため、国内路線におけるナローボディ航空機の需要が伸びると予想され、これによりナローボディ航空機の保有台数がさらに増加し、予測期間中にナローボディ航空機アフターマーケット向け部品の需要が増加すると思われます。

2021年の地域別市場シェアはアジア太平洋地域が最大を維持

商用航空機のアフターマーケット向け部品市場では、現在、アジア太平洋地域が最も高い市場シェアを占めています。また、同地域は予測期間中に最も高い成長率を記録すると予測されています。インド、中国、ベトナム、インドネシア、日本、台湾などの国々で航空旅行が増加した結果、この地域の航空会社は過去20年間、需要の増加に対応するために保有機数を増やしたのです。2021年末までにこの地域で就航した商用航空機は8,000機以上となり、世界の商用航空機保有台数の約3分の1を占めています。過去10年間で、世界の航空機保有台数に占める地域航空機のシェアは10%近く増加しました。一方、同地域の平均航空機保有年数は、2020年の約8年から予測期間終了時には約9年へと伸びることも予想されています。同時に、メンテナンスと部品交換を行う航空機の増加に伴い、同地域ではアフターマーケット向け部品の需要も増加すると予想されます。アジア太平洋地域のアフターマーケット向け部品の需要拡大に伴い、市場の複数の大手企業が最近、アジア太平洋地域の顧客との協力関係を強めています。過去2年間では、 BoeingがEvergreen Aviation Technologies Corp(EGAT)、MRO HAECO、 Xiamen Airlines、KAEMSなどの顧客と、この地域で航空機部品のサプライチェーン契約を数件締結しています。このような契約や協定は、予備部品の需要を生み出し、予測期間中に同地域の商用航空機のアフターマーケット向け部品市場を牽引することが期待されます。

競合情勢

商用航空機のアフターマーケット向け部品市場は、さまざまな種類の部品やコンポーネントを提供する多くのプレーヤーが存在するため、細分化されています。商用航空機のアフターマーケット向け部品市場の有力企業には、Boeing Company, Bombardier Inc., Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Honeywell International Inc., and General Electric Companyなどが挙げられます。大手OEMサプライヤーによる部品やコンポーネントのローカルサプライヤーやメーカーの買収を通じた市場の統合が、競争企業間の競争をさらに激化させています。さらに、革新的な取り組み、投資の拡大、研究開発、顧客のニーズの高まりに対応したカスタマイズパッケージの導入などを通じて事業の拡大に注力していることから、予測期間中に各社が市場で大きなシェアを獲得することが期待されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 本調査の対象範囲
  • 米ドルの通貨換算レート

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模および予測、世界、2018年~2027年
  • 航空機タイプ別市場シェア、2021年
  • コンポーネントタイプ別市場シェア、2021年
  • 部品別市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア、2021年
  • 市場の構造と主な参入企業

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模及び予測-10億米ドル、2018年~2027年)

  • 航空機の種類
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
    • リージョナル
  • コンポーネントタイプ
    • 機体
    • エンジン
    • 内装
    • その他の部品
  • 部品
    • MRO部品
    • 回転交換部品
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Aventure International Aviation Services
    • Honeywell International Inc.
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • Meggitt PLC
    • Parker-Hannifin Corp.
    • General Electric Company
    • Moog Inc.
    • GKN Aerospace(Melrose Industries)
    • A J Walter Aviation Limited
    • Bombardier Inc.
    • The Boeing Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53175

The commercial aircraft aftermarket parts market is expected to witness a CAGR of over 4% during the forecast period 2022-2027.

Due to the COVID-19 pandemic, several airlines have been forced to retire their aircraft earlier to reduce operating costs. This has allowed a higher availability of rotable and USM parts in the inventory, which have re-entered the market supply chain through PMA holders and USM providers.

The growth in the commercial aircraft fleet and the need for timely maintenance, repair, and overhaul (MRO) services to keep these aircraft fleets fuel-efficient and reduce aircraft emissions are expected to bolster the market prospects during the forecast period.

Competition in the market is increasing, with OEMs also entering the market and maintaining an inventory of parts by buying back retired aircraft from airlines and using those as the source of parts for other active aircraft. Boeing entered the USM market in 2019 to offer its customers parts at lower prices while maintaining a constant supply chain for aircraft manufactured by Boeing and its rival Airbus.

Key Market Trends

Narrow-body Segment Expected to Witness the Highest CAGR During the Forecast Period

Narrow-body or single-aisle aircraft are the most widely used aircraft by global airlines. Narrow-body aircraft are expected to become more popular among airlines during the forecast period. Over the years, the percentage of narrow-body aircraft in the total global commercial aircraft fleet increased due to the advantages offered by the aircraft. Narrow-body aircraft comprise over 60% of the total global commercial aircraft fleet currently. Narrow-body aircraft offer better range capability and seat mile efficiency as compared to wide-body aircraft. The growth in the LCC business model further fuelled the growth of the narrow-body aircraft fleet over the years. As airlines seek to increase their connectivity and market presence, new routes are being introduced. Consequently, with a larger fleet and increased aircraft movements, the increased wear and tear of aircraft parts are expected to boost the demand for the narrow-body aftermarket parts market during the forecast period. Further, due to the COVID-19 pandemic, as more airlines align fleets to the demand realities of the COVID-19 pandemic, the demand for narrow-body aircraft on domestic routes is expected to grow, which would further boost the narrow-body aircraft fleet, thereby increasing the demand for narrow-body aircraft aftermarket parts during the forecast period.

Asia-Pacific Held the Largest Regional Market Share in 2021

The Asia-Pacific region currently has the highest market share in the commercial aircraft aftermarket parts market. The region is also anticipated to witness the highest growth rate during the forecast period. The increase in air travel in countries like India, China, Vietnam, Indonesia, Japan, and Taiwan, resulted in the airlines in the region increasing their fleet sizes to cater to the growth in demand over the last two decades. There were more than 8,000 commercial aircraft in service in the region by the end of 2021, representing about one-third of the global commercial aircraft fleet. In the last decade, the regional aircraft fleet share of the global fleet grew by nearly 10%. On the other hand, the average aircraft fleet age of the region is also expected to grow from about eight years in 2020 to about nine years by the end of the forecast period. Simultaneously, the demand for aftermarket parts is expected to increase in the region as more aircraft undergo maintenance and part replacements. With the growing demand for aftermarket parts from Asia-Pacific, several major players in the market have increased their collaborations with Asia-Pacific customers in the recent past. In the last two years, Boeing signed several aircraft parts supply chain agreements in the region with customers, including Evergreen Aviation Technologies Corp. (EGAT), MRO HAECO, Xiamen Airlines, and KAEMS, among others. Such agreements and contracts are expected to generate demand for spare parts and drive the commercial aircraft aftermarket parts market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The commercial aircraft aftermarket parts market is fragmented due to the presence of many players who provide various types of parts and components. Some of the prominent players in the commercial aircraft aftermarket parts market include Boeing Company, Bombardier Inc., Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Honeywell International Inc., and General Electric Company. The consolidation of the market through the acquisition of local suppliers and manufacturers of parts and components by leading OEM suppliers is increasing the competitive rivalry further. Additionally, focus on the expansion of their businesses through innovative initiatives, increased investments, R&D, and the introduction of customized packages to cater to the growing needs of customers are expected to help the players gain a significant share in the market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2027
  • 3.2 Market Share by Aircraft Type, 2021
  • 3.3 Market Share by Component Type, 2021
  • 3.4 Market Share by Parts, 2021
  • 3.5 Market Share by Geography, 2021
  • 3.6 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD billion, 2018 - 2027)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrow-body
    • 5.1.2 Wide-body
    • 5.1.3 Regional
  • 5.2 Component Type
    • 5.2.1 Airframe
    • 5.2.2 Engine
    • 5.2.3 Interior
    • 5.2.4 Other Component Types
  • 5.3 Parts
    • 5.3.1 MRO Parts
    • 5.3.2 Rotable Replacement Parts
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Aventure International Aviation Services
    • 6.2.2 Honeywell International Inc.
    • 6.2.3 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
    • 6.2.4 Meggitt PLC
    • 6.2.5 Parker-Hannifin Corp.
    • 6.2.6 General Electric Company
    • 6.2.7 Moog Inc.
    • 6.2.8 GKN Aerospace (Melrose Industries)
    • 6.2.9 A J Walter Aviation Limited
    • 6.2.10 Bombardier Inc.
    • 6.2.11 The Boeing Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS